{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

hjælp ang. køb af mc {{forumTopicSubject}}

Hej mc-galleri

Da jeg nok snart skal ud og købe min første motorcykel for første gang i mit liv (lad det endelig ikke blive den sidste heller), så vil jeg lige forhøre mig hos jer om erfaringer, procedurer osv.?

Hvilken fremgangsmetode benytter I jer af, når I skal ud og købe motorcykel? (bl.a. hvordan klarer i betaling fx?)

Hvad skal man være særlig opmærksom på, når man køber brugt?

Kom gerne med en masse erfaringer, guides, fremgangsmåder mv.

Mvh. Mads

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ang. køb af mc
  • #1   24. mar 2009 Hvis du ikke kender nogle, der har forstand på MCer, så inviter en med fra MCG til at tage med ud og kigge på den. Det koster ikke meget mere end en øl eller 2! smiley

• #2   24. mar 2009 Der er jo ingen tvivl om at have et budget hjælper..

Prøv nogle stykker, hvordan du sidder på forskellige modeller osv..

Hvis du bestemmer dig for en bestemt cykel på feks 600 ccm er der jo både nogle til race nogle til touring.

Så er det om der skal handles privat eller ved forhandler. Ny eller brugt osv..

• #3   24. mar 2009 Du skal have en ide om, hvad du går efter. Selv om to maskiner ligner hinanden kan de være temmelig forskellige, Tænk på hvor ofte og hvor langt den skal køre af gangen, hvor meget krudt du vil bruge på vedligeholdelse og så hvad du har af budget - husk 6-8000 til udstyr.

Hvis du skal handle brugt forhandler eller privat, så tag en kyndig med.

• #4   24. mar 2009 Overvej hvad den skal bruges til - daglig transport eller ren sjov og ballade. Hvilken type er du til og ud og afprøv flere. Det er rart at have en med hvis ikke du selv har så meget forstand på det. Undersøg også forsikring - der kan være stor forskel på priser alt efter type på maskine.

Og husk ordentligt udstyr.

• #5   24. mar 2009 Hej igen, og tak for svarene. smiley

Jeg har allerede besluttet mig for en. Men selve processen hvorledes betaling mv. foregår - hvordan er den?

• #6   24. mar 2009 Handler du privat, så kunne du jo få din bank til at lave en krosset check, i sælgers navn... Ved forhandler, ja så er det vel kontant, check eller på kort. Bankoverførsel duer nok ikke til forhandler, da der vist går op til 5 hverdage, inden de kan se pengene....

• #7   24. mar 2009 har kun købt privat og har alle 3 gange betalt med kontanter

• #8   24. mar 2009 Jeg har også betalt kontant og privat
    Det er nemmere at prutte på prisen når man har tusserne i hånden .. det er ikke nemt at vifte med sit dankort og prutte

• #9   24. mar 2009 Tja cool cash eller check i sælgers navn som torben siger, og en salgsaftale fra fdm plejer at være rigeligt..
    (link fjernet)

Mvh. Mathias

• #10   24. mar 2009 Ikke for at snage Madsen.. Men hvad maskine er du faldet for??

• #11   24. mar 2009 Jeg var selv utrolig glad for at købe en mc der var annonceret her på MCG. Dels er det mit indtryk at det i 99% af tilfældene er anstændige mennesker, og dels kunne andre herinde bidrage med historik: "kender den godt, den er super velholdt" og "den bliver du glad for, den er passet fint".
    Bagefter har jeg været i kontakt med sælger herinde. Endnu en fordel!
    Betalte med en banknoteret check.
    Held og lykke

• #12   24. mar 2009 tak for link mathias U, det var meget nærliggende!! smiley

Men Klavs N - har faldet for to SV650'ere, så nu skal jeg bare beslutte mig hvilken det skal være.

Har fået et godt tilbud på begge, så det kan godt betale sig at hente en af dem hjem til Bornholm. taget i betragtning at det vil komme til at koste ca 45000 kr. medmindre en af sælgerne kan levere til køge, hvor jeg så bare kan tage Bornholmstrafikkens natfærge til køge og transportere den hjem derfra (så skal jeg kun "bøde" for små 2000 kr.). smiley

• #13   25. mar 2009 Hvis du skal handle, så skal du jo selv ud og kører en tur på den..

Så hvorfor ikke kører den hjem selv??

Kommentér på:
hjælp ang. køb af mc

Annonce