{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

21 år - Stort kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej Motorcykelgalleri smiley

Jeg har ledt lidt i forumet men kan ikke finde svaret..

For det første så har jeg lige meldt mig til MC kort idag smiley Jubii..

Mit spørgsmål er:

Jeg tager det store kort med det samme, MEN hvordan med motorcykel, må man købe en R6 som en starts mc selvom jeg aldrig har haft MC før, eller skal der gå noget tid før man må købe en mc med mere end 50 hk, eller hva nu grænsen ligger på. smiley

På forhånd mange tak, og god dag til alle !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  21 år - Stort kørekort
  • #1   6. maj 2009 Du må køre på lige hvad du vil, hvis du er over 21!

  • #2   6. maj 2009 hvis du tager stort kørekort så må du køre på alle mc lige meget hk.

    men mener at have hørt der er kommet nye regler med at selv om at man er 21 skal man have 2 års erfaring for at få det store kort.

    hvis det er sådan må du kun have 34hk de næste 2 år og det kan godt lade sig gøre køre på en r6 den skal bare drolses


  • #3   6. maj 2009 Mht nye regler, så læs her:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=114170

    smiley



  • #4   6. maj 2009 Jeps bare du tager kortet på en "stor" mc, kan du gå ud og køre på en Hayabusa når kortet er i hus, er dog nok ikke at anbefale smiley

  • #5   6. maj 2009 Du har alderen til at må få stort kort. Så tager du det store kort nu, må du gerne starte på lige den MC du vil have...

  • #6   6. maj 2009 Tak allesammen smiley Dvs at jeg godt kan købe en R6 uden de store problemer, og evt neddrosle den hvis nødvendig?

    Har i nogle bud på hvad sådan en R6 koster i forsikring med kasko? Ved godt der er visse faktorer som spiller ind, men en ca vurdering smiley



  • #7   6. maj 2009 ved ikke med en r6 men jeg giver 12k for kasgo på kawaen

  • #8   6. maj 2009 Martin H: En R6'er er legetøj for voksne, men i det regi er du ikke helt voksen endnu. Ikke at du ikke MÅ køre på den, men tag lige og find en cykel der er lidt midre vild i det, til at starte med.

    Uheldsstatistikkerne taler for sig selv.

    Min egen opfgattelse er at man starter med at prøve sig frem med lidt mindre maskiner, og først når man synes at det er kedeligt at skrabe knæer ved den fart som maskinen nu engang kan præstere, så begynder man at se efter noget større. Jeg startede selv i tidernes morgen på en gammel model Yamaha XJ600 med 72 hk og en topfart på godt 200... Efter 2½ sæson gik jeg op i en Suzuki GSX750F gammel model med 106 hk, hvilket var et stort spring efter min opfattelse dengang. Derefter var det en gammel model Kawasaki ZX-10 med 137 hk. Og derefter gik jeg ned i størrelse igen, da højre håndled var lidt "tungt" og jeg jo også havde 3 børn og en kone...

    Vil du gøre din tegnebog en tjeneste, så find en maskine, hvor modelbetegnelsen ikke slutter på R, før du er over 25..

    Men igen... det er et frit land vi lever i!


  • #9   6. maj 2009 Glem alt om at forsikre en R6 som 21-årig. De fleste forsikringsselskaber vil slet ikke. Jeg er med Henning F. på den her. Start evt. med en SV'er.

  • #10   6. maj 2009 Dan [KaPoW] V og Hr. F

    Godt i kommer med lidt info smiley Som i begge siger er det nok en meget hurtig maskine som begynder mc. Jeg har tidligere kørt på Ducati 1098, og det kan jeg selv mærke at der er ALT ALT for meget. Synes en R6 virker til at være en dejlig maskine, som der både kan køres lange ture på, samt køre ræs på bane evt smiley

    Har tidligere kørt Motocross, samt "road racing" inden for scootere. Ved godt disse interesser/maskiner slet ikke kan måle sig med antal hk eller topfart en R6 har.

    Der er også tale om at maskinen skal købes næste år engang, så det hele var også bare for at høre hvad folk synes smiley Man kan jo altid prøve en R6 også se om det er for meget smiley

    Men mange mange tak for svarerne, det var lige det jeg manglede smiley


  • #11   6. maj 2009 godt inlæg
    og ja martin gør nu dig selv den tjenste og gå ud og prøv en maskine der ikke er så vild som r6.er og ikke slutter på r og se om dem du nu prøver ikke op fylder din behov fuldt ud for det bliver dyrt for dig og der er satme rigtige fine maskiner både desing og motor mæssigt der hetl sikkert kan opfylde alle dine ønsker.
    god vind knægt


  • #12   6. maj 2009 Hej Martin!
    Jeg tog kortet sidste år.
    Pas på med en for stor maskine! Adreanalinet buldre gennem én når man kommer ud og kører, selv i mín alder...det er fedt, men farligt!
    Det er nok ikke mindre i din alder!?
    Jeg har en XV750 "Viagra"
    Min bedre halvdel er ved at få sit kort, så vi har købt en 250 kineser til hende.... min er skildt ad, så jeg kører på hendes! Det er faktisk ikke så tosset...den er lille og let. Man kan kaste den rundt, og virkeleg føle at man har magten over den!! Det er skide sjovt!
    Jeg siger ikke at du skal købe en kineser, men overveje størelsen.... hellere en lille man har magt over, end en stor (sej) som man ikke er tryg ved!!!
    MIN er faktisk lige tung nok at starte på, i hvertfald når man har en på bagsædet!


