1.132 visninger
|
Oprettet:
Skrue i dækket {{forumTopicSubject}}
Et dumt spørgsmål???? Jeg benyttede mig af det gode vejr til at tage kværnen på arbejde. Da jeg skal gennem porten til gården ligger der en masse rester af byggeaffald etc, og det lykkes mig at køre en skrue op i forhjulet. Denne er taget ud, sad skråt i dækket ca 3cm lang og 5mm bred, og har efterladt et hul men ingen luft siver ud, tilsyneladende, har prøvet med spyt og sæbe men ingen boboler. Nu er det sådan at jeg efter arbejde skal køre på den fra København-Svendborg.....spørgsmålet er så....er det sikkert???
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 69
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Kør, og hold øje med dæktrykket. Hvis den taber luft kan det lappes af en dæksmed.
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.935
så længe det ikke taber luft, er det bare slidbanen skruen har siddet i..
men kør forsigtigt i den første tid, indtil du er sikker på dækket tilstand
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 12
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Hvis du bare skulle trille hjem, ville jeg mene det var ok - men Kbh til Svendborg er edderhyleme noget af en tur med tanken i baghovedet af om dækket nu holder......
Hvad hvis du skal katastrofe-bremse / undvige, så kan dækket jo gøre at du kommer galt afsted ( håber det selvfølgelig ikke, men er det værd at tage chancen ?! ).
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Ellers er jeg klart af samme holdning som Peter S. Kør en tur og hold ind på en tank og test dæktrykket på varme dæk. Kør en tur på eks 50 km eller mere og mål så på den samme tank med den samme måler om trykket er anderledes.
Er trykket det samme, så bare kør.
Hvis man er bange for om dækket siger bang når det punkterer så burde man måske ikke færdes på en mc men i bil i stedet.
Jannik...
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
( jeg ville ikke ).
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 12
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Så bare - tænk fuck der var jeg heldig....
Da jeg monterede vintehjul på bilen gjorde jeg den samme opdagelse...
En skrue i dækket.........det sagde nu bare piiiiiiiiiiiifft da jeg fjernede den
Dæk ka nu godt eksplodere ....
Sidste år på den sønderjyske motorvej..
Konen siger " her lugter underligt"
Og vupti bang ham forans bildæk springer med 140++++
Og så fyldte han ellers 2 spor, nødspor og græss rabbat på en gang.
Fuck der måtte jokkes på bremsen....
Mere held en forstand at 5-10 biler ikke baldrede sammen - havde jeg været på kværn og ikke sigtes forbi ham havde jeg sq kvadret lige op i ham.
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Og har prøvet det i Tyskland hvor en bil 200 m. foran mig havde et fordæk der eksploderede med 180 km/t - vi klarede alle frisag ( ingen skader, heldigvis ) - scary oplevelse.
Så lad være med at fyr af, at det ikke sker for det gør det altså......
Dybest set er det jo Henriks valg - han er den eneste der ved hvordan skruen sad ( hvor langt inde, i hvilken vinkel samt hvor ), så vi andre kan jo kun gisne
Nå, nu vil jeg sgu ud at køre mig en fredags-tur ( trænger til at blive blæst lidt igennem ).
God week end og pas på jer selv !!
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 12
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 380
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Pladder!!!!!
Der findes masser af faktorer som kan være skyld i at dækket springer, og som oftest er der fordi slidbanen slipper i vulkaniseringen på regummererede dæk eller har de der oplevede at deres dæk på bilen sprang kørt på dæk som ikke var godkendt til de høje hastigheder som i beskriver (eks kan de jo ha kørt på vinterdæk om sommeren).
Kørte de på billige gonggong dæk som har ligget i naboens lade i 8 år men de var så billige at jeg bare måtte slå til, for hvad kunne de fejle????
At et nyt motorcykel dæk skulle eksplodere fordi det har haft en skrue i slidbanen uden at det har gennemboret karkassen og punkteret dækket er i mine øre helt hen i hegnet!
Jannik...
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Jeg kan godt se, at formuleringerne i indlæggene kan læses som om en eksplosion i de tilfælde jeg har set var på grund af eksempelvis en skrue..........
Men, brug lige lidt logik - for det første er det en kende umuligt at finde "bevismaterialet" ( altså en skrue, søm etc.) da det nok er blæst af helvede til, men jeg har da selvfølgelig brugt 3 måneder på at finkæmme 8 kirkesogne for at finde det *G*
For det andet har jeg ikke "afhørt" de involverede personer i forbindelse med eksplosionerne.
Du tolker, at de eksplosioner jeg har set er pga. en skrue - hvor fanden skulle jeg da vide det fra ???
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Når man nu ikke aner en hat omkring hvad årsagen er til de dæk i har set "eksplodere" er, så pisser det mig af at man rådgiver som om man ved bedre...
Nå men nok om det...
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Citat : "så pisser det mig af at man rådgiver som om man ved bedre..."
Det har du vist fået helt galt fat i - jeg giver MIN mening til kende og, at JEG ikke ville tage chancen.........
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
Men nu har jeg ikke hørt om at man kan få regummieret mc dæk, så jeg ser ikke problemet er så stort.
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Det var mest for at anskueliggøre at det sker jævnligt ( lastbil, bil ) og ikke er ufarligt, hverken i lastbil, bil eller på mc.
Jeg nævnte så også længere oppe, at det jeg ville være mest "nervøs" over var et pludseligt tab af dæktryk enten ifm. eller inden en hård opbremsning - det ændrer unægteligt styreegenskaberne en del - og kan i yderste konsekvens forårsage et uheld.
Et dæk skal være intakt og uden huller, kan vi blive enige om dét ?
Hvis ja, så er vi jo nået et stykke *G*
Når så man kun har 2 hjul at balancere på, ville jeg ikke tage risikoen - det var min pointe.
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
"Hvis det har ramt noget af selve kassen, så kan det sige BANG i høj hastighed eller ved en hård opbremsning hvor der kommer meget vægt på dækket."
...som fik mig i blækhuset...
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Sivepunktering var dét jeg ville være mest betænkelig ved, da man ikke har en chance for at opdage dét før styreegenskaberne ændrer sig betydeligt.
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Jeg ville dog stadig være betænkelig ved at give den hug med visheden om at dækket ikke er 100% ( men det er nok bare mig ?! ).
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Dit dæk, var jeg kørt videre på, med hyppige trykcheck de næste par dag!
Skrue i dækket