728 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Modlys Modlys

Hey alle, har de sidste par ture på mc'en været praktisk talt blind af det lave modlys der fremkommer, når solen står nær horisonten og det er så klart vejr... Har indtil nu bare haft et par normale solbriller, men det er sku ikke nok. Hvad gør i ? De solbriller der er til salg ved de lokale mc-pushere, funker de, eller? Andre alternativer? Det tager lidt af glæden hvis man skal være bekymret for om man nu har solen lige i øjnene på vej hjem...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modlys
  • #1   21. mar 2009 Har indbygget solviser i min schuberth

• #2   21. mar 2009 ja, det indbyggede solvisir i min schubert funker også smiley

• #3   21. mar 2009 Er det så bare at anskaffe en ny hjelm, eller fås det som indlæg?

• #4   21. mar 2009 Det vel bar på med et sort visir?

• #5   21. mar 2009 Du kan snildt have et par (sol)briller på i de fleste hjelme. Der findes hjelme med indbyggede solbriller også. Jeg vil ikke umiddelbart anbefale et farve visir, med mindre du vil skifte rundt hele tiden.

Det farvede visir hjælper ganske vist på solen, men det hæmmer din ansigtskontakt med andre trafikanter voldsomt.

• #6   21. mar 2009 -Knud (vestegnen) Ude3mærket pointe, med tab af ansigtskontakt, det kan være svært at læse reaktioner og udtryk. Men ved du om de solbriller der forhandles har noget potentiale? Har nemlig kørt med et par helt normale, pog det hjalp virkeliig ikke.

• #7   21. mar 2009 Og hvad i al verden er bakspejl i hjelmen? SKal det forsås bogstaveligt eller?

• #8   21. mar 2009 ved ikke hvordandet kan hjælpe med bak spejl ?

men ja der findes hjælme med bakspjel søren smiley

i min hjælm er der indbygget solbriller de tager det fint så det vel bare et spøgsmål om at du finder ngoen der kraftige nok smiley

• #9   21. mar 2009 Jeg synes da at alle de forskellige solbriller, jeg har haft hjælper, men de er bestemt ikke lige gode.

Hvad bestyttelse mod lyset angår, har jeg egentlig allerbedst erfaringer med "gammeldags" polaroid solbriller, med ikke for mørkt glas, men man skal være opmærksom på, at man kan få mørke felter hvis man kigger gennem glas/plast - Ufase i lyset.

Jeg har også forsøgt mig med den typer, der skifter farve. Mange er glade for dem, men dem synes jeg selv skifter for langsomt.

Mine bedste erfaringer er egentlig med nogle 10 år gamle solbriller lavet til skiløb. De har et meget robust, med fleksibelt plaststel , der sidder ret tæt på ansigtet. På med dem, og op med visiret - rimelig vindbeskyttelse, godt udsyn og medtrafikanterne kan faktisk se, hvilken retninng ansigtet vender mod, i steder for bare en luukket hjelm med mørkt visir

• #10   21. mar 2009 Tak for tilbagemeldingen, jeg prøver mig lidt frem ! Bakspejl i hjelmen? Nice. Kan godt se det kan være smart , når man har det begrænsede udsyn i sidespejlene, og det er ikk særlig behageligt, at skulle dreje hovedet med 100+

• #11   21. mar 2009 Søren M:

Lige et lille ord om hjelme med bakspejle - sidder de ordentligt, så fungerer det faktisk fint. Dog som almindelige spejle er der blinde vinkler - du slipper ikke for at dreje hovedet - altså du kan selvfølgelig lade være, når alt kommer til at er det jo dit hoved:-)

• #12   21. mar 2009 Hjelm med bakspejl:
    (link fjernet)

• #13   21. mar 2009 mine solbriller til jobbet (chauffør) er med 85 % toning normalen er 75 % eller lavere - det kræver dog at du bevæger dig ind til en optiker og ikke den lokale købmand

• #14   21. mar 2009 Man kan også bare vende om og køre den anden vej

• #15   21. mar 2009 Jeg kører med Spejlvisir og det virker fint for mig, det er også lidt lysere end et mørkt tonet visir smiley Dvs det er ikke lige så mørkt ved aften/nat kørsel som en tonet visir.
    Det der med kontakten til andre bilister funker nu fint nok for mig, når jeg drejer hjelmen og kigger i deres retning så er det min fornemmelse at de godt er klar over at der er noget smiley

• #16   21. mar 2009 jeg kører altid med solbriller jeg har nogle bertoni AR124-A de fungerer fint.(link fjernet)

Kommentér på:
Modlys

Annonce