{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn bag på MC'er..
  • #1   1. jul 2009 Nu er det sgu da endelig ved at tage en spiselig form.

Jeg ved at mange er uenige, men jeg ville aldrig have undværet alle de ture, jeg har kørt med mine unger - lige siden de kunne nå fodhvilerne.

Det er jeg sikker på, at ungerne - der i dag begge er glade MC-ister - heller ikke ville.

• #2   1. jul 2009 så skal jeg vist lige have overført Hamax´en fra Jernhesten smiley

• #3   1. jul 2009 Det lyder interasandt ..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #4   1. jul 2009 Helt enig Knud... man bliver aldrig enige... og børn hører bare SLET ikke hjemme på en MC! Ganske præcist og kort....

• #5   2. jul 2009 HeHe Hans.....

... sådan er vi jo heldigvis så forskellige. Var der mange andre ting du heller ikke fik lov at prøve som barn???

(undskyld, men jeg kan altså ikke lade være :-))

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#6   2. jul 2009 smiley Næ, faktisk ikke Knud! Men du burde måske overveje det faktum, at der siden du var barn er kommet mere trafik (læs: det er blevet farligere at færdes - specielt på MC), og den gang du var barn, da var en 125ccm MC jo det vildeste... tja, hestevognen var jo end ikke gået af mode, vel? (så fik du lidt tilbage) smiley

Et barn vælger ikke selv om "det vil/skal fragtes" på MC...og kan derfor ikke sige fra. Det gør du som voksen/forælder... Og nej, der har heldigvis ikke været de store uheld med børn på MC (endnu)... Og den velkendte tudekiks-historie om at nogen vælger en MC som transport, fordi den er billigere... Boing....nope! Den holder ikke!

Anyway's... det er jo herligt at vi kan være enige om at være uenige! smiley

• Wilhelmina M
    Wilhelmina M Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 42
    #7   2. jul 2009 Altså Hans der må jeg lige blande mig. Et barn på 5 år kan godt selv sige om det bryder sig om at blive transporteret på mc. At nogle forældre så vælger KUN at have mc som transportmiddel kan barnet ikke gøre meget ved. Desværre.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#8   2. jul 2009 Wilhelmina M: Slå dit barn... og det vil elske dig fortsat! Nej, et barn på 5. år kan ikke rumme og forholde sig til at sige fra. Desværre!

• #9   2. jul 2009 er der så stadig krav til barnets højde eller er det bortfaldet?

• #10   2. jul 2009 Hans M: Har du selv børn, og har du, så vil du i hvert fald ikke være i tvivl om at et barn på 5 år vil og kan sige fra. Der er så bare de voksne som ikke høre barnet sige fra, og det er noget andet.
    I skulle have hørt et hus vi havde da lovforslaget blev godkendt, mine unger var helt oppe og ringe, ( dengang kun 4år og 6år), over at nu kunne de ikke komme bagpå mere.
    Børn er jo ikke dumme, så ungerne fandt en tommestok, slog en streg på 135cm på væggen, og viste det så til os, med forklaringen at " så nu kan vi se når vi er høje nok til at sidde bagpå igen"

• #11   2. jul 2009 Hans M: Nu findes der så også gamle biler på de danske veje, som heller ikke yder børn beskyttelse. De vælger heller ikke selv om de skal transporteres i en klapvogn den dag en spritbillist kører op på fortorvet osv osv osv.

Min knægt kommer på bagsædet når han er stor nok. Han skal ikke pakkes ind i skumgummi og bobbelplast.

• #12   2. jul 2009 Hans M:

Du mangler et aspekt i din argumentation om den væsentlig værre trafik.

Selv om den er blevet meget "større" er antallet af alvorlige ulykker faktisk lavere i dag en for 20 år siden - temmelig meget endda:-)

Og - jo, hvis man ellers lader sine børn vokse op med at de selv har noget at skulle have sagt, så vil man absolut vide om de vil sidde på en MC eller om de ikke vil - allered længe før de er 5:-)

• #13   2. jul 2009 Helt enig, og skulle en bilist overse et rødt lys og ramme mig og min datter med en kraft, så jeg bliver slået bevidstløs og hun bliver slået ihjel, jamen, så må vi bare tage det med og prøve at få det bedste ud af situationen. Hvis først man bliver bange for at leve, så kommer man til at ligge og gemme sig under sin seng resten af sit liv, og selv det er der en risiko ved, selvom risikoen ved at køre motorcykel unægteligt er noget større.

