846 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
66 Svar
Nu skal Thomas ha hjælp igen Nu skal Thomas ha hjælp igen
Har nu sat KAWA til salg, og kikket på et par Suzuki RF900 fra ca 94-96.
Men når nu man kikker, og kikker videre, kan jeg faktisk få en Suzuki TL 1000 S til PRÆSIC den samme pris, den er bare fra 97-98, kørt det samme osv.
Er en TL1000s en bedre løsning, en bedre maskine, og jeg bruger min mc til at køre ture(Hmm Sjovt nok), ikke så meget race, og en stor touring ville være fint til mig, er det hvad jeg får ud af at købe en tl 1000S eller skal jeg holde min til RF???
Thomas
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
jeg har en brugt test af tl1000s hvor overskriften er
" leatheal weapon"
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Thomas.
Sover NINJA??
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
T
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
Ikke at Tls er en dårlig mc. Tværtimod....
Men en Mille er noget bedre hvad angår Bremser,affjedring,stel osv.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Og meller 72 og 85000 i afgift, den kommer op i dobb pris, så er en TL ikke det man skal have, når det er prisen der bestemmer??
T
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Hvis du sammenligner de to cykler, så glem RF´eren! Den er tung, færge agtig, kedelig og sofaagtig sammenlignet med TL´eren! Der er MEGET stor forskel på de to cykler. TL´eren er MEGET mere letkørt, mere styrevillig, og 10 gange mere stabil!
Jeg var i sin tid glad for min RF´er, og det er også en fin cykel, som jeg havde meget glæde af. Jeg ville dog prøve noget andet, pg købte en TL´er. De første 500km skal man lige vænne sig til en V2´er ellers er der ingen prob.
Det der får mig til at sige som jeg gør mht RF´eren, er at jeg tydeligt husker, at jeg prøvede min onkels RF900 cirka 2 mdr efter jeg havde købt TL´eren. Der fik jeg en AHA oplevelse uden lige! RF´eren, som jeg ellers synes var letkørt og nemt at tumle, synes pludselig tung, træg, kedelig, langsom, og meget blød og ustabil!
Selvom en RF`er er kendt som en tourer! Så klarer TL´eren det også bedre på autobahn med 2 passagere og fuld oppakning! Det måtte min onkel sande da han overtog min TL´er på vej hjem fra Assen. Og hans RF`er var ennda uden passagere bagpå!
Du kan evt også spørge ham her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2232
Han er en af mine makkere der også havde en RF900 (bor på samme gade som min Onkel). Han har kørt min TL´er et par gange og har samme mening!
TL´eren er så også en del nyere i konstruktionen, så det giver sig selv!
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Deruoper kan der altså gøres meget ved en TL´er der giver MILLE kamp til stregen
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Savner du ikke den der Vuiiiiiii Vuiiiiiii Vuiiiiii når du skifter gear?? JEG syntes at en TL lyder lidt dung dung dung, det er self en 2 cyl, men savner man ikke lyden af 4 cylinder???
T
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
Jeg trækker mig ydmygt tilbage til min Busa igen...:-)
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
T
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Glem den RF`er. Tung som ind i H!
TL´eren klarer det bedre, selvom den måske ikke lige ligner indbegrebet af touring! Men den gør det bedre en RF´eren!
Ligeledes får dun en cykel der også er sjov til hverdag og på de små veje!
Du kan bare køre den standard! Dvs uden at lave noget ved den (fx potter og justering osv) Så er den ikke så slem! Tværtimod! Den er letkørt! Havde en veninde på 55kg og 162cm ude at køre min TL´er inden jeg fik lavet alt det geil jeg er igang med. Hun kørte den uden problem, og gav mig kommentaren "jeg troede den var meget værre" da hun hoppede af den! Da var den også standard! Det bliver en del være når man piller lidt ved justering osv
Du er velkommen til at prøve min når den kommer på plader igen!
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.394
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Hvorfor skiftes der motor på TL??
