Sikkerheds udstyr Sikkerheds udstyr
Ja dette emne har nok været oppe 1000 gange før Men jeg har lige lidt spørgsmål, som jeg ikke har kunne finde svaret på ved at søge først
Er gået igang med MC kortet, og biken bliver en R6 fra 08.
Mht. sidderheds udstyr, har jeg overvejet Arai RX-7 GP hjelmen. Ved godt det er en dyr hjelm, men betaler gerne for kvalitet.
Det er så her jeg gerne vil have folks meninger. En hjelm er meget vigtig ja, men er der forskel på den hjelm frem for andre i den prisklasse.
Læderdragt
Har set mig varm på enten Dainese eller Berik dragte. Har i nogle plusser + minusser for disse..
Ved selvfølgelig godt at man skal prøve udstyret inden man køber det, og det har jeg også tænkt mig at gøre, men ville gerne have nogle gode svar herinde fra
Evt et godt sted at købe tingene hvor der er god service
Forsat god pinse ferie til alle.
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 305
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 589
med henhold til sikkerheds udstyr behøver en hjelm ikke koster 10000 for at være god kontroller om den overholder de sikkerheds krav den kan se om du kan lig designet og hvordan den sidder på dig
vil dog anbefale dig at få en hjelm med antifog og diverse ting da der ikke er noget værre end et dugged vesir
apr 2007
Følger: 67 Følgere: 64 MC-er: 9 Emner: 117 Svar: 799
Kig evt på HJC, Marushin og Shoei hjelme
jul 2007
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.221
Hvis du har lyst kan du altid ta'e en tur sydpå til det tyske, og prøve nogle dragter der. De har super priser og super service, og nogle snakker endda en lille smule dansk .. Berik og Dainese er også rigtig gode kvalitets dragter, men prisen svinger dog ret meget når det gælder hvad slags læder det skal være : altså , kænguru, okse etc ..
Prøv evt at se på : www.fc-moto.de og www.louis.de
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 500
Du skulle måske overveje det med den r6'er igen, med mindre du har erfaringer fra andet på 2 hjul. Det er en giftig startmaskine.. Men det er jo dit valg. Du har da i hvert fald valgt noget af det bedste udstyr..
maj 2006
Den AGV hjelm jeg har nu tvivler jeg meget på at der er antidug i, så er det noget der skal stå på den før der er det? man kan selvfølgelig spørge.. Tjekker mc1.dk
Thomas (Vejle) J - Takker
Rasmus T - Der er en ting som kommer først det er ALTID sikkerhed, så vil jeg hellere undvære en akrapovic udstødning eller andet, fremfor en dragt / hjelm
Morten G- Er det sådan et sæt du har købt? eller bare fundet rundt omkring.. Det kunne jo være at man var heldig at finde et sted hvor de kører tilbud med dragt, hjelm osv for 10k evt
Gert C - Har heller ikke kørt noget dårligt om den, andet end prisen. Men som igen, sikkerhed frem for alt andet. Er også mest til Berik, men har prøvet dainese før og de virker som rigtig god kvalitet også. Der er godt nok også mange andre som fra råder mig R6eren som en start maskine. Den er hurtig og super farlig, men jeg har kørt seriøst race på (bare grin) scootere, og kørt en del motorcross, dog ikke seriøst. Men altid godt med noget info
jul 2007
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 185
gert: arai rx7 hvorfor er det den bedste og mest sikre på marked?? er det noget du har noget dok. på?? eller er det bare fordi du syntes det?? men ingen tvivl om det er en fed og god hjelm, ligesom så mange andre!!
husk rygskjold!!
maj 2006
kristian H - Takker det tjekker jeg næste gang
dennis N - Tjekker lige op på det mærke også
apr 2007
Ved ikke hvad en corsair koster, men mener det er oppe i 7.000,- klassen. Der er sikkert bedre udluftning/ventilering, men tror ikke sikkerheden er bedre..
Min nye HJC HQ 1 er jeg ikke bange for at den ikke tager ligeså godt fra næste gang uheldet er ude. Den har jeg købt for 1.900,- gennem ebay...
(link fjernet)
Til dem der siger Dainese og Arai er det allerbedste... Det er vel endnu vigtigere at tingene sidder rigtigt... De Dainese dragte jeg har prøvet, har ikke siddet særlig godt...
apr 2007
http://sharp.direct.gov.uk/
maj 2006
Thomas (Vejle) J - Uanset hvad ja, så håber jeg at hjelmen vil tage det værste af stødet
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 56
husk dog at den skal sidde MEGET stramt når du køber den, da læderen giver sig noget når du bruger dragten.
Det er rigtigt at det er noget billigere i f.eks. tyskland, men hvis du ligesom jeg ikke kunne vente og bestille i tyskland, så køb dine ting samme sted, og kræv noget rabat. Jeg fik 10% på hjelm og dragt.
Sikkerheds udstyr