{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

GS i havsnød... {{forumTopicSubject}}

Skulle i dag til Odense og hjem igen (37 km hver vej)på min gs500e fra 2003. Da jeg er et geni, der ikke behøver at læse vejrudsigter, blev jeg fanget i et regnskyld fra helvede. Som om det ikke var vidunderligt nok havde jeg af en eller anden grund nulstillet min triptæller med en halv benzintank (gs'eren har ikke benz-måler, så bruger triptæller). Troede jeg havde ca. 100 km før næste tankning. Nå, den hoster og går ud, ind til siden, på med reserven og tøffer uden problemer til benz-tank. Kører hjemad på hovedtank, men 10 km fra hjemmet taber jeg trækkraft. Ind til siden. tomgang hakker mellem 600-1200 omdr/min. Den går ud men kan sagtens starte igen. Kører hjem med ½ choker.
Spørgsmålet: Ud fra beskrivelsen af forløbet, hvad kan det så være? Meget koldt vejr + en fandens masse vand eller at den kørte tør? Det skete immervæk ca. 20 km efter den var løbet tør. Hilfe bitte...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GS i havsnød...
  • #1   12. mar 2009 Vand ved tændrørshætterne?

  • #2   12. mar 2009 Tjekkede, men ser relativt tørre ud... har dog ikke udelukket det som en mulighed...

  • #3   12. mar 2009 Kunne lyde som fugt problemer eller karburatoris....

    Hæld noget karburatorsprit I og se om det hjælper... Kan være der er kommet lidt vand i benzinen, hvis tankdækslet ikke er 100% tæt...


  • #4   12. mar 2009 Da den tabte trækkraft føltes det præcis som da den løb tør for benz... Den har aldrig før skabt sig i regnvejr...

  • #5   12. mar 2009 En deciliter til en fuld tank eller noget i den retning?

  • #6   12. mar 2009 Prøv med noget silikonespray ved tændrørskabler og tændrørshætterne

  • #7   12. mar 2009 Det plejer at stå på flasken hvor meget du skal bruge smiley

  • #8   12. mar 2009 huskede du at slå til bage til primary efter optankning

  • #9   12. mar 2009 Prøv med en gang silikonesspray til og fortrænge fugt... lige som man gør med biler til vinter...


  • #10   12. mar 2009 Jeps. Køre på hovedtanken.

  • #11   12. mar 2009 lydder som min gamle polo når jeg køre på motorvej bliver luften koldere og der kommer is i karbu... måske det samme med din mc så prøv lid karburatorsprit det hjalp på min gamle prutbil

  • #12   12. mar 2009 Jeg har hele vinteren kørt med karburatorvæske på min gs 500. Den har en tendens til ikke at ville køre ordentligt hvis jeg kører uden, nu hvor det stadig er meget koldt. Muligvis er det bare det.

  • #13   12. mar 2009 hvis den kan køre med halv choker er det sansynligvis lort i brændstof systemet det er kommet da du kørte den på reserve så har der ligget noget i bunden af tanken du har fået ind

  • #14   12. mar 2009 Prøv at starte den nu, har det været karb is, er det væk nu!! kunne godt lyde som om det var!..

    Det skal bare lige have tid til at smelte, så den skal lige stå stille lidt (30 min.) HVIS det var is, skal du til at bruge sprit forår efterår!

    (har ikke checket om din er indsprøjtning)


  • #15   12. mar 2009 Ingen indsprøjt. men må indrømme at det var isnende-pisse-hamrende-skide koldt. Prøver Smider sgu lige noget karbu-væske efter den.

  • #16   12. mar 2009 Hvis vi snakker bundfald i reservetanken, hvor kan jeg så forvente at det er nu?

  • #17   12. mar 2009 Karburatoris er ete meget godt bud, men der er en anden mulighed. Når du nu holder ind og venter lidt, hvorefter den igen kan starte, stod den så på sidestøtteben??

    Hvis du er ved at rende tør for benzin, så tømmes svømmerne. Når du så sætter kværnen på sidestøttebenet, så løber benzinen over i den ene side af tanken, hvor overfladen så stiger så meget, at du kan fylde dine svømmerhuse igen. Det lader dig køre en km eller lignende, til de er tomme igen, og så fremdeles.

    I november løb jeg tør på motorvejen ved Ballerup på den måde. Det lykkedes mig at halt helt ned til en automattank i Albertslund på den måde:-)


  • #18   12. mar 2009 Da den kom ind til siden første gang (tom hovedtank) blev jeg siddende med begge ben på jorden da jeg skiftede til reserve så den stod lige. Kørte til benzintank på reserven. Kørte fra benzintank på hovedtank. Da den kom ind til siden anden gang (efter 20 km) hvar der fuld tank igen og den stod og pruttede på sideben i omkring to minutter...


  • #19   12. mar 2009 Men smart trick med at tippe den og presse et par extra km ud af den på den måde

  • #20   12. mar 2009 OK Johan

    Det stinker langt væk af karburatoris. 2-6 % (kommer sig ikke så nøje) karburatorsprit i benzinen. Så bliver udskilt vand emulgeret ind i benzinen og medforbrændt uden at genere karbureringen!

    Alternativt kan du anvende Statoil Bio95. Den er født med 5% bioethanol, der har nøjagtig samme effekt!

    Fra temperatur på ca 10 grader og ned i det fugtige danske klima, er vand i benzinen det der forårsager allerflest problemer med "sugemotorer". Det spøjse er, at man kan have to helt ens maskiner, og så behøver den ene aldrig en dråbe sprit, mens den anden ikke kan gå 1 km uden. Det har jeg aldrig helt forstået - blot accepteret:-)


  • #21   12. mar 2009 Forresten, Der nævnes siliconespray til at fortrænge fugt - og jo, det virker her og nu, hvis man ellers har fugtproblemer.

    problemet er bare, at så er kabler, hætter og spoler fedtede og samler støv og snavs - og fugt. I løbet af kort tid, blive forbruget af siliconespray lige så konstant som benzinforbruget (Overdrivelse fremmer forståelsen).

    Har man fugtproblmer er det langt bedre at LØSE dem. Pil kanber, spoler og hætter af. Rens dem helt rene og fedtfri med benzin, sprit eller lignende. Sørg for at det er ordentligt tørt. Saml det hele med diverse rengjorte gummimuffer. Luk så alle samlinger med et par omgange frisk isolerbånd. Hvis man endelig vil, kan man så når alt er samlet forsegle det hele med ent lag motorplast (Plastisk lak på spray). Dette sidste kan oftest udelades.

    Så er man færdig med fugtproblemer omkring tænding.


Kommentér på:
GS i havsnød...

Annonce