Ny cykel. At ville eje det hele. {{forumTopicSubject}}
Går og overvejer at købe nyt.
Og synes satme det er svært at finde frem til drømmecyklen.
Problemet var jo ikke stort hvis man kunne eje 2-3 cykler ...
Sidste år begyndte drømmen. Det skulle være en BMW R1200S eller en Ducati 999s.
Ducati 999 røg hurtig ud grundet jeg uden problemer kører 12-15.000 km om året. Sælge en Ducati 999 med 4x så stor km-tal som andre 999'ere?!? ... kæmpe afskrivning og et vaskebræt at sidde på + det er vildt cool at eje en cykel man træner armbøjninger på mens man kører - not.
R1200S'eren er udgået af produktion og ifølge US-sites slides motoren næsten dobbelt så hurtigt som den gamle R1100S. HP2sporten er uden for økonomiske rimeligheder + og deraf forsikring ..
Man kan jo håbe der kommer en ny R1250S knap så race-fikseret ..
BMW R1200GS
På vej til nordkap møder man så et par R1200GS. The touring bike i mine øjne. Så fik fantasien jo ellers frit løb til alle de kommende langture. Ud og prøvekøre en, men den er godt nok en klods at rive rundt på de små veje. Især med min kørestil, men nøj hvor ville den bare være fed til Loch Ness med alutasker, gps og eftermoneret varme alle steder. Den kan sikkert også fås med tag!
Så prøvede jeg Hypermotarden! Fårk den er skæg og 110% fun. Men den er bare pisse ringe til at køre 100 km motorvej på, for at besøge ens morfar (han er 80 år og skal sku besøges engang månedligt - Han bliver så glad). Ved 120+ er man ved at lette fra sadlen af vindtrykket.
Så prøvede jeg den nye 1100 Monster. Måske knap så ekstrem som Hypermotarden tænkte jeg. Den rystede helt vildt ved lave omdrejninger (alt under 4000) i forhold til Hypermotarden. Om det var den pågældende cykel ved jeg ikke. Men den rystede så meget at jeg næsten ikke kan forestille mig den herlige lyd kan opveje viberationerne. Og begrænseren tog fat lige når det blev sjovt og 5. og 6. var praktisk taget ubrugeligt.
BMW's nye F800GS er jo en mini boxer-GS og tænder lidt mine touring-tanker. Men de friske ture bliver sku nok sovset ind i blød affjedring (har endnu ikke prøvet den).
Så er der Yamaha's 5 års garanti - whuup whuup - lige noget for undertegnede. Udemiddeltbart siger 4 cylindre mig intet. Men har bestemt mig for det skal prøves en dag! Kan jo være man kan lære at leve med den kedelige støvsuger-lyd hvis cyklerne ellers kører godt. Ingen cykler på Yamahas program vækker dog nogen som helst følelser i underlivet eller andre steder på følelsesregistret. R1 er sku nok for meget for mig. MT-01'eren ser og lyder sig. Men er nok en klods. R6'eren 2008 har jeg prøvet. Hidsig lille sag med 0 moment. Men den skal bare piskes på en anden måde. Men man kører jo nærmest med hovedet nedad ... og man laver igen armbøjninger under kørsel ...
Suzuki - nix. Så skulle det være en SV650 til konen. Har intet at sætte på mærket eller nogen fordomme. Kan bare ikke se mig eje en.
Kawasaki? Er-6 er for svag. Deres racere for racet og siger mig lige så lidt som Suzuki.
Triumph? Så skulle det da være en Speed Triple. Aldrig prøvekørt en, kun siddet på den. Måske man skulle prøve Daytona'en 675 også ...
Måske jeg bare skulle sælge bimmeren og købe 4 cykler. En touring-, en chopper-, en motard- og en racer-JINLUNG! og eftermontere varme i håndtagene
Andre som drømmer om ny cykel men ikke kan finde den helt rigtige?????
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.548
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.548
personligt, syntes jeg den her er virkelig flot!
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28652
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
men igen - den er ved at være lidt gammel synes jeg og der er vel en ny på vej i kullissen
Ja glemte Honda, ville hellere eje en Honda en en Yamaha. F.eks. en CBR600RR, men hvorfor betale mere for 3 års mindre garanti? Giver skudt megen mening
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.548
hvorfor vil du ikk have suzuki egentlig?
