{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.066 visninger | Oprettet:

Anmeldelse af Hyosung GT 250R {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Jeg er ny på markedet, og ønsker at anskaffe mig en MC.

Jeg har kigget meget på Hyosung´s GT 250R.
Jeg har set på en "fysisk", men jeg har ikke prøvekørt en endnu.

Så jeg ville høre jer her på galleriet, om i har nogle erfaringer med denne cykel. Eller med dette mærke i det hele taget? - Nu gider jeg ikke høre på alle de gamle rø....... der påstår at alt hvad der ikke står Yamaha/Suzuki/Honda er noget værre lort.

Jeg vil høre fakta, og ikke rygter!

Mvh Andreas R


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anmeldelse af Hyosung GT 250R
  • #1   6. jun 2009 Det kan du have ret i Morten. Jeg spurgte også sælgeren, hvordan mærket var. Meen, du kender vel en sælgers svar, Det er faktisk bedre end alt andet på markedet.

  • #2   6. jun 2009 læste en anmeldelse tidligere med en test at denne og kawasaki's 250'er
    og begge er gode maskiner, men hyo'en ruster div steder allerede efter første sesson, og med de få penge der er imellem så er kawasaki'en helt klart den bedste, også gensalgsværdigen.

    Mvh mikkel.


  • #3   6. jun 2009 Jeg har selv Hyosung (GT650S) og har ingen problemer haft. Er meget glad for den, og synes man får meget for pengene. Men gensalgsværdien er ikke så god, tjek brugtmarkedet, de koster ikke meget brugt.
    Prøv evt. at spørge i Hyosung gruppen her på siden, der er et par stykker der har dem.
    Mvh Peter


  • #4   6. jun 2009 250eren kan jeg ikke sige men jeg har en 650er og der er ikke noget at udsætte på den - jeg kan ihverfald ikke finde den dårlige finish som mange klandrer den for... men ja, kig i gruppen herinde og så vil jeg anbefale www.korider.com

  • #5   7. jun 2009 jeg ville nok kigge nærmere på den nye GT650special naked. Den fås til 55k kr :-()

  • #6   7. jun 2009 Hvis du tager et kig på de brugte Hyosunger, så er de fleste allerede efter få år begyndt at ruste og irre.

    Mange påstår at alle deres begynderfejl er løst, men tvivler på det...


  • #7   7. jun 2009 Vil lige sige at det ikke er noget dårligt køb sådan en Hyosung.. Og hvad angår rust. Så ruster de gængse mærker sgu også.. Min suzuki havde allerede efter første sæson begyndende rust flere steder.. Så på det punkt er der sgu ikke nogen forskel.

    Kender flere der har købt og kørt Hyosung'er med største fornøjelse og uden problemer. Rygterne stammer fra dem som køber en og kører den som om de har stjålet den. For så bagefter at brokke sig over at det ikke ku holde. Alle de gode erfaringer ser jo sjældent dagens lys desværre..



  • #8   7. jun 2009 Men de burde da også kunne holde til at køre friskt... Det kan en sv'er da...

  • #9   7. jun 2009 Det kan de også.. Men de skal jo også køres til som alle andre mc'er. Hvis man fyrer dem af fra dag 1 af. Så er risikoen jo unægtelig noget større for havari end ved korrekt indkøring.

    Men naturligvis er der kvalitetsforskelle. Det ville da være mærkeligt andet. Men ved korrekt vedligehold kører de sgu lige så godt som mange andre dyrere maskine...


  • #10   7. jun 2009 Thomas (Vejle) J:

    Det er fordi GT650'eren har fået motoren fra Suzuki's SV-serie.
    De vælger bare ikke at beholde de 70-72 HK som Suzuki har fået ud af motoren.
    Og som suzuki har bevist at bare fungere, og holder.
    Men derimod vælger de lige at presse omkring ekstra 10 HK ud af den lille V2 motor. Og det tror jeg er grunden til at de ikke kan tåle at få kniven... Eller de ihvert fald fra ry for ikke at kunne. smiley


  • #11   7. jun 2009 Rasmus S: yder ganske rigtigt. Bortset fra at det ikke er en SV motor der ligger i Hyosung'en.

    Og nej, det er ikke licensmotorer fra Honda. Det er egenproduktion.
    Hyosung er ikke et lille foretagende, og koreanerne kan godt bygge i en kvalitet der når op på japanerne. Det er finishen i detaljerne der kniber. Men som Claus også skriver, så ruster en Suzuki også efter 1 år, så koreaneren er jo sådan set på japanerniveau...

