{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort:)
  • Uffe B
    Uffe B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 2
    #1   12. apr 2009 nej, du tager bare kørekortet, ingen problemer der smiley

• #2   12. apr 2009 ok nice, men jeg har lige fundet det her inde på en vilkårlig hjemmeside:

Teoriprøve:
    -For at kunne blive tilmeldt en teoriprøve, skal du aflevere følgende til køreskolen:
    - Lægeerklæring - husk at tage pasfoto med til lægen.
    - Kopi af dit kørekort til bil.
    Medbringes senest 4. gang til teoriundervisningen.

• #3   12. apr 2009 Det er ikke et lovkrav, men nogle køreskoler kræver, at du har kort til bil i forvejen, se f.eks.:

http://www.tiptoptrafik.dk/index.php?id=1403

"endvidre kræver Tip Top Trafik at Du har et kørekort til bil eller er igang med det enten hos os eller en anden kørerskole, grunden er at vores lærer har oplevet nogle meget farlige situationer, og vi ikke syntes det skal være farligt at tage sit MC kørekort."

Hvis man spørger omkring har en del mennesker prøvet at kørelærerne blokerede bremserne på et tidspunkt mens de tog kørekort til bil. Dette har kørelæreren ikke mulighed for ved kort til motorcykel og det kan derfor ende helt galt. Men det er altså ikke noget lovkrav, mange køreskoler er ok med det og der er masser af mennesker, der har taget kørekort til motorcykel først, uden at komme til skade.

• #4   12. apr 2009 ok, tak for oplysningen, men jeg fandt en gang et link inde i forummet hvor der var en liste over diverse køreskoler i DK, men jeg kan ikke finde den, nogle der har et link til den.

tak:)

• #5   12. apr 2009 Jeg troede sgu da man SKULLE have til bil også?? Jeg har aldrig hørt andet.. men jeg ved jo heller ikke alt selvfølgelig smiley

• #6   12. apr 2009 Nicolai(Århus) K: Du tager bare kontakt til den lokale køreskole, og så skal de nok fortælle dig om hvilke regler der gælder.
    Det er ikke et lovkrav at du har kørekort til bil, dog kan der var teoritimer at spare hvis du har fået dit bilkørekort inden for 2 år af påbegyndelsen af MC-kørekort

• #7   12. apr 2009 Jeg har ikke bil kort, så jo det kan lade sig gøre, selvom du har et handicap i forhold til manglende erfaring i trafikken.

• #8   12. apr 2009 Jamen så lærte jeg da også lidt i dag:o)

Kommentér på:
Kørekort:)

Annonce