{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

yamaha xj 600 2009 model. {{forumTopicSubject}}

Hej mcg brugere.

Er der nogle af jeg der har set eller hørt noget om en 2009 model fra Yamaha. En ny xj 600 naked (mener jeg det var). Mener at have set den i et dansk mc blad (evt BIKE) for nyligt. Den så rigtig fed ud, men kan ikke finde noget om den på nettet. Har i en ide til hvor man kan finde den. Har prøvet at google uden succes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yamaha xj 600 2009 model.
  • #1   13. jan 2009 Den ligger på Yamahas hjemmeside:
    (link fjernet)
    Og ja, den er rigtig lækker...


  • #3   13. jan 2009 1000 tak- mente nok at have set den. Havde ellers kigget på yamaha' s egen side men må have overset den. Tak for hurtig respons smiley

  • #4   13. jan 2009 puha den er godt nok fed.
    Langt federe end ER6n (trods federe udseende i 2009) og GSR600. men mon den ikke oså er dyere end de andre. Den minder jo meget om Fz1-N som er en mega fed streetfighter.


  • #5   13. jan 2009 De har en holdende nede hos Fisker MC på Aboulevarden i København hvis i er nysgerrige...

  • #6   13. jan 2009 Thomas: Koster hhv 86.000,- og 95.000,-
    Du skal se på den som en konkurrent til CBF600 og Bandit 650


  • #7   13. jan 2009 thonas, den er jo faktisk bygget over R6 og fz6, så den er MEGET lig de to, og når man har en af dem, så ser man selv NEMT lighederne

  • #8   13. jan 2009 Ja det er en direkte konkurrent til en ER6 for den er bygget på samme måde, altså et gammelt slattent rørstel og nogle meget billige komponenter mixet med et friskt design og en meget lav pris, men den har heldigvis basis i en fornuftig motor, den virker som om den er en rigtig fornuftig cykel til 9 ud af 10 danskere, altså den der køber med øjnene og aldrig bruger deres mc fuldt ud, jeg tror at yamaha har ramt plet, det bliver skønt at se hvad konkurrence der bliver i den klasse jeg kalder hr & fru danmark

  • #9   13. jan 2009 Glenn: Præcis. Kawasaki og Yamaha har taget Suzukis SV filosofi godt til sig :o)

  • #10   13. jan 2009 Jeg vil nu mene, at den ny XJ6 har mere til fælles med Bandit og CBF, da det er en R4 med en relativ høj vægt. ER6 og SV er lettere, med 2 cylindre og (uden det er ment negativt) mere simple.

  • #11   13. jan 2009 Synes ikke at det har noget med hr. og fru Danmark at gøre!! Super maskiner alle sammen, og tror at den nye XJ6 nok skal sælge godt !!

  • #12   13. jan 2009 tja det skal den nok, men i forhold til de opgradringer der er op til fz6n så synes jeg en fz6 ville være bedre

  • #13   13. jan 2009 JESPER: PLETSKUD MED DET SLATNE SV KONCEPT, LOL!!!

  • #14   13. jan 2009 Synes virkelig den den nye xj6 ser ud som en fin allround cykel, hvis den kommer i en 750, så bytter jeg min kawa ud...

  • #15   14. jan 2009 okay ved ikke hvilken den direkte konkurerer imod. Men jeg ved at den skal prøves inden jeg investerer i kværn. for fed det er den sq. smiley

  • #16   14. jan 2009 Thomas S, De har den nøgne version i cremefarve ved Franz Kroon i Århus, så der kan du jo tage ind og se på den. De er heller ikke blege for at give en tur - på over 10 minutter vel at mærke...

  • #17   14. jan 2009 Det ligner da en fin begynder-cykel smiley Virker lidt mere "frisk" end FZ6 der efterhånden går ind i sin 6. sæson. Desuden ser det da ikke ud til at den er meget tungere, da ABS-versionen af Diversion er opgivet til 216kg køreklar, og FZ6S ABS er opgivet til 191kg tør. Lægger man 19,4l benzin, 3,4l olie til + det løse hertil lander man i nærheden af de 216kg, vil jeg tro smiley

  • #18   14. jan 2009 jonas F: Tak for tippet, den vil jeg da tage et kig på. Og jeg synes også at den nøgne version er klart fedest smiley

    Har dog luret en del på SV650s nu hvor den kan fåes fra ny til 80 kg, men har på fornemmelsen at der snart kommer en ny Sv' er måske i 2010. Den har jo også kørt med nuværende design siden skiftet i 2003. Jeg er nu også mest til lyden af en R4 med en fed potte evt Two Brothers eller Yoshimura. Så sådan en Xj6 ville være ideel til mig. Ved bare ikke om jeg kommer til at mangle den kåbe som Sv 650s'eren har. Ved godt at man kan få Xj6 med kåbe men synes bare i om udseendet på den.


  • #19   14. jan 2009 -Thomas S
    Jeg helt enig i, at Diversion-udgave er noget konservativ/kedelig - men mon ikke det er fordi, at den ikke skal ligge sig for tæt op ad FZ6-S, der jo er den "friske" dreng i programmet.


  • #20   14. jan 2009 synes designet er fint, men jeg er måske også lidt konservativ i det, men fornærmer ingen, ville vælge den hvis det er cykel i mellemklassen til rimelige penge du går efter...

