Vandtætte SIDI støvler {{forumTopicSubject}}
Jeg kører både i godt og skidt vejr, hvorfor det er nødvendigt for mig at støvlerne er vandtætte. Jeg har før formået at køre 10 timer i regnvejr i mine Dainese touringstøvler, og det skal mine næste også kunne præsterer uden at lukke vand ind. Dvs. de skal være helt vandtætte.
Nu har jeg kigget mig omkring, og har fundet tre af SIDIs modeller der er interessante for mig. Jeg vil dog høre ang. vandtætheden af dem. Det drejer sig om:
Sidi B2 Gore-Tex
Sidi Vertigo Tepor/rain.
Sidi Vertigo Mega Gore-Tex
Det forvirrende er dog at de forskellige støvler skiftevis på forskellige hjemmesider omtales som "water repellent" og "waterproof". I min bog er de to ting ikke det samme. F.eks. på fc-moto.de ved de to gore-tex støvler ovenover, oplyses den ene som vandtæt, og den anden som vandafvisende; Vertiko Tepor/rain nævnes end ikke som havende en vandtæt membran, men det gør man på sidisport.com.
- Så, kan I afklare for mig hvilke af ovenstående SIDI støvler der er fuldstændig vandtætte?
- Er der nogle af dem som knirker når man går i dem, eller gør de alle måske det?
- Andre plus og minusser ved de tre ift. hinanden?
.
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Så er gået over til støvler med Gore-tex og det har jeg ikke fortrudt. Det holder ens føder tørre og det kan få lov til at ånde. Efter min mening det mest behagelige af de 2 varianter.
Det er lidt dyrer med Gore-Tex'en, men klart det værd hvis man kører lange ture.
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 880
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
Men Jannic, Knirker de, og hvis, er det meget?
Og er der væsentlige forskelle på Sidi Vertigo Mega Gore-Tex og
Sidi B2 Gore-Tex ?
apr 2005
apr 2005
apr 2005
Men den kan jeg så godt anbefale..
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 880
Det er alt det plastikforstærkning der er på dem som gnubber op af hinanden.
Vandtætte SIDI støvler