{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Hjælp til 2 cykler! {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i tvivl om hvilke af de 2 cykler jeg skal købe:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59665134

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59465927

Den til 105000 har ingen servicebog og skal ha skiftet bagdæk.

Den til 99800 har service bog og skal ha olieskriftservice nu her. Den har så bare gået det mere og har en anden pot på..

Hvad ville i tag?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til 2 cykler!
  • #1   19. apr 2009 den du syntes er fedest. de er jo helt ens så syntes du det er feder med udst oppe under røven eller er det en lækker akrap carbon udstødning der smyger sig hen af siden


    HVAD SYNTES DU DER ER FLOT.


    mvh
    Lars


  • #2   19. apr 2009 ;O)

  • #3   19. apr 2009 Jamen som helhed synes jeg cyklen er pænest med den oplagte potte. Men synes bare også det er rart, at have en servicebog med, så man kan se hvad der er lavet på den.



  • #4   19. apr 2009 hmm for du mere tid til og køre på den her end den gamle.. ??

  • #5   19. apr 2009 man kan jo evt få en ny service bog og da de ikke har gået ret langt har de vel ikke været til så mange servicer.

  • #6   19. apr 2009 Den er lige blevet solgt.. Kan sq ikke undvære mc har jeg fundet ud af smiley

  • #7   19. apr 2009 Tjaeeee, for at de 5 års garanti på en Yamaha gælder, skal alle service være overholdt på en autoriseret værksted.

  • #8   19. apr 2009 Det jo nemlig det!

    Er sq i tvivl om jeg skal gå efter den uden bog, men med færre km. Eller en med bog, som har gået lidt mere..



  • #9   19. apr 2009 Tjaeeee, en velholdt R6 motor holder vel min. 150.000km...
    Så hvor meget tror du selv de 8.000 ekstra km betyder??


  • #10   19. apr 2009 åhh ja så er det jo ikke helt lige meget så havde jeg taget den med garantien..


    Jesper [Virum] P
    men skal alt på cyklen så ikke også være lavet af en autorceret yamaha værksted som mont af udst og så vidder..???


  • #11   19. apr 2009 HVIS den har fået lavet service på værksted, kan du få en ny servicebog, og få stemplerne af forhandler, HVIS den har fået service.
    T


  • #12   19. apr 2009 Han har selv bare skiftet olie og filter og sådan.. Den er købt ved en forhandler..

  • #13   19. apr 2009 Synes nu ikke de er grimme :o)



  • #14   19. apr 2009 Synes det ser lidt lusket ud med en mc der kun har kørt 6500 km og servicebogen mangler !! Jeg ville vælge den med bogen.

  • #15   19. apr 2009 Ja synes jeg egentlig også.. Men selvfølgelig kan den forsvinde.. Men det er os begrænset hvad der kan være med en mc der ikke har kørt mere..

  • #16   19. apr 2009 06er .ingen servicebog .kun 6500 km og så er bagdækket væk . det skal der nok kikkes nærmere på før et køb( virker lidt uldent)

  • #17   19. apr 2009 Ville nappe den med akra.. det der underset ixil ligner bare lort. imo smiley

  • #18   19. apr 2009 Helt klart den med akra. og fuld servicebog. Fjolset med den anden maskine har jo smidt 5 års garanti ud i søen.

  • #19   19. apr 2009 Altså der mangler intet bagdæk.. Det er bare slidt :o)

    Men er det ikke os underordnet om den har gået 8000 eller 14800 km?



  • #20   19. apr 2009 den der med at det skal være "autoriseret" værksted der laver service.. gælder der ik samme regler for mc som ved biler? altså er det ulovligt at kræve "autoriseret" service for at opretholde garanti???? service skal bare overholdes og udfyldes i bogen, så er det ligemeget hviket værksted der gør det. i realiteten ka man vel fint gøre det selv og bare udfylde servicebogen. (at en forhandler skifter olie er jo ik bedre end at man selv gør, tit er det lige tværtimod, alt efter hvilken olie osv de fylder på)

  • #21   19. apr 2009 (link fjernet)

    se der f.eks, der står lidt...


  • #22   19. apr 2009 Har os kigget lidt på denne maskine:

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59853407

    Synes os den er fed.. Og kunne være sjovt at prøve noget andet..



  • #23   19. apr 2009 Peter T: Når det er en ekstra garanti, som Yamaha's, må de gerne stilles deres egne betingelser. De kan dog ikke løbe for den købsretslige lov, hvis køberen hellere vil ahve denne.
    www.yamaha-motor.dk/bruger_info/garanti/5_aars_garanti.jsp


  • #24   19. apr 2009 når ja oki, de skriver 3år udover de normale 2års fabriks garanti. er det 2år købeloven foreskriver?(som hvertfald ikke må forringes) smart nok af dem egentlig, så "tvinger" de igen folk til at køre til deres egne forhandlere og få lavet service. for at opretholde en garanti som vidst egentlig ikke er meget bevendt...

