{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Danni A
Danni A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

MC eller bil? {{forumTopicSubject}}

Nu er der ikke så længe til jeg får mine kørekort. også ville jeg høre om man skal købe en bil eller en mc. jeg har ikke råd til begge desværre. eller om der er nogen der har erfaring med kun at have mc.

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC eller bil?
  • #1   22. jun 2009 Jeg har kun MC.. Tror det kommer meget an på dit behov.. Hvis du har let adgang til skole / arbejde om vinteren og i regnvejr hvor du ikke kan køre på MC'en, så er det helt sikkert det værd smiley

Hvis du regner med helårs transport, så køb en bil..

• #2   22. jun 2009 Er du hardcore, så køber du en endouro og helårsforsikrer den.. smiley

• #3   22. jun 2009 Det er jo kun dit behov der afgør det. Jeg har heller ikke råd til begge dele, så jeg har aldrig ejet en bil, selvom jeg har haft kørekort i 16 år.

• #4   22. jun 2009 jeg havde kun Mc de første par år. Det gik fint. Bil er kun et overflødighedshorn.

har lige solgt min bil igen, så KUN MC. Det er tilstrækkeligt!!!

• #5   22. jun 2009 Det er meget forskelligt fra person til person. Men vi er nogle der syntes det er fedt at køre mc selvom det regner eller er halvkoldt - andre gider kun i sol og tørvejr smiley

• #6   22. jun 2009 Starte også selv ud med kun MC......det var kanon.

Men hvis man har langt på arb.....og ikke har mulighed for bus, tog, eller andet...når det er isglat om vinteren.........så er en bil bedre.

• #7   22. jun 2009 Jeg har kun MC, men har da muligheden for at låne en bil når det regner eller om vinteren..

Jeg synes det kommer an på, hvad du skal bruge dit køretøj til. Hvis det er til og fra arbejde/skole hele året, og der er for langt til at cykle eller kunne tage en bus, ville jeg nok vælge en bil..

Men jeg synes heller ikke det er fedt at køre i regnvejr eller når det er glat og pissekoldt..

• #8   22. jun 2009 Jeg har også kun mc. Det kan gøres langt billigere i forsikring (det kommer selvfølgelig an på hvilken bike du vælger og især hvis du kan nøjes med ansvar)

• #9   22. jun 2009 Det er nok ikke det rette forum at spørge om den slags. smiley

• #10   22. jun 2009 har selv nøjes med mc i 5 år af mit voksenliv (mit kørselsbehov var imellem 8000-12000 pr år) blandet transport og fornøjelses km... vil blot sige du skal se nøgternt på hvad dit behov er og hvor meget du evt. vil det mc-kørsel for der findes ikke dårligt vejr, - kun forkert påklædning.
    også vil jeg anb. dig og tjekke hvad evt. vinterforsikring koster.
    held og lykke
    mvh Offslow

• #11   22. jun 2009 Kun MC og det virker fint. Har kun haft bil i den vinterperiode, jeg boede i Malmö. MC er en fordel i den københavnske parkeringsterrorisme.

• #12   22. jun 2009 Mc er ca. ½ pris af bil - værd at tage med. Skulle jeg undvære én af delene blev det nok mc'en smiley

• #13   22. jun 2009 Har kun MC, og det virker fint. Har et et fuldt sæt Rukka goretex tekstil tøj, som holder mig varm om efteråret, og kold om sommeren smiley
    Kører dog ikke vinterkørsel som sådan, men så længe det ikke sneer er jeg på vejen smiley

• #15   22. jun 2009 Startede selv med bil, men skiftede så til kun MC, eneste minus var at det tog lidt tid med udstyret hvergang man skulle ud og køre...
    Har bil nu igen og en meget billig MC, for kan ikke leve med at se andre cruise rundt på Mc uden mig smiley

• Danni A
    Danni A Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #16   22. jun 2009 Jeg har ca. 20km til skole og har mulighed for at tage toget i vinterperioeden. også er mc bare sjovere at køre, vil jeg tro (har selv kørt Rieju scooter i 2år nu) men havde tænkt på at købe en Kawasaki Ninja 250r, og har hørt at man kan få en ny forsikring til 7000kr. med kasko.

Kommentér på:
MC eller bil?

Annonce