  • #13   6. maj 2009 Okay, kan se du har lidt erfaring! smiley
    Men alligevel!
    Billisterne skal man nå at undvige, for de regner ikke med at du kører mere end 45 km/t !
    Pøj pøj, med køb og kort!


  • #14   6. maj 2009 Selvom jeg er 26 år og har fire års skadefri ancinnitet, betaler jeg spidsen af en jetjager i forsikring... synes måske også det er lige vildt nok at starte på en R6! Det er da lidt sjovere at kunne avancere når man bliver mere rutineret... men held og lykke med hvad end du finder ud af smiley

  • #15   6. maj 2009 er enig med de andre, find en mc der ikk er helt så vild som en r6, for når du får kortet, så vil du bare ud og køre. og hvis du køber en r6 så ved lige så godt min mig, at du vil presse det håndtag i bund, for at mærke suset smiley for vi ved alle at det er rigtig fedt! men det er oz farligt.
    husk at købe noget tøj, hjelm og handsker, og det kan nemt løbe op i nogle gode penge.
    men når du får kortet så tag ud og prøv nogle cykler, og se hva der tiltaler dig smiley

    held og lykke.


  • #16   6. maj 2009 Jeg synes du bare skal ta den R6 hvis du ellers mener du har råd til at forsikre den... så kan du jo stadig skifte den knallert ud med en R1´er om et års tid eller to når 6´eren er blevet for kedelig smiley

  • #17   6. maj 2009 Start du bare på en r6'er.. Det er jo bare et spørgsmål om ikke at vride håndtaget helt i bund inden man har styr på den. Da du ikke er ny inden for 2-hjulere så er det intet problem. Jeg startede selv kun med 65 heste som 18 årig. Det var også ok, men du bliver lynhurtigt træt af den, hvis du har flair for at køre. Skift hurtigt op i gearerne på r6'eren det første stykke tid - så kan den ikke skræmme selv de mest tapetunede golf'er i lyskrydset. Når du så har styr på den, lukker du jo bare lidt mere op i gearerne, og så er det faktisk en ganske fornuftig cykel, både til vej, og ikke mindst til bane. Når du så bliver for stor til den, er springet til dens storebror r1 ikke så stort. Og den skulle der gerne være ét par års køreglæde i. Alt det der gsxf fis er sgu lige så tosset. De flytter sig også hurtigt, men hvis man er til ræsere gider man jo ikke kigge på sådan en hver dag.

    Med hensyn til forsikring så glem kaskoen på en r6'er - og få den med ansvar. Du kan fikse mange kåbedele, for det du skal give i kasko.


  • #18   6. maj 2009 Endnu engang tak for svarerne allesammen smiley Det hjælper sq en del smiley

    Alt udstyr mm har jeg allerde iorden. Dragt, hjelm, støvler og handsker smiley Så det burde være det mindste problem.

    Kan godt forstå at alle siger at det er en vild maskine, og det tror jeg bestemt også det er smiley Jeg har altid ønsket mig sådan en fra starten af, men vil helt bestemt ud at prøvekøre forskellige maskiner inden jeg tager den endelige beslutning smiley

    Der er ikke noget bedre end andre's meninger om dette smiley Alle folk tror jo at fordi man har en MC så er det for at køre hurtigt (Andre billister) 1 af grundene til at jeg gerne vil have en mc (uanset hvilken) er mest friheden i bare at kunne køre et eller andet sted hen uden at skulle tænke på politiet mm. Idag når jeg "engang imellem" tager en lille tur sammen med vennerne på de knap så hurtige scootere, skal man hele tiden være vågen og altid være på vagt.. Selve Hk / topfarten er bare en bonus i forhold scooter for mig. Jeg vil glæde mig så meget til den dag jeg kan stige op på en mc, og bare trille derud af sammen med nogle guttere, og nyde turen.. Ikke noget med at tænke på om politiet nu kommer susende efter en fordi scooteren er ulovlig..
    Jeg vil da godt tilstå at jeg engang imellem vil køre hurtigt, som de fleste andre MC kører nok også gør engang imellem. Men number 1 er at køre sammen med andre og nyde turen, trille afsted med 100 km/t og bare køre derud af, komme til en masse hyggelige træf og møde nye mennesker smiley

    Har fået rigtig meget respekt for de store maskiner, da jeg som tidligere beskrevet har prøvet en Ducati 1098 som gik ganske udemærket på vejen smiley Derfor vil jeg "nøjes" med en mindre, selvom f.eks. en R6 er en både hurtig og dejlig maskine..



  • #19   7. maj 2009 Når du har fået taget kortet, så tag ud og prøv flere maskiner. Når du så har bestemt dig, så undersøg lige forsikringen inden du skriver under på slutseddlen, det kunne ske du fik et shok over prisen. Især når du ikke engang er over 25 år kommer du til at betale kassen for kasko. Held og lykke.

  • #20   7. maj 2009 Jeg er 21 år og har 3 års ancienitet, og grundet Honda's aftale med Rasmussen, kan jeg køre på en CBR600F4i fra '06 til 10.700,- om året. Af de andre selskaber var TopDK billigst med 16.700,- og så gik priserne ellers bare længere og længere opad. Og det er altså ikke en fuldblods racer som en R6'er. Blot for at give dig en idé om priserne. Tror ikke at du slipper med mindre end 20.000,- om året for en kasko på en R6'er, og 20.000,- ville nok være en god pris. Så kan man så køre på ren ansvar for et par tusinde, men s åer spørgsmålet om man tør.

Kommentér på:
21 år - Stort kørekort

Annonce