{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Hjælp! transport fra USA - DK ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet en rigtig god handel på en ZX-12R i USA så jeg vil gerne have den fragtet til Danmark! hvis nogen ved hvordan så skriv venligst - det er ret vigitgt for mig at få denne handel i hus! smiley nogen der har erfaringer med det? hvad kostede det? og hvor lang tid tog det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! transport fra USA - DK ???
  • #1   27. aug 2004 Der ryger told og moms på så det skal altså være en noooooget god handel for det kan lade sig gøre fornuftigt set

• #2   27. aug 2004 Du skal have den med i en container på et fragskib. Jeg ved at køber man biler derover så regn med ca 12000kr for en plads. Mc er sikkert billigere. Der findes danske firmaer som står for sådan transport. Jeg har dog ikke navnene på nogen:(
    Som Jan H skriver så husk told og moms og afgift, hvis der skal plader på den. Mon ikke det er billigere/lettere at finde en en Tyskland.

• #3   27. aug 2004 Det er til banekrøsel så afgift er der ikke noget af..

Jamen der må da kunne fixes noget med told og moms?

Hvis nu det var min egen og jeg havde været en tur i USA og nu skulle have min cyukel med hjem igen, så burde der vel ikke være moms og told.. man skal vel ikke betale told og moms af ens egen ting!?

så de bøhøves vel ikke vide jeg lige har købt den? smiley

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #4   27. aug 2004 Så vidt jeg ved skal du betale told af den sum du forsikre MC'en for ved fragten. Så du kan jo vælge at håbe på at skibet ikke går ned, og forsikre den lavt.

Men som nogle af de andre antyder vil jeg nok også vælge at købe en i Tyskland. Det er med garanti billigere

• #5   27. aug 2004 Få den sendt til tyskland og hent den der istedet. På den måde skal du kun betale tysk moms på 17%.

For at importere told / momsfrit skal det importeres som flyttegods. Dvs. du skal have været bosat i USA i minimum 12 mdr. og du skal dokumentere at du har haft køretøjet indregistreret i USA til eget brug de sidste 12 mdr. inden importen. (jeg har selv gjort det med min bil for 2 år siden)

Jeg tror du skal glemme dine planer, for det bliver ALT for dyrt. Se hellere om du kan finde en 2003 eller 2004 hos en forhandler og bed om at få et stort afslag i prisen fordi 2005 modellen nu er kommet frem.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #6   27. aug 2004 Kim R: Du skal da stadig betale afgift, selvom du impoterer bilen/MC'en som flyttegods ik'? Hvilken bil var det?
    CB

• #7   27. aug 2004 Ja, der skal stadig betales afgift, men eftersom jeg flyttede til Sverige fra USA skap jeg for afgiften. Toldreglerne er dog de samme i både Danmark og Sverige.

Min bil var en Audi A6 2.8 Quattro.

• #8   27. aug 2004 Har fundet en løsning smiley det bliver ca. 10K billigere end i Tyskland.. Jeg laver en salgs kontrakt med sælgeren hvor prisen er MEGET lavere end i virkligheden.. og hvis det med forsikringen af fragten passer så forsikrer jeg den også lavt der..

Told & Skat fortalte mig at man alt i alt betaler: 6% af fragtprisen og 25% af købsprisen + de 6% af fragten

De nævnte ikke noget om fragt forsikringen? hmmm?

• K Z
    K Z Tilmeldt:
    feb 2004

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #9   30. aug 2004 mht forsendelse....så brug evt DFDS Søfragt, Mahé Søfragt eller Seatainers. Det kan ihvertfald ikke betale sig med Fedex el Ups. Husk at den skal være tømt totalt for div. olie og benzin ellers kommer den ind under noget med Farligt Gods forsendelser.....og det er dyrt at sende..

Kommentér på:
Hjælp! transport fra USA - DK ???

Annonce