{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Dækvalg {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vil lige starte med at sige, at jeg har læst alle de emner der er om dæk. Men er stadig en del i tvivl.

Skal have nye dæk på min R6´er. Lige nu sidder der Pilot Power, og har egentlig været fint tilfreds med det. Men der er jo kommet gode anbefalinger på andre også.

Min kørestil er: Mange sving, en del nedlægning. Samtidig får den også noget gas lige ud. Hvilket dæk vil i anbefale?

Har tænkt på; BT016, BT021, Pilot Power 2ct, Pilot Road 2ct. Vil jo gerne have man kan stole på dem ved nedlægning, men de skal samtidig kunne klare en del km.

/Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækvalg
  • #1   18. apr 2009 BT016 eller pilot power

  • #2   18. apr 2009 Ihvertfald ikke BT 021

  • #3   18. apr 2009 Efter en del læsning har jeg valgt at prøve Metzeler Sportec M3, i stedet for mine opbrugte pilot power... Har ikk modtaget dem endnu så kan ikk sige om jeg syntes de er bedre

  • #4   18. apr 2009 Er godt tilfreds med mit pilot power, og nu er der jo kommer pilot power 2ct, så det må jo være endnu bedre og holdbar, ik ?

  • #6   18. apr 2009 pilot road 2 vil være mit bedste bud . det dæk kan det hele og det holder længe !.
    det har samme compound på siden som dit power men en hårdere midte . optimalt for dig som jeg læser din kørestil .


  • #7   18. apr 2009 søren det er ikke helt korrekt . power 2ct har ikke en hårdere midte end alm power . det har samme compound på midten men 2ct er blødere på siderne .

  • #8   18. apr 2009 Uha det svært smiley - Præsi, hvorfor ikke Pilot Power 2 ct? Pga den ikke holder så længe?

    Altså jeg laver ikke andet end at køre i sving, og lægger den jo mere og mere ned. Men jeg køre jo også lige ud, og der får den altså noget gazz.


  • #9   18. apr 2009 hvis du ikke har haft "noget" med dine power så er de for DIG et godt valg . men du kan godt li` at fyre til den på lige stræk og DER holder road 2 bedre end power . og med DET dæk går du ikke på kompomis med dine sving for du har stadig power compound på siderne . perfekt valg .

  • #10   18. apr 2009 Okay, så kunne det godt lyde som et godt valg. Mere dæk i midten, og samme cumpound som jeg faktisk har nu.

    Er Bt016 så er forkert valg, og hvorfor? Der jo millioner der siger det er super.


  • #11   18. apr 2009 Dækteknologien er i dag blevet så god, at et sportstouringdæk rækker til langt de fleste sportsmaskiner på gaden.
    Bike UK har lavet en test på gaden, med trackday, sport og sporttouring dæk. Og de der ikke kørte race, var gladest for touringdækket, fordi det havde lettere ved at holde på varmen ved normale forhold.


  • #13   18. apr 2009 Robert A: Hvorfor ikke BT021?

  • #14   18. apr 2009 Bt016 er et superdæk siges der . jeg har ikke selv haft æren dog !. men så vidt jeg ved så betaler man også mere for dem end road2 .
    du kan sku køre på mange dæk mrk og typer men MIT bud på det perfekte til dig ER og bliver road2 .


  • #15   18. apr 2009 og igen . hvorfor dog gå væk fra noget man har det godt med . og særligt når du nu får det samme vedhæft som du VED du kan stole på og samtidig får mere på de lige stræk .

  • #16   18. apr 2009 Diablo rosso vandt testen i bike,,,, Dem tror jeg, at jeg tager næste gang, har prøvet bt016, holdt i 3500km....

