1.228 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

hvad siger i (prissætning) hvad siger i (prissætning)

hej alle sammen .

da der er totalt uro i priserne pt er det ret svært at danne sig et indtryk af en evt salgspris på min mc .

derfor tænkte jeg at jeg ville høre JER om I kunne sige hvad jeg ville kunne forlange for den . gerne i 2 priser .

alle service overholdt = fortsat gyldig garanti i 4 år .
11000 km .

helt std. dog med forfjedre i hyperpro og skiver som wave fra galfer .

og så også som den står med ALT hvad der er sat på den samt alt std medfølgende .

nypris i marts 2008 169900.

nypris i 2009 179900 (dette spiller vel også en rolle).

jeg overvejer igen om jeg skal sælge den for at få en ny til 2009 .

lad os se om i er enige eller om i ligger langt fra hinanden smiley .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad siger i (prissætning)
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #1   5. jan 2009 Behold den. smiley

Du taber sygeligt meget fordi den er opgraderet - og markedet står jo som bekendt HELT stille nu...

• #2   5. jan 2009 Er der nogle ændringer fra 2008 modellen til 2009 modellen... Her ligger der jo hurtigt en forskel på en 20K

• Sajmon ™

#3   5. jan 2009 Man skal jo også opveje det imod hvilke ændringer der er lavet fra 2008-2009 på modellen - hvis det kun er detaljer, er der ingen ide i at skifte den ud alligevel..

• #4   5. jan 2009 Hmm den eneste forskel er vel farven, og den blå (Som jeg går ud fra du skal have, så den passer til din dragt) er endda uden de fede guld fælge....
    Så jeg vil sige behold den, 2008 modellen er federe smiley

• #5   5. jan 2009 det er kun farver der er til forskel på en 08 til en 09 . ellers helt ens .

• Sajmon ™

#6   5. jan 2009 Så ville jeg ikke være et sekund i tvivl.

Keep it. smiley

• #7   5. jan 2009 peter . skulle jeg skifte tog jeg i 2009 en sort . den ville se godt ud med det guld lir jeg har købt til min 08èr .

• #8   5. jan 2009 sajmon . ja ja det er nok også det mest fornuftige . men lad os nu sige at jeg er totalt u-fornuftig . hvad skulle den så koste .

std ?

og som den står ?

• #9   5. jan 2009 Som standard tvivler jeg på, at du kan få meget mere end 140k. Jeg begrunder det med, at der blandt andet er denne til salg til 150k:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57265763
    Den har været til salg siden november og har kørt færre km end din.

• #10   5. jan 2009 Arghhhhh Præsi...... Sort og med guldfarvet lir... Hmmmmmm.... Det ser ikke godt ud smiley

• #11   5. jan 2009 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57265763
    Tja her er en der har kørt mindre, som koster 150K
    Så du kunne lakere meget for det du ville tabe på at skifte smiley

• #12   5. jan 2009 De billigste 08'ere står til 150K, så hvis du vil sælge din hurtigt, skal det være under det, eller høre en forhandler hvilken byttepris han vil give.

• #13   5. jan 2009 jeppe . god grund der !. men betyder det så at de 06 og 07 modeller der står til samme priser som den der er alt for dyre . eller betyder det bare at den der er billig !.

ja min har kørt bane . OG !. alle service er ovverholdt og der er fortsat 4 års garanti . og 11000km er jo ikke mange km for en mc !.

• #14   5. jan 2009 eller ER det ;-).

• #15   5. jan 2009 Har købt min næsten samtidig med din og har også kørt lidt over 11K på den.

Jeg ville sgu ikk sælge den endnu Market er i bund og jeg tror sgu også gundet krisen pt at det bliver et magert forår, der gør at det nok ikke bliver nemt at komme af med den til en fornuftig pris, men okay man kan være heldig.

