895 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
26 Svar
hva skal jeg købe af MCtøj????? hva skal jeg købe af MCtøj?????
har lige købt en gsxi 600f
så nu mangler jeg bare mit tøj alt fra top til tå
er der noget særlig mærke som er godt og skal det være læder... ved ikke så meget om det. har prøvet at søge men folk henviser bare til steder der sælger
ikke hva der er meget sikkert at køre med.. håber i kan hjælpe mig prisen har jeg ca 10.000kr at lege med
0 synes godt om
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 71
har læs at alpine skulle være noget godt???
rukka tak for det prøver jeg at tjekke op på.. håber der er andre som gider at komme med forslag
okt 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 315
nov 2005
Følger: 55 Følgere: 53 MC-er: 1 Emner: 125 Svar: 832
jeg køremed læder er super god det sider tæt og der er ikke noget der sider løst når det går HURTI og så er det da også for lækkert med et pænt set......... ps fandt mit set ved sejer for ca 2500 da det var en gammel model ca 4år evt kik på min profil http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?id=5042
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
er det transport i alt slags vejr(til/fra arbejde)?
touring?
læder er fedt, men codura er praktisk!
jan 2006
er også selv kommet med den beslutning at jeg ender nok med at tage til tyskland og købe det
skal nok have læder det ser mere kool ud...
min mc er helt sort så det blvier noget sort agtig noget jeg skal købe men der skal nok være lidt farve i..
hvor henne anbefaler i så at man tager hen.. jeg er total ny i dette fag så jeg suger alt det viden ind jeg kan
jan 2006
ved at læder er skod når det regner så skla jeg have n en regntøj også.. så jeg skal ogås ud og køre nogle lange ture på besøge venner og bare til at ræse lidt rundt.
nov 2005
Følger: 55 Følgere: 53 MC-er: 1 Emner: 125 Svar: 832
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Jeg har købt et Vanucci lædersæt hos Louis ( www.louis.de) i tyskland... Gav omkring 3500,- for det... Er rigtig godt tilfreds med det...
Inde på VFR gutternes hjemmeside var der en meget sjov kommentar angående lædertøj, som jeg også gerne vil skrive under på...
"Lædertøjet er koldt om vinteren og varmt om sommeren! Det tager ind ind, når det regner og der er en del vedligeholdelse!"
Men når det er sagt, så vil jeg ikke undvære min læderdragt...
Rune D.
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
------------------------------------
Hej Brian!
Jeg har købt et Vanucci lædersæt hos Louis ( www.louis.de) i tyskland... Gav omkring 3500,- for det... Er rigtig godt tilfreds med det...
Inde på VFR gutternes hjemmeside var der en meget sjov kommentar angående lædertøj, som jeg også gerne vil skrive under på...
"Lædertøjet er koldt om vinteren og varmt om sommeren! Det tager vand ind, når det regner og der er en del vedligeholdelse!"
Men når det er sagt, så vil jeg ikke undvære min læderdragt...
------------------------------------
Rune D.
jan 2006
andre steder end louis nu når jeg skal til tyskland???
tak for alle jeres svar til hjælper mig rigtig meget
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 92 Svar: 427
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=10950
jan 2006
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 493
Jeg tror alligevel, om man skulle anvende sin mc hver dag til og fra arbejde, og turen var længere end nogle få kilometer, ville jeg vælge textil. Såfremt jeg selv kunne vælge om jeg skulle på mc, og ikke bydende nødvendig skulle bruge den til arbejde hver dag, også når det danske vejr viser sig fra sin grusomme og fugtige side, så ville jeg vælge læder.
En kold og regnende motorcykeltur om forår eller efterår i lædertøj, kan være særdeles afskrækkende. Man mister fuldstændig koncentrationen, som vandet langsomt trænger ind. Mit lædersæt har en fantastisk vådeffekt, der medfører, at syningen i bagen tager lidt vand ind, og man ender med at køre med usandsynlig våde og kolde baller ;-). En meget dårlig effekt, når man kører mc!
VIL man have læder, så køb et regnsæt, der ALTID er med på turen.
