{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14

Folk køre i blinde {{forumTopicSubject}}

Jeg kom kørende i går på vej hjem efter arbejde. Det var grønt og lyskrydset er 50 meter fremme, jeg gasser op og kører vel ca. 70 km/t. På min venstre side er der en kæmpe lastbil der skal svinge til venstre og 20 meter før lyskrydset drejer en varevogn ud foran mig til venstre.
Varevognen har intet udsyn og kører direkte ud foran mig!??!?!?!
Er det ikke første lektion i køretimerne at man iikke drejer til venstre når man ikke har ngoet udsyn?

Jeg bremser i hvert fald alt hvad jeg kan og er mindre end 10 cm fra at smadre op i siden af ham.
Er godt klar over jeg kører over 50 km/t, men stadigvæk, det var vildt tæt på og hjertet sidder oppe i halsen på en bagefter.

troede jeg havde lært det, men man skal køre forsigtigt, desværre forstår man det først når man er virkelig tæt på at det går galt.

Så kør forsigtigt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk køre i blinde
  • #1   18. jun 2009 der er kun en der passer på dig i trafikken, og det er dig selv.

• #2   18. jun 2009 Mor har helt ret.'

Accepter, at der laves fejl i trafikken og kør derefter.

Det er ærgerligt, at det skal være sådan, men det er dig på din MC, der slår dig. Godt du ikke kørte stærkere:-)

• #3   18. jun 2009 Enig, men det mest rystende er at spaden i varevognen ikke kan se noget som helst - og i stedet for Anders kunne det ligeså godt have været en Touareg, eller endnu værre en lille lastvogn der kom......
    - og så havde han nok fortrudt den manøvre.

• #4   18. jun 2009 Folk er blinde og ser sig ikke for.
    Men det hjælper altid at køre med langt lys og fuldt udstyr selvfølgelig! smiley

• #5   18. jun 2009 havde stort set samme oplevelse igår detfanme ubehagligt endvidere så kørte jeg efter ham ind på en tank og spurgte om han havde et kørerkort hvortil han gud hjælpe mig sige at det er mig som har vigepligt når han laver et vognbane sving over striblede linjer smiley

• #6   18. jun 2009 vognbane skift

• #7   18. jun 2009 Bikeprostitude:
    Er det normalt at flere af jer kører med langt lys hele tiden for at gøre opmærksom på jer selv i trafikken? Får man ikke en bøde for at køre med langt lys i byen hvis man bliver stoppet? Har aldrig tænkt over det var et alternativ men synes da ideen er god hvis det er lovligt...

• #8   18. jun 2009 Jeg kører altid med langt lys. Det er vist ikke lovligt, men hellere betale en bøde end at blive overset. Har desuden set mc-betjent med langt lys...

• #9   18. jun 2009 det virker at kører med langt lys,man bliver set lidt før og bedre.
    men den der med at det hjælper med "fuldt udstyr" den køber jeg sgu ikke,folk ser dig sgu ikke i god tid bare fordi du har rygskjold osv på.
    PS. det er ikke lovligt at kører med langtlys.

• #10   18. jun 2009 er det 500 for at blive taget med langt lys eller hvad? Har i fået nogle påtaler af politiet med det eller har der aldrig været problemer med det?

• #11   18. jun 2009 Jacob S:
    Det har min kørelære fortalt mig at vi skulle, når vi blev færdige med kortet. Og selv skulle ud og køre alene på vejene... somsagt også fordi folk nemt overser os mc'er ude i trafikken. Blinder dog ned om aften smiley Men det blinder jo heller ikke om dagen.

• #12   18. jun 2009 Hmmm - pointe noteret... Tror det bliver en del af min kørestil fremover. Så har jeg også pludselig lys i begge mine lygter hehe smiley

• bo j
    bo j Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #13   18. jun 2009 jeg har altid køret med lang lys på er blevet stoppet 7 gange og de har ikke sagt andet at jeg kører med lang lys og det er en god ide og hvis folk blinker til mig så har de set mig

• #14   18. jun 2009 den skal jeg lige have én gang til...: Er det politiet der siger det er en god idé du kører med langt lys???

• #15   18. jun 2009 Langt lys og eftermonteret xenon, kan faktisk virke blændende om dagen - kører ca 50000 km årligt i bil.

Der er jo ikke meget ved at se den modkørende MC-ist med kæmpebål på cyklen og så overse cyklisten i ens egen vejside.

Jeg har anvendt Vibra lys i tre år nu. Det fungerer gevaldigt og blænder ikke. Det er muligvis ikke klart lovligt som nær-/fjernlys, men det er i hvert fald heller ikke klart ulovligt som kørelys om dagen.

Jeg er blevet standset i diverse kontroller adskellige gange i diverse kontroller. To gange er Vibraen blevet påtalt - den ene gan med kommentaren: "Det var sgu smart" og den anden gang: "Jo, det har jeg også på min egen MC!"

• #16   18. jun 2009 Man behøver heller ikke være dum. Du kører på indersiden af en lastbil imod et lyskryds og så sætter du simpelthen farten op... Det er da deideret at bede om problemer. Var det din første idealistiske time på almindelige veje? I givet fald dette lille råd: Forvent ikke at andre følger reglerne!

• #17   18. jun 2009 Andreas A:

Lidt pænere kunne det nok siges, men du faktisk en pointe - det er noget af det man bare ikke gør:-)

• #18   18. jun 2009 Ja ok måske ikke så pænt, men en ting, der irriterer mig herinde, er det evindelige rygklapperi, når en eller anden har været ude for en ubehagelig situation. Det forekommer mig, at i 9 ud af 10 tilfælde kunne situationen være undgået, hvis den forulempede havde været lidt forudseende.

Det er sandt, at der er mange idioter i trafikken, men hvis man ikke forventer at alle andre er idioter, er man faktisk den største idiot af dem alle.

Hvis man kører imod et kryds, hvor der kan komme venstretrafik, som man ikke kan se, sætter man da automatisk farten ned.

• #19   18. jun 2009 Knud (Vestegnen): Tak for inputtet, jeg har lige været inde på Vibra-lys' hjemmeside, og det lyder jo ganske genialt. Hvis man nu, som jeg, ikke er den fødte gør det selv mand, er det så nemt nok at montere, eller hvad er din vurdering?

Kommentér på:
Folk køre i blinde

Annonce