817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

wheelies (slipping the cluch) wheelies (slipping the cluch)

hej alle

jeg henter mig en R6 her i næste uge og er så småt begyndt at lege med wheelies men skal lige have lidt begynder info hehe

for det første hvad gør i når cyklen måske ikke helt har kraft nok til at hive den op ?

mit andet spøgsmål går på hvordan man hiver den op når man kører det il sige "slipping the cluch" så vidt jeg har forstået så hiver man koblingen ind i et ssekun uden at slippe gassen så den tager omdrejninger og så slipper man koblingen igen eller har jeg forstået det helt forkert ?

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  wheelies (slipping the cluch)
  • #2   23. maj 2009 søgte sådan set bare lidt dansk erfaring og gerne fra folk der kører lidt på baghjul hehe

• #3   23. maj 2009 Hej Kristian. Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig på dit spørgsmål, men det kan de i hvert fald her
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=115591
    Jeg var afsted sidste år og tager afsted igen i år, det var rigtig godt.
    Der var dog mest øvelse på små maskiner, men så fik man også lige lært teknikken smiley

• #4   23. maj 2009 Hvis du er nogenlunde ferm til engelsk kan du læse herinde http://www.kawiforums.com/showthread.php?t=18795
    Der står mange ting om hvordan man kan gøre...
    Slipping the clutch er som du siger at tage koblingen i en acceleration og slippe den hårdt igen.
    På youtube finder du film med fx kawasaki´s 250ccm der laver wheelies med den metode så der er vist ikke mange cykler "der ikke kan" lave en wheelie... Det er vist mere teknik end alt andet...
    Der er en gut på youtube der kalder sig downshift_83 hvis jeg husker rigtigt der har lagt mange videoer op med guides til de forskellige måder at gøre det på... Der bliver du guidet helt igennem fra første powerwheelie og op til 2. gears stand up wheelies... Så søg og du skal finde... Held og lykke med det og lad os da lgie høre hvordan det går...

PS. Hvis det er en R6 du skal gøre det på burde det ikke være noget problem overhovedet... Den har kræfter nok.

• #5   23. maj 2009 1000 tak for hjælpen alle smiley tror sku jeg meldermig til det kursus i flensborg hehe smiley

og vil helt sikkert undersøge de ting på youtube

• #6   23. maj 2009 "for det første hvad gør i når cyklen måske ikke helt har kraft nok til at hive den op ?"

Alternativt:
    Køber en cykel der har raa power nok til at trække den op i baade 1, 2, og 3 die gear alene paa gassen, uden brug af kobling overhovedet, + en nedgearing paa 5 tænder. Det har jeg gjort...

Tjah, nok et lidt dyrt alternativ naar du nu har investeret i en R 6`er,
    saa det svar kunne du nok ikke bruge til ret meget.

Men held og lykke med det alligeve. :-)l

• #7   23. maj 2009 En R6ér HAR masser af kraft til wheelies - det behøver man ingen potensforlænger af en busa for at gøre... Se nu den 250ér her hvor let det går... http://www.youtube.com/watch?v=n_v6WXDsXmM
    Skal man have en busa for at kunne lave en wheelie skal man måske øve lidt på teknikken istedet smiley

PS. Jeg er på ingen måde god til det selv hehe... Synes bare ikke man kunne bruge dit svar til ret meget Karsten...

• #8   23. maj 2009 Du kører med f.eks 6000 omd. Så trækker du koblingen og så giver du den mere gas og slipper koblingen i en hurtig glidende bevægelse(ikke bare droppe den)samtidig med mere gas. Med øvelse finder du ud af at den er nem at række op selv i 2. gear fra lav fart. 2. gear er nemmere at kontrollere den i.

• #9   23. maj 2009 PS. Så forstår jeg ikke hvorfor man gearer 5 tænder ned når man har kraft til at trække wheelies i 3. gear allerede???... smiley

• #10   23. maj 2009 Power weelies er bare federe smiley men kunsten er at benytte fx. forgaflen som en hjælpende hånd. hvis man lige presser splitsekundet før man lukker op kommer den nemmere og sådan. og sørg så for at holde hastigheden nede. Jo langsomere jo mere kontrol. OG KONTROL ER ALT

• #11   23. maj 2009 er dejligt med så gode imputs smiley fra jer alle

derfor jeg godt kan lig det forum her. Man for faktisk hjælp til tingene

• #12   23. maj 2009 Jacob S>
    "Synes bare ikke man kunne bruge dit svar til ret meget Karsten..."

Nej Jacob, det skrev jeg vist ogsaa.

At gearer 5 tænder ned, betyder at den for mig, er meget sjovere at kører
    paa i de lavere gear. Man fjerner godtnok 8-10 km/t fra toppen, og det er
    for mig helt ligegyldigt.

Dit udtryk "potensforlænger" maa saa staa for din egen regning.
    Jeg føler ikke dette begreb gør sig gældende for mit vedkommende.
    Og i øvrigt kender jeg et par hunkøns folk som kører paa denne
    model ogsaa.
    Saa den maa du selv redde dig ud af igen. (griner) smiley

• #13   23. maj 2009 Næsten alle cykler kan komme op, min gamle havelåge uden kobling i første,
    Ved 7000 omdr. gasser jeg ned, og fuld gas med det samme, op kommer den (selv med mine 130kg på ryggen)

Min gale gs400l, kom fint op på koblingen!

• #14   23. maj 2009 Jeg syntes nu det er nemmere med lidt fart på.. 1 gear kan du sagtens få den op i uden brug af kobling, den er bare lidt svær at kontrollere.. Jeg syntes det nemmeste er 2. gear uden kobling.. Man kører ca. 60 km/t og trykker den ned i forgaflen efterfulgt at et hurtig ryk i gashåndtaget, så springer den op og så er det jo bare at holde på.. Det kan en r6'er også.. Jeg syntes den kommer for hurtigt ved "slipping the clutch" og det er også ekstremt hårdt for koblingen at lade den "glide" op. Sørg for at give lidt gas inden du sætter den ned, så du ikke smadrer forgaflen helt i bund. Det holder den ikke til i længden..

• #15   23. maj 2009 aahh gert tak den forklaring havde jeg ikke hørt før hehe smiley

så menskal lige trykke den ned i forgafflen og så det eller at give gas smiley

• #16   24. maj 2009 Karsten L:
    Mente en busa er en potensforlænger til det her formål fordi det er totalt overkill med så mange hk for at lave en wheelie smiley Med mindre man vil lave dem med 200+ km/t hehe... Så kan jeg se formålet...
    Men som sagt - jeg er bestemt ingen haj selv til at lave wheelies... Har ikke nosser nok til det... så jeg holder bare lav profil nu... Men god træning Kristian...

• #17   24. maj 2009 Jacob S>

Ok. Den fik du forklaret dig meget elegant ud af. He he. smiley

Kommentér på:
wheelies (slipping the cluch)

Annonce