{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.066 visninger | Oprettet:

ducati monster - kvalitet? {{forumTopicSubject}}

Godaften

Nu er jeg næsten fast besluttet på det bliver en Ducati Monster, årgang 94, der skal være min første motorcykel.

Jeg har øje på 2 Ducati Monster, med hhv. 38.000 og 70.000 km. på tælleren.

- Der er derfor, selvfølgelig, lidt prisforskel, og prioterer da selvfølgelig den billigste, eftersom deres udseende er ens.


Mit spørgsmål er derfor:
Hvor meget kan sådan en Ducati Monster motor tåle? - tænker både på "tæsk", olieforbrug, istandsættelse, vedligeholdelse, renovering mv. men selvfølgelig også kilometer!!
- regner med at hvis jeg "investerer" i sådan en cykel, så vil jeg beholde den et godt stykke tid og få kørt en MASSE kilometre!

og sidst men ikke mindst, kan (både cykel og motor) tåle det danske vejr? - da jeg vil regne med at benytte den som transport middel også.. smiley

på forhånd mange tak.
Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ducati monster - kvalitet?
  • #1   12. jan 2009 Jeg har hørt (andenhåndsviden) at elsystemet ikke er voldsom godt på mange af 90'er ducatierne, især i regnvejr skulle det drille. Men det er ikke noget jeg selv har oplevet på nogen måde, blot hørt flere gange...

  • #2   12. jan 2009 Hej Madsen, har selv lige hevet en 94' monster 600 hjem.. kan sige at den på 70k kilometer sagtens kan være i bedre stand end den på de 40k, der er rigtig mange kilometer i en ducati motor, hvis man behandler den ordentlig.. og motoren er bygget til tæsk, så det er ikke der du skal være bange.

    Men ellers kan en "ny" brugt motor skaffes hjem for 5-6.000 så det er ikke så slemt hvis man godt vil have en der har kørt lidt mindre.

    Er det 600 eller 750/900 du kigger på, for på 600 er der oliebadett kobling, hvorimod på 750/900 er tørkobling.

    Derudover er elnettet som regel ret skidt smiley men heldigvis så simpelt at alle kan lave det selv, vedligholdese er rigtig billigt, man kan lave alt selv ret simpelt, og hvis du er bange for selv at skrue, så meld dig ind i Ducati klubben og kom med på et skrue kursus..


  • #3   12. jan 2009 Elnettet skal bare have en gang isolerings tape og noget silikone spray..

  • #4   12. jan 2009 jeg havde en 750ss årgang 91. det er samme motor. hvis de er blevet passet som alle andre maskiner også skal holder de RIGTIG mange kilometer. jeg ville ikke være nervøs for at købe en af dem du nœvner. de er skam solide nok. umiddelbart.

    bare der er stillet ventiler som der skal og remme. de SKAL skiftes hvert 2 år. men det er virkelig nemt at gøre på monstrene i den årgang.

    du kan se om se om der nok tilbage på klodserne, om dæk er i orden, kæden ikke er slidt osv. samt om olien ser fin ud i det lille vindue på højre side af motoren, se om alt elektronik virker. evt snup en kompressionstester med og lige skrue tœndrørene og efter motoren er blevet varm og måle efter om den holder kompressionen ens på begge cylindre. (den skal være over 8 og helst mellem 9 og 10)

    tror jeg har fået dækket det meste ind. ellers må i gerne rette mig.

    har du flere spørgsmål skriver du bare.

    mvh
    morten



  • #5   12. jan 2009

    tusind tak for de gode svar. smiley

    Tore - det er en 600 kubik jeg har set på, de andre bliver desværre for dyre for mig. - skal også tænke på forsikring (er kun 19 år "ung")


  • #6   12. jan 2009 min mekker siger alnettet er lavet helt underligt på de monster 600, og de har en tendens til at brændeledningern ned til støttebenskontakten af, konstant

  • #7   12. jan 2009 @ Dækskifteren, nu har min monster 600 ikke nogen støttebenskontakt, men en fjeder der hiver den op når cyklen rejses (alla rs 125).

    Men som alle har været inde på, elnettet har været noget skidt på alle tidlige ducatier (mener først det er omkring 98-99 at de fik nogenlunder styr på det).
    Min var heller ikke bedre og har da også brugt vinteren på at gå alle stik og ledninger igennem..

    Men en monster 600 er en rigtig fed cykel, og hamrende let at skrue i.. Haynes bogen er rimelig god til cyklen...

    Membranerne i mikunierne (karburatorne) kan også godt bliver lidt svage, og skal skiftes.. men et næsten nyt sæt karburatore kan skaffes for 300 på ebay, så det er heller ikke så slemt.

    Cyklen kan blive meget dyr i vedligholdese hvis man ikke selv er villig til at skrue, og remme som der blev sagt ovenover skal skiftes senest hver 2. år, eller for hver 10.000 km. Men det er sgu så let at det er nogen man kan have liggende under sædet på cyklen, hvis man skal ud og køre rigtig langt..



  • #8   12. jan 2009 tak tove - du referere til Haynes bog - hvad er det præcis for en bog? - og hvor kan den fremskaffes?

    er studerende, og ikke den største mcmekaniker, men håber da jeg kan lære det meste hen ad mine år med mc, så jeg med tiden selv kan rode på den. smiley


  • #9   12. jan 2009 HAHA TOVE.......... LOL det er du vist ikke blevet kaldt længe hvad TORE

  • #10   12. jan 2009 hov forsatan, ja der var jeg vist for hurtig på tasterne! smiley
    - den må jeg tage på min kappe.. smiley


  • #11   12. jan 2009 Tove....

    Den var da meget sød.. ROFL.. c",)


  • #12   13. jan 2009 Hvad fanden... 2 lærere i mit gamle gymnasium kunne aldrig huske hvad jeg hed og kalodte mig uafhængit af hinanden Kåre...

    Men Tove.. det er sgu mange år siden smiley

    Haynes bog, er en værksteds manual som kan købes billigst på nettet, du skal have en der gælder for Monster og Supersport, har en gul Ducati Supersport på forsiden..


  • #13   13. jan 2009 super. tusind tak. smiley

Kommentér på:
ducati monster - kvalitet?

Annonce