{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

rygsmerter og chopper {{forumTopicSubject}}

Hej Alle...

Vil høre om der er nogen der har erfarring på dette område. Har haft en del problemer med min ryg/lænd on/off de sidste par. Da jeg solgte min SV650 sidste sommer forsvandt problemerne. Så fik jeg lov at køre noget på min kærestes Hyusung GT650r her i foråret og så kom problemerne igen.

Så nu er diagnosen lavet sammen med kiropraktoren. Kørestillingen dur ikke for min ryg :o) Mega tudefjæs for mig.

Mit spørgsmål er så om der er nogen der har haft lign. oplevelse som har prøvet at skifte til en chopper og om det har løst problemet?

Jeg har desværre ikke mulighed for at "låne" mig til en chopper så jeg selv kan efterprøve om det dur for mig...

Håber at der er nogen der har erfarringer på dette område..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rygsmerter og chopper
  • #1   8. maj 2009 Hvis du køber en Harley skal den nok ryste din ryg på plads hehe... Sorry, kunne ikk lade være...

  • #2   8. maj 2009 Jacob> Good one.
    klaus> Prøv en "Street" bike..fx. a la. min (Yam.FZ6), eller en ER6s/n...ell.lign.
    De er ikke nær så...racer præget.

    Chopper stilen/Touring stilen er jo ret op og ned...måske bedre for din ryg ihvertfald smiley


  • #4   8. maj 2009 Jeg havde også avs på mine forrige MCs (Kawa.GPZ600, GSX-R250...)
    Den jeg har nu er top...jeg kan bare flytte røven lidt, så sidder jeg mere opret..og skal der mere fart på...så ryger røven tilbage til "stop" smiley


  • #6   8. maj 2009 He he sikke I klynker ;O)

  • #8   9. maj 2009 sæt da et andet styr på den du har , sænk sæddet eller få det polstret om så din stilling på cyklen ændres en smule , det er så lidt der skal til :9 hvis du ellers er glad for cyklen ?


  • #9   9. maj 2009 det jo lidt ligesom en bil ...... du indstiller sæde og rat efter hvordan du sidder bedst , på en mc skal der bare rettes og købes lidt ind
    de færreste mc tilbyder indstilleligt styr og sæde
    du kan jo hurtigt bruge 50 .- 100 kg på at rende ud og købe noget andet ..... som kan laves på den gamle for under 2000 kr.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #10   9. maj 2009 "Kørestillingen dur ikke for min ryg"

    Hvad er det ved din kørestilling som ikke dur?

    Hvis du kører for meget ligeud i adstadigt tempo, sidder du og falder sammen - men det vil du gøre på alle cykler medmindre de har ryglæn.

    Som spirillen siger - kik på om din kørestilling skal ændres lidt før det dur.

    Evt anlæg en mere aktiv kørestil som tvinger dig til at bevæge dig rundt på cyklen i stedet for at sidde som en slatten klud og køre fra A til B på motorvejen.


  • #12   9. maj 2009 nå ja fuck det ...... køb en knoldhopper med apehanger smiley
    blød affjedring , tjek
    og ryggen bliver strakt hele tiden , tjek

    10 - 4 skumbanan den vinkel er fin


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #13   9. maj 2009 Energy - Men han har øjensynligt adgang til kærestens MC som kan fungere som testplatform for hvad han skal gå efter...

  • #14   9. maj 2009 En cruiser vil kun hjælpe dig en halv time af gangen!

    Selv om du sidder op og ned, skal din lænd bære dig, og jeg tror nok alle, cruiserpiloter står af mindst en gang pr time af samme grund!

    Du kan gå to veje: Arbejd med en temmelig bevægelig kørestil, som Sajmon foreslår. Eller anskaf dig en regulær touringcykel af en vis størrelse. Det kan være en BMW eller Pan European, men det kan såmænd også være en Gamme NTV 650 eller lignende:-)


  • #15   9. maj 2009 Har selv haft forskelligt, Suzuki GN 250, Suzuki GS 500, Yamaha XJ 600 diversion og nu er jeg for et tid faldet af på den og har en kinøjser.

    Chopperstilen er ikke den bedste for ens ryg, da man enten falder sammen eller skal sidde med kronisk spændte rygmuskler for at holde sig oprejst - Den bedste cykel jeg har haft var min Xjer, en sportstourer hvor du sidder lidt foroverbøjet, med kåbe = god for ryg + nakke.

    MIn var fra 97 som jeg solgte for 37 kkr, så det er ikke økonomisk langt væk.

    Overvejer faktisk selv - af same årsag - at købe en Honda NTV 650 næste år - og den har V motor smiley


  • #16   9. maj 2009 Jeg havde kun problemet da jeg tog kørekort, der kom jeg nogle gange til at køre på en chopper og det gik kun godt ½ time af gangen. Derved fandt jeg ud af at det ikke var den kørestilling jeg skulle gå efter. Du må finde ud af hvad der er den bedste stilling for din ryg og så enten købe cykel derefter eller få forhøjet styr eller hvad der er nødvendigt. Muligvis en mere touringpræget cykel.

  • #17   9. maj 2009 Lars Karlslunde:

    Du bor jo lige i baghaven - jeg er sikker på at min vanartede søn lader dig prøve en tur på hans NTV, hvis du aldrig har siddet på sådan en.


Kommentér på:
rygsmerter og chopper

Annonce