846 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 66 Svar

Nu skal Thomas ha hjælp igen Nu skal Thomas ha hjælp igen

Har nu sat KAWA til salg, og kikket på et par Suzuki RF900 fra ca 94-96.

Men når nu man kikker, og kikker videre, kan jeg faktisk få en Suzuki TL 1000 S til PRÆSIC den samme pris, den er bare fra 97-98, kørt det samme osv.

Er en TL1000s en bedre løsning, en bedre maskine, og jeg bruger min mc til at køre ture(Hmm Sjovt nok), ikke så meget race, og en stor touring ville være fint til mig, er det hvad jeg får ud af at købe en tl 1000S eller skal jeg holde min til RF???

Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu skal Thomas ha hjælp igen
  • #1   19. jan 2006 spørg ultra usynlig ninja han er da vist meget glad for hans, og så lyder den jo osse godt sådan en sprød V-2

• #2   19. jan 2006 Mit råd... Køb en Mille, den har alle de gode dele. Og allerbedst en Mille R, hvis det er muligt.

• #3   19. jan 2006 men der er jo "kun" en 60 graders V (-; det er gas

jeg har en brugt test af tl1000s hvor overskriften er
    " leatheal weapon"

• #4   19. jan 2006 Problemet er jo også PRISEN, jeg skal give 3000 euro for TL s, og betale mellem 48 og 56 i afgift, dvs, mille er langt dyere, vil have en STOR maskine, den skal være nyere end min ZX10, og gerne MEGET ny, min900 max 1000 ccm.

Thomas.

Sover NINJA??

• #5   19. jan 2006 jeg har en fin Firestorm tilfældigvis til salg!

• #6   19. jan 2006 Jeg gir da gerne 65-75000 kr for den, som jeg kan få SUKI til:-) Desv, det er ikke til min pengepung.

T

• #7   19. jan 2006 Millen er bare det bedre end Tlséren...
    Ikke at Tls er en dårlig mc. Tværtimod....
    Men en Mille er noget bedre hvad angår Bremser,affjedring,stel osv.

• #8   19. jan 2006 Billigste MILLE koster 4500 euro 50% mere end tl.
    Og meller 72 og 85000 i afgift, den kommer op i dobb pris, så er en TL ikke det man skal have, når det er prisen der bestemmer??

T

• #9   19. jan 2006 Jeg har haft RF600 og RF900 i 2 år (1 år til hver) inden jeg købte en TL1000S!

Hvis du sammenligner de to cykler, så glem RF´eren! Den er tung, færge agtig, kedelig og sofaagtig sammenlignet med TL´eren! Der er MEGET stor forskel på de to cykler. TL´eren er MEGET mere letkørt, mere styrevillig, og 10 gange mere stabil!
    Jeg var i sin tid glad for min RF´er, og det er også en fin cykel, som jeg havde meget glæde af. Jeg ville dog prøve noget andet, pg købte en TL´er. De første 500km skal man lige vænne sig til en V2´er ellers er der ingen prob.
    Det der får mig til at sige som jeg gør mht RF´eren, er at jeg tydeligt husker, at jeg prøvede min onkels RF900 cirka 2 mdr efter jeg havde købt TL´eren. Der fik jeg en AHA oplevelse uden lige! RF´eren, som jeg ellers synes var letkørt og nemt at tumle, synes pludselig tung, træg, kedelig, langsom, og meget blød og ustabil!
    Selvom en RF`er er kendt som en tourer! Så klarer TL´eren det også bedre på autobahn med 2 passagere og fuld oppakning! Det måtte min onkel sande da han overtog min TL´er på vej hjem fra Assen. Og hans RF`er var ennda uden passagere bagpå!
    Du kan evt også spørge ham her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2232
    Han er en af mine makkere der også havde en RF900 (bor på samme gade som min Onkel). Han har kørt min TL´er et par gange og har samme mening!
    TL´eren er så også en del nyere i konstruktionen, så det giver sig selv!