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Jeg skiftede min motor for at få værdien op på mc´en! MOtoren fik jeg til en god pris! Men der vil altid være nogle (ligesom med andre mc´er) der ikke kan klare mosten i længden! Hvis nu forrige ejer ikke har vedligeholdt, kørt op i det røde felt på kold motor osv, ja så er der ikke meget at gøre!
Mht savne en r4 motor. Når du først har vænnet dig til V2, så føles en R4 med samme HK kedelig! MEGET kedelig endda!
Kræferne bliver bygget op på enhelt anden måde! Det er meget mere brutalitet over en V2´er! Men igen.. En smagssag, og man skal have prøvet det inden man kan udtale sig
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Du siger V2, chopper siger mig ikke så meget, men vil godt have en nyee mc, og må tage hvad jeg kan få.
Jeg har jo også en billig forsikring i hus, så længe jeg bliver under 999 ccm.
T
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.394
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
T
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Glemte at skrive! Den motor jeg havde på inden den nye. Den kørte upåklageligt og fejlede intet.! Den er solgt til en tysker, der har smidt den i hans mc! Men en TLé r som min med 1600km på bagen! Den er lidt mere værd!
Når den engang skal sælges (måske 1 eller 2 sæsoner endnu) så bliver fælge, gaffel, affjering osv pillet af den og bliver solgt løst! TL´er bliver lavet standard, og bliver solgt med et lavt km tal til måske 90k eller lign. Så skulle den gerne indbringe omkring 120k nå løsdele er solgt, der så skal bruges til en anden mc
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.394
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Du kan sammenligne det sådan her!
Hvis du har dusket 2 piger på en gang, så gider man sq heller ikke gå tilbage til en enkelt pige af gangen igen!
Prøv en V2´er!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
min selvrisiko er 4000kr
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Det er lidt et sjovt system GF har, men så længe den er under 1000 ccm, er det jo fint for os.
Jeg spurgte KASKO forsikring på en SUKI Busa 24000 kr om året, blev enig med mig selv om, at det ikke bliver lige nu.
Jeg kørte mod en TL1000R i sommers, ved ca 7000 omd på min, gik hans på baghjul, og jeg så ham ikke igen, før jeg bremsede ned fra ca 240 km/t, så den har power, men kan det overføres til vejen??? uden den vipper, eller er den umulig at holde nede hvis den får en spand kul i 1-2 geasr??
T
T
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Skal sq i seng!
Sov godt!
Læser med imorgen igen
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Men imorgen efter kl 20 er jeg her igen, så må vi se hvad der sker.
T
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Man skal bare ikke give en TL´er pludselig gas, så kommer den med det samme. Dette i de 2 første gear! 3. kommer den ikke medmindre man hjælper den op!
ALt i alt en sjov cykel
Også en ag grundende til at jeg modde rmin, således den kan holde et par sæsoner mere! Gør den lidt stivere og lidt bedre at køre på mht køreenegskaber. Bla letvægtsfælge m.m. Opdaterer den!
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
176 ccm chopper, eller en 999 ccm RR racer, så er det samme forsikring, de skælner ikke mellem hk, og type.
Jeg kan feks ikke forsikre en gammel 1100 ccm chopper med 62 hk, det er for mange CCm, men den NYE zx10R jo jo, det er jo kun 180 HK, og 996 ccm, ingen problemer
T
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
T
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 9 Emner: 49 Svar: 762
Så tror jeg aldrig jeg kommer til at savne en R4, da jeg købte min SV skulle jeg da lige vende min til en anderledes motorgang men da det først var på plads tror jeg sq det bliver V2 for livet
det er helt klart at det er en smags sag men som V-2 kbh) kan sige det,,, V2 mums!!!!!
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 49 Svar: 711
Men en r4 er dejlig hidsig og mere stabil i motorgangen.
Jeg følte mig i hvert fald mere sikker på min r6/gsx 600 f end på min kammerats tl1000r...
