895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

hva skal jeg købe af MCtøj????? hva skal jeg købe af MCtøj?????

har lige købt en gsxi 600f

så nu mangler jeg bare mit tøj alt fra top til tå

er der noget særlig mærke som er godt og skal det være læder... ved ikke så meget om det. har prøvet at søge men folk henviser bare til steder der sælger
ikke hva der er meget sikkert at køre med.. håber i kan hjælpe mig prisen har jeg ca 10.000kr at lege med

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva skal jeg købe af MCtøj?????
  • #2   28. jan 2006 skal jeg så købe læder eller tekstil ????

har læs at alpine skulle være noget godt???

rukka tak for det prøver jeg at tjekke op på.. håber der er andre som gider at komme med forslag

• #3   28. jan 2006 Jeg har lige bestilt noget lædertøj af mærket swift det skulle være godt og ikke så dyrt.

• #4   28. jan 2006 hvad er DU til læder eller tekstil
    jeg køremed læder er super god det sider tæt og der er ikke noget der sider løst når det går HURTI og så er det da også for lækkert med et pænt set......... ps fandt mit set ved sejer for ca 2500 da det var en gammel model ca 4år evt kik på min profil http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?id=5042

• #5   28. jan 2006 hvor meget skal du køre?
    er det transport i alt slags vejr(til/fra arbejde)?
    touring?

læder er fedt, men codura er praktisk!

• #6   28. jan 2006 super fedt med alle jeres svar og så enda så hurtig

er også selv kommet med den beslutning at jeg ender nok med at tage til tyskland og købe det

skal nok have læder det ser mere kool ud...

min mc er helt sort så det blvier noget sort agtig noget jeg skal købe men der skal nok være lidt farve i..

hvor henne anbefaler i så at man tager hen.. jeg er total ny i dette fag så jeg suger alt det viden ind jeg kan

• #7   28. jan 2006 jamen jeg skal vel bruge det til lidt af hvert regner med at bruge den til arbejde hverdag eller næsten hverdag.
    ved at læder er skod når det regner så skla jeg have n en regntøj også.. så jeg skal ogås ud og køre nogle lange ture på besøge venner og bare til at ræse lidt rundt.

• #8   29. jan 2006 brina J jeg køre hvardag til og fra arbejde det er sq noget FUCK når det regner men det kan sq da tøre de 8 til14timer man er på arbejdet....

• #9   29. jan 2006 Hej Brian!

Jeg har købt et Vanucci lædersæt hos Louis ( www.louis.de) i tyskland... Gav omkring 3500,- for det... Er rigtig godt tilfreds med det...

Inde på VFR gutternes hjemmeside var der en meget sjov kommentar angående lædertøj, som jeg også gerne vil skrive under på...

"Lædertøjet er koldt om vinteren og varmt om sommeren! Det tager ind ind, når det regner og der er en del vedligeholdelse!"
    Men når det er sagt, så vil jeg ikke undvære min læderdragt...

Rune D.

• #10   29. jan 2006 Der skulle selvfølgelig stå at:
    ------------------------------------
    Hej Brian!

Jeg har købt et Vanucci lædersæt hos Louis ( www.louis.de) i tyskland... Gav omkring 3500,- for det... Er rigtig godt tilfreds med det...

Inde på VFR gutternes hjemmeside var der en meget sjov kommentar angående lædertøj, som jeg også gerne vil skrive under på...

"Lædertøjet er koldt om vinteren og varmt om sommeren! Det tager vand ind, når det regner og der er en del vedligeholdelse!"
    Men når det er sagt, så vil jeg ikke undvære min læderdragt...

------------------------------------

Rune D.

• #11   29. jan 2006 ja lyder meget som om at læder er det bedste elelr nu mere det fedeste lige meget hvad...

andre steder end louis nu når jeg skal til tyskland???

tak for alle jeres svar til hjælper mig rigtig meget

• #12   29. jan 2006 Hey Brian.. Tjek det her link ang læderdragter.. Der er nogen billige net-butikker smiley

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=10950

• #13   29. jan 2006 kenneth tak for dit indlæg det giver jeg mig til at læse igennem..

