1.247 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Fra ingenting til MC! Fra ingenting til MC!

Hey hey!

Ja nu skal det sgu være, jeg vil have mig en lækker MC:)

Skal lige sige at jeg har kigget med herinde en del, men stadigvæk er min viden begrænset indefor Mc faget!
Så ved godt at de spørgsmål jeg stiller, nok ofte er hørt herinde før! Men tillader mig lige at spørge igen;)

Men jeg er 25 år og bor i Aalborg!

Mine spørgsmål -

1. Mc kørekort Aalborg, nogen anbefalinger? Gerne prismæssigt selvfølgelig!

2. Mc butik i Aalborg, Nordjylland til køb af tøj, hjelm osv?
- Hvor meget skal man ca afsætte til det?

3. Forsikring! Er pt bilkunde i GF. Har dog ikke undersøgt deres Mc forsikrings priser endnu, men er der nogen forsikringsselskaber der er gladere for Mc kunder end andre?

4. Ja skal jo også have et kværn at køre på:)
Umiddelbart har jeg et budget på ca 70.000 kr til motorcyklen. Der kan selvfølgelig gåes lidt over eller lidt under, hvis det er den helt rigtig mc:)

Men drømme mcén er jo nok en R6ér, men det kan jo komme til at knibe lidt med kontanter til sådan en. Men evt hvilken gode alternativer er der så! CBR osv osv! Ser gerne at cyklen er så velholdt og ny som muligt, samt en god begynder cykel! Skal dog lige siges at jeg er 190 cm høj, det har vel også lidt at sige!

Håber der en eller to, der lige vil afsætte 5 min til at besvare et enkelt eller to spørgsmål!

Mvh
Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra ingenting til MC!
  • #1   16. mar 2009 3: GF skulle være ok, men det kommer an på om du vil have kasko eller bare ansvar.

4: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59304022

• #2   16. mar 2009 En CBR 600 F3/F4 skulle gerne kunne dække dine behov og er klar inden for de rammer du har.
    Det er nok det mest solide du kan finde. Samt de holde prisen. Så du sagtens kan køre 1-2 år på den uden det kommer til at koste ret meget.

Du skal nok regne med at udstyret, Hjælm, tøj mm nok løber op i små 10-15.000,-

• #3   16. mar 2009 GF er et ganske godt forsikringsselskab, men du kan ikke få kasko ved dem før du fylder 30, ansvar er nok omkring 2000kr.

I forlængelse af den med forsikring vil jeg lidt forsigtigt spørge dig om at se efter en anden cykel... Når du siger R6, så er det vel grundet udsendende og måske lyd? Det er vigtige elementer, men du skal altså også nyde at kører på den, og den er hverken lavet til høje mennesker eller nybegyndere!! Du vil side meget sammenkræmpet og skal kører + 160 inden vinden løfter din overkrop.
    Effekten på sådan en 600 er ikke overvælende i sig selv, men effektforløbet går fra ingenting til alting lige pludselig, en eksplosion der kan være svær at have med at gøre for en nybegynder.

Jeg har selv lige været med til at få min kammerat til at gå ind i mc verden, men køb af ny cykel, tøj osv... Han var også til start helt solgt i 06 R6'eren - af udsende er han da stadigvæk! Men jeg skubbede ham lidt i anden retning, og idag ejer han en Z750'er fra 07 og det er han sindsyg glad for! Forsikringsmæssigt er det også en helt anden cykel, på landevejen er den dog på ingen måde langsommere end R6'eren!! Jeg vil vove at påstå, at 9 ud af 10 nybegyndere vil kunne kører hurtigere i sving på den, men sammentidlig holde farten under 150km/t ligeud pga vinden. Sund ting for kørerkortet!

Men hvis det SKAL være noget med kåbe så se efter en CBR 600 (ikke RR) der er en del mere plads og komfort!

Men mine 50 cent's må gå til at du kigger efter naked bikes, SV, hornet, FZ6, Z750... Måske de ikke er så i øjnefaldende, men nøøj nogle fine cykler!!

Husk så også lige at sætte en 7-8000kr til side til mc tøjet! Det må der aldrig spares på!!