  • #21   14. jan 2009 jamen mit budget ligger omkring 90-100 kg max. vil gerne have så nyt som muligt, helst R4, noget der ikke rent forsikringsmæssigt laver finanskrise i pungen.

    Har overvejet disse modeller og prøvet nogle af dem.

    Kawasaki Er6n = synes ikke så godt om lyden fra en V-twin. (lidt tam)

    Sv650s = fin maskine og ok lyd- men lidt gammelt design efterhånden.

    Sv1000s = samme som 650'eren bare med mere power som jeg jo godt kan lide.

    Gsr600 = kører super godt og godt træk i den, men minder sq for meget og den gs500 som jeg tog kortet på *gg* dog en del federe. Skal det være Naked jeg skal have skal den være mere streetfighter agtigt som den nye Xj600 naked.

    Så den vil jeg da give et forsøg samt den ny suzuki gladius med sv motor.

    Drømmen er jo en rigtig racer som evt zx6r eller gsx 600r , men dem er de sq ikke vilde med at forsikre til en fair pris, så må nøjes. Skal siges at jeg hele sidste sæson har kørt meget på min stedfars hayabusa med 190 hk, så kender godt til at køre på kraftfulde maskiner, men mon ikke det er klogt nok at starte på en af de før nævnte 600 ccm' er til rutinen er helt på plads. smiley


  • #22   14. jan 2009 Thomas S

    Du er da vist en hel del galt i byen når du tror at en ER6 er en V-twin og så mener du at en GSR minder for meget om en GS 500, men du vil gerne kigge på en XJ6er der er 20hk svagere og er bygget i vandrør som en gammel Harley, få nu lige styr på facts


  • #23   14. jan 2009 Glenn B: Sorry mente også parallel twin hehe.

    Og ang GSR så ved jeg at man ikke kan sammenligne den med en GS500. Den er jeg med på. Rent teknisk er der en verden til forskel på de 2 cykler. Som sagt synes jeg jo også at en GSR600 kører pisse godt er pænt hurtigg med sine 98 hk. Det var bare mere udseendet jeg tænkte på. specielt set fra siden i profil- altså mener bare at der ikke er så meget streetfighter over den som evt den nye Z-750 eller den nye Xj600 .


  • #24   14. jan 2009 Jeg hader bare at producenterne er begyndt at lave rørstel igen bare for at spare produktionsomkostninger og det gælder jo for Z750-1000, Gladius, ER6, XJ6 og mange andre efterhånden, de burde lave ordentlige stel med gode køreregenskaber

  • #25   14. jan 2009 min z750 med "oldgammelt rørstel" kører nu fint nok, men det er da godt suzuki laver perfekte topmoderne cykler til dem der vil have det..

  • #26   14. jan 2009 Glenn: En Martín kører da ganske udemærke rpå trods af det er rørstel. Det samme gør en Desmosedeci. Og din egen SV'er er hader du vel heller ikke....
    Der er jo ingen grund til at bruge dyrere materialer som ikke har nogen bedre virkning...


  • #27   14. jan 2009 Jeg har en DT 175 med vandrørsstel og den kører også udemærket

    Ducati bruger jo heller ikke rørstel som en sparerløsning og de er også begyndt at bruge flere og flere stelkomponenter i alu

    Min egen SV er jo født som en discountcykel, men de brugte pengene på en ordentlig motor og stel, resten er ikke så godt, men de stumper kan jo også nemt skiftes, det er noget sværer med et stel


  • #28   14. jan 2009 Ja humor har da Glenn :o) Men det er stadig et rørgitter stel du har på SV'eren, og der findes rørgitterstel i stål det er bedre en SV stellet.

  • #29   14. jan 2009 Øhh, rørgitter, okay, det er altså støbte aluprofiler, det kan selv et lille barn se, og enhver ved at jo større spænd konstruktionen har, jo størrer styrke, man skal ikke lege ret meget smed for at se det

  • #30   14. jan 2009 Ja glenn, det er i støbt alu, men stadig et gitter stel. Dog ikke i længere i runde rør som på SV650 og TL1000s. Det kan enhver med forstand på MC'er se. Og enhver med forstand ved også, at der er flere faktorer der spiller ind på stellets styrke, end dets spænd. Som f.eks materialetykkelse, fleksibilitet i stellet og lejringspunkter.

  • #31   14. jan 2009 Ja lad os få mcér i fladjern tilbage, det virkede jo på Nimbussen

  • #32   15. jan 2009 godt du har din sv med perfekt konstruktion, virkelig state of the art, der er ikke sparet nogen steder, eller genbrugt noget som helst, mand hvor må os med rørstel og genbrugsmotorer være hjernelamme....

  • #33   17. jan 2009 MCN har netop lavet en First Ride anmeldelse af den nye XJ6'er. Man må sige, at den får ganske pæn omtale:
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2009/january/12-18/jan1709-yamaha-diversion-first-ride/

    “In many ways both the XJ6 Diversion and naked XJ6 are better than the more powerful, better handling Fazer family (which is going to be phased out over time) as they’re easier to get the most from and have slightly more flexible engines.

    “In short, both bikes offer fun and practicality, but out of the two the naked XJ6 is my favourite; it’s a lot of bike for a very small amount of money”.


  • #34   17. jan 2009 Glen nu er det jo sådan et moderne rørgitterstel sagtens kan være både lettere og stivere end et aluminiumstel. Så dine argumenter holder ikke helt..

Kommentér på:
yamaha xj 600 2009 model.

Annonce