  • #17   18. apr 2009 Det rigtig præsi - Men man vil jo altid gerne prøve lidt nyt ik smiley

  • #18   18. apr 2009 Det lyder da også til road2 vil være et nyt dæk for dig Søren. Jeg er enig med præsi - jeg har selv kørt road2, jeg kørte med det 6000 km inden jeg solgte cyklen, og dækket så ud næsten som nyt. Jeg havde det også på bane, der vil jeg dog mene der manglede grip ved de helt skrappe nedlægninger ved acceleration ud af svingene. Problemer som jeg slet ikke oplevede med pilot power. Selv skifter jeg hellere dækket lidt oftere og bruger pilot power - men min kørestil er også meget svingpræget - når det går ligeud kører jeg ikke så stærkt, man skal jo passe på politiet. Jeg ved godt road2 burde have samme compound i siderne som almindelig power, men jeg vil nu stadig mene almindelig power har mere bid. Men der er altså massere af bid i road2 til gadebrug, også ved meget svingkørsel. Og den holder dobbelt kilometer på midten.

  • #19   18. apr 2009 hvis du VIL prøve noget andet så skulle du jo nok ikke ha` skrevet dem på som en mulighed . det var jo det jeg svarede ud fra .

    men du kunne da også snuppe power one . du får super vedhæft i svingene men knap så mange km ligeud . det samme kan man sige om power 2ct for så vidt .

    men hvad jeg sådan lige kan se på dine dæk på de nye billeder så kunne du også snuppe et bt021 . der får du også mange km og til de nedlæg du har på dine dæk er det rigeligt fint .


  • #20   18. apr 2009 Mit bedste valg af Birdgestone 021, der er kørt over 20000 km næsten ikke nedslidt. Da jeg har fået nyt samme dæk, der er lige skiftet. Men jeg bruger ikke racebane ellers jeg kører tilfreds fint i svinget.

  • #21   18. apr 2009 What? 20.000 km. på et dæk?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #22   18. apr 2009 Der er så mange forskellige mennesker og så mange forskellige meninger at det er skidesvært at danne sig en mening.

    Præsi's argumenter er gode, og jeg kan kun tilslutte mig den holdning til dæk. :o)

    Personligt kører jeg på Pirelli Diablo Strada - som er et sportstouring dæk med de fordele det umiddelbart giver. Jeg kører ikke super hjernedødt hurtigt, så det er rart at dækket bider lige med det samme, og så er det rart at min V2 er mere end 8.000km om at gnave et bagdæk i smadder.

    Jeg har lige købt 2 bagdæk og et fordæk for ca 210 pund hos busters i england, så jeg har ihvertfald nok til de næste 3 mdr...


  • #23   18. apr 2009 Dennis.. Ja det er rigtigt ærligt, utroligt stærk nedslidt.
    Jeg har kørt den på to år. I hvert fald jeg kører somme tider overstiger fartgrænser..


  • #24   18. apr 2009 Har slidt metzeler M3'erne ned, og må siges at være udmærket, helt på højde med Pilot power, med lige så mange km..... så det valg kommer du ikke til at fortryde

  • #25   18. apr 2009 Kenneth (Skærup): Fordi han er vandt til pilot power og godt kan li nedlægning skriver han.

    sådan havde jeg et også da jeg prøvede bt021, som helt sikkert er et godt sportstouring dæk, men ikke noget jeg vil anbefale til alt for vilde svingture, der er efter min mening slet ikke det grip som i pp.


  • #27   19. apr 2009 Tak for alle svar !

    Præsi -> På de billeder du ser nu, har det dæk sat på siden jeg købte den, så det ikke mig der har kørt alle km. Det først her den sidste tid jeg rigtig er begyndt at smide den ned, før har jeg kørt for at lære den at kende. Så du må ikke gå ud fra de billeder som er af dækket. Og ja, der er også nyt for mig med Pilot Road, siger bare at man jo får lyst til noget nyt. Og du siger Pilot Road er det samme i siderne som Pilot Power, så det er jo det samme, kun midten er ændret.

    Men det bliver nok Pilot Road eller Pilot Power 2ct. BT016 og Pilot power 2ct er vel ca det samme.

    Tak for alle svar igen !


  • #28   19. apr 2009 Power One har også 2ct compound. Lige købt selv. Men er lidt i
    tvivl om holdbarheden. Den smule mønster der er, er ikke særligt dybt
    i forhold til Pilot Power 2ct. Time will show.


Kommentér på:
Dækvalg

Annonce