1.859 visninger
|
Oprettet:
spørgsmål om suzuki sv650 s {{forumTopicSubject}}
hej... ville hører om der er nogle der kan hjælpe mig.
Har set på en Suzuki sv650s og der stod at det var en 2 cylinderet motor osv. Er det er ulempel eller kører sådan en helt fantastisk??
På forhånd tak
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 48 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.172
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
SV650 har et enormt godt træk fra lave omdrejninger, det er kendetegnet ved en V2 motor(2 cylindret)
Nu mangler vi bare nogen fornuftige brugt priser på den model, folk vil jo have absurd meget for dem i forhold til hvad en ny koster.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 17
V2 har også en lidt anden lyd, men det er jo smag og behag...
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 124
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 17
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 196
gå ind på www.svrider.dk
Mvh Henrik
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 667
"Ja men der er for 20.000 kr udstyr og rend mig i røven" og så vil de have 83.000 kr for den.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
Ikke desto mindre er sådan en SV650S da en fed og velkørende maskine uden mig bekendte fejl; men hvis du vil skifte fra en R6 ville jeg sku nok liiige prøvekøre en først, da den er meget tam i forhold til, eller vælge en SV1000S!
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
Måske fordi mine forventninger var alt for høje efter at trækket det er blevet hypet helt vildt her inde...
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 275
Det er som om der pludselig er kommet en hel vækkelse over folk, finanskrisen har åbenbart pludselig gjort ABS usynligt !! Suzuki er ikke de eneste som tager "mange" penge for ABS... Men ABS'ens værdi forsvinder jo ikke pludseligt fordi den er brugt...
Snakker vi ekstraudstyr ved jeg godt at man ikke skal regne med at få de pengene ind igen.
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
(link fjernet)
(link fjernet)
Kig specielt på mellem accelerationerne i højeste gear..
God fornøjelse med at finde en grund til at køre V2, andet end hvis man kan lide lyden...
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Nu er det måske heller ikke helt fair at sætte en sportstouring med 72 hk op mod en racer med 120 HK , men hvis du nu kigger godt efter vil du se at en SV 650 har den samme trækkraft ved 7000 rpm som din R6 har ved 12000rpm og det gør den super sjov og let at køre hurtigt med i sving især ud af sving . på våd vej har jeg da flere gange præsteret at køre fra R1 og gsxr på min gamle SV 650
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
Dog er brugtpriserne alt for høje. Folk mener åbenbart ikke deres er afskrivning på deres 2-4 år gamle Suzuki ... Så heller købe en ny!
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Foresten GO fornøjelse med at finde en grund til at køre R4 når man kan få både lyd ,bundtræk og HK med en R3 :o)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
Enten er man til en skriger, ellers er man ikke....
Kan kun sige at jeg købte min R4 først og var vildt glad for den, og fik så min sv, den er jeg så mere glad for, for nu hvor den er i hi og jeg kører på R4 igen, så synes jeg at det lyder heeelt forkert og sådan en R4 kører alt alt for mange omdrejninger..
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Peter's links er faktisk fra en side, der samler disse data fra de store tyske mc blade, der laver rigtig gode og grundige tests af motorcykler (Motorrad, MO og PS).
Bortset fra det, så er vi enige - men det skal jeg jo sige, når jeg nu kører med SV-motor med bedre indpakning;-)
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
Jesper tiderne de er taget fra test's i Motorrad, ved ikke lige hvorfor de ikke skulle være specielt teoretiske.
Nu er der jo også andre faktorer der spiller ind end lige moment ved en given hastighed, f.eks gearing og vægt og meget andet, det vil sige at Yamaha'en motor kører ved en højere hastighed end suzuki'en ved samme hastighed, derfor kan du ikke sammenligne momentkurverne direkte..
Desuden var min oplevelse af en SV 650 sådan lidt ligesom at køre dieselbil, i starten tænker man " det er da egentligt meget fedt det her" men så når man vrider øret, og man forventer at der sker noget mere længere oppe i omdrejningerne, så står man der med en lang næse
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.893
En V2 er meget mere byvenlig f.eks end en r4 efter min mening.. det er lettere at være smidig.. Men det er nu bare min mening...
Og til Thomas.. hvis du kan finde den rigtige sv til den rigtige pris, tror jeg du vil blive meget glad for den.. Cyklen er gennemprøvet, og der er ikke nogen problemer med den motor... Prøv den.. så kan du se om du har samme temperament som cyklen..
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
kan kun give dig ret.
den letteste måde man kan forklare forskellem mellem v2 og v4
er ligesom forskellen mellem en disel og benzin.
og kan godt være moment bliver smidt før i mappen.
men det gør den jo ikke til hurtigere.
fordi på v4´erne ved du at den skal holdes oppe i omdrejningerne.
og ved en V2 ved man at den skal holde "nede"
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
Det ander er jo som at sammenligne en R1''er med en Bt1100 bulldog.. og det holder jo ikke..
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
spørgsmål om suzuki sv650 s