20. jan 2008
Min Gamle Bike. Hej Klaus.
Jeg tror at det er min gamle bike du har haft. Jeg havde i hvert fald en magen til. jeg købte den på bornholm i feb. 2002 og solgte den efter jeg havde lavet den lidt i stand omkring april 2002 Jeg boede dengang i hjørring, måske det var dig der købte den af mig.
Hvis du skal have lidt historik, så kan du bare kontakte mig.
VH Morten
19. dec 2007
Hej Tak skal du have :-). Er også virkelig glad for den og synes bare den kører som en drøm. Og tak - det er jo altid godt at kende nogen andre med lidt erfaringer omkring vf'ere. Og forresten også et fint eksemplar du har haft
1. aug 2006
Sjovt!! Det er helt, med tåre iøjene, og se min gammle VFer!! Det er mig der ombygget den, i sin tid!! Og det er CBR 600 F2 Hjul der er på den!! Der er portet topstykker og jetkit på den!! og hjemmelavet fodhviler konsoler!! Hjemmelavet forbremse skiver, lavet af et par gammel BXer skriver. Ak ja, den brugte jeg mange timer på!! Så selvom du har solgt den, såååå en høj herfra!!
23. maj 2005
Meget interesseret Hej
Jeg har selv haft 2 VF'ere, dog kun F1'ere. Men kunne godt tænke mig en igen. Særligt efter at min CBR1000f brændte www.buff-mc.dk/honda
Så hvis jeg får noget fra forsikringen, skal vi lige snakke sammen.
VH Mike
26. jan 2005
Hej Thomas Tak for invitationen og de pæne ord. Jeg er desværre, i forehold til jeres placering i landet, bosat i Nordsjælland, Hillerød. Og tror derfor ikke at jeg ville havde den store kontakt med DB. Pga. afstanden. Men hvis jeres VF medlem skulle havde spørgsmål eller noget andet på hjertet vedrørende VF’ere, er han selvfølgelig velkommen til at kontakte mig.
Jeg har med stor interesse checket jeres hjemmeside ud, som er ret cool, og jeg er beæret over at se min VF500F2 er på jeres site. Jeg har i øvrigt et billede af en anden VF’er 400 opgraderet til 500 med street fighter look. Ret cool efter min mening hvis dette skulle havde interesse, så giv mig lige et praj også kan jeg sende det til dig.
9. sep 2004
Afgift Hej Klaus
min motorcykel er hentet i tyskland. jeg syntes godt det kan betale sig har betalt 22500kr og man kan gå ind på toldogskat.dk under motor og se hvad andre har givet i afgift for den tybe motorcykel som du godt kunne tænke dig at hente.
Kenneth
13. feb 2004
Evt. navne skift! Jeg har overvejet lidt et navneskift her på forummet. Det ville måske være nemmere at hedde Tommy end Klaus, men nok om det.
Hvorvidt om Honda er for bøsser eller ej, så har det måske noget at gøre med at der ikke skal skrues så meget på en Honda, således at man ikke behøver at være den store maskiningeniør, men kan "nøjes" med at være smøredbrøds jomfru eller måske frisør.
13. feb 2004
Hej Tommy Hej Tommy tak for de pæne ord om Dnepr den er købt i den stand,som er renoveret stand.
jeg følger lidt med på fritid.motorcykler der siger de at Honda er for bøsser men jeg har svært ved at se hvorfor en velholdt 18 år gammel sportsmodel skulle være specielt for denne type mennesker ;-).
Hilsen Jørgen
4. feb 2004
Til Jacob F Nååå sårnt. Jeg troede du mente omvendt. Jeg tror nu ikke at motor typen "V4" er mere slid stærk end en række. Det kan havde noget at gøre med producentens(HONDA, det skal lige siges at jeg ikke er fanatiker, meeeeen honda er ok!) omhyggelighed med den enkelte motor konstruktion og produktion. Den havde i øvrigt den ubehagelig børne sygdom med at æde knastaksler pga. af en sandsynligvis dårlig, eller forkert kalkuleret hærdning eller/og dårlig smøring. Det kostede HONDA en hel penge samt et dårligt ry for VF'eren. Men ikke desto mindre blev og er det en populær MC i alle dens udformninger VF400, 500, 750, 1000, VFR 400, 750, 750R og 800. Der kan i dag fås smøre kit til knast akslerne, som består af en flange som monteres før oliefiltret, hvor der er monteret en slange som fører op til top stykkerne med tilhørende monterings sæt. Dette skulle give en bedre smøring til knasterne.
