Textil tøj vandtæt..?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Selv om jeg har kørt MC i en del år efterhånden, har jeg dog formået at holde mig fri for regnvejrskørsel..
Men vi planlægger en tur sydpå til sommer, og skal jo nok regne med at få noget vand under vejs..
Både fruen (som kører på egen MC), og jeg selv med sønnike bag på, kører alle i textil tøj fra IXS.
Det er rigtig fint tøj, som holder vind og kulde ude, og jeg er ganske tilfreds med kvaliteten..
Men men.. hvad med vandtætheden i textiltøj..??
Er det vandtæt til små byger, eller regner det bare lige igennem..??
Hvad gør I andre på ferieture..??
Skal ma evt. købe noget vandtæt overtrækstøj, som trækker på hvis himlen ser truende ud..??
Mvh
Per
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Min Jaguar-Gloveco jakke, som bestemt ikke er af høj kvalitet holdt mig 99% tør.
Alternetivt kan du give det noget Textil Imprægnering i sygningerne. Så er de sikker på det holder. Meeeeeen Den skal nok være vandtæt.
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 148
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Dog vil jeg anbefale jer at skaffe en overtræksdragt, hvis I skal på langtur.2-3 timer, så pibler der altså vand gennem det meste.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
Men det er så hammervigtigt at have handsker og støvler der gør det samme. Sørg for at få nogle gode af slagsen
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Det kan godt være dit alm. holder vandet ude, men regndragten gør det bedre, og så er det super rart at kunne hive den af når solen igen titter frem, og fortsætte i knastørt tøj.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 293
maj 2005
Følgere: 9 MC-er: 8 Emner: 1 Svar: 294
Hvis det ikke hævder at være vandtæt, har det sandsynligvis ingen indsyet membran, og så vælter vandet igennem. En anden faktor er selvfølgelig også hvor gammelt tøjet er - membranerne holder ikke tætte for evigt.
Hvis alt går galt, ville jeg stoppe forbi Louis i Tyskland og købe en regndragt - de har nogle rigtig gode nogle til omkring et par hundrede kr.
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 725
Rukka har nogle mega dyre jakker som vistnok har 5 års garanti imod vandgennemtræning...nogle der har erfaringer med dem?
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 751
Efter 2-3 års brug, var mit IXS sæt ikke længere vandtæt, og selv et nyere tekstil sæt kan blive gennemblødt hvis mængden af vand er stor og langvarig nok. Jeg ville helt sikkert tage en regndragt med. De koster ikke alverden, og vejer/fylder heller ikke meget. GOD TUR :o)
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Tror jeg vil købe nogle regndragter, så er vi rimelig dækket ind..
Skulle måske prøve, at jage fruen ud på en længere tur på en regnvejrsdag, så kan hun være prøveklud med IXS tøjet.. :-))
Textil tøj vandtæt..??