Når man så tænker på du entlig bare ville købe en magen til og der i øvrigt ingen som helst opdateringer er på 09 udgaven ud over farven, så ville jeg sgu bare beholde den. Nu er den jo kørt til og forhåbentligt sat op så den passer. At skulle starte forfra med det..... nej tak. smiley

De penge jeg sætter til ved at handle nu vil jeg heller bruge på at holde på den to år endnu, peppe den op med en fuld Akrapovic og Bazzaz Performance box. sådan stille og roligt bare gå at gøre den endu mere sprød.

Hvis du så overhovedet ikk kan leve med en har gået 11K smiley jamen så ville jeg nok prøve at sælge den for en 150K Mere tror jeg sgu ikke den kan presses til.

Held og lykke.
    Jimbo

• #16   5. jan 2009 -Præsi
    Den er åbenbart ikke billig nok, når den nu har været til salg i 2 måneder.

Behold nu bare din pocket bike;-) - den er for flot i den blå farve.

• #17   5. jan 2009 Sort med guld lir......, Yes sir, det spiller smiley Men ville da osse beholde '08'eren. alt for stort tab. sådan som det hele ser ud nu tror jeg desværre ikke du ska regne med mere end 130-135 smiley

• #18   5. jan 2009 tak for jeres svar indtil nu . om jeg skulle beholde den eller ej så fred være med det .
    det er kun jeres gæt på pris jeg kigger på .
    og ja, hvis det er prisen (mellem 120-140) så bliver den et år mere .

jobbe . nej det er ikke farven . sort ER fed . men jeg syntes så at den blå/hvide 2008èr er den frækkeste af dem . men det er jo en smagssag . og helt forskellig fra person til person .
    men i 2009 er det den sorte der er fedest . de har gjort den blå til kedelig af H til .

• #19   5. jan 2009 Det jo en flot bike og passer fint til en lille mand.... ;-P Jeg er med sajmon.... behold din bike og undgå at tabe en masse penge på den.... Du kan sku få malet meget blåt plastik sort for 20k...... og den er jo som ny og kørt stille og roligt i den tid du har haft den *GG* ;-P

• #20   5. jan 2009 Du kan jo vælge at se sådan her på det " beholde eller bytte lige over med en ny Suzuki GSX600R (139.995) .... Det er ikk så svært mere vel ;o)

KEEEEEP IT ...

• #21   5. jan 2009 ja med min fart lider den ikke overlast :-). men hvaaaaaaa , jeg hygger mig sku fint alligevel ;-).

• #22   5. jan 2009 junior . jeg kunne nu godt finde på at snuppe en ny gixxer 600 . det er sku en lækker bike . men ikke i lige bytte for min dog !!.

jeg ved godt at der skal være et tab på min men jeg nægter at det tab skal være 30-40k !!.

så tror jeg faktisk en byttehandel ved en forhandler ville være mere atraktiv . eller hvad mener i ????.

• #23   5. jan 2009 10-15% i normal afskrivning for en MC hvor priserne ikke bliver dumpet året efter, har ikke været unormalt. Men som markedet er nu, og bankernes uvilje til at låne penge ud, vil 15-20% være realistisk nu. Altså et tab på 25-35.000,-
    Så rammer du markedsprisen, men så skal der slåes mere af hvis man vil gøre sig forhåbninger om at sælge hurtigt.

Som skrevet før, så hør hvad bytteprisen er hos en forhandler. Der kan du om ikke andet, nok også tiltuske dig noget udstyr med i handlen. De er jo også sultne.

• #24   5. jan 2009 er den billige løsning så ikke at købe et sort kåbesæt til den?

Må være til at finde til mindre end tabet på at skifte hele cyklen. Så kan du være sort når du trænger det det og blå når du er mere til det. smiley

• #25   5. jan 2009 hippie . jo det kunne jeg da godt . men det kommer der ikke et 0 frem på klokken af jo .

grunden til at jeg overvjer det er at folk er SÅ skide bange for km så når jeg rammer 2010 så har jeg nok kørt 25-30000 km . hvad sker der SÅ med prisen .

derfor overvejer jeg det .

