{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Størrelse af Motorsykel dragt? {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan at jeg skal have en Motorcykel dragt, men ved ikke lige hvilken størrelse jeg skal bruge?

Jeg er 184cm høj, 75kg og er lidt muskeløs da jeg styrketræner.

Hvilken størrelse dragt ville i tro ville passe til mig?

Hvad med hvis dragten er for lille eller for stor hvad er ulemperne ved det?

Er ny indefor MC verden smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse af Motorsykel dragt?
  • #1   2. dec 2008 du skal sikkert have en str 54.

tror en 56 er for stor.

det er klart bedst den sidder for stramt. for det første gir læderet sig en del, for det andet vil læderet i tilfælde af et styrt ikke folde som en der sidder stramt. (hvis læderet folder, eller krøller. bliver det hurtigt slidt igennem.

så jo strammere jo bedre.

• #2   2. dec 2008 er den meget stram så tag du et frisk bad med dragten på og lad den tørre mens du kører en lille tur på cyklen til den er tør igen. så skulle den gerne være der.

• #3   2. dec 2008 Hmm... den der med at tage et bad med dragten er det gas eller sandt? smiley

Jeg har en dragt liggende som er lidt gammel, fra scooter tiden af og det er en størrelse 50, synes den sidder fint når man er bøjet over som man sidder på en mc, men når man står op så er kuglerne og slangen sku i nord og syd... smiley

Så den er alt for stram kan vi blive enige om?

• #4   2. dec 2008 Selvom dragter og mærker er forskellige i størrelser, så er der stor sandsynlighed for, at 54 er den rigtige størrelse.

• #5   2. dec 2008 Du skal næppe have den større end 52, hvis den skal sidde godt efter tilkøring. Jeg er 192cm/82 kg og min Dainese 1-piece suit sidder (nu) fantastisk...

• #6   2. dec 2008 Syntes ikke det er helt okay at i råder ham til at købe en 54! Jeg ved godt at der er ca 90% chance for at det er den størrelse han skal have. Men det holder ikke at give sådan en råd til en mand der ikke har forstået vigtigheden af at en dragt sidder som den SKAL.
    Hvis i siger størrelse 54. går han ind på mlol.de eller en af de andre og siger haps, den der er sej og billig - og så er der ellers ingen granti for at den passer ham overhoved smiley

Men ud over det @ trådstarter så skal du nok have en 54'er smiley og håber så du fattede min pointe -> Du kan ikke købe en dragt på nettet, du SKAL ud og prøve en, og så kan du derefter bestille den på nettet, hvis du har samvittighed til det smiley

• #7   2. dec 2008 Der er kommet et par bud på, at 54 er størrelsen. Der er endda forsøgt at tage forbehold for, at alle dragter er forskellige. Hvori består problemet?

• #8   2. dec 2008 At manden tydeligvis tror at han bare kan købe den størrelse flertallet siger er rigtig?

• #9   2. dec 2008 Er det det, der bliver givet udtryk for?

• #10   3. dec 2008 Nej du siger ikke han kan gøre det, men det fremgår jo klart af manden post at han ikke selv er klar over det. Derfor mener jeg at det ville være på sin plads at gøre ham opmærksom på det! I stedet for bare at hjælpe ham godt igang med at begå en fejltagelse

• #11   3. dec 2008 jeg har købt ny dragt og mine kugler var også godt nordpå i starten, men når dragten har givet sig og den bare er perfekt i pasform er der ikke ngoet bedre. Tror jeg kommer 2sek hurtigere rundt på Knutten næste gang alene fordi jeg føler mig bedre tilpas.

187 cm - 80 kr - str. 52 - efter Louis.de standard.

• #12   3. dec 2008 Graden af, hvor tydeligt der skal gøres opmærksom på, at han kan ende i en fejltagelse, er nok svær at vurdere. Især når man som oftest kan sende tøj tilbage, der ikke passer. smiley

• #13   3. dec 2008 Lars - du ved godt hvad jeg mener smiley Der er ingen grund til at bitche over det hverken fra din eller min side. Jeg gav min pointe og håber at trådstarter fanger den smiley

Godnat smiley

• #14   3. dec 2008 Det er modtaget, og enighed udtrykkes smiley

• #15   3. dec 2008 Lars L:
    Der er fabrikater, der tilbyder skræddersyet dragter - så er du helt sikker på at den passer.

Når du prøver dragter, er det vigtigt at den som Stefan helt rigtigt imellem linierne skriver, at den skal sidde tæt til, idet dragten giver sig på alle fronter. Allerede efter de første ture eller bare det at du går rundt i den derhjemme, vil du mærke forskel.

En dragt, som er for stor, yder ikke den samme beskyttelse ved styrt som en tætsiddende dragt, der sidder korrekt.

Gå efter kvalitet - kig på samlinger og spørg ekspedienten om syningerne, antallet af dem (kvalitets dragter har også skjulte sikkerhedssyninger)

Køb ikke en dragt uden skinnebensbeskytter, ej heller dragter, hvor det fleksible kevlarstof i skridt, under arme og knæhaser er erstattet med kanvas stof. (Kevlar stoffet er blødt og ekstremt slidstærkt - det er kanvas stoffet ikke og det irriterer huden ved længere tids brug)

Dragter med Titanium på albuer er en dårlig ide - smart ser det ud - men du vil højst sandsynligt komme til at ridste din tank.

Kraftigt og tykt læder beskytter bedre imod friktions varmen, der opstår ved kurreture. Derfor mærk på tykkelsen på udsatte steder - dvs. baller, lår, brystkasse, yderside af arme.

Dragter med indbygget stiv rygbeskytter - kan være farlige, med mindre at de kan fastspændes til kroppen. En løs rygskinne kan blive til et spyd ved kurreture på ryggen med benene først. I meget uheldige situationer kan denne havne oppe under hjelmen - jeg behøver vist ikke at uddybe den yderligere...

Anskaf et godt rygskjold af typen med indbygget nyrebælte og skulderstropper.

Tag rygskjoldet med når du prøver dragter - dragten må gerne sidde stramt med rygskjoldet første gang.

En læderdragt er ikke beregnet til at man skal kunne have særlig meget tøj inden under. Tag et godt sæt termoundertøj/skiundertøj på når du prøver eller får taget mål. En tætsiddende dragt er varmere når det er køligt og køligere når det er varmt - modsat er det med løstsiddende dragter.

Håber du kan bruge mine råd - held og lykke i jagten.

Mvh
    Thomas E

• #16   3. dec 2008 Rigtig god og fyldestgørende guide der Thomas - Thumbs up

• #17   3. dec 2008 jeg har en SPIDI str 54 tl salg, du er velkommen til at prøve den

• #18   3. dec 2008 Der belv jeg sku noget klogere... Tak for alle jeres brugbare Råd, det er noget jeg virkelig kunne bruge. Mange tak...

Klaus: jeg må lige se på det, skal nemlig ud og prøve en hos en ven, så må vi tage den derfra..

Kommentér på:
Størrelse af Motorsykel dragt?

Annonce