{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang kørekort - miste de?
  • #1   26. mar 2009 Den kan du helt sikkert miste selv på cykel!!!!!!!!!

• #2   26. mar 2009 æv ville sku ellers være lækkert hvis det var:-) heh

• #3   26. mar 2009 yes der er rigtig

• #4   26. mar 2009 Hvorfor ville det være lækkert det ville da være dybt uforsvarligt at sætte sig op på en knallert i stiv tilstand.

• #5   26. mar 2009 Hvad siger Dansk Cyklist Forbudt?

"Og for at aflive en ny myte: Man kan ikke få et klip i sit kørekort, fordi man overtræder færdselsloven på cykel.
    Og en gammel myte kan også aflives: Man kan ikke miste sit kørekort, hvis man kører beruset på cykel. Det har man aldrig kunnet, men myten lever endnu. Man må godt cykle beruset, hvis man ikke er til fare for sig selv eller andre."

(link fjernet)

Så medmindre du kører over for rødt eller kører i modkørendes bane eller tilsvarende, så må du godt cykle, når du er beruset.

Og selv hvis politiet skulle stoppe dig på din cykel og vurdere, at du er til fare for dig selv eller andre, så kan de ikke tage dit kørekort, kun forbyde dig at cykle videre, præcis som de gør, hvis det er nat og du kører uden cykellygter.

• #6   26. mar 2009 det satme en åndsvag kommentar at det ville være lækkert at kører stiv på kn allert det sku da fuldstændig sindsygt

• #7   26. mar 2009 årh hold da kæft hvor er i hellige hva?
    det har i selvf aldrig gjort og kunne aldrig finde på...

• #8   26. mar 2009 Nej det har vi ikke Thomas. Smut du nu bare tilbage på scootergalleriet. Herinde diskuterer vi i en ordentlig tone.

• #9   26. mar 2009 Man kan ikke miste sit kørekort på knallert eller cykel.

• #10   26. mar 2009 Og du kan i øvrigt heller ikke miste det på knallert, men du kan få en bøde. Og drop så den myte...

• #11   26. mar 2009 hmm... 7 sekunder for sent smiley

• #12   26. mar 2009 Synes også det er en mærkelig og problematisk tankegang, at det kunne være "lækkert" at kunne trille hjem på scooter/knallert med en skid på

Er ikke hellig... Jeg har bare ALDRIG kørt sprit hverken på mc, i bil eller på knallert/scooter. Forstår ikke at man kanoverveje det...

• #13   26. mar 2009 (link fjernet)

• #14   26. mar 2009 Jeg gennemsøgte informationerne omkring denne myte sidste år (eller var det for to år siden... Kan jeg ikke huske) hos politiet selv, og de bekræftede, at man IKKE kan få klip i kortet eller lign, hvis man kører fuld på cykel eller knallert (indregistreret eller ej, 45 knallert er noget andet). Begrundelsen herfor er, at det jo ikke er et krav at have et kørekort for at køre på cykel/knallert, så hvorfor skulle dem med kørekort være dårligere stillet?

Myten er opstået (ifølge Midt-vestsjællands politi) fordi der får nogle år siden (hvor mange vides ikke) blev stoppet en fuld mand på cykel. Manden blev sendt hjem, men man fandt manden på cykel igen dagen efter... Igen fuld. Dette havde vidst stået på i en uge, og da manden konstant var fuld, besluttede betjentene at inddrage mandens kørekort, da mandens ikke fremviste en ædruelig tilstand.

Om den historie passede, ved jeg ikke... Men den blev fortalt meget sjovere end jeg kan genfortælle den smiley

• #15   26. mar 2009 Nu skal vi lige være enige her du kan GODT få taget kørekortet på knallert hvis du køre i beruset tilstand længere er den ikke. Færselsloven gælder alle motordrevne køretøjer stort som småt men tag i jer en tur på knallert beruset og bliv stoppet og så se om i har jerer styrebreve bagefter det tror jeg så ikke i skal regne med men held og lykke...... over and out

• #16   26. mar 2009 Jens Heshe K
    Det er rigtigt. Man kan ikke miste sit kørekort, men man kan få det administrativ indraget, hvis man er konstant beruset, og så få det tilbage når man stopper med at drikke.
    Mr Orange :
    Du tager fejl.

• #17   26. mar 2009 Du mister ikke dit kørekort, ved at cykle, gå, løbe, ride, sejle eller køre på alm knallert i beruset tilstand.
    Du kan til gengæld sagtens miste dit kørekort hvis du bliver stoppet i eller på motordrevet køretøj gentagne gang, selvom du ikke har over 0,5 i promille. Dette er dog ikke brugt ret meget, da politiet har andet at lave end at følge efter en person i flere dage.
    Om det er dumt eller ej at køre knallert i beruset tilstand vil jeg ikke komme ind på, men måske skulle alle tænke på at det måske er dumt at bevæge sig nogen som helst steder i trafikken i beruset tilstand ligemeget hvad.

