{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Suzuki eller Honda - hjælp til køb {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med at se lidt på ny " brugt" mc.
Har set på 3 forskellige:
Suzuki gsx 750 f fra 97 og frem
Honda Cbr 600 f fra 1995 til 1999 F3
Suzuki SV 650 S

Min tanke er at bruge den til daglig, men mest til sjov på korte og lange ture i weekenden.

Jeg ønsker også nok trækkraft til 2 alm. voksne og nok power til ikke at være den mc der er bagerst.
der skal være en god komfort, derfor ingen desideret racermaskine.

Er i tvivl om Sv 650 er for sløv og mangler komfort, designet synes jeg er pænere end de 2 andre.

Hondaen vil umiddelbart holde prisen bedst, men vil også være ældst og dyrest.

Gsx 750f er den mest solgte model, og måske den nemmeste at komme af med ved et senere skift.

Jeg vil med glæde læse jeres erfaringer, så jeg kan komme afsted på ny mc til foråret.
Er der nogen modeller jeg helt klart har glemt.

På forhånd tak. Hilsen Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki eller Honda - hjælp til køb
  • #1   8. feb 2009 Jeg ville helt klart vælge CBR'en

  • #2   8. feb 2009 Honda CBR klart

  • #3   8. feb 2009 F'eren er den mest komfortable af de tre og den mest skub i. Men den er relativ tung og den gamle stelkonstruktion giver ikke de mest inspirerende køreegenskaber. Den er perfekt til lange træk på motorvejen, men den er relativ næsetung og ikke så nem på bivejene. Jeg havde selv en 600 på et tidspunkt og blev aldrig synderligt glad for den.
    SV'eren er en sjov maskine. Den kører bare godt og motoren er en ener - du kommer ikke til at mangle kræfter set i forhold til de to andre. Jeg er dog ikke vild med siddepositionen, der er alt for sportslig for mig, da man sidder med meget vægt på armene. Derfor fravalgte jeg også SV'eren og hoppede i stedet på den grimme søster, V-Strom'en. Den har alt hvad sv'eren har og så får liget smidt super komfort oven i hatten:-)
    CBR er en rigtig fin maskine, der kan det hele. Den har mere komfort end SV'eren og er ganske sjov at køre. Det eneste rigtigt negative, jeg har på den er prisen - den er simpelthen alt for dyr i forhold til, hvad man får. Jeg ved dog ikke hvad den seneste stilstand i markedet har gjort ved prisen.
    For mig ville valget være mellem SV og CBR. Her er lidt hyggelæsning:
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47105

    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52268


  • #4   8. feb 2009 Hov, jeg så lige at du også skulle køre med passager. Så vil jeg ikke foreslå SV'eren. Bagsædepladsen er en joke og ikke egnet til længere ture.

  • #6   8. feb 2009 Se evt. min CBR600 og kom med et bud i en PM hvis det var noget.

    Ville også tage Hondaen smiley


  • #7   8. feb 2009 ville tage hondaen

  • #8   8. feb 2009 Hmm Skulle der ikke stå suzuki eller Motorcykel.
    Helt klart og ALTID Honda. Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda


  • #9   8. feb 2009 Går du efter en honda så se dig godt for. "de holder prisen". Fis. Kig dig godt for. Mange af priserne er latterlig høje. Det er sku gamle cykler vi snakker om.

  • #10   8. feb 2009 kører selv f4 . og er utrolig glad for den.. den kan alt det jeg har brug for .. god komfort på lange ture.. og en fin sports maskine når man får de lyster.. plus jeg syntes det er rart at vide at prisen holder godt på den... et let valg efter min mening ..

    mvh lars n


  • #11   8. feb 2009 af de 3 ville jeg ta hondaen

  • #12   8. feb 2009 Rene J har ret. Du skal bruge en 1000'er, medmindre din bagsædapassager er en 49 kg. model med stram røv. i givet fald skal du tage SV'eren. Hun vil sidde ad helved til, men det vil være lækkert for os andre ;o)

  • #13   8. feb 2009 jeg ha rlig investeret i endnu en Cbr F3, bruger en til bane og en til vejene..
    synes det en lækker maskine til en fornuftig pris (hvis du giver dig lidt tid til at lede).
    lækker sjov at køre på, frisk i svingene og til at holde ud på længere strejkninger..


  • #14   8. feb 2009 Jesper (amager) A
    "F'eren er den mest komfortable af de tre og den mest skub i."
    Så kunne det være du skulle prøve at give cbr´en noget gas. For hondaen er 1 sek hurtigere ved 0-100 på papiret.