    Gensalgsværdien er det eneste negative. Men det kan man bla. takke brugerne på MCG for...


  • #12   7. jun 2009 Jesper: Din sidste kommentar er så ganske rigtig.. Endnu et bevis for at Janteloven lever i bedste velgående i lille Danevang...

  • #13   7. jun 2009 det var da utroligt med alle de underlige ideer folk har omkring licensmotorer osv... læs nu på lektien inden i udtaler jer, det er hvertfald spild af tid at ævle løs om ting man ikke aner noget om.

    motoren i hyosung er hverken fra SV eller honda. det eneste sv og gt650 har til sammen, er spjældhusene(eller karburatorerne på de ældre modeller) og så den faktor at de begge er 90grader V-twin. udover dette er der intet til fælles for dem. se f.eks placering af oliefilter osv. at hyosung så kan bygge en motor af samme str som SV der yder 10hk mere, tja... den lader vi stå for sig selv. den større effekt, kan man så sige er nødvendig på hyosungen, som jo desværre er noget tungere(meeen mon ikke de inden for en nær fremtid, tryller lidt på det punkt) der er en gt650X version på vej med tynd rør ramme og alu bagsvinger osv, mon ik den er blevet lettere.

    der er absolut ingen tvivl om at hyosung ikke er på kvallitetets mæssig samme plan som de store japser mærker ENDNU, men de er bestemt på vej frem, og man får hvad man betaler for, og man skal købe dem for hvad de er. det er klart, at hvis man forventer at få en "superbike" for nu sølle 70.000kr for en fuldkåbe R model, så er det klart man blir skuffet, for saføli ka den ikke leve op til forventningerne som f.eks en R6 der koster over det dobbelte. eller for den sags skyld suzukis nye gladius der koster 90.000kr mod hyosungs nu 55.000kr for en naked. og der har hyosungen stadig 10hk mere. og vægten er tæt på det samme.


  • #14   7. jun 2009 iøvrigt, har jeg nu min anden gt650r, startede med en 05 model da de lige var landet i dk som de første med kåbe(havde den ca 5000km uden problemer før den blev solgt) nu har jeg så kørt knapt 5000km på min 08´er, den har fået skiftet speedometer pga en elektronik fejl, som det eneste der har været med den(det kunne ske på hvilket som helst mærke) og den kører bare derud af... fuld valuta for pengene ;o)

    jeg snakker med en hel del andre hyosung ejere, både herfra siden, og fra korider.com som er et stort internationalt forum der kun handler om hyosung(og det er godt nok sjældent der er motorproblemer på de nyere modeller, så kan ikke forstå at folk siger de ikke kan holde, det må være ren løgn og noget folk finder på) hvorfor, forstår jeg ikke...


  • #15   7. jun 2009 Peter T: Hvorfor. Jamen det er jo fordi der skal jo være noget galt med discount. Det må jo absolut ikke være ligeså godt som det dyrt indkøbte....
    Lidt af det samme, så så jeg i morges på STV1 en Nolan hjelm tabe i stød og slag-test til en billig Biltema og en billig Aldi hjelm.
    De 2 billige klarede godkendelsen, det gjorde Nolan ikke. Det havde en MC journalist samt Nolan importøren svært ved at tro på, selvom testen var korrekt udført...


  • #16   7. jun 2009 Peter T: Kan godt fortælle dig hvorfor. Jantelov og misundelse.. Folk der har købt et mere kendt mc-mærke for 100 - 150 kilo må sgu da blive lidt misundelige når de ser hvor meget mc man kan få for rundt regnet 80 kilo. smiley

  • #17   7. jun 2009 Jeg kender intet til kvaliteten på Hyosung, men jeg hader når folk siger at "man får hvad man betaler for", eller "Man må ikke købe for billigt". Så hvis Hyo fordoblede deres pris, så var det pludselig topkvalitet?? Og når Suki dumper deres priser, så er det fordi kvaliteten er blevet dårligere???

    B & O er også p.... dyrt, men det er stadig noget lort. Høj pris betyder ikke høj kvalitet.

    Sorry for mit galde smiley


  • #18   7. jun 2009 Claus--> Må nok erkende jeg på ingen måde er misundelig på hyosung ejere... Hvis jeg var det, ville jeg nok bare købe mig en, de er trods alt temmelig billige...

    Hvem ved om det bare er mig der har været uheldig at se de gamle maskiner, som ikke har været passet ordenligt.. Der er i hvert fald ingen misundelse fra mig om at eje en af dem...

