{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål om suzuki sv650 s
  • #1   27. jan 2009 ingen ulæmpe... men det er jo lige hva man er til... nogle kan li og få den bagfra og du ved...

  • #2   27. jan 2009 Jeg prøvekørte en SV650 2005 for noget tid siden, synes den kørte godt, og jeg følte den var meget hurtigt - men jeg kommer også lige fra en Honda CB500...
    SV650 har et enormt godt træk fra lave omdrejninger, det er kendetegnet ved en V2 motor(2 cylindret)

    Nu mangler vi bare nogen fornuftige brugt priser på den model, folk vil jo have absurd meget for dem i forhold til hvad en ny koster.


  • #3   27. jan 2009 På en V2 har du et meget jævnt optræk hele vejen, og på en række-4 kommer momentet pludseligt. Hvis man kører race, er fordelen ved V2 motorene at du kan give den mere gas ud af svingene, da der ikke lige pludseligt kommer et "ekstra" træk, og cyklen skrider ud, som der kan ske på en række-4.
    V2 har også en lidt anden lyd, men det er jo smag og behag...


  • #4   27. jan 2009 har selv haft en sv650s. Helt sikker fornuftig maskine til prisen og godt med træk i v2 motoren. Men der er stor forskel på v2 og r4 motor så find ud af hvad du bedst kan lide og køre med og vælg ud for det.

  • #6   27. jan 2009 www.enghavemotor.dk der kan du se, at du kan få en sv'er fra ny til 80 K. Så lad være med at købe brugt, det kan næsten ik betale sig, med de priser de vil have for dem herinde...

  • #7   27. jan 2009 Det er en ulempe hvis man foretrækker hurtigt roterende skrigende motorer. Men klart en fordel hvis du bruger din MC i den virkelige verden, hvor der er brug for bundtræk når man skal overhale og køre med passager.

  • #8   27. jan 2009 JK: Nyprisen på 80K kan man jo bruge til at presse brugtprisen...

  • #9   27. jan 2009 jeg har selv en SV1000 S som jeg er suoer glad for
    gå ind på www.svrider.dk

    Mvh Henrik


  • #10   27. jan 2009 Ja Jesper det er da utroligt det nogensinde er lykkedes at hive min R6'er forbi i en overhaling, Det skyldes vel kun de lange lige jyske landeveje. Ellers ville min r6'er jo slet ikke have en chance i den virkelige verden, :-S

  • #11   27. jan 2009 Jesper det virker ikke. Jeg har snakket med nogle, og de fatter det bare ikke.
    "Ja men der er for 20.000 kr udstyr og rend mig i røven" og så vil de have 83.000 kr for den.


  • #12   27. jan 2009 Peter: Det lykkedes vha nedgearinger, ikke bundtræk.

  • #13   27. jan 2009 Det kan godt være at en V2 har masser af bundtræk; men det er da vist først når vi snakker 1000´erne, jeg syntes ihvertfald den SV650 jeg prøvede i sin tid sled godt i det ved acceleration fra 60 i 6.; men det skyldes nok bare min høje vægt smiley
    Ikke desto mindre er sådan en SV650S da en fed og velkørende maskine uden mig bekendte fejl; men hvis du vil skifte fra en R6 ville jeg sku nok liiige prøvekøre en først, da den er meget tam i forhold til, eller vælge en SV1000S!


  • #14   27. jan 2009 Nej Jesper det kan faktisk også godt lade sig gøre at overhale i 6 gear. Og slap nu af med hvor stærk en sv'er er i bunden, har prøvet en og var ikke synderligt imponeret over trækket i bunden.
    Måske fordi mine forventninger var alt for høje efter at trækket det er blevet hypet helt vildt her inde...



  • #15   27. jan 2009 Jeg minder lige folk om at en Sv650 UDEN ABS har kostet 80.000 hele sidste år også, og 100.000 MED ABS! Sådan er priserne stadig og intet er ændret !

    Det er som om der pludselig er kommet en hel vækkelse over folk, finanskrisen har åbenbart pludselig gjort ABS usynligt !! Suzuki er ikke de eneste som tager "mange" penge for ABS... Men ABS'ens værdi forsvinder jo ikke pludseligt fordi den er brugt...

    Snakker vi ekstraudstyr ved jeg godt at man ikke skal regne med at få de pengene ind igen.


  • #16   27. jan 2009 Jesper prøv lige at læs de her tal, og forklar mig så hvorfor en R6'er skulle have brug for flere nedgearinger end en en Sv'er???
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    Kig specielt på mellem accelerationerne i højeste gear..
    God fornøjelse med at finde en grund til at køre V2, andet end hvis man kan lide lyden...