• #18   26. mar 2009 de har da indraget et kørekort i station 2 patrulje forde han var stang stiv på knallert smiley

nå men til en anden ting thomas jeg har aldrig kørt sprit på noget som helst så ja jeg er hellig og hold venligst en ordentlig tone

• #19   26. mar 2009 hva er det med jer og jeres ordenlig tone hele tiden? jeg holder da ikk andet end en ordenlig tone...

• #20   26. mar 2009 Kristian.

Du glemmer nok bare at de havde stoppet ham man gange før.
    Hvis politiet stopper dig gentagne gange i beruset tilstand, ja så kan de indrage dit kørekort.
    Dernæst kommer du for en dommer, og hvis dommeren også er sikker på at du er alkoholiker, ja så får du taget pappet.

• #21   26. mar 2009 Man kan IKKE miste kørekortet hvis man kører på noget der ikke kræver kørekort. Altså kan du IKKE miste kørekortet hvis du kører fuld på cykel eller "knallert 30"

Du kan derimod godt miste det hvis du kører fuld på en "knallert 45", da den jo kræver kørekort.

Præcis som Jens Heshe K skriver.

(Det er rigtigt at kørekortet kan inddrages hvis man er konstant beruset, men man behøver ikke køre på knallert eller cykel for at det kan ske.)

• #22   26. mar 2009 Hvorfor er det du starter alle de indlæg og ikke svare på dem ..

Opret en mc eller skrid

http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=109470

• #23   26. mar 2009 hør her kloge det er ikk mig du har linket til...så du kan fanme selv skride...

• #24   26. mar 2009 NISSAN .
    Hvorfor opretter du ikke selv en MC...???

• #25   26. mar 2009 Mener der er tale om udsættelse af kørekort også ved vol tunede knallert 30..

Men kan ikke finde det
    Men er det ikke bare at ringe til en station og spørge .. Optag samtalen og smid den på nettet og linke til den

• #26   26. mar 2009 Så så i to... hvorfor diskutere når der er plads til at slås smiley

• #27   26. mar 2009 Så vil vi være med på en kikker hvis de skal slås ...

• #28   26. mar 2009 Sorry min fejl bare sur røv og svare på et indlæg som bare bliver oprettet og svaret på , når opretteren så ikke selv kan svare ..

Ok min tone var hård , men det er din egentlig også . Du vælger selv om du vil køre sprit kørsel på knallert, men lad dog være med og prale med det ...

• #29   26. mar 2009 Jeg mener at man kan få taget kørekortet på alle motordrevne køretøjer.

Hørte en politimand sige i radioen, at man faktisk kan miste pappet på en havetraktor, hvis du køre beruset på offentlig vej.

• #30   26. mar 2009 Det var da godt nok en skidt start du har fået dig på MCG var Thomas. Jeg kan desværre ikk svare på dit spørgsmål. Men vil gerne have lov at svare på det du skrev med at, det "kunne være lækkert hvis det var"

Jeg tror at, uanset hvor du nævner den holdning, så vil den ikke falde i god jord, og det er der naturligvis en god grund til. Det er det dummeste jeg ednu har hørt her på siden. Har flere venner der har kørt sig selv og andre ihjel pga spritkørsel, både på knallert og i bil. Jeg ved så ikke om de synes det var "lækkert"....Håber virkelig du bliver klogere, asap!

• #31   26. mar 2009 Det er let at være "sej", når man sidder bag skræmen!!

Når man er ung forstår man ikke ord som konsekvenser, irationel opførsel og ditto udsagn.

Når man bliver ældre forstår man at vurdere konsekvenserne, inden man udviser irationelle opførsel og fremsætter ditto udsagn.

• #32   26. mar 2009 "hvis man køre fuld eller andet" Det der "andet" Er det det samme som eller såån noget ??

• #33   26. mar 2009 Man skal være ung og dum, før man kan blive gammel og klog.. smiley

• #35   1. nov 2017 Hvad sker der Brian? Har du internet Explorer?? 8 år senere smiley

• #37   1. nov 2017 Eftersom forfatteren ikke har været online siden 2010, så er det ikke sikkert han ser jeres svar smiley smiley

• #38   1. nov 2017 Kæft, nu føler jeg mig bare dum...Hvorfor kommer sådan en ældgammel tråd pludselig op?

Kommentér på:
ang kørekort - miste de?

Annonce