{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Til de få nterasserede MK 2 {{forumTopicSubject}}

Så er der mere nyt... Reglerne er lavet om, så nu er der kamp i motoGP .... Læs lige det her... Hvis han bygger det lige så godt som før, så vil den lægge omkring 260HK på en 135 kg tung maskin...

Læs mere her: http://www.motorcyclenews.com/MCN/sport/sportresults/mcn/2009/January/19-25/jan2309-norton-gets-nw200-go-ahead/?&R=EPI-105676

Eller søg på Norton NRV588 news på google smiley

YIIIIR :DD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til de få nterasserede MK 2
  • #1   19. feb 2009 Er det ikke til SuperBike? Kan ikke se der står noget om MotoGP?

  • #2   19. feb 2009 Insider viden smiley ... Nej, det har heletiden varet målet at få Norton op i toppen af motoGP igen .. ligesom i 90'erne. Men hvis man læser alle de artikler der ligger om NRV'eren, så er det til motoGP... Desværre er reglerne ikke ændret endnu, så det er umuligt at være med på en wankel. Den blev jo "misundelses" forbudt i 92-93 :((


  • #3   19. feb 2009 der er lidt mere her
    (link fjernet)


  • #4   19. feb 2009 Er det mig der ikke har fulgt med ?.Jeg kan altså ikke mindes at Norton har været med i toppen af Moto GP. i nyere tid.

  • #5   19. feb 2009 Det hed ikke MotoGP dengang, de vandt alt inden det hed BSB .. Dengang det ikke var gadegeder, men fuldblods racere, og så smed de også en rekort ovre på Øen .... Du kan se lidt mere her :(link fjernet)

    Men om ikke andet, så er det verdens fedeste mc gennem tiderne, og damn de der rotaryes de rykker nosserne af når man kender motoren smiley


  • #6   19. feb 2009 Sikkert en fin maskine Norton har lavet... Men inden for top kategorien for motorcykler,har Norton ikke vist noget siden 50-51-52.. Hvad der så ellers er, af alle mulige under klasser, som de har gjort sig gældene inden for.. Er jo fint, men ikke noget der er værd at skrive hjem om..

  • #7   19. feb 2009 Triko-----> du glemmer 70'erne smiley ......... eller hvor hurtig den var fra 60-160 i høj gear i mange år ....

  • #8   19. feb 2009 Triko------> vi kunne jo prøve en tur til kbh.........ja ja du kom først, men så se hvem der kunne trække flest til, når man trak den op på 6.500 rpm..... jeg lover dig, du har flere ccm :PP

  • #9   19. feb 2009 He he.. Jeg har lige lyttet til din wankler... Så jeg bøjer mig .. den lyder for godt... ;0)

  • #10   19. feb 2009 Ja ja men du har ikke hørt THA COMMANDO.............. Ynkelig lyd, men sådan lyder svinet :
    http://www.youtube.com/watch?v=UjKvCzqr9zo ... den er ikke derjet over 4k rpm smiley


  • #11   19. feb 2009 Er der andre end mig der syntes det er svært at læse det Akvavit skrift der? ;-P Læs nu lige hvad du selv skriver Dyggi!!! Det jo helt sort snak.... *GG*

  • #12   19. feb 2009 Eyyyyyy.. Jeg var syg den dag vi havde dansk i skolen........ !!!!!!!!!!!!!!

  • #13   19. feb 2009 Ahh, der er ikke noget som selektiv hukommelse. Den eneste gang i moderne tid, Norton deltog i et motogp-løb var i australien først i 90'erne. Og de cykler Norton konkurrede med i BSB ( British Super Bike, geddit ) var,,,superbikes!
    Bevares, det gør da ikke deres præstationer ringere, men lad os kalde tingene ved deres rette navn.

    Og hvis de var så suveræne i 70'erne, hvorfor var det så Norton der døde og ikke Suzuki, Kawa, Honda eller Yam?

    Til sidst, hvem siger, at det var "misundelses-regelsættet" der skubbede norton væk fra racet? Der kunne jo også være tale om "indlands-favorisering" der tillod norton at stille op i løbene?

    Men jeg synes da også, at det er fedt, at de er på vej tilbage. Lad os ønske det bedste for fremtiden!


  • #14   19. feb 2009 Kasper........ nogle af dine spørgsmål kan besvarres meget enkelt-------> havd sker der når man har en franskmand til at styre økonomien smiley .... AV ....


    Og for at besvarre den med missundelse... Hvorfor må mazda ikke være md i le mans med nogen af deres wankel-slæder..... Den regel der blev lavet nakkede norton og Mazda RX -projektet.... .. Folk vil gerne have noget nyt, men det må ikke være for nyt, hvis du fanger den smiley


  • #15   20. feb 2009 Hmm, jeg mener, at det var sir Dennis Poore, der var boss for foretagenet, da de gik nedenom og hjem. Han var absolut ikke fransk.

    Hvis du tænker på Pierre Le Roux, så var det jo langt hen i 90'erne, at han var chef.

    Reglerne var fastlagt før mazda og Norton begyndte at røre på sig, så man kunne med rette spørge om, hvorfor skulle man tilrette et regelsæt, for at en enkelt producent kunne stille til start? Producenten kunne jo også have tilrettet sit produkt til klassen?

    Som du jo også kan se på den artikel du linkede til, har arrangørerne hos NW200 og IOM jo også rettet reglerne specielt til, for at Michael Dunlop kan stille op på Norton'en. Noget jeg ved, vil give hønseskind på armene og vandstand i øjnene, også undertegnede. Det bliver sgu' stort! Men stadig lidt snyd!


  • #16   20. feb 2009 jeg har ikke lige fuldt med i debatten, men jeg læser det hurtigt sådan at mazda har haft været med i mc produktionen???

  • #17   22. feb 2009 Næh, overhovedet ikke, men de har også produceret et wankeldrevet køretøj. Det har Suzuki, Hercules ( Sachs ), Van Veen og til dels Yamaha også forsøgt. Hercules producerede i et par år en mc, der så ud som havde den en Nilfisk som motor, Suzuki's bud på en wankelmc var heller ikke noget under at se på. Van Veen'en kunne få en Honda Gold Wing til at ta sig sportslig ud. Yamahas bud på en wankel mc, var faktisk rimelig køn at se på, faktisk en af de flotteste 70'er cykler efter min mening. Jeg mener, at den officielle betegnelse var "OCC 301". Prøv at google den. Flot cykel!
    Norton har lavet "Classic, Commander, F1 og Sport" med wankel motor. Den flotteste er uden tvivl F1'eren. Blot en skam, at den havde en motor, der ingen købere var til!


Kommentér på:
Til de få nterasserede MK 2

Annonce