{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Konsekvens af betinget dom... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har været den store klovn at blive taget af en mc betjent, og vi havde sjovt nok en lidt anderledes mening omkring hastighedsgrænsen på landevej...

Altså jeg blev skrevet for 141 og så en overhaling for fuld optrukken (lorte traktor) overhalingen gir en bøde og 1 klip, men den anden hva gir den??? Jeg er klar over at det er en orienterende teori og køreprøve og så gir det jo formentlig 3års betinget dom. Men hvad indebære den betingede dom? er det sådan så jeg kan miste kortet ved f.eks 90 eller skal man op i en fart hvor det ellers ville koste en orienterende igen???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konsekvens af betinget dom...
  • #1   25. apr 2009 jamen det betyder at du ikke må miste kortet igen du for 3 klip igen og kører helt efter loven igen men vis du så bliver frakendt kører retten inden for de 3 år så mister du kortet og for ikke mulighed for at tage det igen før efter et par år

• #2   25. apr 2009 Er det noget du selv har prøvet? vil bare være 100% sikker på at der ikke er nogen tvivl

• #3   25. apr 2009 Den er go' nok. 2 gange betinget = ubetinget frakendelse i en periode.

Ligesom det gule kort i fodbold - 2 gule kort = rødt kort.

• #4   25. apr 2009 Har lige studeret det lidt på nettet, og det blir lidt kompliceret eftersom jeg for 4-5år siden havde kørselsforbud for en lignende fart forseelse. Men kom frem til at det var 3år ved kørselsforbud og 5år hvis man havde haft en ubetinget. Så det tyder virkelig godt. Havde ellers sat maskinen til salg, men det er sgu annuleret nu smiley

• #5   25. apr 2009 det betyder kort og godt at du skal til at køre ordentligt.

• #6   25. apr 2009 Det er jeg skam blevet mere klar over end nogensinde før.

• #7   25. apr 2009 Du må bare lade være med at køre så langsomt at de kan stoppe dig smiley

• #8   25. apr 2009 Bare kører fra dem næste gang....

• #9   25. apr 2009 ... Og glem ikke den orienterende køreprøve, som også liiiiige "følger med" en betinget frakendelse... smiley

• #10   25. apr 2009 Ja rene har helt ret, 3 klip igen.... deet er altså hvis du har haft kortet i 3 år, hvis ikke får du køreforbud med det samme og skal op til nogen ekstra timer før du kan få komme op til orienterende.... men ellers de kilp du har fået til dags dato har du desværre stadig, dvs du har 4 klip på din konto nu smiley så et klip mere og så skal du passe virkeligt på ellers så er det ½ uruden kort og 5 års prøvetid....

• #11   25. apr 2009 4 klip?? man kan maks få 3! en betinget frakendelse er ikke det samme som 3 klip, men man får også en betinget frakendelse for 3 klip, medmindre man har en i forvejen, så får man ubetinget! men når man får en frakendelse, har man stadig 3 klip! medmindre de gir en med i handlen for noget andet! hvilket godt ku tyde på du får!

• #12   25. apr 2009 Ja ok, det med 3 klip, juridisk set er det det samme om man har 3 klip eller en frakendelse. Det er nok mere en talemåde at man siger at der er 6 klip i alt til en ubetinget frakendelse, dvs. 3 kiip for hans hastighed + ekstra klip for overhaling, men ok, kald du det bare for en frakendelse + et klip smiley

• #13   25. apr 2009 hehe, ja jeg prøver bare at få det rigtigt! smiley
    for har selv en betinget, og alle blir ved med at spørge mig, hvor mange klip jeg så har, og hvor mange jeg fik! og svaret er at jeg ingen klip fik, og har stadig alle klip! ;o) men hvis jeg får 3 klip, eller en betinget for hastighed igen, eller lignende, så er jeg på spanden! smiley

• #14   25. apr 2009 hov, han får jo ikke 3 klip for hans hastighed! han får en betinget! ;oD det er bare for at være ordkløver!

• #15   25. apr 2009 Mht at køre fra ham, så havde jeg sgu ik set ham før jeg havde kørt stille og rolig og så han kom op på siden af mig. Han sagde at han ikke kunne følge med og derfor havde aktiveret blå blink som jeg så heller ik havde set. Så han endte med at rose mig for at jeg i det mindste var virkelig koncentreret og fokuseret når jeg kørte.

Men han var nu generelt en flink betjent der ik gik total amok som mange ellers gør. Men han synes at han ville be om udskiftning af hans gamle BMW 1100 når han ik engang længere ku følge en 600'er. Det måtte man alligevel grine lidt af..

Kommentér på:
Konsekvens af betinget dom...

Annonce