  • #17   27. jan 2009 Peter V (Holstebro) .
    Nu er det måske heller ikke helt fair at sætte en sportstouring med 72 hk op mod en racer med 120 HK , men hvis du nu kigger godt efter vil du se at en SV 650 har den samme trækkraft ved 7000 rpm som din R6 har ved 12000rpm og det gør den super sjov og let at køre hurtigt med i sving især ud af sving . på våd vej har jeg da flere gange præsteret at køre fra R1 og gsxr på min gamle SV 650


  • #18   27. jan 2009 Peter: Fordi det der er optimistiske tider for R6. I et ældre TN blad er SV650 hurtigst i mellemacceleration op til 140km/t

  • #19   27. jan 2009 Men bortset fra det ville jeg nu heller ikke bytte en R6 ud for en SV 650 :o)

  • #20   27. jan 2009 God cykel - god begyndercykel og nok til 80%.

    Dog er brugtpriserne alt for høje. Folk mener åbenbart ikke deres er afskrivning på deres 2-4 år gamle Suzuki ... Så heller købe en ny!


  • #21   27. jan 2009 Peter V (Holstebro) .
    Foresten GO fornøjelse med at finde en grund til at køre R4 når man kan få både lyd ,bundtræk og HK med en R3 :o)


  • #22   27. jan 2009 Peter: Og forskellen er også, at de tider du linker til, er teoretiske oplyste tider. TN tiden er test med samme fører og samme vægt.

  • #23   27. jan 2009 Lille eller ej, den virker og kører okey.. nej den kan ikke kører 280 men da den i sin tid kom frem blev den netop rost pga sin mellemacceleration som på det tidspunkt var lige så hurtig som en CBR1000F men 135 heste.. så lad nu vær med at sammenligne den med en cykel som kun kan arbejde over 10000omdr..

    Enten er man til en skriger, ellers er man ikke....


    Kan kun sige at jeg købte min R4 først og var vildt glad for den, og fik så min sv, den er jeg så mere glad for, for nu hvor den er i hi og jeg kører på R4 igen, så synes jeg at det lyder heeelt forkert og sådan en R4 kører alt alt for mange omdrejninger..


  • #24   27. jan 2009 -Jesper
    Peter's links er faktisk fra en side, der samler disse data fra de store tyske mc blade, der laver rigtig gode og grundige tests af motorcykler (Motorrad, MO og PS).
    Bortset fra det, så er vi enige - men det skal jeg jo sige, når jeg nu kører med SV-motor med bedre indpakning;-)


  • #25   27. jan 2009 Ja ja Junior de snyder jo også og har 75CCm mere smiley
    Jesper tiderne de er taget fra test's i Motorrad, ved ikke lige hvorfor de ikke skulle være specielt teoretiske.
    Nu er der jo også andre faktorer der spiller ind end lige moment ved en given hastighed, f.eks gearing og vægt og meget andet, det vil sige at Yamaha'en motor kører ved en højere hastighed end suzuki'en ved samme hastighed, derfor kan du ikke sammenligne momentkurverne direkte..

    Desuden var min oplevelse af en SV 650 sådan lidt ligesom at køre dieselbil, i starten tænker man " det er da egentligt meget fedt det her" men så når man vrider øret, og man forventer at der sker noget mere længere oppe i omdrejningerne, så står man der med en lang næse smiley


  • #26   27. jan 2009 Peter V, det er også det forkert sammelignings grundlag.. hvis du endelig skal sammenligne v2 mod r4 i supersport klassen, bør det nok være r6 mod en duc 749... Der er motorene bygget til race..

    En V2 er meget mere byvenlig f.eks end en r4 efter min mening.. det er lettere at være smidig.. Men det er nu bare min mening...

    Og til Thomas.. hvis du kan finde den rigtige sv til den rigtige pris, tror jeg du vil blive meget glad for den.. Cyklen er gennemprøvet, og der er ikke nogen problemer med den motor... Prøv den.. så kan du se om du har samme temperament som cyklen..


  • #27   27. jan 2009 Peter.

    kan kun give dig ret.

    den letteste måde man kan forklare forskellem mellem v2 og v4
    er ligesom forskellen mellem en disel og benzin.

    og kan godt være moment bliver smidt før i mappen.
    men det gør den jo ikke til hurtigere.
    fordi på v4´erne ved du at den skal holdes oppe i omdrejningerne.
    og ved en V2 ved man at den skal holde "nede"



  • #28   27. jan 2009 Skal i sammenligne en sv med noget, så må det være en bandit, en xj600 og en honda cbf 600..

    Det ander er jo som at sammenligne en R1''er med en Bt1100 bulldog.. og det holder jo ikke..


  • #29   27. jan 2009 nu var det jo ikke mig der startede med at påstå at en r6'er ikke kunne slæbe sig selv i 6 gear og at man altid skulle geare ned på sådan en, i modsætning til en SV650. så det eneste jeg siger er at i følge de test's jeg kan finde der er en r6 lige så hurtig eller hurtigere end en Sv'er også i 6 gear. det er alt...

Kommentér på:
spørgsmål om suzuki sv650 s

Annonce