{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.739 visninger | Oprettet:

Køb af Peugeot Speedfight 100?!? {{forumTopicSubject}}

Godaften allesammen :=)!

Jeg er flyttet til Malta og i denne forbindelse skal jeg bruge et billigt billig transportmiddel!

I denne forbindelse har jeg fundet en Peugeot speedfight 100 ccm fra 99 som kan erhverves for 600 euro
(incl. 2 hjelme og en jakke som jeg dog ikke vil tillægge nogen værdi endnu da jeg ikke ved om jeg kan bruge det)

Link: http://maltapark.com/item.asp?ItemID=444898

Jeg skal først se den imorgen men sys umiddelbart det lyder billigt da en ny 125ccm kineser scooter af ukendt mærke koster ca. 1700Euro med plader

Men hvad siger i? Hvad skal man kigge efter på såen en og nogen der ved hvor ofte cylinder og større dele skal skiftes?

Mvh og på forhånd tak
Kasper A.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Peugeot Speedfight 100?!?
  • #1   18. jun 2009 Scootergalleri.dk

  • #3   18. jun 2009 Steven >> Tror ikke de ved ret meget om 100cc uden at havde spurgt! mit indtryk er at de primært arbejder i scooter 30 og 45!

    Christian>> Jo oki lyder godt ;)! Ved du om de er LC eller AC fordi jeg kan se knallert udgaven fåes som begge dele!?!

    Hvor meget vil være for langt for såen en lille en! Skal ikke selv kører ret meget på den (øen er jo ret lille)

    Mange tak for svarene ;)!


  • #4   18. jun 2009 Har kort haft sådan en speedfight 100... Syns ikke den kørte særlig godt, virkede lidt for knallert skrøbelig til at køre meget over 80 km/t på... Men tror som sagt ikke jeg havde den mere end 14 dage...

    Syns den vespa jeg har nu er noget bedre at tulle rundt på, selvom den lige har sat motoren af... Kig evt. min profil...


  • #6   18. jun 2009 Thomas>> Oki :(! Men sys det virker som et godt tilbud (hvis den virker fornuftig når jeg tager ud og ser den) og skal nemlig bruge en hurtigst muligt da jeg ellers kun kan komme rundt med bus :(!

    Christian>> Oki! Men det finder jeg nok også ud af så (selvom jeg aldrig har haft en vandkølet maskine). Ja, men virker ikke rigtigt til at de kender til knallerter i samme stil hernede (måske fordi de koster nogenlunde det samme som en 125ccm aner det ikke)!

    Derimod er det rimeligt populært at bygge en lille 2 takts motor på sin alm. cykel hernede :S!

    Tak for jeres svar ;)!


  • #8   18. jun 2009 Energy >>
    Oki, lidt nemmere selv for mig og gå til så (måske) ;)! Oki! Jamen passer jo fint nok med det kun er ganske få steder hernede man må kører 80 ellers hedder det 60 udenfor og 30 i byerne og der er fyldt med fast installerede fart kameraer :(!

    du mener ikke cylinder og stempel? Kører de godtnok så langt?

    Må se om ikke jeg kan leve med knæerne og rystelserne :)!

    Mange tak for hjælpen!

    Nogen der ved om der er noget særligt man skal kigge efter? Noget der koster en formue at lave?!


  • #9   18. jun 2009 Peugeot laver nogle af, hvis ikke de mest stabile scootere.

    Har kørt helårligt på både Piaggio og Peugeot og der er Peugeot imo langt bedre kvalitet. Deres motorer er så vidt jeg husker bygget i samarbejde med Honda og kører næsten forevigt, hvis ikke man roder for meget/tuner på dem. Piaggios motorer holder også rigtigt godt. Det gælder desværre ikke resten af komponenterne.

    Affjedringen er altid godt at holde øje med og især om pakningerne er tætte, herudover kronrørslejer, dæk, slør i bagtøjet, kører variomaticen ordentligt, uden mislyde eller dårligt/ujævnt træk. En anden vigtig ting er udstødningen: På en totakter har de det med at ruste op forholdsvis hurtigt, så tjek den godt efter. Især ved starten af potten, ved svejsninger og nedenunder.

    Køb altid kun god totaks-olie! Det betyder rigtigt meget på en to-takter. For billig olie slider unødvendigt meget og får hurtigt tændrør, motor samt udstødning til at sodde til.

    Lær at skifte rullerne i variomatic'en selv, så har du nærmest ingen udgifter til vedligeholdelse!


  • #10   18. jun 2009 Sorry, havde ikke lige set at det var i Malta.

    Tror ikke du skal bekymre dig så meget om rust så... smiley


Kommentér på:
Køb af Peugeot Speedfight 100?!?

Annonce