Mvh,
Allan
Aprilia SL1000
nov 2005
Følger: 74 Følgere: 69 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 836
Blot et venligt tip fra en meget træt Røssi.
Røssi
jan 2006
syntes satdig jeg e rlidy uklart om det virkelig skal være læder eller om jeg starter ud med tekstil. det er sku aldrig sjovt at pis fryse når man køre mc...
syntes sku det er svært hva jeg skal gå efter... tager til fredericia den 4 feb til messe kan være jeg bliver klogere der
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 493
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 39 MC-er: 12 Emner: 41 Svar: 240
Jeg hat et Dainese sæt til salg. Sort og i tekstil... Vindtæt og vandavvisende.. Dainese kvalli..;-)
Sys selv det er et fedt sæt...
Kun brugt et par gange....
Kan sende dig nogle billeder hvis det har interesse..
Nyprisen er på 8500..
Jeg skal have 3500 for det...
Skriv evt mail.. Moosss78@yahoo.dk
Vh Frank A
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Før i tiden sagde man at lædertøjet var det stærkeste/sikreste, men textil-tøjet er kommet voldsomt efter det og er nu på højde med læder og nogle tests viser faktisk at textil-tøjet har opnået størrer slidstyrke ved uheld. MEN....
Der er en sikkerhed som man skal huske, nemlig den at lædertøjet bremser dig væsentligt hurtigere ned på asfalt end textil-tøjet gør, da friktionen er meget højere end på textil.
Det vil sige at du stopper tidligere i læder end i textil, men en væsentligt øget riciko for at ramme noget hvis di skøjter af i textil.
Komforten er klart nemmest at tilpasse med textil, men det sidder jo derfor også noget løsere end læder, og ricikoen derfor er størrer for at skallerne som skal absorbere stødet ikke sidder det rigtige sted når uhellet sker.
Derfor vælg så vidt det er muligt bløde skaller da de tilpasser sig til kroppen i stedet for hårde skal som i værste fald laver størrer skade end gavn, hvis de sidder forkert.
Jeg kører selv i Dainese læder så snart jeg kan holde varmen, og i Rukka gore-tex i overgangsperioderne.
Passiv sikkerhed!!! Vælg noget tøj/hjelm med farver på så du bliver set i trafikken!!!
Det er meget vigtigt!!!!
Hvor fedt er det at have en sort cykel sort tøj sort hjelm, for derefter at blive knallet ned fordi man blev overset... ;-(
Jannik...
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Desuden så skal du vælge din læderdragt så det føles som om den lige er et ½ nummer for lille, da den giver sig noget, når den første gang bliver våd/varm...
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
jan 2006
hjelm, støvler. hansker, og og enten en hel eller delt dragt og en rygbeskytter
så kan desværre ikke
få råd til både læder og tekstil.. i første omgang så jeg er bare ude for at lave en godt køb i første omgang.
men jeg spare faktisk næsten 1000kr hvis jeg køber alt mit udstyr i alpine hos en engelsk onlineshop... men i har jo så meget godt at sige om mlol.de. men det er sku svært hvis jeg får det i den forkerte størelse..
apr 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 21
Jeg køre i todelt textil dragt det er praktisk for mig fordi jeg bor i byen og om sommeren er det ikke altid at jeg gider at ha bukserne på til de små ture.
jeg har købt en rimelig dyr bragt som hedder H2O out og det er rigtigt der kommer ikke noget vand ud !!!! det bliver der inde altsammen så mit forslag er at købe todelt textil og så en regn heldragt man kan få sådan nogle sammenfoldelige nogle der kan ligge under sadlen til man får brug for den.
og så glæder jeg mig til at se billeder af din maskine
gode hilsner
Thomas
jan 2006
det er sku kanon med alle de forskellige svar i har givet mig her inde... lære noget hele tiden og i har nok sparet mig har en del penge med alle de link..
bare forsæt det gode arbejde...
i har nogle gode råd
hilsen Brian j
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
Lidt sent itl indlægget.. men jeg vil foreslå www.mconline.dk
Super tøj til billige penge...
Et besøg værd.
/Hudle
hva skal jeg købe af MCtøj?????