4. apr 2006 Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
MC-Show 2009 - Bella vs Herning.. {{forumTopicSubject}}
Lørdagen blev aå igen spenderet med Motorcykler på udstilling. Turen gik denne Lørdag til Bellacenter - altså Københavner udstillingen af MC-Show 2009. Sidste Lørdag var det jo i Herning.
Og netop Herning som i den grad overraskede mig positivt - hold-da-op en motorcykel udstilling - dog taget i betragtning, at det er efter danske forhold.
I Herning var dette års MC-udstilling mindst dobbelt så stort som den København kunne præstere. Bella var i den grad skuffende sammenlignet med Jydernes.
De Jyder kan squ noget...
Dog var turen til Jylland noget mere omkostningsbetonet end Bella, da nu broen og brændstof udgifterne skulle medregnes, men P-afgifter er dog ikke blevet indført i Herning. Billetprisen i Bellacenter Kr. 100,- + P-afgift på kr. 60,- og så for en udstilling, der i den grad savnede al den sjæl, som der osede af på den Jyske.
Hvad sker der lige for arrangørerne - kradser krisen så hårdt på Sjælland?, eller tabte sælgerne af stande, interessen for salget? eller er Bellacenter bare for dyrt for arrangører og udstillere - ja jeg ved det ikke - men skuffende var det.
I Herning havde arrangørerne lavet en hel hal om til racerbane for Motard, Quad, MiniMotard og til Stunt - det var squ et lyspunkt af format i vinterkulden - og race blev der kørt.
Selve standene var på begge messer flotte og havde mange nye ting at vise frem - det var bestemt ikke her der skortede på oplevelser. Men Bella-messen kunne stort set overstås på 3 timer, incl. frokost, drikkevarer og rygepauser. Herning tog næsten 7 timer, excl transport.
Det er Jyllands messen, jeg fremover vil besøge, hvis vi kjøvenhavnere ikke tager os sammen. Det må da også have være skuffende for Bornholmerne der havde taget den lange tur fra det østligste Danmark for at se Motorcykler, og ikke mindst for vort svenske broderfolk der tog broen over for at se 2-hjulet legetøj samt udstyr hertil.
Skal oplevelsen af de 2 messer måles i værdi er Herning messen klart, der man fik mest for pengene, selvom sidste lørdag omkostningsmæssigt kom over kr. 1000,- og i dag kr. 200,-
Hvordan var jeres oplevelse?
Mvh
Thomas E
jan 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 89
ET LILLE TIP......
Parker over ved fields storcenter. tager 5-10 at gå til bella... gav kun 24 kr for 4,5 time
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
T
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
okt 2005
Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 252
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 292
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 149
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Bella i år bar op ingen måde præg af at være "den største udstilling i nyere dansk historie".
Mindede meget om tappehallerne, bare lidt større stande til nogle enkelte mærker.
jul 2004
Følger: 43 Følgere: 35 MC-er: 13 Emner: 44 Svar: 135
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 5 Emner: 62 Svar: 542
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.394
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 249
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Jeg synes bare der er underligt at et messecenter som Bellacenter, som i disse måneder netop gennemgår en ret stor udbygning og som samtidig har et kæmpe opland heriblandt meget af Sydsverige, ikke kan præstere en messe i klasse med Herning.
Det jeg mener er at en messe som en MC-messe tiltrækker et meget bredt publikum og en mulighed for bringe dette brede publikum sammen om en fælles interesse. MC-messen er jo et af højdepunkterne på hele året. Trods flotte stande og veloplagte udstillere, synes jeg at Bellacenter ikke har leveret varen for udstillerne. Dårligt valg af haller - skulle Bella have matchet Herning skulle hele Hal-H have være racerbanen, stuntbanen og Trialbanen. De andre haller incl. den rigtige hovedindgang have være taget i brug.
Netop racet i Herning var et rigtig godt tiltag og et friskt pust set med danske øjne. Det er jo næsten uhørt at opleve et publikumsvenligt indendørs race i Danmark.
Mvh
Thomas E
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 76
Så jeg håber der bliver solgt nok nye mc'er til det kan betale sig at holde det i bellacenteret igen!
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 144
billederne taler for sig selv
MC-Show 2009 - Bella vs Herning..