{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for gamle hjelme?
  • #1   2. feb 2009 vil du beskytte dit hoved med en hjelm der er ældre end dig......???

• #2   2. feb 2009 #Gud#
    Det er fordi jeg har har en gamel motorcykel og vil gerne have en tids svarene hjelm. ved godt man få nye der linder de gamle men syndtes bedere om de gamle originale. har set andre køre med gamle hjelme men jeg vil bare vide om det er lovligt.

• #3   2. feb 2009 du kan da snildt købe dig en retro hjelm, du skal da ikke putte dit hoved ind i en tussegammel mør hjelm

• #4   2. feb 2009 Selv en ateist som mig selv må give Gud ret i det her tilfælde. Du må kunne finde en retro-hjelm, der både ser klassisk ud og er sikker.

Husk altid: Dress for the crash, not the ride.

• #5   2. feb 2009 Ja, eller selv lave en af papmaché, det er vel ligeså godt ;o)

Synes nu også det er en god ide at købe en retrohjelm i stedet for at gamble med helbreddet. Man bestemmer sqú ikke selv om man bliver påkørt eller lign.

• #6   2. feb 2009 siger ham som blev fløjet hjem fra skitur smiley
    det skal en veteranklub sikkert kunne svare på, men er enig i at man skal overveje sikkerhedsaspektet en ekstra gang inden man risikerer at slå hovedet...

• #7   2. feb 2009 Dengang skulle hjelmene være DS-Mærkede. Er den det, kan jeg da ikke forestille mig, at det ikke skulle være lovligt.

Men...kan du finde sådan en, der sidder rigtigt på DIT hoved???

• #8   2. feb 2009 jeg vil give jer helt ret at en gamel hjelm ikke er så beskyttende som en moderne hjelm. men motorcyklen køre max 70km/t. og gennemsnit farten vil være ca. 60km/t. Men hvis den havde været hurtiger havde jeg selvfølgelig brugt min nye hjelm. Men tjekkede lige og den er DS mærket hjelmen passer mig fint det er en jeg har haft i mange år. men vil kun køre med den hvis det er lovlig, men der må jeg lige snakke med politiet og høre hvad de siger..

Men Tak for svarene..

• #9   2. feb 2009 hvor er det dog rart at få at vide at man ikke kan komme til skade, med hovedet, ved 60-70 km/t

kan du ikke lige i samme omgang så oplyse, ved hvilken hastighed det begynder at blive farligt???

• #10   3. feb 2009 jeg har da ikke sagt at man ikke skulle kunne komme til skade ved 60km/t.
    men hvem siger at hjelmen ikke kan beskytte..

jeg må indrømme at jeg ikke ved hvornår det begynder at blive farligt.
    men jeg ved at man ikke behøver at køre mere end 5-10km/t på en alm. cykel. bare man er uheldig nok..

Kommentér på:
Regler for gamle hjelme?

Annonce