Og så den korte version. Jeg ved det ikke!
Hilsen
Klaus
27. jan 2004
VF 4ever svar: Jeg kender godt til forskellen på hk/ltr på bil og mc. Et godt eksempel er vel en Gsxr 1000 eller zxr10 med 164/170 hk. vs. en vw polo 1,0 med knap 50 hk. Det siger lidt om belastningen. Det sætter self også sit præg på holdbarheden.
Det der undrer mig er bare, at en brugt VF 500 sjældent har kørt under 50.000 og jeg har set flere tæt på 100.000 km. Og så tænkte jeg om det kunne skyldes, at V motoren er ekstra ordinær slidstærk set i forhold til en række motor fra samme årrække!
Jeg er fuldstændig af samme overbevisning, at hvis man er påpasselig med at skifte olie etc. og iøvrigt ikke voldtager motoren (fyrer til den, når den er kold) så holder en motor "evigt". Self vil man nogen gange lige give den lidt gas på vej væk fra skolen, når alle tøssepigerne står og kigger Men reglen er god nok at have i baghovedet!
26. jan 2004
VF 4 ever. Hej Jacob F
Jup det er en rigtig firser MC. Det var den jeg gik og savlede over i min ungdoms år. Og ja, den er ved at være en dino. Min har kørt 46.000 Km. og hvor meget der er blevet lavet i motoren ved jeg ikke, men jeg har da set nogen med 100.000 på tælleren. Bare man husker ofte olie og filter skift, passer på at motoren er drift varm inden man slipper de 70 hk. løs. Så tror jeg den nok skal holde. Men i forehold til en række motor, det ved jeg ikke. Jeg har det lidt sådan, bare man husker at passe disse små, relativt højtydende motore( jeg mener en fam. bil 1,6 l. yder ca. 100 HK i forehold til en 0,5 l med ca. 70 HK.eller mere.) så skal man ikke regne med mange MC'ere med 300.000 km. på tælleren.
26. jan 2004
VF Hey.
Jeg har givet dig et 5 tal. En VF'er er en af de fedeste mc'er fra midt firserne. Jeg fortryder lidt at jeg ikke købte sådan én. Men var lidt betænkelig ved det ofte meget høje km tal. Hvor langt kører sådan en v4'er i forhold til en alm. række 2/4???
25. jan 2004
Spejle Hej Christian
Jeg har kun monteret et styk. i h. side som du kan se. Det er købt hos SB fiberdesign (Iøvrigt en veldig behagelig fyr) for 265,-dkr.Se evt. link.: http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html
Udsigten er ikke optimale, men man må lide for skønheden. hehe. Der er iøvrigt ikke nogen rystelser ud over det normale.
Og selv tak! det er en nemlig en fed MC for pengene.
25. jan 2004
Spejle Hej Klaus.
Hvor har du købt dine spejle og hvad måtte du slippe for dem? Jeg har også en VF'er som godt kunne trænge til nye spejle, selvom jeg har monteret andre end de utrolig grimme orginale. Hvordan er oversigts forholdene i dine spejle? Grunden til jeg gerne vil have nye er at man ikke kan se en skid i dem!
Forresten lækker mc..:-)
11. jan 2004
Spejle. Jeg hedder nu Klaus, men la det nu ligge. Jep! Hornet'en ser ikke så tosset ud. Der er også en SV'er street, enog med samme side spejle. Tjek den lige http://www.sbfiberdesign.com/html/suzuki_sv650_03-04_udstyr_1.html Han har en hel del fede dele, og er tilmed en behaglig fætter at tale med.
11. jan 2004
Hej Tommy Ja har lige kigget på spejlene, de ser slet ikke tossede ud. og prisen er også overkommelig. Men Hornet'en er sq bare for flot på deres hjemmeside.
Honda VF 500 F2
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 6
hey passer de lige på eller krævede det meget til pasning
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 123
Hej Klaus.