• #14   29. jan 2006 Læder er fedest at køre i... "og helst to-delt"... det er pænt varmt om sommeren hvis man ikke kan lyne jakken af. "men sørg for at købe noget der kan lynes sammen".. susuki's varemærke er vel Frank Thomas ??.. Jeg har valgt at købe både læder og goretex... lædertøjet er med en aftagelig thermoindlæg som kan lynes af.. så det er stort set lige så lunt at køre med.. :-)... kort sagt.. goretex.. let og praktisk.. Læder.. fedt at køre med ved højere hastigheder "men hold det nogenlunde tørt"

• #15   29. jan 2006 Uha, det er jo et emne der af og til er diskuteret. Jeg besidder både textilsæt og lædersæt. I yderperioden af sæsonen kan textil være meget rart endda. Hvis det regner, kan man rigtig sidde og fryde sig i textiler. Læder er også rart at køre i, specielt når man kører lidt tjept, det er tørvejr samt ikke for koldt, jeg finder tillige, at det ser godt ud.

Jeg tror alligevel, om man skulle anvende sin mc hver dag til og fra arbejde, og turen var længere end nogle få kilometer, ville jeg vælge textil. Såfremt jeg selv kunne vælge om jeg skulle på mc, og ikke bydende nødvendig skulle bruge den til arbejde hver dag, også når det danske vejr viser sig fra sin grusomme og fugtige side, så ville jeg vælge læder.
    En kold og regnende motorcykeltur om forår eller efterår i lædertøj, kan være særdeles afskrækkende. Man mister fuldstændig koncentrationen, som vandet langsomt trænger ind. Mit lædersæt har en fantastisk vådeffekt, der medfører, at syningen i bagen tager lidt vand ind, og man ender med at køre med usandsynlig våde og kolde baller ;-). En meget dårlig effekt, når man kører mc!

VIL man have læder, så køb et regnsæt, der ALTID er med på turen.

Mvh,

Allan
    Aprilia SL1000

• #16   29. jan 2006 Brian, gør dig selv den tjeneste at købe en rygbeskytter.

Blot et venligt tip fra en meget træt Røssi.

Røssi

• #17   29. jan 2006 jep rygbeskytter er hvis det første jeg køber det er helt sikkert...

syntes satdig jeg e rlidy uklart om det virkelig skal være læder eller om jeg starter ud med tekstil. det er sku aldrig sjovt at pis fryse når man køre mc...

syntes sku det er svært hva jeg skal gå efter... tager til fredericia den 4 feb til messe kan være jeg bliver klogere der

• #18   29. jan 2006 Nej, man kan godt køre i læder, hvis man har en god trøje på indenunder, så er det ok og ikke nødvendigvis koldt. Jeg syntes dog, at regn er det værste. Jeg har nok bare haft nogle dårlige oplevelser i regn og lædertøj. Det kan slå alt godt humør ihjel, når man skal køre langt i læder og regn. Jeg syntes også, at varmen fra motoren har en tendens til at snige sig ind omkring benene, hvorfor man ikke har så stor en tendes til at fryse dér.

• #19   29. jan 2006 Hey Brian...
    Jeg hat et Dainese sæt til salg. Sort og i tekstil... Vindtæt og vandavvisende.. Dainese kvalli..;-)
    Sys selv det er et fedt sæt...
    Kun brugt et par gange....
    Kan sende dig nogle billeder hvis det har interesse..
    Nyprisen er på 8500..
    Jeg skal have 3500 for det...

Skriv evt mail.. Moosss78@yahoo.dk

Vh Frank A

• #20   29. jan 2006 Læder / textil-tøj?!?!??!

