1.308 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Sikkerheds udstyr Sikkerheds udstyr

Ja dette emne har nok været oppe 1000 gange før smiley Men jeg har lige lidt spørgsmål, som jeg ikke har kunne finde svaret på ved at søge først smiley

Er gået igang med MC kortet, og biken bliver en R6 fra 08.

Mht. sidderheds udstyr, har jeg overvejet Arai RX-7 GP hjelmen. Ved godt det er en dyr hjelm, men betaler gerne for kvalitet.
Det er så her jeg gerne vil have folks meninger. En hjelm er meget vigtig ja, men er der forskel på den hjelm frem for andre i den prisklasse.

Læderdragt smiley
Har set mig varm på enten Dainese eller Berik dragte. Har i nogle plusser + minusser for disse..

Ved selvfølgelig godt at man skal prøve udstyret inden man køber det, og det har jeg også tænkt mig at gøre, men ville gerne have nogle gode svar herinde fra smiley

Evt et godt sted at købe tingene hvor der er god service smiley

Forsat god pinse ferie til alle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikkerheds udstyr
  • #1   31. maj 2009 Evt andre forslag til hjelme og dragte smiley Er meget åben, da jeg tidligere har kørt med AGV hjelm, og en billig læder dragt.

• #2   31. maj 2009 hmm en R6 08 som startcykel smiley danm en forsikring og danm en start cykel nå men det jo dit eget valg smiley

med henhold til sikkerheds udstyr behøver en hjelm ikke koster 10000 for at være god kontroller om den overholder de sikkerheds krav den kan se om du kan lig designet og hvordan den sidder på dig

vil dog anbefale dig at få en hjelm med antifog og diverse ting da der ikke er noget værre end et dugged vesir smiley

• #3   31. maj 2009 Du får ikke nødvendigvis en mere sikker hjelm, bare fordi den er dyr... Det vigtigste er at den sidder godt på dit hoved.

Kig evt på HJC, Marushin og Shoei hjelme

• #4   31. maj 2009 og kan anbefale at købe ting fra mc1.dk de er gode og har en super kundeservice

• #5   31. maj 2009 Først og fremmest vil jeg sige at det er godt at du siger at du ikke vil spare på kvaliteten på din hjelm ! Fornuftigt, Arai, Shoei, AGV er bare nogle blandt mange super hjelme mærker ! Så det kan du sagtens købe smiley

Hvis du har lyst kan du altid ta'e en tur sydpå til det tyske, og prøve nogle dragter der. De har super priser og super service, og nogle snakker endda en lille smule dansk .. Berik og Dainese er også rigtig gode kvalitets dragter, men prisen svinger dog ret meget når det gælder hvad slags læder det skal være : altså , kænguru, okse etc ..

Prøv evt at se på : www.fc-moto.de og www.louis.de

• #7   31. maj 2009 Arai RX-7 er ubetvivlet den sikreste hjelm på markedet. Hvis den sidder godt og du vil betale for kvalitet, er det helt sikkert hjelmen. Berik og dainese laver begge fantastiske dragter. Personligt kan jeg bedst lide berik, da jeg syntes de passer bedre end dainese på mig. Jeg syntes dainese dragter bliver lige korte nok - når vi snakker heldragter - som er det eneste jeg vil køre i.

Du skulle måske overveje det med den r6'er igen, med mindre du har erfaringer fra andet på 2 hjul. Det er en giftig startmaskine.. Men det er jo dit valg. Du har da i hvert fald valgt noget af det bedste udstyr..