• #10   19. jan 2006 http://www.motorbikes.be/en/compare/2353/1622/

• #11   19. jan 2006 Ronni, ja millen er en lækker maksine. Men koster også det mere! Det er ikek fair at sammenligne en cykel i en anden prisklasse! De penge har manden jo ikek siden han spørger på de to andre cykler smiley

Deruoper kan der altså gøres meget ved en TL´er der giver MILLE kamp til stregen smiley Se bare på min! Men så sammenligner vi også 2 cykler der ligger i samme prisklasse (når vi regner alt det grej med min har fået på her i vinter) smiley

• #12   19. jan 2006 SEB:
    Savner du ikke den der Vuiiiiiii Vuiiiiiii Vuiiiiii når du skifter gear?? JEG syntes at en TL lyder lidt dung dung dung, det er self en 2 cyl, men savner man ikke lyden af 4 cylinder???

T

• #13   19. jan 2006 Nej jeg skulle vist ha læst lidt nærmere hvad han skrev, sorry kan godt se at den vil blive for dyr...
    Jeg trækker mig ydmygt tilbage til min Busa igen...:-)

• #14   19. jan 2006 Hvorfor er der mindst 2 herinde der har skitet motor på deres TL??? BURDE da køre 80000 fejlfrit som andre..

T

• #15   19. jan 2006 Kan se du skriver touring!
    Glem den RF`er. Tung som ind i H!
    TL´eren klarer det bedre, selvom den måske ikke lige ligner indbegrebet af touring! Men den gør det bedre en RF´eren!
    Ligeledes får dun en cykel der også er sjov til hverdag og på de små veje!
    Du kan bare køre den standard! Dvs uden at lave noget ved den (fx potter og justering osv) Så er den ikke så slem! Tværtimod! Den er letkørt! Havde en veninde på 55kg og 162cm ude at køre min TL´er inden jeg fik lavet alt det geil jeg er igang med. Hun kørte den uden problem, og gav mig kommentaren "jeg troede den var meget værre" da hun hoppede af den! Da var den også standard! Det bliver en del være når man piller lidt ved justering osv

Du er velkommen til at prøve min når den kommer på plader igen! smiley

• #16   19. jan 2006 prøv en v2 thomas!

• #17   19. jan 2006 Savner du ikke en RÆKKE 4 lyd
    Hvorfor skiftes der motor på TL??

• #18   19. jan 2006 Må jeg osse Sebastian...?.....:-) hehehe

• #19   19. jan 2006 De kører MANGE km på motoren! Et tysk blad skilte en TL motor af ved 60.000km, da så den ud som ny indeni!
    Jeg skiftede min motor for at få værdien op på mc´en! MOtoren fik jeg til en god pris! Men der vil altid være nogle (ligesom med andre mc´er) der ikke kan klare mosten i længden! Hvis nu forrige ejer ikke har vedligeholdt, kørt op i det røde felt på kold motor osv, ja så er der ikke meget at gøre!

Mht savne en r4 motor. Når du først har vænnet dig til V2, så føles en R4 med samme HK kedelig! MEGET kedelig endda!
    Kræferne bliver bygget op på enhelt anden måde! Det er meget mere brutalitet over en V2´er! Men igen.. En smagssag, og man skal have prøvet det inden man kan udtale sig smiley

• #20   19. jan 2006 Fedt med nogle mennesker i snak.

Du siger V2, chopper siger mig ikke så meget, men vil godt have en nyee mc, og må tage hvad jeg kan få.
    Jeg har jo også en billig forsikring i hus, så længe jeg bliver under 999 ccm.
    T

• #21   19. jan 2006 chopper, hvem sagde chopper???? en v2, en sv'er eller tl'er, lyden er da så meget federe end række 4! og bundtrækket.....

• #22   19. jan 2006 Jeg er 26 år nu, og skal give 14000 med ansvar og jeg kan ikke få pris på kasko lige nu, ca 4300 kr tror jeg.