Men som I siger: man skal nok bare vende sig til det
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Ja det tager et par hundrede km!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Vi kan jo alle lide forskellige typer mc'er... men tror ikke helt jeg har set lyset mht v2, - ja udover den er smal... mht det med trækkraft og moment... kom igen...
ps: Tror jeg er miljøskadet...
m. vintervenlig hilsen Offslow
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
hvad mener du med kom igen? Det her er ikke en tråd om hvis mc der er stærkest eller kører hurtigst! da du jo så vilel vinde den!
V2 bygger kræfter op på en helt anden måde end r4! Det hele hænger sammen med gearkasse, gearing, motorkarakteristik osv osv!
Du kan ikke sammenligne din egen mc med en V2, da der ikke er lavet gade V2´ere med samme power som din busa har! Medmindre det er i supersportklassen, der jo ikek kører på gade! Det er da klart at din mc både har moment og HK der rækker langt over en mille og TL´er. Du skal sammenligne en Mille eller TL med en mc i samme klasse, dvs en R4 der har cirka samme HK antal, altså omkring de 125HK!
Vi sammenilgner jo heller ikke superbikes med din busa!
Men vi kan da sammenligne den med en færge mht køreegenskaber
Men ja, det er sq meget en smagssag! Kender også et par der er gået den anden vej, dvs fra V2 til R4
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Hvad med en spritny naked sv1000 de koster 110000.-
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Håber i bærer over med mig!
mht V2 siger jeg jer bare... lyden har altid imponeret mig... og de trækker også godt imellemområdet... Men for mig har det indtil viddere bare været 4-cyl der tæller... En smagssag om man vil...
Har kun prøvet sv650 og tl1000R og ja det der jo nok er bedst v. dem er at de er hurtigere "svingere" end busa, - men har man engang kørt busa føles det meste andet jo som om "det står stille"... selvom det i virkeligheden slet ikke gør det.
Og skal man have en V2 med samme kraft som en busa, vil den så ikke blive mega stor?
Men jeg beklaber hvis mit budskab er blevet misforstået...
Kan sagtens følge dem der vil have sig en tl'r, - kender da 2 der har sådanne maskiner...
Og de siger begge at de ikke er så slemme og køre på... blot en tilvænningssag...
mvh Offslow
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Offslow, tror ikke der nogensidnde bliver prrdueret en V2´er med over 160HK! V2 konstruktionen tillader ikke så meget power som en R4 konstruktion gør!
Men nu må vi se Dengang den første gsx1000r kom frem, troede man jo helle rikke på der kunne ske mere! Og se idag! 1HK pr kg mc
Gad vide hvordan det ser ud om 15 år
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
du kan evt spørge ham her om hans oplevelse mht skift af mc http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1969
han havde en zzr 1100 før sin tls "mener jeg " han kan nok fortælle dig lidt om forskelle du kan bruge til noget .
mht holdbarhed så kørte min den gamle motor 74000 inden den afgik ved døden . jeg ved intet om tidligere ejer og giver klart ham hele skylden for det :-))) .
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 53
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Damn skal sq også snart igang med at samle mig igen
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Nogle der har et billed af en TL s med 2 tasker, og en topboks???
T
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Jeg havde da komplet givirack til min den gamle TL´er
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Der er ikke nogle der har tasker på billederne.
Det er nu P.... praktisk at have tasker på, en madpakke, sodavand, og når man skal af med sin dragt, og i badetøj, tager man håndklæde, Badebuks. og nøgler til mc med.
Er der nogle der er kommet til skade idag i vejret???
T
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
T
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
http://chapman.promo-site.com/fichiers%20son/Fastbikes%20-%20Honda%20VTR%20VS%20Ducati%20916%20VS%20TL%201000%20R.mpeg
T
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
nydelig video, ja orginal fodhvilere på en vtr firestorm er ikke praktiske!
men "master of wheelie"..... jeg er stolt! (-:
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 49 Svar: 711
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Og så han siger jo også noget med "lack of speed" til den VTR
HVorfor sælger du VTR´en?
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
.pga... lack of speed.... nej gas..Jeg har købt storebroderen (-:
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Nu skal Thomas ha hjælp igen