Jeg tror at det er min gamle bike du har haft. Jeg havde i hvert fald en magen til. jeg købte den på bornholm i feb. 2002 og solgte den efter jeg havde lavet den lidt i stand omkring april 2002 Jeg boede dengang i hjørring, måske det var dig der købte den af mig.
Hvis du skal have lidt historik, så kan du bare kontakte mig.
VH Morten
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 9
Tak skal du have :-). Er også virkelig glad for den og synes bare den kører som en drøm. Og tak - det er jo altid godt at kende nogen andre med lidt erfaringer omkring vf'ere. Og forresten også et fint eksemplar du har haft
maj 2005
Følger: 1
Hej makker. Mht. til ventil-justering kender du det rigtige mål de skal justeres til...?
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 7
Høj.
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 223
Det er helt, med tåre iøjene, og se min gammle VFer!! Det er mig der ombygget den, i sin tid!! Og det er CBR 600 F2 Hjul der er på den!! Der er portet topstykker og jetkit på den!! og hjemmelavet fodhviler konsoler!! Hjemmelavet forbremse skiver, lavet af et par gammel BXer skriver. Ak ja, den brugte jeg mange timer på!! Så selvom du har solgt den, såååå en høj herfra!!
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1
Fed Honda du har Hilsen HK
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Du ringer bare.
Mobil nr.:61331142
mar 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 2
Hej
Jeg har selv haft 2 VF'ere, dog kun F1'ere. Men kunne godt tænke mig en igen. Særligt efter at min CBR1000f brændte www.buff-mc.dk/honda
Så hvis jeg får noget fra forsikringen, skal vi lige snakke sammen.
VH Mike
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Tak for invitationen og de pæne ord. Jeg er desværre, i forehold til jeres placering i landet, bosat i Nordsjælland, Hillerød. Og tror derfor ikke at jeg ville havde den store kontakt med DB. Pga. afstanden. Men hvis jeres VF medlem skulle havde spørgsmål eller noget andet på hjertet vedrørende VF’ere, er han selvfølgelig velkommen til at kontakte mig.
Jeg har med stor interesse checket jeres hjemmeside ud, som er ret cool, og jeg er beæret over at se min VF500F2 er på jeres site. Jeg har i øvrigt et billede af en anden VF’er 400 opgraderet til 500 med street fighter look. Ret cool efter min mening hvis dette skulle havde interesse, så giv mig lige et praj også kan jeg sende det til dig.
feb 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 5
Hej Klaus
min motorcykel er hentet i tyskland. jeg syntes godt det kan betale sig har betalt 22500kr og man kan gå ind på toldogskat.dk under motor og se hvad andre har givet i afgift for den tybe motorcykel som du godt kunne tænke dig at hente.
Kenneth
feb 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
Den ser velholdt ud! Derfor 5 fra mig!
Venstrehåndshilsen herfra
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Jeg har overvejet lidt et navneskift her på forummet. Det ville måske være nemmere at hedde Tommy end Klaus, men nok om det.
Hvorvidt om Honda er for bøsser eller ej, så har det måske noget at gøre med at der ikke skal skrues så meget på en Honda, således at man ikke behøver at være den store maskiningeniør, men kan "nøjes" med at være smøredbrøds jomfru eller måske frisør.
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 34
Hej Tommy tak for de pæne ord om Dnepr den er købt i den stand,som er renoveret stand.
jeg følger lidt med på fritid.motorcykler der siger de at Honda er for bøsser men jeg har svært ved at se hvorfor en velholdt 18 år gammel sportsmodel skulle være specielt for denne type mennesker ;-).
Hilsen Jørgen
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Nååå sårnt. Jeg troede du mente omvendt. Jeg tror nu ikke at motor typen "V4" er mere slid stærk end en række. Det kan havde noget at gøre med producentens(HONDA, det skal lige siges at jeg ikke er fanatiker, meeeeen honda er ok!) omhyggelighed med den enkelte motor konstruktion og produktion. Den havde i øvrigt den ubehagelig børne sygdom med at æde knastaksler pga. af en sandsynligvis dårlig, eller forkert kalkuleret hærdning eller/og dårlig smøring. Det kostede HONDA en hel penge samt et dårligt ry for VF'eren. Men ikke desto mindre blev og er det en populær MC i alle dens udformninger VF400, 500, 750, 1000, VFR 400, 750, 750R og 800. Der kan i dag fås smøre kit til knast akslerne, som består af en flange som monteres før oliefiltret, hvor der er monteret en slange som fører op til top stykkerne med tilhørende monterings sæt. Dette skulle give en bedre smøring til knasterne.