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.548
??
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 172
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.548
men igen, hvis du er til 2 cylindret så er det vel ligemeget
men suzuki tl1000R er nu heller ikk værst.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
Nu synes jeg en K1200S er en færge i racerforklædning (omend i mindre grad en en hayabusa). En K12(3)00R's har samme størrelse. Og 165 hk uden kåbe?
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
Og det var Speed Triplen du prøvede ikke Street Triplen - jo masser af ccm til forskel
Som sagt skal jeg også eje en 600cc racer inden jeg dør. En kort prøvetur er ikke nok til at kunne sige "never again".
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
Har læst og hørt godt om B-kingen. Dog nok en kende for kraftig til min småvejs kørsel. Og designet ... det er vel lidt ligsom med BMW's R1200ST's forlygte ...... enten kan man lide det eller så kan man ikke!
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 347
Det laver både Honda, Kawasaki, Yamaha og Suzuki da så vidt jeg ved.
Det er ikke værd at prøve?
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
har kun prøvet en K1200S kort. Synes tung og stor i forhold til min (hvilken også er stor). Og jeg søger nødvendigvis ikke en super voldsom maskine. At koncentrere sig 110% om gashåndtaget ud af sving er ikke lige mig. Men nu har K1300S jo alt tænkeligt sikkerhedsudstyr til at redde potentielt overpower
Nu er det helle ikke fordi i skal finde cykelen til mig. Ville bare høre om andre tit havle lyst til lidt af det hele.
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
Den eneste måde du finder "din" cykel på er at komme ud og prøvekøre så mange som overhovedet muligt !!!
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Har byttet min tidligere R1 fra 07 med Daytona 955i af samme årgang, og det har jeg ikke fortrudt - den kører sgu godt, er nem at køre touring på og badsæde-passageren sidder ikke som Fjellräv i 2. sals højde.
Så har den jo et cyl-tal midt mellem 2 og 4 *GG*
Held og lykke med jagten
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Husk lige at prøve Ducati´s monster S4RS.. den med Testeratta motor..
En helt anden motorgang end en M1100, og kræfter så du bliver bange,.
Simpelthen det vildeste indenfor nakedbikes...
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.221
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
den her har 2 cylindre , klarer fint et sving eller 2 og er gearet til længere ture
med tonsvis af muligheder
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
Prisen er ikke fastsat endnu paa bimmeren men de lover konkurrencedygtige priser i forhold til japserne.
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 183 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 798
Jeg har min drømme Mc, så kender ikke til den slags problemer. Dog vil jeg gerne eje en gammel Vmax. også.
God jagt, og ja, Prøv en Speed Tripple!
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 634
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men ud fra de krav du stiller op til en MC's egenskaber vil jeg mene det er Yamaha du skal lede hos.
TDM900.
Har ikke selv prøvet en 900, men derimod en ældre 850'er. Det er en super underholdende MC på de snoede veje. Moment og plads til touring osv osv osv.
Du får ABS med i prisen på en ny.
Helty klart et kig værd.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
BMW R1200R, som der også bliver nævnt, er altså også en dejlig maskine. Det har hjulpet meget at den ny model har smidt en del kilo og fået en opdateret motor.
F800ST eller S som min. Den er væsentlig mere adræt og mindst ligeså hurtig som din nuværende. Men den føles også mere klejn og især S'eren er ikke nær så touring egnet. Mit valg var ikke svært efter en prøvetur på R1100S og F800S. F-motoren gør alt rigtigt, men mangler en del karakter, som f.eks min forrige V-strom havde.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.056
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 223
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
8<----
Andre som drømmer om ny cykel men ikke kan finde den helt rigtige?????
8<----
Tror at jeg har fundet den helt rigtige til mig, det som du ikke kunne lide ved 1200GS'en, er liige det jeg godt kan li' ved min 1150GS, den lidt tunge/satte måde den kører på, samt den lidt grove mekanik motor/gearkasse ............. uhmmmmm i love it'
/Dennis
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 122 Svar: 447
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
OT: Hvor er din blade?
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 223
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Ta nu bare ud og prøv en Daytona 675 , så er alt din tvivl ovre :=))
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 10
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
Nu har jeg det ............. du skal da have dig en Triumph Tiger 1050
/Dennis
Ny cykel. At ville eje det hele.