T

• #23   19. jan 2006 Ronni, ja hvis jeg må prøve din smiley

Glemte at skrive! Den motor jeg havde på inden den nye. Den kørte upåklageligt og fejlede intet.! Den er solgt til en tysker, der har smidt den i hans mc! Men en TLé r som min med 1600km på bagen! Den er lidt mere værd!
    Når den engang skal sælges (måske 1 eller 2 sæsoner endnu) så bliver fælge, gaffel, affjering osv pillet af den og bliver solgt løst! TL´er bliver lavet standard, og bliver solgt med et lavt km tal til måske 90k eller lign. Så skulle den gerne indbringe omkring 120k nå løsdele er solgt, der så skal bruges til en anden mc smiley

• #24   19. jan 2006 1400 kr

• #25   19. jan 2006 ren ansvar vil koste dig max 2000kr ved GF! Jeg er 26 og giver 5100 i fuld kasko (gennem min fagforening) smiley

• #26   19. jan 2006 gir 5300 med kasko på sv'eren, godt nok kun en 650ccm, men jeg er kun 24!

• #27   19. jan 2006 Mht R4 kontra V2
    Du kan sammenligne det sådan her!
    Hvis du har dusket 2 piger på en gang, så gider man sq heller ikke gå tilbage til en enkelt pige af gangen igen!

smiley Derfor
    Prøv en V2´er!

• #28   19. jan 2006 Niko.. Hvor?
    min selvrisiko er 4000kr

• #29   19. jan 2006 Lige en trykfejl, hvad er din forsikret til??? det er 500 kr pr 10000 kr. så din må være forsikret til 90???

Det er lidt et sjovt system GF har, men så længe den er under 1000 ccm, er det jo fint for os.

Jeg spurgte KASKO forsikring på en SUKI Busa 24000 kr om året, blev enig med mig selv om, at det ikke bliver lige nu.

Jeg kørte mod en TL1000R i sommers, ved ca 7000 omd på min, gik hans på baghjul, og jeg så ham ikke igen, før jeg bremsede ned fra ca 240 km/t, så den har power, men kan det overføres til vejen??? uden den vipper, eller er den umulig at holde nede hvis den får en spand kul i 1-2 geasr??
    T

T

• #30   19. jan 2006 arghh FUCK! Nu har MCG igen holdt mig vågen i jeg ved ikke hvor lang tid!
    Skal sq i seng!

Sov godt! smiley
    Læser med imorgen igen

• #31   19. jan 2006 Ja bare i orden.

Men imorgen efter kl 20 er jeg her igen, så må vi se hvad der sker.

T

• #32   19. jan 2006 Du lærer at holde den nede og at udnytte accelration fuldt ud!
    Man skal bare ikke give en TL´er pludselig gas, så kommer den med det samme. Dette i de 2 første gear! 3. kommer den ikke medmindre man hjælper den op!

smiley

ALt i alt en sjov cykel
    Også en ag grundende til at jeg modde rmin, således den kan holde et par sæsoner mere! Gør den lidt stivere og lidt bedre at køre på mht køreenegskaber. Bla letvægtsfælge m.m. Opdaterer den! smiley

• #33   19. jan 2006 Det er sjovt med GF forsikring, hvis du har en
    176 ccm chopper, eller en 999 ccm RR racer, så er det samme forsikring, de skælner ikke mellem hk, og type.

Jeg kan feks ikke forsikre en gammel 1100 ccm chopper med 62 hk, det er for mange CCm, men den NYE zx10R jo jo, det er jo kun 180 HK, og 996 ccm, ingen problemer

T

• #34   20. jan 2006 så sq for h da! SOV GODT! smiley

• #35   20. jan 2006 he he prøv en V-2'er mums!

• #36   20. jan 2006 Det er lidt vådt og koldt, prøver at høre Ninja imorgen, om jeg må besøge man en kort tur.

T

• #37   20. jan 2006 Hvad angår R4 og V2.
    Så tror jeg aldrig jeg kommer til at savne en R4, da jeg købte min SV skulle jeg da lige vende min til en anderledes motorgang men da det først var på plads tror jeg sq det bliver V2 for livet
    det er helt klart at det er en smags sag men som V-2 kbh) kan sige det,,, V2 mums!!!!!