  • #25   19. apr 2009 Hvorfor skal den med akrapovic'en have skiftet olie? Den burde vel kunne køre indtil 20000km inden den skal have skiftet? med mindre det er ved at være et år siden selfølgelig.

    Jeg ville også købe den med servicebog, hvis man er så stor en klovn at man kan´smide en servicebog væk på så kort tid, hvor omhyggelig har man så været med resten af servicen?

    Det med km det er jo fuldstændigt ligegyldigt, jeg kunne forstå det var ved at blive et emne, hvis den ene havde gået 100K og den anden 5-10 stykker. Når der ikke er mere forskel betyder det ikke en skid.

    for de penge du sparer kan du jo så købe såda et Ixil system, hvis du virkeligt synes det er så pænt. Når du så kommer til fornuft og er træt af, at se på alle de stålrør der hænger mærkelige steder på din cykel, så har du jo en lækker Akrapovic du kan sætte på igen smiley





  • #26   19. apr 2009 Peter T. hvorfor er garantien ikke meget bevendt?


  • #27   19. apr 2009 jeg tænker blot at de jo ik ligefrem er kendt for at dræbe motorer osv. de to første år er fabriks garanti(og den må de respektive mærker ikke kræve autoriseret service for at opretholde) at de så kringler den med yderlige ekstra år der så kræver at man har de 2 første fabriks garanti år med os, under autoriseret service. i mange tilfælde har folk ik cyklerne mere end en eller to sæsoner(læs der er saføli os folk der har dem længere) og så har man sørget for at opretholde en garanti man ikke selv får brug for, på trods af at de første 2års fabriks garanti skal gælde efter købeloven. og autoriseret service koster trods alt en hel del, i forhold til u-autoriseret eller at gøre det selv(som i mit tilfælde vil være bedre end hos forhandleren) den opretholdte garanti kan så komme ejer nr 2 til gode, det er klart, hvis ellers der sker noget med cyklen(og det gør det vel ik så tit) og der er så helt sikkert en mere specifik regel skrivelse omkring de 3 ekstra år de gir... undskyld for hi-jack af tråden iøvrigt hehe

  • #28   19. apr 2009 Kan nu godt forstå Yamaha ikke gider at give garanti hvis de ikke selv har dokumentation for at servicen er overholdt til punkt og prikke.

    Men selv hvis du kun beholder den i to sæsoner, så er det jo et godt salgs argument, at der stadig er tre års garanti til den næste køber.

    Jeg synes nu ikke at det autoriserede service jeg har fået udført, det er dyrt, tror ikke jeg ville kunne spare meget ved at køre til en ikke yamaha forhandler.
    Selvfølgelig ville man kunne spare time lønnen hvis man selv lavede det, men det er jo ikke alle der selv gider eller har evnerne til det.


  • #29   19. apr 2009 vær lige opmærk som på at ingen af den er 2006 modeller, de er derimod inregistreret i 2006

    men det rigtige modelår er 2005, det har en del at sige når man skal skaffe dele til den i form af et styrk ol.


  • #30   19. apr 2009 Jeg tror nu ikke fabriksgarantien stadig gælder når han selv har lavet serviceeftersynet, også selvom han følger servicebogen.

    Peter T: Det må være dejligt at være så god en mekaniker, at man kan klare det bedre end en uddannet mcmekaniker.


  • #31   19. apr 2009 "(at en forhandler skifter olie er jo ik bedre end at man selv gør, tit er det lige tværtimod, alt efter hvilken olie osv de fylder på)"

    "Peter T: Det må være dejligt at være så god en mekaniker, at man kan klare det bedre end en uddannet mcmekaniker."

    Ah, den var vist ikke helt fair, han påstod jo ikke han var bedre til fejlfinding eller tilsvarende, han sagde blot at hvis mekanikeren f.eks. hældte noget skod-olie på, så havde det været bedre, at han selv havde skiftet olie.


  • #32   19. apr 2009 Først og fremmest, der er ikke noget i vejen med underseat exhausts !!!!!!! smiley men, jeg ville vælge den med akraprovic p.grund af service bogen, men den kawa du kigger på er da også fin smiley ud og prøv dem!

  • #33   19. apr 2009 Ang. den uden sv. bog

    Har han kvitteringer fra forhandleren ?? eller har han fået lavet servicen et "uaut" sted, han bør kunne huske hvor han har fået lavet de ...hvad...2 service...