• #8   31. maj 2009 kristian H - Forsikring har jeg fået fikset smiley Og har tidligere kørt "mini" road racing på scootere, samt motocross smiley Så er vand til det "rigtige" vægt/hk forhold smiley
    Den AGV hjelm jeg har nu tvivler jeg meget på at der er antidug i, så er det noget der skal stå på den før der er det? man kan selvfølgelig spørge.. Tjekker mc1.dk smiley

Thomas (Vejle) J - Takker smiley Har hørt meget godt om Shoei hjelme men tager da lige et kig på de andre smiley

Rasmus T - Der er en ting som kommer først det er ALTID sikkerhed, så vil jeg hellere undvære en akrapovic udstødning eller andet, fremfor en dragt / hjelm smiley Ved der er en shop ved Scandinavian Park i tyskland, som også sælger div udstyr smiley Tjekker lige de 2 andre links. tak smiley

Morten G- Er det sådan et sæt du har købt? eller bare fundet rundt omkring.. Det kunne jo være at man var heldig at finde et sted hvor de kører tilbud med dragt, hjelm osv for 10k evt smiley

Gert C - Har heller ikke kørt noget dårligt om den, andet end prisen. Men som igen, sikkerhed frem for alt andet. Er også mest til Berik, men har prøvet dainese før og de virker som rigtig god kvalitet også. Der er godt nok også mange andre som fra råder mig R6eren som en start maskine. Den er hurtig og super farlig, men jeg har kørt seriøst race på (bare grin) scootere, og kørt en del motorcross, dog ikke seriøst. Men altid godt med noget info smiley

• #9   31. maj 2009 Det plejer at stå på hjelmen om der anti dug osv smiley

• #10   31. maj 2009 schurbert er også en rigtigt god hjelm og ret støj svag. men det allervigtigste er at pas formen er perfekt til dit hoved!! og lad være og lån din hjelm ud når den er passet til!
    gert: arai rx7 hvorfor er det den bedste og mest sikre på marked?? er det noget du har noget dok. på?? eller er det bare fordi du syntes det?? men ingen tvivl om det er en fed og god hjelm, ligesom så mange andre!!
    husk rygskjold!!

• #11   31. maj 2009 Chris - CTD Racing H - Tak det er lige sådan noget jeg kan li´ at høre smiley

kristian H - Takker det tjekker jeg næste gang smiley

dennis N - Tjekker lige op på det mærke også smiley Har en dainese rygbeskytter smiley mange tak for info..

• #13   31. maj 2009 Har også lige været rundt, med hovedet først. Der tog min Arai også godt fra, men tror mange af de andre gode hjelme havde gjort det samme.

Ved ikke hvad en corsair koster, men mener det er oppe i 7.000,- klassen. Der er sikkert bedre udluftning/ventilering, men tror ikke sikkerheden er bedre..

Min nye HJC HQ 1 er jeg ikke bange for at den ikke tager ligeså godt fra næste gang uheldet er ude. Den har jeg købt for 1.900,- gennem ebay...

(link fjernet)

Til dem der siger Dainese og Arai er det allerbedste... Det er vel endnu vigtigere at tingene sidder rigtigt... De Dainese dragte jeg har prøvet, har ikke siddet særlig godt...

• #14   31. maj 2009 Se evt. her hvordan forskellige hjelme har klaret sig i den samme test her:

http://sharp.direct.gov.uk/

• #15   31. maj 2009 Kneeslider . - Jeg har skrevet de mærker ned mm. Så jeg prøver at gå efter dem når tiden er inde smiley

Thomas (Vejle) J - Uanset hvad ja, så håber jeg at hjelmen vil tage det værste af stødet smiley Men helt klart, det skal sq sidde ordentligt, jeg må ud og prøve en masse dragt og hjelme for at finde den rigtige smiley

• #16   31. maj 2009 Kan klart anbefale Berik læderdragter - jeg er rigtig glad for min. Den er behagelig at køre i og sidder rigtig godt.

husk dog at den skal sidde MEGET stramt når du køber den, da læderen giver sig noget når du bruger dragten.

Det er rigtigt at det er noget billigere i f.eks. tyskland, men hvis du ligesom jeg ikke kunne vente og bestille i tyskland, så køb dine ting samme sted, og kræv noget rabat. Jeg fik 10% på hjelm og dragt.

Kommentér på:
Sikkerheds udstyr

Annonce