• #38   20. jan 2006 Rigtig nok at en v2 lyder mere rå
    Men en r4 er dejlig hidsig og mere stabil i motorgangen.

Jeg følte mig i hvert fald mere sikker på min r6/gsx 600 f end på min kammerats tl1000r...

Men som I siger: man skal nok bare vende sig til det smiley

• #39   20. jan 2006 nicho!
    Ja det tager et par hundrede km!

• #40   20. jan 2006 En V2'er lyder jo også som en rigtig motorcykel skal *S* --- 4 cy. er for lidt til en bil men for mange til en mc

• #41   20. jan 2006 4 cyl. er for mange er der nogen der siger...mens andre ikke har prøvet en V2'er der virkelig trækker skindet af pungen endnu... smiley
    Vi kan jo alle lide forskellige typer mc'er... men tror ikke helt jeg har set lyset mht v2, - ja udover den er smal... mht det med trækkraft og moment... kom igen...

ps: Tror jeg er miljøskadet...

m. vintervenlig hilsen Offslow

• #42   20. jan 2006 Offslow din bandit! smiley
    hvad mener du med kom igen? Det her er ikke en tråd om hvis mc der er stærkest eller kører hurtigst! da du jo så vilel vinde den! smiley
    V2 bygger kræfter op på en helt anden måde end r4! Det hele hænger sammen med gearkasse, gearing, motorkarakteristik osv osv!

Du kan ikke sammenligne din egen mc med en V2, da der ikke er lavet gade V2´ere med samme power som din busa har! Medmindre det er i supersportklassen, der jo ikek kører på gade! Det er da klart at din mc både har moment og HK der rækker langt over en mille og TL´er. Du skal sammenligne en Mille eller TL med en mc i samme klasse, dvs en R4 der har cirka samme HK antal, altså omkring de 125HK!
    Vi sammenilgner jo heller ikke superbikes med din busa!
    Men vi kan da sammenligne den med en færge mht køreegenskaber smiley muhehehe
    smiley
    Men ja, det er sq meget en smagssag! Kender også et par der er gået den anden vej, dvs fra V2 til R4 smiley

• #43   20. jan 2006 Evolutionen læprte os at gå på 2 istedet for fire!!!

Hvad med en spritny naked sv1000 de koster 110000.-

• #44   20. jan 2006 Ja jeg kunne ikke nære mig...
    Håber i bærer over med mig!
    mht V2 siger jeg jer bare... lyden har altid imponeret mig... og de trækker også godt imellemområdet... Men for mig har det indtil viddere bare været 4-cyl der tæller... En smagssag om man vil...
    Har kun prøvet sv650 og tl1000R og ja det der jo nok er bedst v. dem er at de er hurtigere "svingere" end busa, - men har man engang kørt busa føles det meste andet jo som om "det står stille"... selvom det i virkeligheden slet ikke gør det.
    Og skal man have en V2 med samme kraft som en busa, vil den så ikke blive mega stor?
    Men jeg beklaber hvis mit budskab er blevet misforstået...
    Kan sagtens følge dem der vil have sig en tl'r, - kender da 2 der har sådanne maskiner...
    Og de siger begge at de ikke er så slemme og køre på... blot en tilvænningssag...

mvh Offslow

• #45   20. jan 2006 TLR er en sofa cykel sammenlignet med en TLS. Der er verden til forskel på de 2 cykler. Det skal man lige huske! Selv TLR hedder R, så er der MEGET mere R i styrevillighed og køreegenskaber i S modellen

Offslow, tror ikke der nogensidnde bliver prrdueret en V2´er med over 160HK! V2 konstruktionen tillader ikke så meget power som en R4 konstruktion gør!
    Men nu må vi se Dengang den første gsx1000r kom frem, troede man jo helle rikke på der kunne ske mere! Og se idag! 1HK pr kg mc smiley
    Gad vide hvordan det ser ud om 15 år smiley

• #46   20. jan 2006 thomas . tak for snak i tlf . jeg skynder mig at få samlet færdig så du kan prøve at sidde på den .
    du kan evt spørge ham her om hans oplevelse mht skift af mc http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1969

han havde en zzr 1100 før sin tls "mener jeg " han kan nok fortælle dig lidt om forskelle du kan bruge til noget .

mht holdbarhed så kørte min den gamle motor 74000 inden den afgik ved døden . jeg ved intet om tidligere ejer og giver klart ham hele skylden for det :-))) .

