ducati monster - kvalitet? {{forumTopicSubject}}
Godaften
Nu er jeg næsten fast besluttet på det bliver en Ducati Monster, årgang 94, der skal være min første motorcykel.
Jeg har øje på 2 Ducati Monster, med hhv. 38.000 og 70.000 km. på tælleren.
- Der er derfor, selvfølgelig, lidt prisforskel, og prioterer da selvfølgelig den billigste, eftersom deres udseende er ens.
Mit spørgsmål er derfor:
Hvor meget kan sådan en Ducati Monster motor tåle? - tænker både på "tæsk", olieforbrug, istandsættelse, vedligeholdelse, renovering mv. men selvfølgelig også kilometer!!
- regner med at hvis jeg "investerer" i sådan en cykel, så vil jeg beholde den et godt stykke tid og få kørt en MASSE kilometre!
og sidst men ikke mindst, kan (både cykel og motor) tåle det danske vejr? - da jeg vil regne med at benytte den som transport middel også..
på forhånd mange tak.
Mads
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.893
Men ellers kan en "ny" brugt motor skaffes hjem for 5-6.000 så det er ikke så slemt hvis man godt vil have en der har kørt lidt mindre.
Er det 600 eller 750/900 du kigger på, for på 600 er der oliebadett kobling, hvorimod på 750/900 er tørkobling.
Derudover er elnettet som regel ret skidt men heldigvis så simpelt at alle kan lave det selv, vedligholdese er rigtig billigt, man kan lave alt selv ret simpelt, og hvis du er bange for selv at skrue, så meld dig ind i Ducati klubben og kom med på et skrue kursus..
apr 2006
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
bare der er stillet ventiler som der skal og remme. de SKAL skiftes hvert 2 år. men det er virkelig nemt at gøre på monstrene i den årgang.
du kan se om se om der nok tilbage på klodserne, om dæk er i orden, kæden ikke er slidt osv. samt om olien ser fin ud i det lille vindue på højre side af motoren, se om alt elektronik virker. evt snup en kompressionstester med og lige skrue tœndrørene og efter motoren er blevet varm og måle efter om den holder kompressionen ens på begge cylindre. (den skal være over 8 og helst mellem 9 og 10)
tror jeg har fået dækket det meste ind. ellers må i gerne rette mig.
har du flere spørgsmål skriver du bare.
mvh
morten
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 94 Svar: 441
tusind tak for de gode svar.
Tore - det er en 600 kubik jeg har set på, de andre bliver desværre for dyre for mig. - skal også tænke på forsikring (er kun 19 år "ung")
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
apr 2006
Men som alle har været inde på, elnettet har været noget skidt på alle tidlige ducatier (mener først det er omkring 98-99 at de fik nogenlunder styr på det).
Min var heller ikke bedre og har da også brugt vinteren på at gå alle stik og ledninger igennem..
Men en monster 600 er en rigtig fed cykel, og hamrende let at skrue i.. Haynes bogen er rimelig god til cyklen...
Membranerne i mikunierne (karburatorne) kan også godt bliver lidt svage, og skal skiftes.. men et næsten nyt sæt karburatore kan skaffes for 300 på ebay, så det er heller ikke så slemt.
Cyklen kan blive meget dyr i vedligholdese hvis man ikke selv er villig til at skrue, og remme som der blev sagt ovenover skal skiftes senest hver 2. år, eller for hver 10.000 km. Men det er sgu så let at det er nogen man kan have liggende under sædet på cyklen, hvis man skal ud og køre rigtig langt..
mar 2008
er studerende, og ikke den største mcmekaniker, men håber da jeg kan lære det meste hen ad mine år med mc, så jeg med tiden selv kan rode på den.
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
mar 2008
- den må jeg tage på min kappe..
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.984
Den var da meget sød.. ROFL.. c",)
apr 2006
Men Tove.. det er sgu mange år siden
Haynes bog, er en værksteds manual som kan købes billigst på nettet, du skal have en der gælder for Monster og Supersport, har en gul Ducati Supersport på forsiden..
mar 2008
ducati monster - kvalitet?