{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Hvilke forsikringsselskaber ? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg skal ringe lidt rundt imorgen ang MC Forsikring.

Er der flere end dem her jeg kan ringe til?

Bauta

Runa

IA-GF

Trekroner

Fair

Topdanmark

Tryg

Rasmussen

Alka

Codan

Nykredit

IF

Danske forsikringer

Ja jeg har den forkerte alder og har valgt den forkerte motorcykel!

/Dennis

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke forsikringsselskaber ?
  • #1   19. feb 2009 hvis du er under 30 år så kan du godt glemme Nykredit smiley

• #2   19. feb 2009 det samme med GF hvis det er en kasko du skal have

• #3   19. feb 2009 Alm. brand

• #4   19. feb 2009 Det er aldrig for tidligt Søren...:)

• #5   19. feb 2009 Tror ikke der er nogen på min alder der har sådan én motorcykel, derfor har jeg ikke skrevet det.

Er 23 år, cyklen er en Benelli TNT 1130.

• #6   19. feb 2009 Det jeg ville vide var om der var flere jeg kunne ringe til, evt mindre forsikringsselskaber som man ikke lige finder på de første søge sider.

• #7   19. feb 2009 tror du skal satse på den trælse side af 25000

men hvad med en anden cykel, den altså rimelig harsk sådan en tnt

• #8   19. feb 2009 Matthias: Der er noget du har misforstået, forsikringsfolk er ikke flinke...

• #10   19. feb 2009 Asger L :

Sefølig er forsikrings folk da flinke, når du skal tegne en forsikring. De er bare ikke nær så flinke når der skal penge den anden vej !!!

• #11   19. feb 2009 eller hør hos etu forsikring

• #12   19. feb 2009 TopDanmark er super flinke.....
    De betalte uden videre 200.000 for den "gamle" knallert og 18.000 for personligt udstyr.... Bagefter sænkede de min selvrisiko med 2500.- og min årlige præmie med 1500.-.... Jeg klager ikke!!!
    Men jeg betalte også 9000.- helårligt og med 10000.- i selvrisiko før..

• #13   19. feb 2009 FDM forsikrer kun hvis du er fyldt 30

• #14   19. feb 2009 Er der nogen der har erfaring med selskaber hvor man kan bruge sin bil ancinnitet?

Er det noget man skal snakke sig til eller er det normalt at man kan føre det over?

• #15   19. feb 2009 Man kan altid føre anciennitet over. Det kræver dog normalt, at du har bilen i samme selskab til MC'en

• #16   19. feb 2009 Chek din fagforening... Der plejer næsten altid at være gode tilbud den vej igennem. Får selv gennem min fagforening (jordbrugsakademikerne) via Tryg og det er BILLIGT! Så har både jeg og min kæreste også samlet alle vores forsikringer hos dem, hvilket også altid medfører rabat... Og husk! Priser på forsikringer er ALTID til forhandling. Du skal ikke tage den første pris de giver dig for gode varer. Og glem det der MC-touring club rabat. Hos Top DK REGNER de med at man er med i MCTC hvis man søger forsikring hos dem. Dvs. de sætter bare priserne det højere... Og ja - du kan godt bruge anciennitet over fra bil.

• #17   19. feb 2009 Jeg er elite i Nykredit, så prøver lige at give dem et kald først..

Smider lige en besked når jeg får lidt priser.

• #18   19. feb 2009 "der kan jeg få den til 11200 med kasko, 8000 i selvrisiko. Dvs laver jeg en skade, skal den være på over 19200 for at det kan betale sig at få den lavet hvilket er ret mange penge."

Øh, hvad? Om du giver 1.000 kr. eller 100.000 kr. om året for kasko er da ligemeget, når skaden sker, så er det da kun din selvrisiko og eventuel præmiestigning, der har indflydelse på, om det kan betale sig at melde det til forsikringen. Hvorfor i alverden lægger du den årlige præmie sammen med din selvrisiko?

• #19   19. feb 2009 Skulle give 18.000,- med selvrisiko på 23.000,- hos Trekroner
    Og ved samlet forsikringer skulle jeg give 13.000,- med samme selvrisiko.

langt de fleste vil slet ikke ha mig pågrung af min alder..

Den billigste var IF og der skulle jeg give 13.000,- med 15.000,- i selvrisiko uden at flytte alle mine forsikringer..

Syns squ stadig det er pebberet, men det bliver nok ikke bedre...

• #20   20. feb 2009 Hvordan kom du så frem til 19.200 kr., Matthias? Skulle du ikke have trukket prisen for ansvar fra her?

Og hvordan er du kommet frem til 1 skade per år?

• #21   20. feb 2009 Tryg giver heller ikke rigtig noget godt tilbud før du er 30 år.

• #22   20. feb 2009 Ja, Matthias, men det er som om, du tænker, at hvis man laver en skade med kasko, så ringer forsikringsmanden og siger, man skal betale sin præmie igen, fordi man nu har haft sin skade det år. Sådan er det jo ikke. Skulle du være uheldig og få lavet 2 skader et år, så koster det bare to gange selvrisiko, hvor du med ansvar skal betale den fulde pris for begge reparationer. Så ja, dine beregninger er fine ved præcis 1 skade per år, men hvis du laver den skade i marts, vil du så lade være med at køre resten af året?

Og så er der en helt anden ting... Hvad hvis du får en skade, der f.eks. slår stellet skævt, så det bliver dyrere at reparere end at købe en ny motorcykel? Vil du så helst have betalt kasko + selvrisiko eller ansvar + ny motorcykel?

(Og nej, kaskoforsikringer kan generelt ikke betale sig, hvis de kunne ville forsikringsselskaberne tabe penge på dem. Kasko er bare rigtigt godt at have, hvis uheldet skulle være ude og man får skadet sin motorcykel mere end bare et knækket blinklys.)

Kommentér på:
Hvilke forsikringsselskaber ?

Annonce