1.227 visninger
|
Oprettet:
Størrelse af Motorsykel dragt? {{forumTopicSubject}}
Nu er det sådan at jeg skal have en Motorcykel dragt, men ved ikke lige hvilken størrelse jeg skal bruge?
Jeg er 184cm høj, 75kg og er lidt muskeløs da jeg styrketræner.
Hvilken størrelse dragt ville i tro ville passe til mig?
Hvad med hvis dragten er for lille eller for stor hvad er ulemperne ved det?
Er ny indefor MC verden
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
tror en 56 er for stor.
det er klart bedst den sidder for stramt. for det første gir læderet sig en del, for det andet vil læderet i tilfælde af et styrt ikke folde som en der sidder stramt. (hvis læderet folder, eller krøller. bliver det hurtigt slidt igennem.
så jo strammere jo bedre.
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 44
Jeg har en dragt liggende som er lidt gammel, fra scooter tiden af og det er en størrelse 50, synes den sidder fint når man er bøjet over som man sidder på en mc, men når man står op så er kuglerne og slangen sku i nord og syd...
Så den er alt for stram kan vi blive enige om?
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 76 Svar: 2.079
Hvis i siger størrelse 54. går han ind på mlol.de eller en af de andre og siger haps, den der er sej og billig - og så er der ellers ingen granti for at den passer ham overhoved
Men ud over det @ trådstarter så skal du nok have en 54'er og håber så du fattede min pointe -> Du kan ikke købe en dragt på nettet, du SKAL ud og prøve en, og så kan du derefter bestille den på nettet, hvis du har samvittighed til det
feb 2007
apr 2005
feb 2007
apr 2005
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.749
187 cm - 80 kr - str. 52 - efter Louis.de standard.
feb 2007
apr 2005
Godnat
feb 2007
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Der er fabrikater, der tilbyder skræddersyet dragter - så er du helt sikker på at den passer.
Når du prøver dragter, er det vigtigt at den som Stefan helt rigtigt imellem linierne skriver, at den skal sidde tæt til, idet dragten giver sig på alle fronter. Allerede efter de første ture eller bare det at du går rundt i den derhjemme, vil du mærke forskel.
En dragt, som er for stor, yder ikke den samme beskyttelse ved styrt som en tætsiddende dragt, der sidder korrekt.
Gå efter kvalitet - kig på samlinger og spørg ekspedienten om syningerne, antallet af dem (kvalitets dragter har også skjulte sikkerhedssyninger)
Køb ikke en dragt uden skinnebensbeskytter, ej heller dragter, hvor det fleksible kevlarstof i skridt, under arme og knæhaser er erstattet med kanvas stof. (Kevlar stoffet er blødt og ekstremt slidstærkt - det er kanvas stoffet ikke og det irriterer huden ved længere tids brug)
Dragter med Titanium på albuer er en dårlig ide - smart ser det ud - men du vil højst sandsynligt komme til at ridste din tank.
Kraftigt og tykt læder beskytter bedre imod friktions varmen, der opstår ved kurreture. Derfor mærk på tykkelsen på udsatte steder - dvs. baller, lår, brystkasse, yderside af arme.
Dragter med indbygget stiv rygbeskytter - kan være farlige, med mindre at de kan fastspændes til kroppen. En løs rygskinne kan blive til et spyd ved kurreture på ryggen med benene først. I meget uheldige situationer kan denne havne oppe under hjelmen - jeg behøver vist ikke at uddybe den yderligere...
Anskaf et godt rygskjold af typen med indbygget nyrebælte og skulderstropper.
Tag rygskjoldet med når du prøver dragter - dragten må gerne sidde stramt med rygskjoldet første gang.
En læderdragt er ikke beregnet til at man skal kunne have særlig meget tøj inden under. Tag et godt sæt termoundertøj/skiundertøj på når du prøver eller får taget mål. En tætsiddende dragt er varmere når det er køligt og køligere når det er varmt - modsat er det med løstsiddende dragter.
Håber du kan bruge mine råd - held og lykke i jagten.
Mvh
Thomas E
apr 2005
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 44
Klaus: jeg må lige se på det, skal nemlig ud og prøve en hos en ven, så må vi tage den derfra..
Størrelse af Motorsykel dragt?