{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.383 visninger | Oprettet:

Styrthjelm fra Thansen {{forumTopicSubject}}

Hej folkens...

Min far viste mig et tilbud på en hjelm fra Thansen, som jeg i første omgang hurtigt afslog, eftersom det var fra Thansen... Men efter at have været lidt nysgerrig, søgte jeg efter hjelmen på google, men kunne ikke rigtig finde noget brugbart... Så nu spørger jeg jer:

Hvad kender I til CAN V200 hjelmen? http://thansen.dk/product.asp?c=2351302170&n=-1480988188&pn=-1480985354

Er det noget værd? Og hvordan er lyden, virker det overhovedet som det skal, det bluetooth, eller er det penge ud af vinduet? Og nogen som kender til hjelmens kvalitet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styrthjelm fra Thansen
  • #1   4. jan 2009 Jeg kender ikke noget til den specifikke hjelms kvalitet men se evt. nedenstående to links:

http://fpn.dk/motor/mc/article1371935.ece

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=49421

• #3   4. jan 2009 Kender den ikke, men den ser da ok ud, og det er da sindsygt billigt

• #4   4. jan 2009 Helt sikkert en fed hjelm, specielt med det indbyggede blå-tand.......
    Sikkerheden har jeg ikke forstand på, om det er t-hansen eller en af de dyre.... De er jo alle godkendte.
    Men jeg ville ikke vælge en der kan lukkes op, da den del man lukker op ikke er godkendt. DVS at hjælmen er godkendt som en alm æggeskald.
    http://tvmc.dk/forside.htm Der er lidt om det til sidst i deres sidste pogram.

• #5   4. jan 2009 ville heller bruge flere penge på en anden hjelm.

Den noget kina pis, det meste de har.

Mit hovede er for dyrt at sætte op styr.

• #6   4. jan 2009 Skulle jeg bruge noget af det de har der, så ville jeg snuppe KBC hjelmen og den dyre, da den rent faktisk er en go hjelm (fået meget gode anmeldelser)
    Elelrs ville jeg nok også gå efter de mere kendte mærker da det er hovedet det skal beskytte. Kører selv med Arai RX7 men så meget behøver du jo ikke smide efter en "hat". Men find nogle reelle anmeldeser på hjelmen og gør så din egen vurdering.

• #7   4. jan 2009 - Jens Heshe K
    Det vigtigste når du skal ud at finde hjelm er, at du finder en hjelm, der passer rigtigt godt til din hovedform. Hjelme er konstrueret forskelligt og ikke alle hjelmmærker vil passe til dit hoved. En hjelm, der sidder dårligt, er noget rigtigt skidt, hvis uheldet er ude. Når du så har fundet hjelmen eller hjelmene, der sidder perfekt kan du med fordel gå ind på SHARP's hjemmeside og se hvilken rating den pågældende hjelm har fået i crash-sikkerhed. http://sharp.direct.gov.uk/

Nu vil der være en masse "kloge" mennesker, der vil påstå, at dyre hjelme er mere sikre end billige - Pris og hænger sammen, det ved enhver eller...?
    Sharp-testen viser med al tydelighed er crash-sikkerhed og pris intet har med hinanden at gøre. De to eneste fabrikanter, der indtil nu har fået konsekvent høje ratings på deres hjelme er Caberg (billie) og Nolan (mmellempriser). Fabrikanter som f.eks Arai og Scuberth, der begge ligge i den dyre ende har hjelme der har fået så lavt som 2 stjerner i rating.

• #8   4. jan 2009 Frygten for det ukendte er stor blandt alle primater, specielt hos motorcyklister smiley

Lad os for sjov antage at et af de hjelm mærker som de gode THansen forhandler var blevet importeret og forhandlet af en af de "anerkendte" mc huse/importører, så tvivler jeg nu stærkt på at der var nogle som havde problemer med at anbefale dem her i forum og i den virkelige verden, men THansen har nu engang slået sig ned som "billig" forretning og det straffes de hårdt for....

Som eksempel er der jo ingen som har særlige problemer med Held produkterne, som i bund og grund er en gang frygteligt discount pis af værste skuffe, jeg har selv Held og har haft det før, skrammel skrammel skrammel og det er endda "rigtigt" grej fra en "rigtig" MC biks

Personligt kører jeg kun med Arai, men det er næsten kun en smagssag og et spørgsmål om at kunne presse min noget aparte hovedform ind i den smiley

Kim.

