872 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Valg af affjedring? Valg af affjedring?
Jeg har standard affjedring fra fabrikken på min kawasaki zx6r 636. Jeg overvejer at montere en anden bagdæmper på maskinen da jeg synes den anden er lidt træls...
Hvor får man mest for pengene idag til sådan en bagdæmper? Er det hyperpro eller hvad skal jeg kigge efter? Og hvor skal man købe henne for at få det billigst?
Ville selvfølgelig gerne have komplet Öhlins over det hele men det er pengepungen ikke til... Så vi snakker "mest for pengene" mærke... Det skal selvfølgelig være i orden, men det behøver ikke være creme a´la creme...
0 synes godt om
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 636
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Ved valg af affjedring, er det meget vigtigt at du gør dig klart, hvad du forventer af den.
Nu skriver du selv den originale er "træls" kan du sætte ord på hvad den gør forkert?
Det er det allervigtigste med hensyn til affjedring, både ved valg af nyt, men også justering. Det hele drejer sig om pilotens feedback.
Der findes mange mærker på markedet, og de ser alle sammen smarte ud, og fungerer også godt.
Men indenfor race verdenen, er man begyndt at ombygge de originale dæmpere med andre dele. Og disse ombygninger er HELT på højde med eks. en öhlins.
Eller sagt på en anden måde, hellere en ombygget originaldæmper der er sat op til din vægt / kørestil. End en öhlins du har købt på ebay, og selv monteret.
At købe en flashy bagdæmper er ikke genvejen til bedre køreegenskaber. Den skal sættes op til din vægt/kørestil. og ikke mindst holdes vedlige med service.
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
Öhlins KAN saftens være fint, men er ofte ikke det optimale for en prisbevidst gadekører...
Kan anbefale Hyperpro.
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
De er alle fine, de har hver deres fordele (men kan du mærke dem, og mærke forskellen)
Men fælles er, er de ikke sat op til din vægt, kørestil og behov, er de nytteløse..
Min pointe er at std. affjedring på en ny (mener 0 km) cykel af nyere årgang, er så god, at hvis den bliver sat rigtigt op.
Er der meget få folk der kan bruge det til grænsen..
Jeg kører stadig en del bane, og nok er jeg ikke den hurtigste i forhold til dem med A-licens.
Men jeg oplever ofte, at de nye maskiner´s std. affjedring, hvis den bliver sat korrekt op. Så fungerer den så rigeligt til de Trackdays jeg kører.
Og snakker vi en revalved forgaffel og bagdæmper. Så skal man altså give MAKS gas for at mærke forskellen på dem, og eks., en öhlins TTX dæmper.
mar 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 342
Han ved hvad han laver og snakker om, så thumps up til Poul at han gad at bruge en helligdag på at hjælpe os newbies...:-)
Men tror Jacob har fundet en løsning på hans problem....
apr 2006
Følger: 49 Følgere: 53 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 152
http://www.nitron.co.uk/products_bikes.htm
De bliver bestilt efter kørerens vægt og kan købes i 3 forskellige opsætninger alt efter behov og pris.
Kan købes her
http://www.ducatiimport.dk/nyheder.html
Valg af affjedring?