599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Slanke en Z750 Slanke en Z750

Hej,

Hvordan ville I bedst slanke en Z750 til at smide et par kilo? Går ud fra std. udstødningen på en 08 model vejer en del? Hvis man til dels skal se bort fra lyden på en ny potte, og bare gå efter den der vejer mindst, hvad skal man så vælge?
- Og nogen der kender evt. priserne på lette potter?

Plus, er der andre måder end potten?

På forhånd tak for hjælpen. smiley

God sommer til jer alle!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slanke en Z750
  • #2   31. maj 2009 Lettere hjul er vidst også oplagt.

Mon ikke Mivv GP eller Cone er de mindste du kan få til den model:
    www.mivv.it/risorse/2/181/677/DSC_0065.jpg
    www.mivv.it/risorse/2/181/677/DSC_0001.jpg

• #4   31. maj 2009 Smid de kg du selv har for meget siddende på dunken, det er de billigeste (måske også sværeste), kunne godt selv trænge til at smide 10-12 kg. ;o)
    Griner min røv i laser HVER gang jeg ser en cykel med diverse carbon dele, lettere fælge og alt muligt andet og så kunne piloten selv godt trænge til at smide 30 kg, så er det kun blingeffekten til Langelinie der er fokuseret på.

• #5   31. maj 2009 Johnny, Den Brede og Jesper,

Tak for tips. Hvor vil I anbefale at købe potte hvis det er? Er ret grøn på området - har søgt lidt på nettet, men synes ikke jeg kan finde nogen online shops der sælger. Ebay er måske valget for de fleste?

SirCajun,

Kunne faktisk godt trænge til at ta' 5kg på - så mig selv er nok ikke lige valget. smiley

• #6   31. maj 2009 jeg har købt nogle nye potter på ebay, man skal bare lige huske på at der kommer moms oveni hvis det er fra et "ikke Eu-land"

• #7   1. jun 2009 he he Jonas, nu kender jeg dig ikke, mine udtalelser kommer kun kundskab af ejne betragtninger om de fleste danskeres lettere overvægthed, men lad da være med at tage de 5 kg på må så blive mit råd ;o)

BTW: HVORFOR vil du slanke den Z750 ????

• #8   1. jun 2009 SirCajun,

Hehe, det' ok. Og det er heller ikke helt let lige at ta' på - alt for meget stofskifte, Så jeg lever med mine 75kg til 187. smiley

Alle har vel bruge for at smide et par kilo? smiley - Ej, synes bare de 230kg den vejer er en sjat, og lavere vægt = mere gas. Går ud fra en powercommander, luftfilter og ny udstødning sammen med en rulning ville gøre den godt også?

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #9   1. jun 2009 Hej Jonas.

Jeg har smidt en Akrapovic Hexagonal Carbon slip-on på min 08'er.

Det gamle system med kabler til ventilen i udstødningen osv. vejede nok omkring de 5 kg, mere end den nye carbon potte. Så der røg der da lidt vægt. Men det kan man altså ikek mærke på nogen måde. Jeg kan heller ikke mærke synderligt forskel på fuld og halv-tom tank. Og der er da mindst 10 Kg forskel plantet ganske højt i stellet.

Min er ikker kørt ind med PC, men den kører hverken bedre eller dårligere bare ved skift af udstødningen. Jeg syens jeg er begyndt at skifte gear lidt tidligere fordi der er masser af lyd nu, så den ikke skal pines op i omdrejninger for at lyde af "noget".

• #10   1. jun 2009 Ja de 239kg er meget for klassen, men så kan du vælge andre alternativer af samme type MC. Pga. deres fordel med vægten, kan de sagtens matche den større motor i Z750

• #11   1. jun 2009 Søren S,

Okay - nu har jeg jo også kun kørt en standard Z750 - men synes bare jeg har læst rundt omkring at når man roder med udstødning osv. - skal den gerne rulles om for optimal effektkurve.

Er det noget du har overvejet at få gjort eller?

Jesper,

Valget stod mellem Triumph Street Triple, Honda Hornet og Kawasaki Z750 - efter at have talt med Triumph fandt jeg ud af at jeg ikke kunne få den forsikret til en fornuftig pris, så den blev jeg nødt til at vælge fra (var ellers drømme cyklen).

Prøvede en Honda Hornet, og en Kawasaki Z750, og synes at selvom Kawaen vejede små 30 kg mere Hondaen at der var noget mere bid i Z750'eren.
    Synes ikke Hondaen er en dårlig cykel, den gør alt godt, den er bare meget neutral, svært at forklare. smiley

• #12   1. jun 2009 Nej det er ikke svært at forklare. Honda har for vane at lave så velbygget MC'er at de næsten er kedelige.

• #13   1. jun 2009 Jesper [Virum] P @ Jeg må give dig ret, der findes en del alternativer, hvis det er vægten det kommer an på.

Dog vil jeg sige at hvis det udelukkende er til gadekørsel så betyder de kg man sparer ikke det store. Jeg er måske konservativ hvad det angår men at bruge store summer på at lette en cykel med få kg er total overkill da de færreste i trafikken udnytter maskinens potentialle. På banedage og eller dragracing kan jeg forstå det hvis man er super dygtig, men så er det alligevel den forskerte cykel.
    Jeg er selv superglad for min Z750, synes den kører fremragende, man sidder skide godt på den. Affjedringen er som standart OK, kultiveret motorgang med rent træk næsten fra bunden af. Et frækt design (her synes JEG at mervægten ikke er nok til at skulle vælge én af konkurrenternes 600cc )
    Denne cykel har fået MEGET ros i diverse tests ikke mindst sammenlignet med sin forgænger.

• #14   1. jun 2009 SirCajun: Vi er ikke uenige. Z750 i seneste udgave er en ganske god MC. Føles lidt mere viksen end de andre i klassen. Har dog kun 15 min prøvetur at basere det på.

• #15   1. jun 2009 Jesper,

Ja det er nok det - og ja, Z750 kører ganske godt, den er hvertfald sjov. smiley

SirCajun,

Det kan jeg godt følge dig i, men derfor vil man jo gerne optimere sin cykel mest muligt alligevel. Har ikke tænkt mig at kaste millioner efter det, men undersøger bare mulighederne lige nu. Havde i tankerne at smide en anden potte på uanset hvad, og så kan jeg lige så godt vælge en let en. smiley

15k er bare meget for et full system fra Akrapovic. Men op til 10k kunne jeg nok godt finde på at spendere.
    Så vidt jeg kunne se så er nye fælge også ret dyre.

Andre idéer er mere end velkomne!

• #16   1. jun 2009 Morten J, hvormeget af tråden har du læst inden du postede svar?

Jonas, selvfølgelig skal der en anden potte på andet vil være blasfemi ;o)

• #17   1. jun 2009 SirCajun,

Det er jo det. Så skal jeg bare finde den rigtige - til den rigtige pris. =)

Kommentér på:
Slanke en Z750

Annonce