• #9   4. jan 2009 - Cartman
    Du har da ret til din mening, men det er at bedrage dig selv, hvis du tror, at du er garanteret en crashsikker hjelm bare fordi den er dyr. Det samme skal naturligvis siges om en billig hjelm.
    En ting er sikkert: De fabrikanter, der bruger kassen på at reklamere i Moto GP o.lign., skal naturligvis også have de mange millioner igen og det sker kun ved høj avance på hjelmene.
    Jeg kører selv med en dyr hjelm (Schuberth C2) og det er pga., at det var den klaphjelm, der bare sad bedst på mit hoved.

• #10   4. jan 2009 har kigget på linket og kan ikke se hvad den er lavet af?
    er det polycarbonat= plastik så gå langt uden om den de er ikke så sikre som fiber hjelme, så er det en klap hjelm- der er der ikke mere sikkerhed i end i en åben hjelm, så tjek jeppes link og find en god hjelm og få så bygget blåtand i den,
    husk det er din egen sikkerhed du "prutter om prisen med"

god jagt

• #11   4. jan 2009 Kender en person som "tester" T-Hansens udstyr og han siger god for det, men man skal være opmærksom på at pris og kvalitet er sammenhængende også her.

• #12   4. jan 2009 Jeg må nu nok støtte Jeppe.

Det vigtigste med en hjelm er, hvordan den sidder, og ikke hvad den hedder!

Om man så kan finde sig i lukkede hjelme eller vil gå på akkord og vælge en med klap eller endnu mere en åben er jo op til en selv.

Det er i hvert fald sikkert, at selv den billigste plastpotte, der sidder rigtig er mere sikker end verdens dyreste, der sidder forkert.

• #13   4. jan 2009 Jeg kunne nu også ønske mig lidt mere gennemsigtighed i Sharp-testen. Specielt kunne jeg godt ønske mig:
    - en mere uddybende forklaring af, hvordan testen gennemføres
    - en mere detaljeret forklaring af test-resultatet for hver hjelm, fx hvordan de klarer sig i de forskellige undertests

Ellers er brugbarheden af testen IMO begrænset. Lad os få en test ala NCAP

• #14   4. jan 2009 -Thomas
    Testmetoden står her: (link fjernet)
    Manglende forklaring af test-resultatet er imo også en stor mangel - Nu er SHARP stadig i sin spæde begyndelse, så lad os håbe de bliver bedre med tiden.

• #15   4. jan 2009 Den minder meget om en RAVEN hat som jeg har smiley Den vil jeg ikke anbefale. Lukke anordningen gik i stykker efter kort tid og er noget tyndt plastik lort smiley Fido

• #16   4. jan 2009 - Cartman
    Du ar da vist ikke kigget på testen med de udtalelser, du kommer med:
    1.: SHARP omhandler kun crashsikkerhed - alle andre faktorer, der i nogle tilfælde er mindst lige så vigtige er udeladt (pasform, komfort, Streetcred., osv.).
    2.: SHARP-testens resultater viser netop, at der ingen sammenhæng er mellem crashsikkerhed og pris. Altså billig=mest sikker gælder altså ikke.

Disse resultater er dog ikke populære hos "mærkeludere", da der bliver rokket ved hele deres overbevisning - derfor affærdiger de en af de få (eneste?) uafhængige crashtest, som useriøs og vælger at stole på diverse reklamevideoer og slogans fra netop deres fabrikant.

• #17   4. jan 2009 -Cartman
    Jeg stoler aldrig blindt på noget - heller ikke, at dyrt er bedst, selvom jeg har en dyr hjelm nu (religion er for tåber). Men SHARP vil da sikkert indgå i mine overvejelser når hjelmen står til udskiftning - Jeg køber i hvert ikke en hjelm, der dumper en crashtest, heller ikke hvis den koster 5000,-. Dog er det vigtigste parameter for mig er, at hjelmen perfekt på mit hoved.

• #18   4. jan 2009 For mig at se er det ligegyldigt om den er købt i thansen, aldi, eller den dyreste mc forhandler .. ALLE hjelme der kan købes i DK er sikkerheds godkendt ellers må de ikke sælges i DK.. når det så er sagt er der jo stor forskæl på comforten (vindstøj, pasform osv) så det er klart en smag sag. men sikkerheden fejler ikke noget på hjelme fra thansen. som tidl beskrevet står mange nok på bagbenene fordi den er handlet i thansen. hvis samme hjelm nu var handlet hos Enghavemotor eller eller ..... ville den så få den samme medfart.