• #26   5. jan 2009 Præsi: Så behold den til den ikke kan mere. Kan jo være skrotpræmien er steget i 2011 :o)

• #27   5. jan 2009 jesper . du siger sku noget :-D.

der er jo gode penge i alu for tiden ellers . men måsek det bliver bedre ;-).

• #28   5. jan 2009 Præsi: grunden til at jeg overvjer det er at folk er SÅ skide bange for km så når jeg rammer 2010 så har jeg nok kørt 25-30000 km . hvad sker der SÅ med prisen .

Det indlysende svar på dit spørgsmål må være at finde noget dokumnetation for at sådan en motor sagtens kan tykke 100.000 km (eller hvor mange km der nu er i sådan en).

Noget man skal gøre sig klart når man køber MC (and this goes without saying), er at der er tab/afskrivning på maskinen. Jeg vil tro at afskrivningen er størst i starten pga forhandlerens fortjeneste og derefter aftager alt afhængig af brug og model.
    Men alle tænker formentlig ligesom dig!! 25K - 30K km på 3 år.... Hvad kan den sælges for?? i pricippet burde det jo være simpelt. Hvis man som udgangspunkt siger at ekstraudstyr ikke nødvendigvis udløser højere salgspris - må det være gennesnit kørte km for, f.eks de bikes der er linket til i denne tråd, holdt op imod den ønskede salgspris.
    Det kunne være et mål for afskrivningen, og så sælge ekstra udstyr seperat.

Eller hvis du er rigtig desperat, så pil triptælleren af og kør et par sæsonner så har den stadig kun gået 11.000 - LOL
    Helt på linie med en ZX9R fra 97 - 4 ejere - kørt 12.000 (come on)

Der e rjo ingen der gider at stå med lorten til sidst

• #29   5. jan 2009 dokumnetation for at sådan en motor sagtens kan tykke 100.000 km (eller hvor mange km der nu er i sådan en).

det findes ikke eftersom denne motor endnu kun har 1 år på bagen :-).

klart der er afskrivning og det er også som det skal være . men den blev liiiige høj nok i år pga de meget pludseligt prisfaldene mcère . og DET var da en streg i regningen . men ok . jeg har sku fin fin bike i den og den SKAL ikke skifttes . men kommer der et godt forhandler bud så måååååske :-D.

nej jeg piller ikke ved min tæller eller andet . og ja det er fint med de 10 år gamle mcère der endnu ikke har rundet 30000 km . utroligt må man næsten sige :-D.

• #30   5. jan 2009 jeg har ikke en skid forstand på prisen på en mc som din men alment tror jeg ikke at et værditab på +30% er vildt har selv lige købt et andet mærke med et tilsvarende tab.så spørger du om 11000 er mange km , igen det aner jeg ikke men jeg valgte 2 mcer fra der på et år havde kørt omkring det .og fandt en med 2700 km på klokken, håber du kan bruge det til noget mvh michael

• #31   5. jan 2009 Var det ikke billigere at købe en mangen til til bane, og så beholde den du har nu, mange af de km du kører bliver vel kørt på banerne rundt omkring, man kan sige skulle du smide den ville det heller ikke være så omstændigt, selvom jeg godt ved du har kasko, men forstå mig ret, det ville da også lette lidt på sindet at vide man ikke kørte rundt på +150.000,- når du kører bane kørsel.

Og sælger du nu er det jo lige før det tab du muligvis lider kunne ha financeret banegeden til dig, omend ihvertfald halvdelen.

Anyway, det var bare lige en tanke.

• #32   6. jan 2009 Du kunne også sælge (exportere) den proforma, så får du købt regafgift fri - self minus 15%........nok ikke nogen god løsning

Kommentér på:
hvad siger i (prissætning)

Annonce