1.295 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Hvorfor er min mc ikke solgt !!!! Hvorfor er min mc ikke solgt !!!!

STOP NU !!!! alle disse inldæg på forum fra alle jer der ikke kan få jeres cykler solgt til over pris . Markedet er dødt og priserne lave , er så skide træt af og læse om folk der klynker over finans krise og cykler der er købt for dyrt .... Stop det ved jeg ikke er den eneste der er træt af og læse om det ....


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er min mc ikke solgt !!!!
  • #1   5. feb 2009 Enig...!

  • #2   5. feb 2009 helt enig...

    og bare fordi der blir oprettet en tudeanonce for at få opmærksomhed hjælper det ikke


  • #3   5. feb 2009 ... Ja, det er faktisk lidt trist at læse alt det klynk... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #4   5. feb 2009 Enig.

    Behold dog maskinen hvis ikke i fatter at prissætte dem ordentligt...

    Vil i ikke ned i pris, er det nok ikke så stort et problem alligevel.


  • #5   5. feb 2009 Troede sgu lige det var endnu en skjult markeds reklame...suk! Folk må bare indse at finanskrisen har ramt alle...ikke mere ynk, nyd at det snart er forrår i stedet:)

  • #6   5. feb 2009 Vil da gerne høre prisforslag på min KTM..
    Ved godt prisen er sat optimistisk, men har svært ved at finde ud af om den er 20/25/30 tusinde værd...


  • #7   5. feb 2009 enig

  • #8   5. feb 2009 Ha ha Henrik ...

    Og til vinter kørsel i det næste år 10


  • #9   5. feb 2009 Ja man undrer sig.

    I årevis har folk pebet over, at MC-er er alt for dyre her landet. Så kommer der krisestemning, og hele markedet reagerer, Skruzuki sænker deres prise, Jamrehaha følger efter, og lur mig om ikke Hovsada følger efter her i sæsonen, når nu de blive klemt af slet økonomi.

    Så nu falder MC er i pris, hvor skulle de brugte cyklers priser så ikke også falde - sæføli.....


  • #10   5. feb 2009 Og hvad så? Kan ikke bare lade være med at læse de tråde?? smiley Nemmere er det ikke smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #11   5. feb 2009 Man kan også bare gøre sig nøjere overvejelser omkring hvad man køber - så ender man sgu med at have en MC i rigtigt lang tid ad gangen. smiley

  • #12   5. feb 2009 hvad er det vi snakker om af krise ,ja ok man kan blive fyret og så er det en krise. men alle andre er sku da ikke ramt på pungen, med mindre man har lånt til at købe aktier. på forsiden kan man se der er oprettet min 5 nye mc er bare idag. men alle lurepasser og vil selvfølgelig ha mest muligt for deres penge.

  • #13   5. feb 2009 Rene J,
    Bagdørssalg?????


  • #14   5. feb 2009 Rene J.

    Du har jo så evigt ret (igen) Det nytter ikke noget at man gør sig til luder bare fordi købekraften i samfundet ikke er hvad den har været.

    Problemet ligger højest sandsynligt i at mange har sat sig for hårdt, og nu mangler likvider fordi banken har lukket for kassekreditten.


  • #15   5. feb 2009 Njaaaaa. Forstår bare ikke helt sammenhængen med et der ellers bliver snakket om i tråden, men det går nok alligevel

  • #16   6. feb 2009 Morten og Rene:

    Nu er I da vist direkte naive.

    I handel arbejder man altid med kort- og langsigtede resultater. Ligger man med et lager - som nu efter et boom, så er man solvent. Det hjælper bare ikke en disse, når de løbende udgifter kommer ind. Så skal man veksle sine aktiver(lager) til likvider. Hvis man ikke kan det fordi folk ikke vil betale, så må man sænke sine priser og holde kreditorerne fra døren med det man nu kan få - altså sælge med mindre avance. Den der kan tåle at gøre det i den rette periode overlever det her. Den der ikke vil lege med dør likviditetsdøden.. Lige nu er det det korte sigt.

    I hård konkurrence, som de tre store japsere har været i er lavpris politik også en måde at opnå markedsandele på - det har Suzuki med succes gjort. Også i bedre tider.

    Det er en hel anden sag, når efterspørgslen er stor.


  • #17   6. feb 2009 Knud:

    naive? nej langtfra. Men typisk dem der laver "brandudsalg" er dem der har behov for hurtigt likviditet (altså er 0-fortjeneste bedre end akut pengemangel)

    Det opstår når man har kørt for lånte penge, og kassen nu er udtømt.

