jawa mekaniker, nær mors {{forumTopicSubject}}
fik en fin jawa 350 blue style, årg 95 i bytte sidste uge, men den vil ikke starte, og jeg aner ikke noget om det, så håbede på at finde en der ville kigge på det, i nærheden af mors.
der er gnist på, og den får masser af benzin, men ved ikke om karbu er indstillet korrekt.
når jeg åbner for benzin og sætter i tænding, med choker, og træder, sker der ikke rigtig noget, engang imellem, er det lige ved der er lidt liv, og engang imellem skyder den nærmest bare lidt, ellers sker der intet.
tidligere ejer sagde den kørte fint da han satte den til side i okt-november, men han har skruet på karbu siden for at få den i gang.
er der en der kan hjælpe mig, på forhånd tak
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
åben for benzin,, sæt tændning på .. sæt den i 2 geer. og løb den igang......
så kommer den sku nok igang
my 5 cent
mvh
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.370
mar 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
nej tændrørene er faktisk fine, bare vædet ind i benzin.
har ikke prøvet at løbe den i gang, men det må jeg prøve i morgen.
men er der ikke nogen standard indstillinger for de 2 skruer på karburator
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 443
Jeg havde på et tidspunkt en cz180, som jeg ikke kunne hoppe igang, men den startede med det samme, når den blev løbet igang.
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Det er muligt at den får for meget eller lidt bensin, så vil den starte men gå dårligt.
Det er også¨muligt at tændingen er indstillet forkert men den kan starte men dog gå dårligt.
Jeg tror ikke at gnisten er tilstrækkelig eller at motoren får tilstrækkelig bensin.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
du siger
Gnist og bensin giver start.
jo jo hvis vi også tilsætter noget luft... så køre den som du siger derud af..
mvh
jawa mekaniker, nær mors