Og så den korte version. Jeg ved det ikke!
Hilsen
Klaus
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 27 Svar: 156
Jeg kender godt til forskellen på hk/ltr på bil og mc. Et godt eksempel er vel en Gsxr 1000 eller zxr10 med 164/170 hk. vs. en vw polo 1,0 med knap 50 hk. Det siger lidt om belastningen. Det sætter self også sit præg på holdbarheden.
Det der undrer mig er bare, at en brugt VF 500 sjældent har kørt under 50.000 og jeg har set flere tæt på 100.000 km. Og så tænkte jeg om det kunne skyldes, at V motoren er ekstra ordinær slidstærk set i forhold til en række motor fra samme årrække!
Jeg er fuldstændig af samme overbevisning, at hvis man er påpasselig med at skifte olie etc. og iøvrigt ikke voldtager motoren (fyrer til den, når den er kold) så holder en motor "evigt". Self vil man nogen gange lige give den lidt gas på vej væk fra skolen, når alle tøssepigerne står og kigger Men reglen er god nok at have i baghovedet!
Mvh. Jacob.
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Hej Jacob F
Jup det er en rigtig firser MC. Det var den jeg gik og savlede over i min ungdoms år. Og ja, den er ved at være en dino. Min har kørt 46.000 Km. og hvor meget der er blevet lavet i motoren ved jeg ikke, men jeg har da set nogen med 100.000 på tælleren. Bare man husker ofte olie og filter skift, passer på at motoren er drift varm inden man slipper de 70 hk. løs. Så tror jeg den nok skal holde. Men i forehold til en række motor, det ved jeg ikke. Jeg har det lidt sådan, bare man husker at passe disse små, relativt højtydende motore( jeg mener en fam. bil 1,6 l. yder ca. 100 HK i forehold til en 0,5 l med ca. 70 HK.eller mere.) så skal man ikke regne med mange MC'ere med 300.000 km. på tælleren.
p.s. Tak for de pæne ord.
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 27 Svar: 156
Hey.
Jeg har givet dig et 5 tal. En VF'er er en af de fedeste mc'er fra midt firserne. Jeg fortryder lidt at jeg ikke købte sådan én. Men var lidt betænkelig ved det ofte meget høje km tal. Hvor langt kører sådan en v4'er i forhold til en alm. række 2/4???
Hilsen Jacob.
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 143
Hej klaus. du fik 7 af mig. Grunden der til? simpelt. Det er en VF'er
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Hej Christian
Jeg har kun monteret et styk. i h. side som du kan se. Det er købt hos SB fiberdesign (Iøvrigt en veldig behagelig fyr) for 265,-dkr.Se evt. link.: http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html
Udsigten er ikke optimale, men man må lide for skønheden. hehe. Der er iøvrigt ikke nogen rystelser ud over det normale.
Og selv tak! det er en nemlig en fed MC for pengene.
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 143
Hej Klaus.
Hvor har du købt dine spejle og hvad måtte du slippe for dem? Jeg har også en VF'er som godt kunne trænge til nye spejle, selvom jeg har monteret andre end de utrolig grimme orginale. Hvordan er oversigts forholdene i dine spejle? Grunden til jeg gerne vil have nye er at man ikke kan se en skid i dem!
Forresten lækker mc..:-)
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Jeg hedder nu Klaus, men la det nu ligge. Jep! Hornet'en ser ikke så tosset ud. Der er også en SV'er street, enog med samme side spejle. Tjek den lige http://www.sbfiberdesign.com/html/suzuki_sv650_03-04_udstyr_1.html
Han har en hel del fede dele, og er tilmed en behaglig fætter at tale med.
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 17
Ja har lige kigget på spejlene, de ser slet ikke tossede ud. og prisen er også overkommelig. Men Hornet'en er sq bare for flot på deres hjemmeside.