    Kender dog kun en enkelt tidligere ejer af hyosung, den blev dog brugt til race. Tror hun er temmelig glad for at den er skiftet ud med en Yamaha.


  • #19   7. jun 2009 Thomas: Det var nu også ment lidt i overført betydning.. smiley Jeg misunder dem skam heller ikke.. Og er yderst tilfreds med både min suzuki og min Honda. Men at nærmest svine mærket til som noget ubrugeligt skrammel. (Gør du heller ikke men nogen har den tendens) det gør jeg ikke. Og som Peter t også skriver skal man købe dem for hvad de er. En yderst brugbar mc. Og syns det er formidabelt at man kan erhverve sig en så flot maskine til sølle 80 kilo. I stedet for at købe en gennembanket 10 år gammel maskine som ingen aner hvordan er blevet kørt..



  • #20   7. jun 2009 Cyklen er da sikkert også okay at køre på... Har prøvekørt både den gamle og nye model... De tiltalte altså ikke mig, men det har sikkert ligeså meget med at det var en V2... Syns godt nok den dør hurtigt på toppen...

    Mener bare at man behøver at fortælle om de mange begynderfejl der har været, når her bliver spurgt om kvaliteten af Hyosung...


  • #21   7. jun 2009 Thomas: Begynderfejl som Kawasaki, Yamaha, SUzuki og Honda også har haft, og har lagt bag sig.

  • #22   7. jun 2009 Ja, men det er bare lidt flere dage siden japanerne gjorde det... Man har ikke rigtig set om hyosungerne virker...

    Har lige siddet og kigget priserne... En hyosung 650'er med fuldkåbe koster 80.000 og en sv 650 sk9 koster også 80.000... Så forstår jeg ikke hvorfor man ikke vælger Suzuki. En fuldkåbe til sv'eren kan vel ikke koste meget mere end 5.000?


  • #23   7. jun 2009 Tjaeeee, eller 70.000,-
    (link fjernet)
    Personligt kan jeg bedre lide motoren på GT'eren og det samme med dens design.
    Den eneste gode grund der er til at vælge SV'eren, som nu er en udgået model, er at den holder prisen bedre.
    Og ja, det er flere dage siden japanerne havde fejl. Og alligevel skal vi ikke mere end 5-6 år tilbage før Yamaha endelig lærte at lave holdbare gearkasser til R modeller. GS500 ruster dog stadig osv osv osv. Så japanerne er bestemt ikke fejlfri.


  • #24   7. jun 2009 Det giver da sig selv hvorfor man vælger Hyo'en frem for en skrutsuzi.. Goes without saying!!

    Men nu har jeg gentagne gange kørt tur - aldrig ejet - på flere standard og enkelte tunede/stylet hyo'er. og haft en fed oplevelse. Og så har jeg aldrig hverken set eller hørt om de maskiner som skulle irre og ruste som en anden kinøjser. Tror mere det handler om ikke at turde købe andet end et anerkendt mærke, fremfor en ganske fed og driftsikker maskine til en billig penge...



  • #25   8. jun 2009 jeg skal da heller ikke ligge skjul på at jeg til hver en tid, heller ville ha en super bike, f.eks en gsxr 750 som altid har været en drøm, men økonomien er for mit vedkommende bare ikke til at smide 170.000kr og vel omkring 20.000kr i forsikring. derfor er hyosung at super godt billigt alternativ. og den gir max valuta for pengene, igen man skal købe dem for hvad de er.

    hysoung gt650r= 70.000kr for den nyeste model med ny røv, radial bremser, armerede bremseslanger osv.=
    (link fjernet)

    sv naked koster 80.000kr= (link fjernet)

    jeg ved så ikke om den kommer med clipon styr eller hvordan. men ja så ka man smide fuldkåbe på for ik særligt mange penge. jeg kan dog personligt bedre li designet på hyosungen som skiller sig lidt ud.

    skal man så samligne med den naked hyosung som koster 55.000kr så er prisforskellen pludselig stor... men det er jo alt sammen et spørgsmål om smag.


  • #26   8. jun 2009 man kan også samligne med gladius, som er en af suzukis nyeste skud på stammen, den koster 90.000kr og vejer stortset det samme som en naked hyosung. suzukien har stadig de 72hk mod hyosungs 82hk(og her vinder designet fra hyosung altså også i mine øjne) til trods for at det er et nu 5år gammelt design og suzukis er nyt. men igen, smag og behag.

  • #27   8. jun 2009 hov, glemte lige qat smide linket op:

    (link fjernet)


Kommentér på:
Anmeldelse af Hyosung GT 250R

Annonce