  • #34   19. apr 2009 ja, der ka saføli være tilfælde hvor folk får brug for garantien, men for mit vedkommende ville det være temlig mange penge på service(synes jeg) i forhold til hvad man reelt for ud af det når de 2års fabriks garanti er gået. og med hensyn til service hos aut. værksted, så er de sku tit(læs: ikke alle, men tit) nogle sjuske hoveder, cyklen blir tværet ind i lorte kæde olie, som de os lige bruger til at smøre div. fodhvilere osv så alt er klistret og snasket, div service punkter blir IKKE udført i forhold til fabrikkens foreskrivelser, de fylder en, i mine øjne dårlig olie på osv osv... og det kan jeg bestemt gøre bedre selv, og LANGT billigere.

    og ja det er da fint at de gerne vil ha der skal være autoriseret service bog når de skal gi garanti, men når nu købeloven sir noget andet, så synes jeg blot det virker som en fin måde at kringle sig uden om købeloven på. endvidere er det jo ikke 3års ekstra totalt garanti, men der står motor, gerkasse og elektronik(og det er nok mere udspecificeret på et stykke papir med småt man får når man køber en cykel, eller måske får man det først at se den dag man tror man ska udnytte garantien)

    hehe, det nu ik fordi jeg vil virke negativ, jeg har bare ik den store tiltro, det samme ses hos f.eks er det kia? som lover 7års garanti. der ska man nok os liiige huske at læse det med småt, for at vide hvad den garanti reelt dækker.


  • #35   19. apr 2009 med hensyn til fabriks garantien og hjemme service, så skriver forbruger styrelsen at man ska dokumentere at det er udført efter producentens foreskrifter, så at gøre det selv, er vidst ik nok til at opretholde fabriks garantien nej(der ska nok et stempel på fra en el. anden mekaniker) dette må os være mere udspecificeret et eller andet sted.

  • #36   19. apr 2009 hmm Peter T nu ved jeg ikke hvor du har fået lave dine cykler. men det lyder ikke til at det er et godt sted siden du ved det er skod olie de bruger og kædeolie de har brugt til og smørre div steder. men det er ganske enkel en fin service at de smørre (fodhviler og andre bevægelig dele) så skal man jo ikke tænke på det...

    lars


  • #37   19. apr 2009 jeg gider ikke hænge nogen værksteder ud på nettet, men min cykel var totalt tværet ind i kædeolie efter sit første service(fik det forhandlet med i prisen på cyklen, så havde heldigvis ikke penge op ad lommen for det) og overværede hvad der foregik og hvilken olie der blev brugt. og når man som mig er en castrol mand, så gider jeg ik ha andet på som gør at gearkassen bliver mere træg osv. endvidere var der ikke fyldt op på bremsevæske bag, og kølervæske(det opdagede jeg desværre først 2dage senere og så gad jeg ik køre 80km til forhandleren og fyldte blot selv op) olien er sikkert fin olie, men jeg vil ha castrol power 1 racing 10w50 på. behøver jeg sige olien blev skiftet kort tid efter.

  • #38   19. apr 2009 Hej igen herinde!

    Så har jeg været afsted og kigget på cykel.

    Vi var henne og se den R6 med oplagt potte, og hold da kæft et syn der ventede mig.. Den var så dårlig behandlet at i tror det er løgn. Ridser overalt, og kæden lignede noget der aldrig havde set skyggen af noget olie..

    Vi var så henne og se Ninja'en os, og den var tilgengæld rigtig fin..
    Jeg var ude og prøve en tur på den, og det var bare ikke mig måtte jeg erkende. Den var jo med karburator, og køre glæden var sletter ikke det samme som ved min gamle R6.

    Så det skal nok være en R6 jeg skal kigge efter..

    Mvh Anders


  • #39   19. apr 2009 Det er jo det gode ved at prøvekører cyklerne smiley har du overvejet at prøve en gsxr750?

  • #40   19. apr 2009 Nej faktisk ikke.. Jo så skal det være en fra 2006-07 årgang, men de koster os ca over 100000 kr.. De andre her fik jeg handlet lidt ned. Vil helst ikke over de 95000 kr..



  • #41   19. apr 2009 Jamen så fik du jo selv svaret på hvad for en du skal gå efter smiley

  • #42   19. apr 2009 Er det den blå 636 du så på?
    Der står i teksten at den har powercommander, så det må da tyde på den har indsprøjtning, og ikke karburator...
    Men nu fandt du så ud af, at der er andet en pris man skal se efter :o)

    Held og lykke med at finde din kommende R6'er.


  • #43   19. apr 2009 Ja det var den blå..

    Rigtig fed cykel.. Jeg synes bare måden cyklen kørte på, var helt forkert i forhold til en R6.. R6'ern virker meget mere robust, mere som noget kram i mine øjne må jeg indrømme..


  • #44   19. apr 2009 den her selvfølgelig smiley http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59483251

Kommentér på:
Hjælp til 2 cykler!

Annonce