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
    #14   2. jul 2009 Altså når man kører med et barn kan man jo godt skrue ned for gassen og holde sig pænt til fartgrænserne!
    Det tror jeg alle vil gøre (gør jeg også når jeg kører med min kæreste) og når man kører pænt på MC er faren for at køre galt lige så stor som at gå en tur på fortorvet.

• #15   2. jul 2009 Anders:

Rigtig, det er da en absolut selvfølge

• #16   2. jul 2009 Hej Bruun.

Super godt fundet.

Jeg sad netop og afventede tilbage melding fra Færdselsstyrelsen, men det er jo overflødigt nu. Tak.

• #17   2. jul 2009 Det er jo fint nok de må komme bagpå igen, men synes der mangler noget om personligt udstyr, synes ikke det ser særlig fedt ud med en unge iført t-shirt/shorts/klipklapper og så en hjelm der er 10 nr. for stor,, der burde også være et krav om påklædningen specielt til de der poder.. smiley

• #18   2. jul 2009 Der er vel inger den kan komme i tanke om at tage en tilfældig hjelm og smide på en´s kæreste eje ... Og det gælder vel også hvad beklædning angår ..

Men det er jo op til folk selv ..

• #19   2. jul 2009 Det lyder jo rigtig fornuftigt. Især det med TopBoksen. Glæder mig til min pige bliver 5. Hvis hun så vil med på en lille tur så skal far hjertens gerne give hende den oplevelse så tit hun ønsker det.

Allerede nu hvor hun nærmest lige er begyndt at snakke, taler hun meget om mors bil og fars motorcykel. Lur mig om hun ikke ender med at tigge en tur om nogle år.

• #20   2. jul 2009 Charlotte.

Det er helt rigtigt. Lille barn bag på far iført T-shirts, shorts og mor´s hjelm, tåbeligt !.
    Det ses af og til, men der er jo intet der forhindre forældre i at være ansvarlige.

Jeg syntes det er godt med en afklaring.

• Wilhelmina M
    Wilhelmina M Tilmeldt:
    mar 2007

#21   2. jul 2009 Hans: Det var da det dummeste argument længe. Og man kan da under ingen omstændigheder sammeligne det at slå sit barn, som at have det med bagpå motorcyklen. Det er vidst længe siden du har haft barn på 5 år, hvis du har haft. For et barn på 5 år har sin egen mening. Og bryder barnet sig ikke om at blive transporteret på mc så skal barnet nok sige til.

• #22   2. jul 2009 Og bryder barnet sig ikke om at komme i seng kl. 20, skal det nok sige til. Det betyder ikke, at det får sin vilje.

• Wilhelmina M
    Wilhelmina M Tilmeldt:
    mar 2007

#23   2. jul 2009 Nej, det er rigtig. Men det er også som jeg sagde tidligere. Eller prøvede på. Det er mere hvis mc ikke er eneste transportmiddel. Herhjemme ville der da blive taget hensyn til hvis min datter ikke havde lyst til at skulle ud og 200 km bagpå far. Og det synes jeg er det eneste rigtige.

• #24   2. jul 2009 Jeg synes sku også det er ok med børn på en mc - så længe der er store nok, og en mc kan både styre og bremser, og at man køre ekstra pænt og tænker mere over fart og sideveje osv. - OG til sidst har alt det tøj og sikkerheds udstyr på som man også selv som voksende bruger.

Min broder køre tit man hans den store (9) og han har sku både HJC hjelm på, Difi jakke, bukser, hansker og og MP-ASU støvler på.
    Det er børnetøj som også er CE godkendt med beskyttelse på albuer, ryg, skuldere, og knæ.
    Hans mc har ABS, dobbelt skiver front, og alt muligt teknisk gejl der gør at hvis han køre efter det - så er det sku lige så sikkert som at køre i en bil.
    Og som der også bliver sagt - hvad med alle de gamle lorte biler som folk fragter deres børn i - men det er jo nok noget andet. Eller hva.? :OP

Livet er farligt - man kan død af det. :OP
    (men man er jo selv med til at sørge for at det bliver svære at tage livet af en - hvis man gør hvad man kan for ens egen og ens børns sikkerhed = udstyr og kør pænt)

For en gangs skyld er vi eninge Knud. :O)

• #25   2. jul 2009 Kan ikke se hvad der skulle være galt med at have børn med bagpå, så længe man bruger sin sunde fornuft og kører defensivt...

