{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækvalg
  • #1   16. mar 2009 BT-021.. Holder godt og står fint fast til gadebrug.

  • #2   16. mar 2009 Jeg er helt enig med Nikolaj. BT021 er et rigtigt godt dæk, der både er anvendeligt til sportslig kørsel og touring kørsel

  • #3   16. mar 2009 De 2 dæk du nævner er sports/race dæk. De kræver en aktiv kørsel for at komme op i den temperatur hvor de virker bedst.
    BT021 eller Pilot Road vil være bedre valg. De har stadig rigeligt med greb til alm aktiv kørsel, og slidstyrken er bedre.


  • #4   16. mar 2009 Hej

    Jeg har kun rosende ord til overst for BT016 som jeg oplever faktisk holder ret godt af at sportigt dæk·. Pilot Power har jeg ikke kørt med siden 2005, så kan ikke udtale mig om hvordan de er i dag...

    Pilot Road 2 har jeg ikke gode erfaringer med - der sker et eller andet med styreegenskaberne på min cykel - jeg ville ikke have troet det var muligt at mærke så stor forskel, men det gjorde jeg... Jeg er ikke den eneste der har oplevet det. Dog skal det siges at dækket er ekstremt slidstærkt så måske alligevel det værd hvis det nu er det man sætter pris på.

    Anna


  • #5   16. mar 2009 ok så hvis jeg ikke kører meget "hårdt" men bykørsel og lidt sving og hurtigt ligeud. er det måske mellem pilot road og bt 021 valget skal stå ?andre som har gjort de samme erfaringer som Anna og er det mon det samme dæk som i 2005,
    skal lige sige at antallet af km i dækket er af mindre betydning


  • #6   16. mar 2009 Efter hvad du skriver er BT021 et godt dæk. Jeg har selv samme dæk på og har bl.a. været på bane på det i knutstorp uden de mindste problemer. Du vil ikke opleve problemer med dette dæk.

    Du skriver, at du er ligeglad med hvor mange km, der er i et dæk, men hvis du har to dæk, der begge hæfter fint til dit brug vil du vel altid foretrække det med flere km?


  • #7   16. mar 2009 jeg har kørt ca 12-13000 km på mit pilot road 2.. og jeg vil gætte på er der et et par tusinde km´er tilbage før det bliver kritisk... og det er med frisk kørsel

  • #8   16. mar 2009 arh Thomas skrev ikke jeg var ligeglad smiley men mindre betydning kører ikke så mange km så vigtigere det giver den bedste oplevelse, men hvis de er ligegode vælger jeg selvfølgelig det mest økonomiske.
    hvad med michelin dækkene


  • #9   16. mar 2009 Hej Michael,
    Med den køretype du beskriver, er sportsdæk ikke nødvendige. Kender ikke bridgestone, men har kørt med både Michelin Pilot Power og Pilot road 2. Efter min overbevisning kunne jeg godt mærke at power havde bedre greb når de blev varme. Men det er minimalt. Power koster mere, og holder kun den halve tid. Nu kører jeg med road 2, og vil foreslå du køber dem også.


  • #10   16. mar 2009 FIZZ og Anna: Hmm har sgu ikke opdaget noget, synes de fungerer fint. Men har jo ikke prøvet Bridgestone ... det kunne være de skal på næste gang så.

  • #11   16. mar 2009 Jeg har haft bridgestone BT12 og BT16 på den Z750 jeg havde.
    Jeg synes begge dæk var gode en jeg syntes cyklen opførte sig pænest med BT16.
    men hvis jeg ikke direkte skulle ræce, men primært hygge kørsel, lidt by og osv så ville jeg nok tage et BT21 for at få lidt flere ud af dækket.
    Jeg er ret sikker på at resten af cyklen siger fra ved hård kørsel, før dækket vil.


  • #12   16. mar 2009 "Tak! endelig en som også har bemærket det faktisk ødelægger styreegenskaberne på cyklen.
    Og jeg kan tilføje at det er så hårdt på midten at min daværende cbr600rr kunne få det til at slippe ved accelration."

    Yep. Min kæreste har også fortrudt at han tog chancen og satte Pilot Road 2 på selvom han vidste jeg havde dårlige erfaringer med det dæk. Han synes også at cyklen styrer mærkbart ringere. Han kører FZR1300 (sportsligt) og vil have BT021 næste gang. En af hans kollegaer har samme oplevelse som mig + kæresten... så nej du er ikke alene ;-)...

    Anna


  • #13   16. mar 2009 Hej Michael

    Med den køretype du er vil jeg tro at BT021 er et godt valg. Kæresten kørte med dem før han fik Pilot Road 2 på. Han kører faktisk "sportsligt" og siger at han vil tilbage til 021'eren når han engang får slidt PR2 op smiley

    Jeg har nok heller ikke behov for en 016'er,men befinder mig simpelthen herregodt på dem så dem bliver jeg på smiley

    Anna


  • #14   16. mar 2009 Anna M. Ikke at jeg skal forsvare et dæk jeg ikke kender, men hvis det er så dårligt, hvorfor skifter han ikke med det samme?

    Hvis det er så ringe at det går ud over styreenskaberne er det da bare at skifte?



  • #15   16. mar 2009 Yep Kim, men se så har du nok svaret... at det ikke er "så dårligt" igen. Kæresten kører stadig sportsligt og jeg sled også mine dæk op men var 100% sikker på at jeg ikke ville have det samme dæk igen.... Det er jo ikke fordi de er farlige at køre med smiley ... De har jo også vundet en hel del tests skal man huske, specielt tests i vådt føre.... Men det ændrer ikke ved at jeg ikke vil råde andre til at købe dem smiley

    Anna


  • #16   16. mar 2009 Kaster lige endnu en deltager på banen, Dunlop Roadsmart.
    Bedre end Michelin Pilot Road 2 i tørvejr men dårligere i regnvejr.

    i følge http://www.motorradonline.de/d/288162?&ref_id=288119

    Her er også tests af de mest anerkendte mærker, både sportstouring og sportsdæk:
    http://www.motorradonline.de/d/288119?&ref_id=288119


Kommentér på:
Dækvalg

Annonce