Før i tiden sagde man at lædertøjet var det stærkeste/sikreste, men textil-tøjet er kommet voldsomt efter det og er nu på højde med læder og nogle tests viser faktisk at textil-tøjet har opnået størrer slidstyrke ved uheld. MEN....
    Der er en sikkerhed som man skal huske, nemlig den at lædertøjet bremser dig væsentligt hurtigere ned på asfalt end textil-tøjet gør, da friktionen er meget højere end på textil.
    Det vil sige at du stopper tidligere i læder end i textil, men en væsentligt øget riciko for at ramme noget hvis di skøjter af i textil.

Komforten er klart nemmest at tilpasse med textil, men det sidder jo derfor også noget løsere end læder, og ricikoen derfor er størrer for at skallerne som skal absorbere stødet ikke sidder det rigtige sted når uhellet sker.
    Derfor vælg så vidt det er muligt bløde skaller da de tilpasser sig til kroppen i stedet for hårde skal som i værste fald laver størrer skade end gavn, hvis de sidder forkert.
    Jeg kører selv i Dainese læder så snart jeg kan holde varmen, og i Rukka gore-tex i overgangsperioderne.

Passiv sikkerhed!!! Vælg noget tøj/hjelm med farver på så du bliver set i trafikken!!!
    Det er meget vigtigt!!!!
    Hvor fedt er det at have en sort cykel sort tøj sort hjelm, for derefter at blive knallet ned fordi man blev overset... ;-(

Jannik...

• #21   29. jan 2006 Rettelse: Vælg bløde skaller i textil men hårde skaller i læder, da de gerne skulle sidde hvor de burde, da læderet sidder til.

Desuden så skal du vælge din læderdragt så det føles som om den lige er et ½ nummer for lille, da den giver sig noget, når den første gang bliver våd/varm...

• #22   29. jan 2006 jeg vil så tilføje, atman behøver ikke køre til tyskland for at købe dainese til 6500, mit sæt kommer til at stå i lidt over 6000 det er (jakke Charger v)(bukser Delta m sliders) det koster måske 500 mere end hvis man henter det i tyskland, men de pange vil jeg gerne for at vide jeg har en odentlig returret og sådan, så køb det bare herhjemme

• #23   29. jan 2006 eg har købt min jakke ved kroon i århus den kostede 3200 og mine bukser kommer til at koste mellem 2500 og 3000, lidt usikkert fordi de ikke er kommet hjem endnu og ikke er prissat

• #24   29. jan 2006 nu er dte sådan jeg jeg både skal have
    hjelm, støvler. hansker, og og enten en hel eller delt dragt og en rygbeskytter

så kan desværre ikke
    få råd til både læder og tekstil.. i første omgang så jeg er bare ude for at lave en godt køb i første omgang.

men jeg spare faktisk næsten 1000kr hvis jeg køber alt mit udstyr i alpine hos en engelsk onlineshop... men i har jo så meget godt at sige om mlol.de. men det er sku svært hvis jeg får det i den forkerte størelse..

• #25   29. jan 2006 Hej Brian

Jeg køre i todelt textil dragt det er praktisk for mig fordi jeg bor i byen og om sommeren er det ikke altid at jeg gider at ha bukserne på til de små ture.
    jeg har købt en rimelig dyr bragt som hedder H2O out og det er rigtigt der kommer ikke noget vand ud !!!! det bliver der inde altsammen så mit forslag er at købe todelt textil og så en regn heldragt man kan få sådan nogle sammenfoldelige nogle der kan ligge under sadlen til man får brug for den.
    og så glæder jeg mig til at se billeder af din maskine

gode hilsner

Thomas

• #26   29. jan 2006 ja skal lige se at få smidt et par billeder her ind af den.

det er sku kanon med alle de forskellige svar i har givet mig her inde... lære noget hele tiden og i har nok sparet mig har en del penge med alle de link..

bare forsæt det gode arbejde... smiley bare skriv noget mere
    i har nogle gode råd

hilsen Brian j

• #27   30. jan 2006 Hejsa...

Lidt sent itl indlægget.. men jeg vil foreslå www.mconline.dk

Super tøj til billige penge...

Et besøg værd.

/Hudle

Kommentér på:
hva skal jeg købe af MCtøj?????

Annonce