1.125 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Maling:-( Maling:-(

Hejsa

Jeg har fået maling på min motorcykel efter en tur igennem Hellerup: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=118561

Jeg har fået det meste af men der sidder stadig hvid maling på dækket som ikke lige er til at skrape af. Nederst på motoren sidder der også stadig en del maling som jeg heller ikke kan få af ved at skrape plus kølergrillen.

Mit spørgsmål er, kan jeg få det af ved at bruge noget kemikalie eller vil det ødelægge motorcyklen?

Se de sidste to billeder i min profil: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=22695

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling:-(
  • #1   26. jun 2009 Lidt terpentin på en klud og gnub forsigtigt

• #2   26. jun 2009 hvad fanden sker der i Hellerup... Syns det er tit man læser at folk får maling på cyklen i Hellerup...

• #4   26. jun 2009 ville jeg IKKE bruge....

• #5   26. jun 2009 Simon R / tdneVmo ( Århus ) - UHA nej!! Ikke cellulosefortynder - tror det opløser/mattere selve lakken.

Jeg ville også som Narrowhead siger, gå den rigtige erstatningsvej - det der tror jeg kræver en omlakering. For det er næppe vandbaseret maling der kan opløses/blødgøres med varmt og skrabes forsigtig af med en negl.....

• #7   26. jun 2009 Jeg ville enten finde ud af hvem der havde spildt det eller ringe til kommunens tekniske afdeling og brokke mig. Og hold dig fra lak/malingfjerner. Det du har på dækket skal bare have lidt sandpapir ...hvis du da ikke vil have erstattet

• #8   26. jun 2009 Simon R / tdneVmo ( Århus )

Meget tvivlsomt at det vil virke uden at ødelægge original lakken med lakfjerner, er det dichlormethan baseret som de fleste effektive lakfjernere er så bobler det op i løbet af meget kort tid, minutter og både det han vil fjerne + original lakken er ødelagt

• #9   26. jun 2009 Tak for info:-)

På lakeringen var det intet problem at få malingen af, det kunne gøres med en fingernegl og malingen faldt af. Det er mere motoren på de besværlige steder, dækkene og kølergrillen der er et problem.

Men pisse ærgeligt at få hvid maling på en sort mc.

Tror desværre at det bliver umuligt at finde ud af hvem der har spildt malingen og kræve erstatning:-(

• #10   27. jun 2009 Ved ikke hvilken slags maling det er, tror det er sådan noget til at lave striber på vejen med. Starter med at prøve med vand og en grydesvamp og ser om det hjælper.

Kommentér på:
Maling:-(

Annonce