{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Miste kørekort til bil??
  • #2   11. apr 2009 Ikke med mindre der er en generhvervelse.

• #3   11. apr 2009 jeps du aflever dit køre kort før du går op hvis du dumper får du det ikke igen før du består

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   11. apr 2009 Syntes der er forskellige svar... :S

Nogle der ved det med sikkerhed???

• #5   11. apr 2009 nej man kan ikke.

- hvis der er så meget i tvivl, så spørg din kørelærer, han vil dog måske grine over spørgsmålet.
    men igen, der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar. (og ja, mit var nok lidt hen i den dumme boldgade.)

• #6   11. apr 2009 Du mister ikke kørekortet hvis du dumper når du bare tager almindeligt til mc.

HVis du tilgæld bliver taget for fart, så du skal op til ny køre og teoriprøve (generhvervelse), så aflevere du kortet før du går ind, og får det ikke tilbage hvis du dumper.

Men ved under normale forhold, så sker der intet ved at du dumper.

• #7   11. apr 2009 Klip fra mckoereskolen :

Kan jeg miste retten til at køre bil, hvis jeg dumper min motorcykelkøreprøve?

- Det tror jeg er noget at mange spekulerer over. Nej. Man mister ikke kørekortet selv om man dumper til X antal teori og køreprøver. Under selve køreprøven anses man for fører (i juridisk forstand) af køretøjet, så der er faktisk hjemmel for at frakende et bilkørekort, under en motorcykelprøve!!! Men jeg har aldrig hørt om det i praksis. De prøvesagkyndige er klar over at det er en prøvesituation, og at man ikke altid tænker eller reagerer rationelt under prøvestress.

• Mikkel h
    Mikkel h Tilmeldt:
    nov 2006

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
    #8   11. apr 2009 Nej da.

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #9   11. apr 2009 Tak for de mange svar! smiley

Tror jeg fik besvaret mit spørgsmål!

• #10   11. apr 2009 Jeg er bl.a. uddannet kørelærer (alle kategorier), og kan bekræfte ovenstående svar.

Du skal møde op beruset til prøven for at have en rimelig chance for at få taget det du har i forvejen!

Det var så ikke en opfordring smiley

• #11   11. apr 2009 He he noget af det første min kørelære sagde da vi startede på mc teori var at vi var utrolig modige at vi turde sætte vores kørekort på spil hvis vi nu dumpede i teori, der blev bomstille i lokalet, og en gammel lastbil chauffør var ved at gå indtil kørelæren sagde det ikke passede :o)

Kommentér på:
Miste kørekort til bil??

Annonce