Snak om konkurrerende forums {{forumTopicSubject}}
Jeg forstår ikke, at man ikke må tale om andre forummer her. Det er som hvis man står hos en Yamaha-forhandler og siger: "Jeg har også kigget på en Kawasaki. Kan du fortælle mig, hvorfor jeg i stedet skal vælge denne Yamaha?" og han så svarer: "Hvad er Kawasaki? Jeg kender ikke noget, der hedder Kawasaki. Vi snakker ikke om Kawasaki her! Kom ud af min butik!"
Hvis man mener, man har det bedste produkt, så kan man da godt tåle, at kunderne sammenligner produktet med konkurrenternes produkter.
Krisemøde hos ejerne af motorcykelgalleri.dk:
A: "Vi har mange brugere, der forlader os for konkurrenter. Hvad skal vi gøre ved det?"
B: "Jeg synes, vi skal undersøge, hvad det er, konkurrenterne tilbyder, og se, om vi ikke kan tilbyde noget endnu bedre, så brugerne ved første besøg hos konkurrenterne opdager, at vi er langt foran!"
C: "Ellers kan vi bare forbyde al snak om de andre og slette indlæg, fryse brugere, etc.!"
Hvilken løsning mon de endte med at vælge?
En drømmeverden med spørgsmål til dem, der bestemmer:
A: "Hvorfor skal jeg vælge motorcykelgalleri.dk i stedet for jeres konkurrent, etandetmotorcykelgalleri.dk?"
B: "Fordi vi har et bedre community, mange flere motorcykler i vores galleri, hver bruger kan lægge flere billeder op, vi har videoer, logmenter, etc. Jeg synes, du skal besøge etandetmotorcykelgalleri.dk og så er jeg sikker på, du hurtigt vil se, hvorfor vi er de bedste."
Den virkelige verden med spørgsmål til dem, der bestemmer:
A: "Hvorfor skal jeg vælge motorcykelgalleri.dk i stedet for jeres konkurrent, etandetmotorcykelgalleri.dk?"
* Indlæg slettet, A frosset *
Og endelig, så ville det være i motorcykelgalleri.dk's egen interesse at tillade snak om andre forums. Hvorfor? Fordi når vi brugere mødes på havnen, så er I der ikke til sparke os i vandet, når vi snakker om konkurrenterne. Det vil sige at uanset hvad skal vi nok høre om andre muligheder end motorcykelgalleri.dk. Forskellen er blot, at hvis I lader os gøre det her, så er jeres loyale brugere hver gang klar til at pointere hvor mange ting, der er bedre hos jer end hos konkurrenterne. De er der måske ikke på havnen.
Ligeså i det ovenstående eksempel: Hvis man, mens andre kunder hører det, spørger en Yamaha-forhandler om, hvorfor man ikke skal købe en Kawasaki i stedet, så bør han tænke: "Yes! Godt de hører det spørgsmål her hos mig, hvor jeg kan komme med alle de gode grunde til at købe Yamaha, i stedet for at de hørte spørgsmålet på havnen, hvor jeg ikke er der til at nævne alle de gode grunde til at købe en Yamaha i stedet for en Kawasaki, f.eks. at vi har 5 års garanti!"
Så kære motorcykelgalleri.dk, genovervej venligst, om det virkelig er sådan her I vil køre jeres forretning.
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.043
Fik dog en lille griner omkring tanken ved at stå ved en Yamaha forhandler og sige at man har kigget på en Kawa... og vupti, så finder han en frysepistol frem og så får man lige en uge på is
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jan 2005
Følger: 18 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 119
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
Jeg mener, vi kan diskutere i uendelighed hvordan vi mener siden skal administreres men i sidste ende er det ejerne, og ikke brugerne, der bestemmer.
Og indlæg som disse + debatten der kommer ud af det gør at flere bare risikere at blive frosset. Det ville da være ærgeligt!
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 594
/K
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 168
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 948
Og det kan godt være at brugerne ikke bestemmer, men vi kan jo ytre vores mening og håbe der bliver lyttet til det.
At man så også er nødt til at gøre det i sobre og objektive vendinger er jo åbenlyst. Og det synes jeg helt klart det er her.
Og så er det vist tid til at hente Cola og popkorn
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
Penge styrer desværre alt for meget idag.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 142
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.329
Det er kun lige den lille regel, jeg synes er fjollet.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 1.390
Der er fra Admins side udskrevet et helt klart regelsæt, det skal følges, ellers er det ud !!!
Og til cartman, her vælger man ikke Administratorer, men pas på, administatorer vælger folk.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 1.390
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
mar 2009
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Hvad får dig egentlig til at tro, at du overhovedet ret i dine observationer??
Dit indlæg er da ikke slettet endnu?????
I øvrigt:
Der tales en del om ytringsfrihed - Vågn lige op:-)
Dette her er en forretning, som giver annoncører, brugere og ejere nogle forskellige fordele. Ejerne ejer denne forretning, og de har et redaktionelt ansvar overfor lovgivning, annoncører og sidst men ikke mindst deres egen forretning.
Kan man ikke forstå det, lever man efter min mening i et forkert land - vi har en ganske letblandet markedsøkonomi her, og virksomhedsejerne er selv ansvarlige for at sikre deres virksomheder.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.329
mar 2009
Snak om konkurrerende forums