Mvh Rasmus

• #4   16. mar 2009 Jeg tog mit kort ude i Vejgård. Kan ikke huske hvad køreskolen hedder, men mener den ene hedder John. smiley

• #5   16. mar 2009 Hej Christian.

Du skriver bl.a.:

1. Mc kørekort Aalborg, nogen anbefalinger? Gerne prismæssigt selvfølgelig!

Pris og kvalitet hænger jo sammen. Vil du gerne undervises af en mc-entusiast, med mange års erfaring, både privat og på bane? Vil du gerne lære mere end pensum, få nogle gode fif og tricks? Vil du gerne prøve at køre på Jyllandsringen?

Dette og meget mere fik jeg - og jeg skal hilse og sige, at jeg både kan se og høre på mange andre, at jeg modtog en rigtig god undervisning. Mange basale kørefærdigheder lærte jeg mens jeg tog kørekort, og det er det rigtig mange andre er nødt til at tage ekstra kurser for at få. Basal svingteknik, håndtering af motorcyklen ud over det man lige skal for at bestå prøven er bare et par eksempler.

Du skal efter min mening ikke skelne til prisen, men mere til hvad du får ud af undervisningen!!

Se mere på

heinrich-nielsen.dk

jeg ville ikke have valgt andet!!

God fornøjelse!!

• #6   16. mar 2009 Krogsgaards køreskole kan også anbefales smiley Han har en del erfaring med motorcykler og det ligger super centralt (lige overfor tivoli).
    prisen er også okay smiley

• #7   16. mar 2009 Jamen mange mange tak for alle de svar på ingen tid:)

@Rasmus ØH
    Skal have mig en fullkåbecykel, kan ikke diskuteres:)

@I andre
    Men ja, vil selvfølge gerne ud og prøve en del cykler, når jeg har fået pappet! Dog hvad jeg kan læse og forstå herinde på mcgalleri, er Honda CBR en meget vellidt cykel! Så umiddelbart er det jo nok sådan en jeg hælder til pt! Men hvorfor må det ikke være en RR?!

Mine krav til en mc er selvfølgelig først og fremmest udseende:) Derefter køreegenskaber osv. Måske lidt en skidt tanke gang, men så er det nu bare:) Vil have en mc, som jeg kunne finde på at hænge op inde i stuen som et smukt billede:)

Nybegynder, ja! Men skal dog lige siges at begge mine storesøskende(pinligt) +påhæng har haft Mc i en del år. Så har selvfølgelig lige haft et par ture på deres mcér engang imellem. Det er dog Offroadere de har haft!

Forsikring!
    Er det normalt at man ikke har kasko på sin mc?! Altså løber prisen så helt i vejret?

Køreskoler
    Vil ringe til de foreslået, og høre om hvad de kan tilbyde osv:)

Mvh
    Christian

• #8   16. mar 2009 Tag et smut over den tyske grænse og handle tøj og udstyr, der er en del og spare smiley

• #9   16. mar 2009 ja. louis i Hamborg, der er alt. og meget billigere!

tjek evt. http://www.louis.de/

Joas

• #10   16. mar 2009 Jeg tog kortet i slutningen af sidste år og har altid været en sucker for firebladen...så jeg købte en...Kostede 70k.
    Er selv nybegynder og syntes faktisk den er let kørt og samtidig super racet... Har kun ansvar på den som står mig til 5.500 hos gf HEL årligt.

Så det er bestemt en mulighed at gå efter bladen, gsx-r, zxr eller lign.

• #11   16. mar 2009
    Ja hvis du vil have en lille racer så skal du i hvert fald tage en laang prøvetur først!
    Jeg er også 190 og får ondt i lænd og håndled på de cykler pga kørestillingen.
    Man holder hele sin overkrops vægt med lænden og i sær håndledene ved 'lav fart' (Som Rasmus ØH også skriver og endte også med en helt anden cykel).

Men hvis du kun skal køre små korte ture er det sikkert ligemeget smiley

• #12   16. mar 2009 Hej Christian
    Af gode køreskoler i Aalborg og omegn tæller Heinrich Nielsen (kun MC-hold) og Wandmose i Nørresundby. Jeg har ikke hørt andet end godt om Heinrich og jeg har selv taget kortet ved Wandmose.

