Suzuki DL 650K4 V-Strom 2004
7.466 visninger
|
Oprettet:
Suzuki DL 650K4 V-Strom
Årgang:
2004
Motor:
4T, vand+oliekølet, 90 grader V-twin, DOHC, 8-ventiler, 645 ccm. Elektronisk styret sprøjt og tænding. Katalysator.
Hestekræfter
67 Hk
Fælge
For: 19" x 2,5" alu (std)
Bag: 17" x 4" alu (std)
Bag: 17" x 4" alu (std)
Dæk
For: 110/80R19 Michelin Pilot Road
Bag 150/70R17 Michelin Pilot Road
Bag 150/70R17 Michelin Pilot Road
Topfart
ca 180 km/t
Tuning
Nix.
Styling
Vibra-lys (virker fint, billisterne synes i hvert fald det er skide irriterende!).
Madstad bracket til vindskærm, røgfarvet minivindskærm. Dette fjerner bulderet når man kører lidt frisk til, og den ser noget fixere ud end standard.
EMGO cross styr (alu). Monteret på 20 mm "styr-forhøjere" - ellers rammer det tanken.
LED baglygte.
LED nr pladelys.
Rustfri covers til vand- og oliekøler.
Madstad bracket til vindskærm, røgfarvet minivindskærm. Dette fjerner bulderet når man kører lidt frisk til, og den ser noget fixere ud end standard.
EMGO cross styr (alu). Monteret på 20 mm "styr-forhøjere" - ellers rammer det tanken.
LED baglygte.
LED nr pladelys.
Rustfri covers til vand- og oliekøler.
Ekstraudstyr
Saito varmehåndtag (Ahh!).
Originale håndbeskyttere.
SW Motech væltebøjler.
SW Motech bundskjold.
Olietermometer.
SHAD 42 liter Topboks.
Nyt sæde: 40 mm højere end std. (!!)
Fender Extender (dvs hjemmelavet sort plastflap som "forlænger" forskærm)
Wirth progressive fjedre i forgaffel.
Spacer monteret i bagdæmper, så man kan spænde fjederen lidt hårdere når der er læs på.
Loobman halvautomatisk kædesmører.
Gearing ændret (16t for i stedet for 15t).
KN filter.
BOS potte
Stålarmerede bremseslanger og Sinterklodser (de halvslatne standard bremser er nu noget mere kontante).
Lucas Wave skiver foran.
Originale håndbeskyttere.
SW Motech væltebøjler.
SW Motech bundskjold.
Olietermometer.
SHAD 42 liter Topboks.
Nyt sæde: 40 mm højere end std. (!!)
Fender Extender (dvs hjemmelavet sort plastflap som "forlænger" forskærm)
Wirth progressive fjedre i forgaffel.
Spacer monteret i bagdæmper, så man kan spænde fjederen lidt hårdere når der er læs på.
Loobman halvautomatisk kædesmører.
Gearing ændret (16t for i stedet for 15t).
KN filter.
BOS potte
Stålarmerede bremseslanger og Sinterklodser (de halvslatne standard bremser er nu noget mere kontante).
Lucas Wave skiver foran.
Bemærkninger
Købt brugt efterår 2005.
Jeg er stadig superglad for den, har kørt ca 43000 på den nu og skal til alperne igen i år.
Jeg er stadig superglad for den, har kørt ca 43000 på den nu og skal til alperne igen i år.
Suzuki DL 650K4 V-Strom
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
Mjoeh, det tror jeg. "Mine" spejle rager dog 5 cm længere ud end dine, ved ikke lige om det giver problemer.
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
- De giver lidt mindre turbolens end std.
- Købt hos Louis.de, http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10028790
- Næh, det var ikke svært. Lysdioderne lyser sådan set OK kraftigt - men de lyser skråt nedad, så de er ikke meget bevendt som blinklys (Generelt problem af LED blink er meget retningsbestemte!). Du kan evt. undlade bøvlet med blink og så bare bruge dem som spejle - der er de gode!
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
Madstad fungerer fint. www.madstad.com pris inkl fragt og told: ca 700 dkr.
Inden du køber, så check lige om det er dine spejle der giver turbolens. Prøv at køre en tur uden spejle...
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
Sinterklodserner er fra louis:
http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10044701
og
http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10044701
Samlet pris: 72 øvroer.
De er specielle idet de "kradser" mere i bremseskiverne. Dette betyder mere slid - men også at den bremser bedre (man ska ikk hiw så hårdt i æ håndtag)
Og jo - jeg har monteret styrforhøjere (20 mm), ellers var jeg nødt til at lade styrenderne pege opad for at undgå at det gik på tanken...
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
Termometret er fra www.Louis.de, best. nr 10034309, det er ganske rigtigt bare en erstatning for den originale olie-plast-prop.
