{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

MC-Show 2009 - Bella vs Herning.. {{forumTopicSubject}}

Lørdagen blev aå igen spenderet med Motorcykler på udstilling. Turen gik denne Lørdag til Bellacenter - altså Københavner udstillingen af MC-Show 2009. Sidste Lørdag var det jo i Herning.

Og netop Herning som i den grad overraskede mig positivt - hold-da-op en motorcykel udstilling - dog taget i betragtning, at det er efter danske forhold.
I Herning var dette års MC-udstilling mindst dobbelt så stort som den København kunne præstere. Bella var i den grad skuffende sammenlignet med Jydernes.
De Jyder kan squ noget...
Dog var turen til Jylland noget mere omkostningsbetonet end Bella, da nu broen og brændstof udgifterne skulle medregnes, men P-afgifter er dog ikke blevet indført i Herning. Billetprisen i Bellacenter Kr. 100,- + P-afgift på kr. 60,- og så for en udstilling, der i den grad savnede al den sjæl, som der osede af på den Jyske.
Hvad sker der lige for arrangørerne - kradser krisen så hårdt på Sjælland?, eller tabte sælgerne af stande, interessen for salget? eller er Bellacenter bare for dyrt for arrangører og udstillere - ja jeg ved det ikke - men skuffende var det.
I Herning havde arrangørerne lavet en hel hal om til racerbane for Motard, Quad, MiniMotard og til Stunt - det var squ et lyspunkt af format i vinterkulden - og race blev der kørt.

Selve standene var på begge messer flotte og havde mange nye ting at vise frem - det var bestemt ikke her der skortede på oplevelser. Men Bella-messen kunne stort set overstås på 3 timer, incl. frokost, drikkevarer og rygepauser. Herning tog næsten 7 timer, excl transport.

Det er Jyllands messen, jeg fremover vil besøge, hvis vi kjøvenhavnere ikke tager os sammen. Det må da også have være skuffende for Bornholmerne der havde taget den lange tur fra det østligste Danmark for at se Motorcykler, og ikke mindst for vort svenske broderfolk der tog broen over for at se 2-hjulet legetøj samt udstyr hertil.

Skal oplevelsen af de 2 messer måles i værdi er Herning messen klart, der man fik mest for pengene, selvom sidste lørdag omkostningsmæssigt kom over kr. 1000,- og i dag kr. 200,-

Hvordan var jeres oplevelse?

Mvh
Thomas E

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC-Show 2009 - Bella vs Herning..
  • #1   15. feb 2009 var okey tilfreds med bella, men har så ikke set herning. måske skulle man starte en fælleskørsel derover næste år.....

ET LILLE TIP......

Parker over ved fields storcenter. tager 5-10 at gå til bella... gav kun 24 kr for 4,5 time

• #2   15. feb 2009 Pil pladerne af bilen, eller næste gang i er i nærheden af noget POLITI minestrimmel, så skal den bare rulles ind i det, så er der ingen bøde smiley
    T

• #3   15. feb 2009 LOL - ja man er jo nødt til at være kreativ i disse Europark-tider......

• #4   15. feb 2009 Jeg var også i Bella igår. Sikkert en fin udstilling for mange - men Custom show i efteråret var 100 gange bedre - og så i følge min søn på 7 år smiley

• #5   15. feb 2009 ligegyldigt indlæg

• #6   15. feb 2009 det der med en lejet bus til herning lyder godt . jeg var ikke i herning .men ar absolut ikke imponeret over bella

• #7   15. feb 2009 parkering i herning er gratis, samtidig kunne i jo lige få supercross med i bagagen, superfed show, herning er gode til at holde arangementer lige meget hva det er

• #8   15. feb 2009 Bella var godt engang.... Det var tider.
    Bella i år bar op ingen måde præg af at være "den største udstilling i nyere dansk historie".
    Mindede meget om tappehallerne, bare lidt større stande til nogle enkelte mærker.

• #9   15. feb 2009 Var i Bella igår med et par kammerater fra klubben, jeg synes sgu´ den var fin.. Fik talt med en masse importøre og sælgere m.m. Men ville da gerne have set motard race i herning...

• #10   15. feb 2009 var i bella i fredag meget TRIST

• #11   15. feb 2009 michael(tåstrup) > hvad er det for ngoet at lukke ud? vi er på et mc forum, er det så ikke nærlliggende at skrive lidt frem og tilbage om en mc messe????

• #12   15. feb 2009 Jeg var også på bella igår!! Jeg må indrømme at jeg sku synes det var rigtigt godt sammenlignet med tappehallerne sidste år. Alene det faktum at der var dobbelt så meget udstillingsplads betød rigtigt meget, nu har jeg så heller ikke i Herning, men hvis det er så meget bedre kan man da håbe at det bliver bedre de næste par år! smiley

• #13   15. feb 2009 Set ud fra et professionelt synspunkt så fik jeg jo set det skal skulle se - nemlig hvad konkurrenterne kunne præstere af nyheder og kvalitet. Men det er jo ikke alene derfor man tager derind, det er jo lige så meget for at kickstarte det kommende forår. Og netop sidstnævnte var meget skuffende. Da klokken var lidt i 2 stod vi igen ved indgangen og ledte efter indgangen til de "andre" haller.

Jeg synes bare der er underligt at et messecenter som Bellacenter, som i disse måneder netop gennemgår en ret stor udbygning og som samtidig har et kæmpe opland heriblandt meget af Sydsverige, ikke kan præstere en messe i klasse med Herning.

Det jeg mener er at en messe som en MC-messe tiltrækker et meget bredt publikum og en mulighed for bringe dette brede publikum sammen om en fælles interesse. MC-messen er jo et af højdepunkterne på hele året. Trods flotte stande og veloplagte udstillere, synes jeg at Bellacenter ikke har leveret varen for udstillerne. Dårligt valg af haller - skulle Bella have matchet Herning skulle hele Hal-H have være racerbanen, stuntbanen og Trialbanen. De andre haller incl. den rigtige hovedindgang have være taget i brug.
    Netop racet i Herning var et rigtig godt tiltag og et friskt pust set med danske øjne. Det er jo næsten uhørt at opleve et publikumsvenligt indendørs race i Danmark.

Mvh
    Thomas E

• #15   15. feb 2009 Jeg synes også klart at udstillingen i bellacenteret var super. Og langt bedre end tappehallerne sidste år.

Så jeg håber der bliver solgt nok nye mc'er til det kan betale sig at holde det i bellacenteret igen!

• #16   15. feb 2009 altså min oplevelse af Bella var at det var meget hurtigt overstået det hele... var skuffet lige indtil jeg stødte på hende her ;).... http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=11827.0

billederne taler for sig selv smiley

Kommentér på:
MC-Show 2009 - Bella vs Herning..

Annonce