{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Vedligeholdelse af hvidt læder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig en hvid Alpinestars heldragt til 09 som jeg er rigtig tilfreds med. Derfor vil jeg jo gerne den skal vedligeholdes, så den er både blød, lækker og HVID i længe!

Den er desuden delvis perforerede læder, her er jeg nervøs for at der skal komme læderfedt ind i gennem og ind til stoffet under, hvad gør man her?

Ellers handler det vel om hvad man skal bruge af læderfedt eller lædercrem?
Er det en fordel at tørre den over efter kørerture med en fugtet svamp for at få den ren efter insekter?

Generelle råd modtages gerne til vedligeholdelse!

Mvh Rasmus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedligeholdelse af hvidt læder?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   17. mar 2009 Jeg var efter de hvide dele af min Suomy dragt, men har opgivet at holde den HVID. Den er stadig "hvid" men ikke hvis jeg står ved siden af noget hvidt. smiley

• Sajmon ™

#2   17. mar 2009 Men anyways.. Sæbespåner og klud HVER gang det er muligt så insekter osv ikke når at gro fast. Der er flere som snakker om noget læder rens man vist nok kan bruge, men i mit lille hoved er det en skidt ting da det vil mørne med tiden...

• #3   17. mar 2009 Det svar skulle jeg ikke have Sajmon:)

Min gamle dragt fik jeg bare slet ikke gjort noget ved og den var til sidst mere døde insekter end læder... Det gror jo så meget fast at man fjerner farven på læderet før de døde dyr!

• #4   17. mar 2009 Nøøj et arbejde, men det var også min tanke... Man lader det jo heller ikke gro ind på lakken! Men det må jeg prøve...

Så er spørgsmålet bare om den skal have noget læderfedt / lædercrem og hvilket?

• Sajmon ™

#5   17. mar 2009 Jeg ved godt det ikke er det svar du vil have, men det er det bedste jeg har. smiley

Men jeg er også lidt mere rustik i min tankegang end dig.. Jeg har f.eks aldriog rengjort min sorte 2-delte Arlen Ness dragt. smiley

• Sajmon ™

#6   17. mar 2009 ordet "aldriog" betyder i virkeligheden "aldrig"

• #7   17. mar 2009 Nej, jeg har heller ikke de 2 sidste sæsoner rengjort min læderdragt, de bærer den præg af og det bliver ikke nemmere af at vente skulle jeg hilse og sige!

Misforstå mig ikke Sajmon, mange tak for svaret:)

• #8   17. mar 2009 Pak dig ind i Vita Wrap hver gang, og skift det efterfølgende? smiley

• #9   18. mar 2009 Mit lædertøj har også noget hvidt i sig, og må indrømme at jeg ikke har været helt flink til at holde det!! Det er kun blevet renset om vinteren mellem sæsonerne... Men det har faktisk resulteret at det nogle steder er "krakeleret" lidt så man kan se det mærke læder inde under, formentlig fordi det er tørret ud...

Nu ved jeg så ikke om det har noget med kvaliteten af læderet af gøre, men det er måske en ting du skal være obs på, lige at få givet den noget smørrelse et par gange i sæsonen...

• #10   18. mar 2009 Har selv en sort/hvid Dainese.. Synes jeg kan fjerne de fleste fluer og andet snask med varmt vand efter køreturen, og ellers bruger jeg Daineses eget læderrens/voks 2 gange årligt, hvor dragten bliver fluekneppet. 1 gang i sæsonen og en, når cyklen ryger ind. smiley

Kommentér på:
Vedligeholdelse af hvidt læder?

Annonce