Loobman-en er ikke svær at montere, det tager bare noget tid at få det puslet på plads. Det går nok hurtigere hvis man gør som vist i vejledningen, hvor man fastgør oliedispenseren med strips - men det holder nok heller ikke så længe.
Hilsen: Peter
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
Hej Niels-Jørgen.
Jeg mener bestemt at have fået mere fat i maskinen med mit nye styr og er super tilfreds med det. Frem for alt fordi jeg ikke sidder så tilbagelænet mere (er 196 hør og er "langærmet") men også fordi mit nye styr er lidt bredere, og fordi "tilbagebøjningsvinklen" er mindre.
mar 2007
Emner: 9 Svar: 19
Hej,
Jeg synes at det kunne være sjovt at prøve at montere et andet styr på min v-strom, så jeg kommer lidt mere frem og "får fat i forhjulet!!" ved inspiret kørsel.
Gør man det, med dit styr??
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 249
Hejsa har lavet en gruppe for v-strom ejere. På den måde kan vi hurtigt udveksle gode råd, erfaringer og tips. Meld dig ind hvis du har lyst.
www.motorcykelgalleri.dk/grupper/vstromriders
/Risum
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
Det var ikke svært, jeg har selv monteret begge dele. På sådanne hypermoderne skruzukier som vores er der forberedet for instalation af varmehåndtag. Der er en konnektor beregnet for det samme, findes i kabelbundt ved kølerens venstre side. Check http://www.vstrom.info/forum/forum_files/Manuals/Heated_Suzuki_Grips.pdf.
Vibralyset monteres efter den medfølgende vejledning - tager ca 15 minutter.
/Peter
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 249
Super fed bike med mange detaljer. Har et par spørgsmål omkring vibralys og saito varme i håndtag.
Har du selv monteret og er det svært. Går med tanker om begge dele og kan jo lige høre dig først. Især varmehåndtag ku være lækkert.
/risum
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
De blev boret i endepladen umiddelbart over og under "fløjte-hullet".
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
Hej Michael.
Jeg har fjernet de ca 3 cm der går fra endepladen inde i udstødningen og ud til det fri - se billede. Det blev gjort med en el-fil - en dremel-fætter kan nok også gøre det. Jeg har efterfølgende også boret 2 stk 10 mm huller. Det har givet lidt mere lyd og måske også at den er lidt kvikkere.
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 22 Annoncer: 2 Emner: 101 Svar: 326
hej peter,hvor meget har du fjernet af fløjten er det kun de 3-4 cm der stikker ud fra selve fløjten . For det er jo umuligt at tage den forkromede endestykke af.Der er en eller anden japaner -bandit der har svejst dem fast.pfh.tak
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
Jeg tror ikke det kræver omdysning. Jeg har jo ikke boret, kun savet (filet) afgangsfløjten af, så jeg tvivler på at motoren oplever nogen forskel. I øvrigt har min wee-strom både sprøjt og lambda-sonde, så den burde vel selv kunne finde ud af det...
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 87 Svar: 613
Den lille "tryllekunst" du har lavet med udstødningen, kræver det omdysning, eller er det bare at "save" og så nyde det? hvor stort skal afgangshullet cirka være i diameter?
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 62 Svar: 463
Jeg så I fik sat topboksen på, håber du har fået rettet(straffet) den med et bor og en fil?
Tak for handlen og god fornøjelse med den
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 62 Svar: 463
Min topboks er en SHAD42. Altså 42 liter. Der er fin plads i, har taget nogle billeder jeg kan maile?
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
Efter fløjten røg har den har fået lidt mere lyd, men frem for alt meget bedre lyd. Dybere, mere buldrene, og ikke som en Briggs & Stratton plæneklipper. Jeg har nu fjernet hele afgangsfløjten så der ikke stikker noget frem fra "baflet". Det skete ved hjælp af en kammerats el-fil og en god del tålmodighed, men uden at fjerne det forkromede endedæksel. Utroligt at det kan give noget, men det gør det altså. Specielt ved påløb og tomgang, der er nu herlig V2 pludren. Jeg har ikke pillet ved motoren i den anledning, og jeg tror heller ikke det er nødvendigt. Check i øvrigt http://11109.rapidforum.com . Der er masser af V-Strom guf!
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
SEZ derude.
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 58 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
og velkommen herinde med din fine V-storm... Jeg syntes også den er dejlig som den er, men vil du ændre på den er det jo helt op til dig. En høj herfra samt rigtig god vind til dig på vejene når du for altvor kommer ud og rullle...
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 66
Jeg ville ønske jeg kunne sige det samme til dig...
:O)
Nej pjat - din Duc er sk... flot - og ikke et ord om dit udseende!
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 745
... til galleriet.. super Vstrom
dec 2005
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 68
Høj her fra .. og kanon fed nummerplade .. LOL .. den er go'
Go' Vind
Mike
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 76
Flot mc, en høj til dig.