    Dem der virkeligt overlever dette her, det er dem der kan tåle nedgang i omsætningen, uden at gå ludergangen. Fordi de har opbygget en likvid beholdning at tære på.

    Og så er det meget fint med din lære om kort/langsigtede resultater. Men problemet er at mange har lavet luftkasteller ud af de langsigtede forventninger, og så ikke har råd til de kortsigtede forpligtigelser.
    -


  • #18   6. feb 2009 Tror bare ikke at forskellige firmaer, ej heller Suzuki kan basere deres forretning, b.la på bagdørssalg. Tror jeg altså ikke!!

  • #19   6. feb 2009 Kald det luftkasteller, kald det kreditfinancieret handel, kald det hvad som helst.

    Faktum er, at man sagtens kan være kommet ind i "det kollapsede marked" med penge på kistebunden. Så udebliver indtjeningen, men det gør udgifterne altså ikke, og der findes jo andre udgifter en lagerforrentning!!!!

    Har man ikke indtægter, kommer selv AP møller i knibe før eller senere.

    Endelig er det da rigtigt, at når det er blevet problematisk at drive forretning, så kan man da næsten altid se tilbage, og sige, at det og det kunne vi have gjort anderledes - men øh...det gjorde vi altså ikke, og i morgen skal vi betal husleje og i overmorgen er det moms for forrige periode.


  • #20   6. feb 2009 Knud:

    Er du handelskolelærer eller hvordan?

    For din indgang og synsvinkel, bærer meget præg af det.

    Hør nu hvad eks. Rene siger. han ved hvad han snakker om, han er selvstændig, med et formodentlig MEGET dyrt varelager.

    Og det samme er jeg.

    Og vil man drive en sund, omend meget konservativ forretning.

    Så ligger man kun på lager for penge der er tilovers, ellers er det som Rene siger bedre at gå glip af handlen.

    Man ligger kun på lager, hvis man har overskydende likvider, der ligger ud over ens kortfristede forpligtigelser.

    Ved godt det de sidste 5-8 år har været meget alm. at køre på kassekreditter, gældsætning til grænsen med videre, men der er altså også andre løsninger.
    Til gengæld vokser vores forretninger heller ikke med samme hastighed. Men de består selv i krisetider.


  • #21   6. feb 2009 hvorfor er det lige at folk er så nede over at sælge deres mc'er 5000 eller 10.000 kr under det de gerne ville have for den selv? hvis de alligevel skal bruge de penge på en anden mc så er alle de andre mc'er i samme problem og er faldet tilsvarende i pris... så differensen i pris fra ens egen cykel og op til den næste cykel vil alligevel være den samme nu som den var for 1 eller 2 år siden + man kan handle som man vil... hvis man fx havde solgt i starten af vinteren havde man jo haft hele vinteren til at skambyde alt og alle og så bare vente på at der var en der fik lyst til bare at komme af med sin cykel efter den måske har stået til salg i laaaaang tid... køberene har det for nemt for tiden smiley hehe

    kan heller ikke se at folk klynker over det hvis pengene skal bruges andetsteds og derfor bliver kede af at de har tabt penge på at have en mc... en hobby koster penge.. især når det starter med m og slutter med c... hvis man vil af med cyklen så sæt den da ned i pris.. forsikring og vægtafgift i et par måneder hvor den står til salg kan alligevel blive dyere end at sætte den fx 5000 kr ned fra starten


  • #22   6. feb 2009 jeg må sige i argumentere godt for jeres sag men jeg holder med knud, tror lidt i læser det i vil og ikke helt det knud vil frem til smiley

  • #23   6. feb 2009 kommaer må i sq selv lige smide ind i min tekst.. ellers spring over den hvis den er for træls at læse smiley

  • #24   6. feb 2009 Morten & Rene

    Jeg er ikke handelsskolelærer. Jeg driver em handelsvirksomhed med ca 20 mio i årlig omsætning indenfor investeringsområdet (lead tider på 3-18 måneder) så i behøver overhovedet ikke fortælle mig noget om lagerrenter og perioder med meget varierende omsætninger!

    Husleje, transport og lønninger skal betales hver måned, og selv om vi er solvente er der altid perioder, hvor vi skal finde lidt likviditet og gå på akkord med den ønskede avance - sorry:-)


  • #25   6. feb 2009 Rene J

    "Knud vil derhen, hvor man kører en virksomhed ned"

    --nej det vil jeg bestemt ikke, men jeg er da enig med dig i, at benytter man de værktøjer jeg taler om her på langt sigt, ja så bliver det resultatet.

    Det er jo netop derfor jeg taler om kort sigt.