• #19   4. jan 2009 Modige Jesper:-)

...hvor er jeg dog enig:-)

Skiløbere, Windsurfere og MC-ister er simpelthen de værste mærkevarsnobber man kan møde, måske lige 16-årige teenage tøzer undtaget:-)

• #21   4. jan 2009 - Energy (Egå)
    Grundlæggende giver jeg dig ret i, at systemhjelme per definition bør være svagere end fullface-hjelme. Derfor blev jeg også meget overrasket over resultaterne fra SHARP, der i overvejende grad er temmelige gode:
    (link fjernet)

• #23   4. jan 2009 - Energy (Egå)
    Deres testmetoder står på hjemmesiden. Der bliver lagt mest vægt på slag fra siden, da det oftest er der slaget sker ifb. med uheld:
    (link fjernet)

• #24   4. jan 2009 Cartman: Din hjelm fik tydelig krakkeling fra det "lille" fald, fordi den har absoberet kraften fra faldet, og fordelt den over et større område, præcis som en hjelm skal. Hvis den kun havde fået et mærke fra der hvor nedslaget ramte, ville jeg være bange.

Og mht. at fiberhjelme er mere sikre end plastic, så er det ikke altid korrekt. En fiberhjelm hopper mere end en plastichjelm.

Pris er ikke afgørende for sikkerheden. Det der betyder mest, er om den siddet godt på det hovede den er tiltænkt, og om den kan rives af hovedet når den er lukket.

• #26   4. jan 2009 Jeg vil sige tusind tak for alle de konstruktive indlæg, der har været... Det har fået mig til at afvente situationen lidt... Jeg skal dog ud og have en ny hjelm, da den gamle har 8 år på bagen, og bærer en del præg af det (har faktisk væltet med den to gange, dog da den blev brugt som knallerthjelm, men den skal jo stadig udskiftes efter første styrt)...

Jeg er helt med på, at man ikke bør gå på kompromis med sikkerheden, men synes sku det er svært at vide, hvornår en hjelm er god (sikker). Jeg har også svært ved at stole på, at en hjelm til 299 (Bilka havde den type hjelm, blot fullface til den pris) kan beskytte mig lige så godt som min nuværende (en eller anden jeg købte for 8 år siden til 1200, mærket kan jeg faktisk ikke huske). Men omvendt, kigger man på sharp testen samt andre nyhedssites, falder blikket jo hurtigt på Lazer LZ6. Det er jo utroligt, hvis det er sandt...

Men jeg lader det hvile lidt pt... Der skal nok komme gode tilbud inden sæsonnen starter igen smiley

• #27   4. jan 2009 Kan garantere dig for, at den T-hansen hjelm er mere sikker end den du kører rundt med nu. 8 år og 2 styrt, så har den absorberet det den kan.

• #28   8. apr 2009 hey Jens

Har du fået købt dig en ny hjelm?

Jeg regner med at købe sådan en T-hansen hjelm. Hansen rimer jo på god dansk kvalitet, og så er jeg ligeglad smiley eller det der.. Jeg køber stille og roligt og hjelmen er mest på for at stoppe vinden og overholde loven.

Hvis der er nogen, der har noget nyt at fortælle om bluetooth-hjelmen fra V-Can, vil jeg skide gerne høre det..

• #29   8. apr 2009 Hej David.

Nej, jeg valgte ikke den hjelm. Jeg fandt en anden en hos en forhandler, som passede mig perfekt (bedre end Thansens, som jeg var ude og prøve).

Men den virkede ganske udemærket, og var bestemt et fint alternativt til den jeg har nu.

Og jeg snakkede med flere forhandlere, netop omkring Thansen hjelmene... Og de fleste vil jo ikke tale FOR godt om dem, men et par stykker af dem jeg har talt med har indrømmet, at det er gode tilbud de har (generelt set), og at alle hjelme jo er godkendte...

Men en enkelt gav mig en RIGTIG god sammenligning. Han sagde flg.:
    Det kan godt være, at en 2CV'er er "godkendt" til at køre på de danske veje. Men hvad vil du helst køre galt i? En 2CV'er eller en Scania lastvogn?

Men det er en jungle... Og mange gange, er det et spørgsmål om religion og meninger...
    Tag ud og prøv hjelmen fra Thansen, og se om den passer på dig, om den følels god at have på... Og beslut dig først efter den prøvelse.

• #30   13. jun 2011 Schuberth S1 PRO

Den har fået de bedste resultater på test ang støj og sikkerhed, ca 82 db ved 100 km/t og den stiger ikke meget ved højre hastigheder.
    Den er fundet til 3695 kr men i Fredericia er den på tilbud til 2500 kr.

(link fjernet)

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #31   26. okt 2017 Kørte samme hjelm før, den var ikke god men pasformen var god. Har nu fået en tilsvarende hjelm med samme gode pasform, den hedder Caberg Duke. Styrthjelmen kan købes hos https://motorcykelgrej.dk for cirka 1500

Kommentér på:
Styrthjelm fra Thansen

Annonce