{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

omkring en cb 350 ? {{forumTopicSubject}}

goddag jeg er ved at være godt forvidret da der nu er flere persone som har skrevet i min profil hva der er det rigtige som min brors cykel har på. i kan læse kommetarene her. og håber der næst i vil hvis i ved det fortælle mig hva der er rigtigt:D

mvh søren

Michael L (Nordsj.)

...Bare lige for at få det HELT på det rene.. så har en 4 cylindret 350 four, 34 heste.. og 400four'en 37 hypper ..CB400four kom i salg herhjemme i 1975..! og jeg står KLIPPEFAST.. jeg har virkelig brugt meget tid på info og historie omkring de gamle Honda cb four's ...tag et kig på min cb400four '76. jeg renoverede den sidste vinter.. I øvrigt et fint udstødningssystem du har på din 350'er Søren (eller Sørens storebror?) selvom de nu er fra en 400four..

preben b

Hej Søren

Du skriver til mig:
"der er en som har styr på det hele.. jeg ser du selv har haft 2 af dem. så tænke på om du vidste hvor man kunne få en.. "

Nej, jeg har ikke "styr på det hele", men kan heldigvis stadig huske lidt fra min ungdom.

Jeg har aldrig haft en Honda CB 350 Four, men havde en 2 cylindret CB 350 i 1974.

Hvor du kan købe en CB 350 Four, kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men jeg kan hjælpe dig lidt med nogle tekniske data til din brors MC.

Motor: Luftkølet 4 cylindret rækkemotor på 347 ccm med 1 overliggende knastaksel. 4 stk. 20 mm karburatorer.
Hestekræfter: 36 bhk ved 9.500 omdr.
Fælge: Begge fælge er, som du tror 18" (bredden kender jeg ikke)
Dæk: (fra fabrikken) for 3.00x18 og bag 3.50x18 (om det er samme størrelse, der er mont. nu, er jo ikke sikkert).

Jeg håber, det er til lidt hjælp for dig.

Ang. årgang 1978: Står der på registreringsattesten "Registreret første gang xx.xx.78" ?

Hilsen Preben B.

Michael L (Nordsj.)
Hej Preben!

Hmm.. nu er vi jo ikke dette forum for at nedgøre hinanden! så jeg synes godt du kunne omtale min person en smule pænere.. Hvis du ellers er indforstået med tingene ville du også vide at der er forskel på Bin-HK som DU omtaler og betegnelsen HK som vi ANDRE omtaler.. det kan da godt være at omregnet i bhk yder de 36bhk som du jo taler om, men i normal omtale HK som næsten alle bruger er det nu 34hk....
og i øvrigt skriver du jo selv 36BHK, og 34HK hvis du ikke selv har lagt mærke til det... allerede der burde du jo kunne se en forskel..!!??
Det er ligeledes irriterende at du fortæller mig at det kun er forrørene som er originale fra en 400four... jeg kan udemærket godt se at bagpotten ikke er original.. hvis du ellers havde kigget på min profil af min MC ville du også lægge mærke til at det er en org. bagpotte som sidder på min.. så det er jeg UDEMÆRKET godt klar over!!
hvis du har andre ting som du har lyst til at informere mig om er du da velkommen!!

håber i kan hjælpe mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  omkring en cb 350 ?
  • #1   22. dec 2005 Hvad er det du vil vide?? hvor mange hk en 350 og 400 har?

en 4cyl. 350 har 33hk og en 4cyl. 400 har 37hk..
    jeg har haft begge modeller selv

hvor imod en 2cyl 350 har 35 eller 36 hk

• #2   22. dec 2005 Øhh.... Bin-HK er der ikke noget der hedder. Tidligere delte man op i Din-HK og SAE-HK. Din mener jeg er den man bare betegner som Hk i dag. Målt på koblingen.
    Derudover bruger de i UK betegnelsen BHP (brake-horse power) og det er effekten målt på hjulet.

En CB350 som den din bror har er med 34Hk.
    Startede selv på en CB350F hvor jeg lagde en 400F motor i. Senere har jeg igen haft en CB400F som jeg renorverede.

Ved ikke lige om det var det du ville have hjælp til....

/
    Jesper

• #3   23. dec 2005 Du er dygtig preben.... De data du har lagt ind på din profil er for en CB400f hvilket der står øverst....

/
    Jesper

• #4   23. dec 2005 Ups, så lige du også havde for en 350'er...
    Men bortset fra det.
    Sae-Hk er motorens effekt målt uden vandpumpe, generator og hvad der eller kan sidde på at effekt-slugende ting.
    Din-Hk er effekten målt ved udgangsakslen. Altså med hele svineriet på.
    Så SAE er altid højere end din. Så jeg Tvivler på at Bhk er det samme som Bhp. Kan ikke forestille mig en CB350f har 36 på baghjulet....

/
    Jesper

• #5   23. dec 2005 Tjaee, ifølge motobasen på louis.de og min egen Haynes til 400f så har en 400f 37Hk og en 350'er 34, så der bliver min tro.
    Men hvis MC'en ikke er passet ordentlig, ryger man nemt ned på 20 :o)

/
    Jesper

Kommentér på:
omkring en cb 350 ?

Annonce