• #47   20. jan 2006 Hehe det bedste må da være en v-4 (vfr)

• #48   20. jan 2006 smiley Nåååå så du ringer til folk .. hva! Du har da ikke ringet til mig smiley

• #49   20. jan 2006 og hov hov Ninja! Jeg havde en RF900 inden min TL´er, så jeg må være mere "kompetent" til at udtale mig smiley

• #50   20. jan 2006 ja ja . jeg er ikke ude på at stjæle en evt ny ven fra dig seb smiley . jeg bor ikke langt fra thomas og han ville gerne prøve at sidde på en tl . du ved en rigtig lækker rød tl he he he

• #51   20. jan 2006 smiley Bandit! Tror han bliver overrasket over at sidde på den. Man sidder sq godt uden af få ondt i ryg osv smiley

Damn skal sq også snart igang med at samle mig igen smiley

• #52   20. jan 2006 det gør man nemlig . og specielt de røde modeller smiley

• #53   20. jan 2006 og grunden til linket til tyson var mest fordi han kommer fra en mc der meget lig den thomas har . så kunne han måske danne sig et indtryk af forskellen .

• #54   20. jan 2006 smiley

• #55   20. jan 2006 Jeg føler mere og mere at der er RET mange mcister ganske tæt på mig, men danmark er jo lille, og syntes det er alle tiders at man kan LÆRE ´hinanden at kende over nettet, og så ses til sommer.

Nogle der har et billed af en TL s med 2 tasker, og en topboks???

T

• #56   20. jan 2006 Adrr smiley Men brug google smiley
    Jeg havde da komplet givirack til min den gamle TL´er smiley

• #57   20. jan 2006 Har du ikke billed af det???
    Der er ikke nogle der har tasker på billederne.

Det er nu P.... praktisk at have tasker på, en madpakke, sodavand, og når man skal af med sin dragt, og i badetøj, tager man håndklæde, Badebuks. og nøgler til mc med.

Er der nogle der er kommet til skade idag i vejret???

T

• #58   20. jan 2006 Jeg skulle hente min søn hos en børnehave ven, da vi kommer ud på fortovet, falder min søn plask på jorden, og jeg får samlet ham op, da jeg skal åbne bildøren, med nøglen, falder jeg en tur på røven, og får knækket nøglen i dørlåsen, MEGA negativt, så 8 km hjem, i lånt bil, og hente extra nøglen, nedern, og 475 kr fattigere til en ny nøgle, med startspærre.

T

• #59   20. jan 2006 hæhæ!

• #60   20. jan 2006 Jeg fandt lige den her fede film, de tester en TL100s mod andre, men man sidder hele tiden på TL næsten, og det er den eneste der ikke bliver smadret.

http://chapman.promo-site.com/fichiers%20son/Fastbikes%20-%20Honda%20VTR%20VS%20Ducati%20916%20VS%20TL%201000%20R.mpeg

T

• #61   20. jan 2006 Højrklik, og gem som

• #62   21. jan 2006 hej thomas
    nydelig video, ja orginal fodhvilere på en vtr firestorm er ikke praktiske!
    men "master of wheelie"..... jeg er stolt! (-:

• #63   21. jan 2006 -

• #64   21. jan 2006 Ja han har sq ikke prøvet TL´eren ordentligt smiley
    Og så han siger jo også noget med "lack of speed" til den VTR smiley

HVorfor sælger du VTR´en?

• #65   21. jan 2006 ja men rent effekt mæssigt er den også svagere end de andre
    .pga... lack of speed.... nej gas..Jeg har købt storebroderen (-:

• #66   21. jan 2006 kom lige med nogle pics da smiley

Kommentér på:
Nu skal Thomas ha hjælp igen

Annonce