Hvis man ikke må udsætte børn fra farer, skulle man så lukke samtlige rideskoler i landet og udelukke knejter fra at køre cross?

• #27   2. jul 2009 - Livet er ikke en ting der bare for enhver pris skal blive længst muligt, for der er en meget vigtig ting der hellere må tænkes i, og det er LIVSKVALITET og GLÆDER smiley

Hans DU burde stille den mc fra dig straks!

Hans, jeg vil lige fortælle dig om en gammel undersøgelse tilbage fra -90erne, hvor en læge forskede i livskvalitet (jeg ved godt at det ikke lige handler om mc'er).

Men undersøgelsen viste at spritteren på bænken faktisk havde en lige så godt, eller bedre liv end direktøren med den flotte audi, og det er jo stik imod hvad mange måske tror - derfor skal livet hellere måles i GLADE timer end i år, for det enkelte menneske smiley

- Så ja til børn der har lyst til ture på mc + som Charlotte er klogt inde på, med alderssvarende beskyttelsesudstyr smiley

• #28   2. jul 2009 Hvad alder tales der egentlig om i denne bekendtgørelse?

• #29   2. jul 2009 Jeg er enig med Knud og skal helt klart kigge efter et børnesæde til Honda´en så pigerne kan komme med ud og trille i det mønske landskab smiley

• Wilhelmina M
    Wilhelmina M Tilmeldt:
    mar 2007

#30   2. jul 2009 Cbr.: Som jeg har forstået den nye lov så er det børn der er over 5 år og under 135 cm der skal sidde i stol. I andre må endelig sige hvis jeg har misforstået.

• #31   2. jul 2009 Wilhelmina M - Tak for oplysningen smiley

• #32   2. jul 2009 Wilhelmina:

Det er vist under 5 år eller under 135 cm, begge dele tæller altså hver for sig.

• #33   2. jul 2009 Her er et link til et sæde, til de interesserede
    Det eneste jeg fandt på nettet, og lidt pebret synes jeg:

http://www.mc-select.dk/default.asp?TemplateID=315&show=236

• #34   2. jul 2009 Hej

Ligger problemet ikke i at der ikke findes disse godkendte stole til børn. Eller er det strængt taget nok med en topbox, fodhvilere og afskærmning ind imod baghjul????

• #35   2. jul 2009 Nåe, der skal sørme også være sidestøtte, tja så kræves der jo en stol, men hvilken???

• #36   2. jul 2009 Ole. Hvis du lige læser det link trådstarter har i sin første tråd, så bliver du klogere. Og tror ikke du kan finde en MC børnesæde der ikke lever op til de krav...

• Wilhelmina M
    Wilhelmina M Tilmeldt:
    mar 2007

#37   2. jul 2009 Her er der lidt læsning for de interesserede.

(link fjernet)

• #38   2. jul 2009 Har diskusionen med konen, har barnesæde til Mcén, købt på dba for 400 kr, ungerne hygger sig når de er med ude og køre, den lille er 2, bliver 3 til september, og tøsen er lige blevet 5..... men konen vil ikk have det, så det begrænser sig til kørsel ved svigerforældrene...de bor i parcel kvarter, i et meget lukket område, og selv der, hvor vi nærmest kun kører i tomgang, synes hun ikk om det.... men hun har ikk noget problem med at smide dem ind på forsædet af bilen, hvor airbagén ikk kan deaktiveres.....så jeg håber sgu snart hun kommer til fornuft, da mine børn elsker at være med ude og køre.....

• #39   2. jul 2009 Søren B:

Helt rigtigt - lad os forbyde, skateboards, rulleskøjter, trædecykler, gyngeheste og legepladser - NEJ VEL smiley

....lidt proportion i tingene ville nu ikke skade

Kommentér på:
Børn bag på MC'er..

Annonce