GS i havsnød... {{forumTopicSubject}}
Skulle i dag til Odense og hjem igen (37 km hver vej)på min gs500e fra 2003. Da jeg er et geni, der ikke behøver at læse vejrudsigter, blev jeg fanget i et regnskyld fra helvede. Som om det ikke var vidunderligt nok havde jeg af en eller anden grund nulstillet min triptæller med en halv benzintank (gs'eren har ikke benz-måler, så bruger triptæller). Troede jeg havde ca. 100 km før næste tankning. Nå, den hoster og går ud, ind til siden, på med reserven og tøffer uden problemer til benz-tank. Kører hjemad på hovedtank, men 10 km fra hjemmet taber jeg trækkraft. Ind til siden. tomgang hakker mellem 600-1200 omdr/min. Den går ud men kan sagtens starte igen. Kører hjem med ½ choker.
Spørgsmålet: Ud fra beskrivelsen af forløbet, hvad kan det så være? Meget koldt vejr + en fandens masse vand eller at den kørte tør? Det skete immervæk ca. 20 km efter den var løbet tør. Hilfe bitte...
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.778
sep 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 72
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Hæld noget karburatorsprit I og se om det hjælper... Kan være der er kommet lidt vand i benzinen, hvis tankdækslet ikke er 100% tæt...
sep 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 72
sep 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 72
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.778
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.778
sep 2007
Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 159 Svar: 504
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
sep 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 72
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 145
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 255
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 292
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Det skal bare lige have tid til at smelte, så den skal lige stå stille lidt (30 min.) HVIS det var is, skal du til at bruge sprit forår efterår!
(har ikke checket om din er indsprøjtning)
sep 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 72
sep 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 72
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Hvis du er ved at rende tør for benzin, så tømmes svømmerne. Når du så sætter kværnen på sidestøttebenet, så løber benzinen over i den ene side af tanken, hvor overfladen så stiger så meget, at du kan fylde dine svømmerhuse igen. Det lader dig køre en km eller lignende, til de er tomme igen, og så fremdeles.
I november løb jeg tør på motorvejen ved Ballerup på den måde. Det lykkedes mig at halt helt ned til en automattank i Albertslund på den måde:-)
sep 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 72
sep 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 72
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det stinker langt væk af karburatoris. 2-6 % (kommer sig ikke så nøje) karburatorsprit i benzinen. Så bliver udskilt vand emulgeret ind i benzinen og medforbrændt uden at genere karbureringen!
Alternativt kan du anvende Statoil Bio95. Den er født med 5% bioethanol, der har nøjagtig samme effekt!
Fra temperatur på ca 10 grader og ned i det fugtige danske klima, er vand i benzinen det der forårsager allerflest problemer med "sugemotorer". Det spøjse er, at man kan have to helt ens maskiner, og så behøver den ene aldrig en dråbe sprit, mens den anden ikke kan gå 1 km uden. Det har jeg aldrig helt forstået - blot accepteret:-)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
problemet er bare, at så er kabler, hætter og spoler fedtede og samler støv og snavs - og fugt. I løbet af kort tid, blive forbruget af siliconespray lige så konstant som benzinforbruget (Overdrivelse fremmer forståelsen).
Har man fugtproblmer er det langt bedre at LØSE dem. Pil kanber, spoler og hætter af. Rens dem helt rene og fedtfri med benzin, sprit eller lignende. Sørg for at det er ordentligt tørt. Saml det hele med diverse rengjorte gummimuffer. Luk så alle samlinger med et par omgange frisk isolerbånd. Hvis man endelig vil, kan man så når alt er samlet forsegle det hele med ent lag motorplast (Plastisk lak på spray). Dette sidste kan oftest udelades.
Så er man færdig med fugtproblemer omkring tænding.
GS i havsnød...