politi og laser.. {{forumTopicSubject}}
har lige spildt 2 dage på 2 retsmøder ang. en fartmåling med laser.
Efter min mening foregik denne måling temmelig overfladisk, vil ikke komme nærmere ind på hændelsen.
pointen er at tro man har en ærlig chance for at forklare sig osv. er MEGET naivt.
Hændelsen fandt sted for 1 år - 5 dage siden...først i retten nu, flot.
betjent blev indkaldt som vidne, kunne dog ikke lige huske hændelsen, men målingen var helt sikkert gennemført korrekt, selv om jeg ikke engang fik forevist min fart osv..
"dommeren" hørte på betjent og sagde at det sikkert var rigtigt, at betale ved kasse 1, eller "du kan jo altid anke"
der er et lille lignende klip fra avis
Undskylder indlæg på forhånd, skulle bare ud med det..
man skal fan'me finde sig i meget i DK
ikke fordi jeg er uskyldig, men ikke så skyldig som politi mener...
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1093447.ece
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 70 Svar: 1.025
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 57 MC-er: 19 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 641
mar 2008
Nu har de stoppet dig så de har bevis for det er dig og med hensyn til din hastighed så vil de bare henvise til deres kaliberingsattest af laseren og så er det løb kørt... Desværre.
mar 2008
Heldigvis udløber den i år...
aug 2004
spurgte dommer, hvis betjent havde sagt 110 istedet for 71, havde det vel også været rigtigt?
"ja, altså indenfor rimelighedens grænser"..!!!!! hva' fanden??
aug 2004
og jo, jeg har kørt for stækt...ved godt man ikke må
det foregik i Ilskov, ml. viborg-herning. lille smal by med 1 lyskryds.
holder for rødt efter 3 andre biler.
på vej ud af by, 227 m efter lyskryds bliver jeg målt til 71 km/t.
dette sker efter 1.ste bil i række er ved at blive vinket ind, politi fortryder og vinker den videre.
vinker derefter mig ind, lynhurtigt...husk, vi kører med normal afstand.
betjent med apparat har allerede travlt med næste bil.
får at vide at jeg har kørt for stærkt, 71, får ingen bevis eller calibrering eller andet.
vi er 3 i bil, er uforstående over for forhastede situation, mener ikke jeg er i nærhed af 71, sidst set hastighed var ca 60, og bremser allerede da han "skyder" mig......men det er jo bare min påstand.
men indlæg er også skrevet for at sige at man skal virkelig have beviser for hastigheden osv.....det er ikke nødvendigt for politi, deres ord er lov.
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 682
blev du taget (ja det gjorde du)
betal for konsekvensen af dine handlinger og kom videre..
der er snart en debat omkring politiet og deres arbejde hver dag herinde.. alle folk der bliver taget syntes det er bund uretfærdigt, men hvis der er en der kører din datter ned i et lyskryds og kører alt for stærkt så skal han jo døds dømmes selvom der måske var rødt da din datter gik ud i krydset..
håber du kan se hvor jeg vil hen af
det eneste jeg kan se der er forkert her er at der er så mange sager at det tager 1 år og 5 dage før du får din sag for retten
aug 2004
det er forkert, ved det.
ved også godt der er mange som sikkert aldrig kører for hurtigt, men det kan jo smutte.
vil bare gerne have fair måling og behandling, og det mener jeg ikke helt sker.
skriver det ikke for at hælde vand ud af ørerne, men fordi det kan ske for andre end lige motorbølle mig.
og kan sagtens følge dig...
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 278
du har kørt for stærkt ja,,, længere er den såmend ikke, betal og kom videre..
indrømmer da blankt at jeg også kører for stærkt, men da jeg er afhænghig af mit kørekort i det daglige, prøver jeg da næsten alt tid at holdde den under hvor man får 3 klip på en gang..
bare mit synspunkt
aug 2004
begge gange var retten i ålborg, nr. 2 fordi de gerne lige ville have betjents udsagn, de kunne ikke forstå jeg ikke fik set fart på laseren.
da betjent fortalte, at det var sikkert foregået efter bogen var der ikke mere at sige til det.
aug 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 117
Vil kun lige tilføje at historien med kalibrering kontrol af "holger håndjern´s" udstyr..... Eller om han nu har sat alle stik rigtigt i.............. GLEM DET....... Tro mig din sag er ikke den eneste af den slags.......
Øv Øv Øv du er desværre en af dem der skal betale den forhøjede vægtafgift i år Thats it !.......... Fik selv en Bong på 1500 og klip i madkassen lige før jul
aug 2004
bøde og klip skal jeg nok overleve, det var sgu da værre hvis man mistede pappet...eller lavet det der var værre...men det er jo helt klart selvforskyldt.
men opgi' at spilde tid og skatteyderpenge på at brokke sig, det er en parodi.....bare min 50 øre.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
har lige fået et klip igen havde jeg kørt 2 km/t under havde jeg ikke fået klip. igen er der speedometer der siger andet, i anden bil med gravid kone der kan vidne med det samme. det er sjovt at jeg aldrig bliver taget i foto men altid med laser hvis de ikke har beviser men ligger 1-2 km/t over en grænse.
jeg er sikker på at politi enten fusker eller må ha fejl i udstyr.
har betalt ved kasse 1 hver gang fordi jeg ved at politiet er her for at genere lovlydige borgere og indkassere til staten.
har haft hærværk på mc og udpeget synder, politiet sagde at der ikke var en sag selvom de blev set gøre det.
har haft indbrud i min båd 3 gange politi har aldrig været der.
indbrud i bil 1 gang ingen politi.
Så min tiltro til politi er ikke eksisterende
den anden dag kom en politi mand og lagde an på min gravide kæreste i netto. hun afviste ham groft, hvor på han skulle tjekke kørekort ude på pakeringspladsen. mund hugge og tjekke i hovdet og røv fordi hun afviste ham og sagde at han skulle løse kriminalitet i stedet for at bage på hinde.
Jeg hader det faktum at deres ord er lov og at man intet kan gøre andet end at se til og ryste på hovedet
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 612
Go' dag til dig.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.039
Dog kan godt virke sådan i byretten.
Jeg havde anket. Hvis jeg skal overholde reglerne skal regulatorerne også
Punktum
aug 2004
Sådan ville det være i den perfekte verden.
faktum fra mit synspunkt er at der ikke skal sager frem hvor der sker udfald til fordel for den "fart-kriminelle", dvs. politi ikke har helt ret. . . .
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
politi og laser..