Ift. valg af MC og forsikring bør du måske prøve at forhøre dig om priser inden du ligger dig fast på en model (R6 er rigtig dyr for en begynder). Derudover er en R6 altså ikke lavet til store mennesker. Jeg er selv 193 og kan absolut ikke sidde på en R6 og ville sikkert på krampe på 5 minutter, hvis jeg prøvekørte én

• #13   16. mar 2009 som Thomas S. siger, så ring og hør pris på forsikring før du køber. Og ring til dem alle sammen. Priserne er som vinden blæser.. du får ikke noget rigtigt svar hvis ikke du selv ringer og hører dem.

• #14   16. mar 2009 Jeg var hos Bo's køreskole i Aabybro.. ved dog ikke om han har i Aalborg længere. Jeg slap med 6500 kr, hvilket er ganske billigt smiley

• #15   16. mar 2009 Jeg købte en F4 sidste år som begynder cykel (tog kort forår 2008). Nogle vil sige det er en voldsom begynder cykel, men med hovedet koldt og en masse øvelse begynder det lige pludselig at blive en drøm at køre på den. Det er rigtigt at den "eksploderer" når du når over 8-9omdr. (føles sindssygt første gange) - i lavere omdrejninger kan den køres meget let og en fantastisk begynder cykel med gode touring og sportslige egenskaber. Jeg kørte 4000-5000km på min før jeg synes jeg havde magten helt over den og turde fyre den helt af med kontrol hver gang. Jeg vil vove det er en cykel du kan blive tilfreds med i mange år, eller køre på den i 2-3 år inden du savner mere power.

Jeg er lige på den anden side af 30 år, elitebilist og med alle minde forsikringer i GF. Jeg giver omkring 6000,- årligt inkl. kasko.

• #16   16. mar 2009 1) Kan også stærkt anbefale Heinrich Nielsen - har selv taget kørekort der.

Det er lidt dyrere end gennemsnittet, men du får til gengæld rigtig god undvervisning og du kommer til at køre på JYLLANDSRINGEN til køreteknisk den sidste gang. Behøver jeg at komme ind på hvor fedt det er?!

• #17   16. mar 2009 Takker igen for alle de fine svar!

Det med valg af mc er jo lidt af en jungle! Men må jo ud og prøve de forskellige modeller!

Med hensyn til mc kortet, tror jeg at det bliver hos Heinrich Nielsen, der starter nyt hold den 26 marts!

• #18   16. mar 2009 Med din højde i tankerne ville jeg prøve at se om der skulle kunne findes en kawa ZX9R fra 1994 til 1997.. Den vil du med sikkerhed sidde godt på!

• Steffen J
    Steffen J Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #19   17. mar 2009

1. Jeg vil helt klart anbefale http://www.vhv-koreskole.dk ude i Vejgaard. Det er nogle alletiders fyre der har det, og prisen er meget fornyftig. De giver ihverti fald mer end de tager. Fik selv et par køretimer gratis da jeg tog kortet sidste sommer. Og det var jeg ikke ene om at få.
    Min kamerat tager hans kort der nu, han skal give 7500 kr.

2. Jeg har købt mit tøj/hjelm i Sæby ved (link fjernet) igen meget prisfornuftigt og fik da også en smule rabat.
    Købte en Schubert S1 pro og tøj for 7800 kr.

3. Hvad angår forsikring handler det vist bare om at ringe rundt og få et tilbud. Jeg er lige skiftet til ETU forsikring. hvilket gjorde at jeg sparede 500 kr på motorcyklen og 3000, på bilen.

4. Som mange af de andre også har skrevet er en CBR 600 en alletiders maskine. Det er en god begynder maskine, meget alsidigt.
    Jeg regner med at skulle køre på min egen i et par år endnu, og være meget tilfreds med det..

Ja skal jo også have et kværn at køre på:)
    Umiddelbart har jeg et budget på ca 70.000 kr til motorcyklen. Der kan selvfølgelig gåes lidt over eller lidt under, hvis det er den helt rigtig mc:)

Kommentér på:
Fra ingenting til MC!

Annonce