    Jeg synes da at både du og Morten skal glæde jer over, at I er så likvide, at I ikke periodisk har disse behov. Så håber vi bare ikke det skal vare for længe;-)


  • #26   6. feb 2009 Køb for fanden ikke mere end i kan klare hvis i ikke har et job, Det kan godt være at det ikke er den nye R1 eller Harley man så køre på men det er der bare ikke noget at gøre ved så må man nøjes med noget mindre/billiger eller slet ingen.

  • #27   6. feb 2009 ReneJ:

    Vi nærmer os hinanden:-)

    Det er klart, at livsgrundlaget er forskellen mellem omkostning og omsætning, men det betyder jo ikke, at man altid skal have den samme bruttoavanceprocent på alle eller endda den samme vare.

    Der findes noget man kalder aktivitetsbaseret omkostningsberegning, og på baggrund af denne kan man jo sikre sig, at hvis man taber på en vare, så har man valgt at gøre det bevidst og med et formål . Man kan også styre efter at tjene lidt mindre i en periode uden decideret at tabe, hvis man skal have lkviditet.

    Det er også klart, at det er langt lettere at sætte priser ned, end at jobbe dem op igen, så selvfølgelig skal det her gøres med omtanke:-)


  • #28   6. feb 2009 Det ville være særdeles interessant at høre hvor mange der faktisk har færre penge i lommen nu, end de havde for 4 måneder siden ?

  • #29   6. feb 2009 Helt enig - det er da for irriterende. Men samtidig forstår jeg ikke hvorfor det er jeg ikke kan få solgt min. Kom nu. Den er virkelig pæn, og ved hurtig handel kan jeg godt slå et par tusinde af:)

  • #30   6. feb 2009 For mit vedkommende er finanskrisen noget der foregår i tv-avisen på lige linie med afrikas sultne børn. Jeg kan ikke forholde mig til det og kan ej heller mærke noget til den. (endnu).

  • #31   6. feb 2009 tjaee ved ikke om det gælder alle slags mc'er. men Sv650s ejerne er ikke til at rokke. langt de fleste tror de kan holde dagens nyprise hjemme, bare fordi at de selv i sin tid gav 20.000 kr mere. Og ja så kommer der jo altid den med extra udstyret for 10- 15.000 kr. Men igen......det er jo også brugt og altså ikke det man tjener pengene på. Hjælper bare bedre til at få først solgt end "konkurrenterne"

    Tager jeg helt fejl eller hvad??


  • #32   6. feb 2009 Har lige fundet to MEGET billige cykler på DBA. smiley :D

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57999095

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57999119

    Det er da et røverkøb.


  • #34   6. feb 2009 Jeg ville af med min cbr, og havde den til salg 4 mdr. hvor den var på markedsprisen. Så gad jeg ikke vente længere, og satte den 10.000 under. Så var den solgt på 5 dage.

  • #35   6. feb 2009 fj1100 jeg har ikke meget tålmodighed. startede bare 40% under markedspris. og synede den så selv

  • #36   6. feb 2009 Dennis R

    Det er sagen i en nøddeskal, en vare er det værd manb kan få for den.

    Markedsprisen var reelt 10000 lavere.


  • #37   6. feb 2009 Nemlig. Så hvis man vil af med sin cykel så sænk prisen. Der kommer jo nye cykler hvert år næsten, så er det sgu da også mærkeligt at en cbr fra 92 kan blive ved med at koste 60.000 kr. Hvilket de jo så heller ikke kan.

  • #38   6. feb 2009 Det er værd at huske at i de fleste tilfælder blive sælger jo selv køber lidt efter - og så er det jo hans markedog hans fordel,. Døren svinger begge veje venner.

  • #39   6. feb 2009 Mikkel J.

    Jeg tror den du linker til henvender sigtil liebhaver, så jeg mener ikke du kan sammenligne den med en ny plastik knallert.

    Bare min mening, og er da helt sikket dyrt. Vil jeg heller ikke give. men findes der efterspørgsel er udbudet næppe stort på den maskine.

    m.v.h. Ollii.


  • #40   6. feb 2009 En hurtig søgning på dba kan give lidt hovedrysten. Der er flere 1999er Yamaha R1ere som ligger på næsten 140000kr!!! 99ere hayabusas til 140-150000kr. Jeg fik 79000kr for min R1er og den fejlede intet.

  • #41   6. feb 2009 Mikkel J... De fleste af Brdr. Jensens priser er fantasi priser :o)

Kommentér på:
Hvorfor er min mc ikke solgt !!!!

Annonce