    Ville enten vælge en cbr 600 eller en vfr 750.


  • #15   8. feb 2009 Køb Hondaen, har selv en F3 fra 97. Som de andre siger kan den det hele, både hardcore ræs og lange ture. Gå efter en 97-98 som minimum, der lavede de nogle af de allerbedste.

  • #16   8. feb 2009 -Søren
    Nu siger en optimal 0-100km/t ikke alt. Hvis du havde prøvet begge ville du ikke være i tvivl, der er væsentlig mere bund i 750'eren.


  • #17   8. feb 2009 -Til Salg - Kim K [ Haderslev ]
    Du burde også overveje den gamle Yamaha 600 Fazer. Imo er den på mange måder bedre end den nye FZ6. Især motoren behøver ikke så mange omdrejninger for at rykke. Og så er priserne ganske fornuftige:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57312813
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58177808


  • #18   8. feb 2009 Har selv i efteråret været ude i det svære valg.
    Følgende overvejelser afgjorde min beslutning
    De nævnte modeller alle gode - men også af ældre dato.
    Har tidligere kørt Honda - så det måtte da være indlysende...
    MEN..
    Det er muligt at handle Suzuki GSX 750 årgang 2006 -2007 til fornuftige priser.
    Konstruktionen er som de øvrige - ældre. Men mekanikken er jo ny = ingen slid på vitale dele
    Og der er plads til en på bagsædet.
    Mit valg blev Suzukièn
    Henrik


  • #19   8. feb 2009 Hvis man kigger lidt bort fra den, så er der er n Kawasaki Z750, som er flot i designet og god at køre på også i den prisklasse.



  • #20   8. feb 2009 Tjaeeee, CBR'en af de 3, men ellers en VFR hvis den ska dække det behov.

    Og lige til den her sætning:
    "Gsx 750f er den mest solgte model, og måske den nemmeste at komme af med ved et senere skift"
    Ja, det er så også den der vil være det største udbud af, og dermed pres på priserne, da en potentiel køber har mange at vælge imellem.


  • #21   8. feb 2009 -Jesper
    Der er mindst ligeså mange CBR F på DBA som GSX F, så dit argument holder ikke helt.


  • #22   8. feb 2009 Jeppe: Jaja. Lige pt er antallet det samme, men med det in mente, at GSX var landets mest solgte MC i 2008, nr. 2 i 2007 og nok også placere sig højt i år, betyder det at der potentielt er flere på brugtmarkedet når trådstarteren vil af med cin MC igen.

  • #23   8. feb 2009 Jeg hæfter mig ved det mad passager. Så bliver roll-onn egenskaberne vigtigere end accellerationsegenskaber fra stående start - det er de efter min mening altid - og så vil jeg da foreslå de 750 cc. Samtidig er den cykel langt mere velegnet til to end de andre.

    Jeg tror helt ærligt ikke der er så meget forskel på kvaliteten - det afhængere meget mere af de(n) forrige ejer end noget som helst andet.

    Alle tre cykler er så kvikke, at føreren er langt mere afgørende for hvor i "feltet" du kører end cyklen!

    Jeg ved ikke hvad dit budget er men det du efterspørger lyder mere som en VFR end noget som helst andet. I øvrigt nævnt tidligere i strengen


  • #24   8. feb 2009 -Jesper [Virum] P
    Det tror jeg faktisk ikke, du har ret i. CBR har i lang tid været den mc, der er blevet importeret flest brugte af - Den er jo temmelig populær herhjemme og de kan købes til meget rimelige penge i Tyskland,


  • #25   8. feb 2009 Jeg siger tak for alle de gode råd, kan lige sige at budgettet ligger omkring 70.000 og kunne efter denne debat se mig selv med en cbr fra 97-98-99-00 og evt. hente hjem fra Tyskland.

    Jeg har sorteret GSX fra, men 80.000 kr. for en helt ny SV 650 lokker, men dog mangler den jo motormæssigt og bagsædet forhold til cbr.

    Kan se at DBA.dk kører nogle gode artikler som jeg da efter at have læst kun kan anbefale at se nærmere på.


  • #26   8. feb 2009 -Kim
    Igen må jeg sige, at SV'eren ikke mangler kræfter i forhold til CBR'en. Rigtigt nok at topeffekten ikke er så høj, men til gengæld er den væsentligt mere smidig.
    CBR'en er en god maskine, men jeg syntes 70k for en 10 år gammel model er alt for meget. Jeg anbefaler dig stadig at kigge på en Fazer.


Kommentér på:
Suzuki eller Honda - hjælp til køb

Annonce