1.608 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvordan fik i stjålet jeres mc??? Hvordan fik i stjålet jeres mc???

Jeg er kommet til at se den seneste tid at der saftsuseme er mange der efterhånden oplever det værst tænkelige, nemlig at deres kæreste eje er væk.

Jeg kan ikke undgå selv at blive lidt nervøs. Har da godt nok alarm på, men de kan jo slippe afsted med lidt af hvert de svin. Men hvordan mistede i jeres maskine, placering, større byer, fastgørelse altså lås osv, fortæl fortæl. Så kan det være vi er nogen der kan bruge det som forebyggende viden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan fik i stjålet jeres mc???
  • #1   15. jun 2009 Synes det er alle steder man hører. På gaden, i garagen, prøveture osv.
    Min kammerat fik taget sin fra en aflåst garage - kædelås osv. brudt op.

• #2   15. jun 2009 tror min blev nuppet i en varervogn eller på en trailer eller sådan, den var både skivelåst og låst med kæde og intet af det var brudt op.

• #3   15. jun 2009 Ja alt er vidst muligt. min står i aflåst garage og ikke på min egen adresse, der er kæde og styrlås og selvfølgelig er alarmen sat til. Grunden til jeg er blevet nervøs er at jeg ikke har råd til at smide kasko på (pris 29000) så jeg må tilstå at jeg efterhånden overvejer gps tracking ret alvorligt...

• #4   15. jun 2009 Ville smide gps på med det samme jeg købte en mc som ikke skulle kaskoforsikres. Min kammerat mistede 56K da hans blev stjålet - ingen dækning overhovedet.

• #5   15. jun 2009 Ved den skole jeg arbejde på.
    3 stk 15-16 årige knægte knækker skivelås og styrlås og trækker den forbi det vindue jeg sad med ryggen til.
    De starter den op med sølvpapir på bundstykket og leger med den.
    2 dage efter finder jeg den i Mjølnerparken, hvor en 10-11årig knægt fortæller mig hvordan jeg skal kortslutte den og køre afsted på den...

• #6   15. jun 2009 Køb de kædekit der bliver boltet ned i fundamentet. Så skal tyvene bruge noget tid før de kan bære noget væk...

• #7   15. jun 2009 Fandme skræmmende så frygtløse sådan nogle små unger er.
    Jooo men stoler ikke rigtig på kæder, de fleste kan sgu ordnes med en go stor boltsaks...

• #8   15. jun 2009 Thomas H

Også selvom der er kasko på er tyveri minus 20%, så det er også kedeligt smiley

• #9   15. jun 2009 Morten B: Kommer an på forsikringen. For mit vedkommende er selvrisikoen ved tyver det samme som ved alm skader.

• #10   15. jun 2009 Ja mener også kun jeg har et mindre tillæg ved tyveri.

• #11   15. jun 2009 Jesper [Virum] P

Hmm. troede det var generelt smiley Nå, men jeg er ihvertfald 20% fattigere hvis min bliver nakket smiley Det sutter da lidt

• #12   15. jun 2009 Fik knækket tændings og styrlås, hørte den starte og køre væk, og blev ringet op af politiet 56 minutter senere, da de fandt den på nørrebro.

Sattelit overvågning styrer max!!

• #13   15. jun 2009 Hvis man har mulighed for det er dette en yderst effektiv løsning:

Et anker (Y-Anchor Y-Max 90) støbt ned i jorden sammen med den stærkeste kæde på markedet (Almax Immobiliser IV), så kan de ihvertfald ikke bare slæbe den op i en kassevogn uden en hulens masse larm.

http://www.yanchor.com/Y-max%20901.html

http://www.almax-security-chains.co.uk/

• #14   15. jun 2009 holger, det er fine varer det der, men tror bestyrelsen der hvor jeg bor i min ejerlejlighed, lurer en smule, hvis jeg pludselig graver parkeringspladsen op, for at lægge sådan en fætter i jorden....

• #15   15. jun 2009 Ja, det kan du ha' ret i, men hvis I eventuelt var flere som kørte motorcykler i ejendommen, kunne I spørge/søge om I ikke måtte bruge en enkelt af parkeringsbåsene til motorcykler hvor I fik gravet 3-4 ankre ned. Nogle gange kan man få lov til meget, så længe de andre ikke skal have penge op af lommen. smiley

• #16   15. jun 2009 Det er jo meget fint med alle de nedstøbnings manøvre, ankre osv......... hvad gør man så hvis man er på besøg hos venner osv.?..... min forsvandt i Kbh. og jeg bor et helt andet sted...... Sattelit overvågning..... eller 50Kv så de får en over pølserne.......

Er det en cykel "nogen" VIL ha.... venter de sgu da bare med at score den til den ikke står i et nedstøbt stativ.

• #17   15. jun 2009 ja, hvis de virkelig vil ha den givne cykel, så skal de nok komme afsted med den... man har jo set på tv hvordan en bil-tyv kommer afsted med, var det 19 nye biler ud af 20, på meget kort tid, eneste bil han ikke fik med var en passat st.car, og det var vidst kun pga han ikke ku bryde startspærren inden for rimelig tid.

• #18   15. jun 2009 Er det ikke Gone in 60 seconds? :O)) Husker dog ikke en Passat fra filmen ...

• #19   16. jun 2009 Haha Thomas! Good one!

• #20   16. jun 2009 Da jeg havde mc, blev den altid holdt "inde" af en port og bil.
    Så de skulle åbne og flytte begge inden den kom nogen steder.

Men jeg vil da mene at en gps alarm er en god inverstering, men de er jo så satans dyre.. smiley

MvH
    Michael

• #21   16. jun 2009 Tjaaa både og, gps tracking kan du få ned til 1400kr

• #22   16. jun 2009 jeg tror godt nok dem til 1400 kan komme i kategorien "virker måske"....sagen er at det er smart at få en der er overvåget af alarmcentralen, min er fra Falck/Sirius.... den kostede 7000 for 3 år siden incl. montering og 1' års overvågning. De er faldet i pris, og når den er købt er det jo ejendom, der kan flyttes fra cykel til cykel, dog skal den monteres af Sirius hver gang.
    Overvågningen koster 5-600 kr om året........

Spørgsmålet er nok, om det kan betale sig at lade være på lang sigt......

Det er da betydeligt billigere at investerer 4-7000 en gang, end at ende med et bonus tab på 10-20 % af et stort beløb...... det er jo de dyre og eftertragtede cykler her er tale om...... små og ældre cykler der stjæles, stjæles som regel til joy rides af unger der skulle have tæv..... og som kun stjæler fordi det kan lade sig gøre........ blir de forhindret i det....stjæler de en andens.....

Hilsen Mikael.

• #23   17. jun 2009 Køb noget gammelt lort som ingen gider stjæle!!.. vist eneste måde at undgå langfingrede smiley Hvis de vil afsted med lortet så kan de. Tænk bare på alt det batteridrevne elværktøj man kan få.. vinkelsliber klarer jo det meste. Eller en konverter til bilen så man kan bruge 220v osv.

"What man can make, man can break"

• #24   17. jun 2009 Køb en tr-102 gps / gprs tracker sender besked med link til google maps smiley
    Koster 900 på ebay. der er en her inde der vidst sælger dem til 1400

• #25   17. jun 2009 Det er meget fint med de "uautoriserede" trackere, men hvad vil i gøre hvis i ser den forsvinde, på en ferie i spanien?
    Alarmcentralen kobler ikke hvad som helst op.....og det er nu dem der formår politiet at rykke på sagen, lige når det sker.....

Kommentér på:
Hvordan fik i stjålet jeres mc???

Annonce